Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Connection
Kynclová, Iveta ; Bartošová, Zuzana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce Ivety Kynclové bude založena na hledání vztahů lability a adrenalinu, zhodnocující osobní zkušenosti související s jízdou na motorce. Součástí práce bude vhodná volba materiálů, umožňující jak přenos vlastních pocitů, tak vytvoření výsledných prostorových objektů či instalace.
Měřicí kolo motocyklu
Krišpín, Jakub ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnaného měřicího kola motocyklu. Kolo je určeno pro motocykl KTM RC 390, ale při výměně středové části může být použito i na jiném motocyklu. Kolo je navrženo pro měření točivého momentu a podélné a svislé síly, což je velmi přínosné pro analýzu dynamiky motocyklu. V úvodu práce jsou představeny měřicí systémy určené k měření sil a momentů na kolech vozidel. Dále je představeno konstrukční provedení kola pro vybraný motocykl včetně optimalizace tvaru paprsků kola. Optimalizovaný tvar vytváří oblast s homogenním napětím, kde jsou nainstalovány tenzometry pro měření točivého momentu. Následně je provedena strukturální analýza v softwaru Ansys pomocí MKP. Ta ověřuje konstrukci z hlediska pevnosti. Poté jsou vybrány vhodné tenzometry a je navrženo jejich zapojení. Navržené měřicí kolo by mělo sloužit jako alternativa ke komerčně nabízeným měřicím systémům, které jsou velice drahé. Cena materiálu představeného kola je přibližně 78 tisíc Kč.
Návrh a konstrukce kotoučové brzdy pro motocykl Simson S51
Povýšil, Jan ; Sliwková, Petra (oponent) ; Dvořák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh, výrobu a testy kotoučové brzdy pro motocykl Simson S51, jehož původní brzdový systém je značně problémový, má nízkou účinnost a z dnešního pohledu je již zastaralý. Úvodem se práce zabývá problematikou brzdových systémů motocyklů a srovnává jednotlivá řešení. Návrh je zpracován v CAD softwaru Autodesk Inventor Professional 2023 včetně výkresové dokumentace. Mechanické výpočty návrhu jsou prováděny zejména v aplikaci ANSYS 2022R2. Práce stručně reflektuje postup výroby pro výrobu daného prototypu. Je provedeno srovnání s komerčně dostupnými řešeními a provedena cenová kalkulace pro výrobu. Závěrem jsou provedeny testy funkčnosti fyzicky vyrobeného prototypu a srovnání s původním brzdným systémem.
Konstrukce palubního počítače pro motocykl
Rulc, Martin ; Široký, Daniel (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá návrhem a realizací Palubního počítače pro motocykl sloužícího především jako informační prvek o rychlosti a spotřebě paliva motocyklu. Základním zaměřením práce je návrh zařízení s grafickým displejem, který bude zobrazovat naměřené údaje o rychlosti motocyklu, jeho spotřebě, otáčkách motoru, napětí palubní sítě, velikosti nabíjecího proudu, teplotě motoru a okolní teplotě. Všechna naměřená data budou ukládána na paměťovou kartu. Pro pohodlné pohybování v menu zařízení bude použit dotykový displej.
Objekt hlavní tribuny a ředitelství Velké ceny Brna
Bláha, Pavel ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Můj diplomový projekt je návrhem objektu hlavní tribuny a ředitelství závodů Velké ceny města Brna. Objekt se nachází v blízkosti Ostrovačic a Brna-Žebětína. Jedná se o dvoupodlažní stavbu tvořenou ocelovou konstrukci a pětipodlažní železobetonový skelet. Základy tvoří základové patky a pasy.
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Návrh moderního spalovacího motoru konstrukce V8
Šebesta, Radek ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení vidlicového osmiválcového motoru s požadavkem malých rozměrů a nízké hmotnosti, za použití velkosériově vyráběných komponentů z jiných motorů. Snahou bylo všechny výchozí komponenty převést na 3-D modely v programu Pro/Engineer, vytvořit potřebné nové díly a sestavit do jednoho celku. Hlavní částí konstrukce byl návrh nové klikové hřídele, klikové skříně a mazacího systému motoru. Kliková skříň byla podrobena výpočtové analýze v programu Pro/Mechanica, využívající k výpočtu MKP.
Vybrané jízdní manévry motocyklistů
Kriegsmann, Luděk ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Celá diplomová práce je koncipována na dvě části. První část je zaměřena na teoretický popis konstrukce motocyklů. Zejména se teoretická část zabývá popisem typů motocyklů, typů rámů, typů odpružení a popisem brzdových systémů užívaných na motocyklech. V teoretické části jsou řešeny také hlavní parametry motocyklu, které ovlivňují ovladatelnost a stabilitu motocyklu při jízdě. V poslední teoretické části je řešena technika jízda na motocyklu. Druhá část je zaměřena přímo na provedení experimentu. Experiment sestává celkem z měření pěti disciplín a to měření zrychlení, měření brzdného zpomalení pomocí brzd, měření zpomalení motorem, měření výjezdu z křižovatky a měření příčného přemístění. Měření se zúčastnilo osm motocyklů. Hlavními výstupy z měření jsou časové údaje, hodnoty zpomalení a příčného zrychlení.
Stabilizační systémy jednostopých vozidel
Honek, Bohumil ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce vzniknul ucelený přehled a popis stabilizačních systémů jednostopých vozidel, mechanických i elektronických. Je zde rozebrán též vliv konstrukce motocyklu na jeho stabilitu a jízdní dynamiku včetně stručného historického vývoje jednotlivých komponent. Práce dále poskytuje výhled do blízké budoucnosti v oblasti stability motocyklů a strojů jim podobných, včetně autorova kritického zhodnocení.
Zkušební stanoviště pro měření výkonu motocyklů
Hanuš, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá realizací projektu dynamometru pro motocykly. Tento projekt je spjat s měřením výkonu, měřením točivého momentu a optimalizací funkce dvoudobých motorů. Úvod se zabývá volbou dynamometru pro měření výkonu a krouticího momentu motocyklu, při zachování cenové dostupnosti celého systému. Na základě rešerše je vybrané řešení realizováno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.