Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Anticipace a vodítka pro anticipaci z pohledu tenisových hráček
Kobr, Adam ; Carboch, Jan (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Anticipace a vodítka pro anticipaci z pohledu tenisových hráček Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit jaké anticipační zdroje a vodítka vnímají a berou v úvahu elitní tenisové hráčky při příjmu podání a následně porovnat s výsledky výzkumu u elitních hráčů. této diplomové práci byl využit kvalitativní výzkum, konkrétně případová výzkumu bylo vybráno bývalých či současných 8 elitních tenisových hráček, které se nejvýše umístily od 5. do 169. místa na žebříčku WTA ve věku od 18 do 39 let. Sedm z osmi těchto hráček je stále aktivních jedna je aktivní jako trenérka a uk nčila aktivní karieru před jedním výzkumu byla využita metoda rozhovoru s návodem o sedmi otázkách, v případě trénující probandky o osmi otázkách. Rozhovor byl konstruován na 20 závislosti na detailnosti odpovědí. Hráči v ně uvažovali o anticipaci při tenisovém podání a její využití k riternu. Druhá část výzkumu zahrnovala transkripci rozhovorů, kódování, analýzu a porovnání s výzkumy Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), které byly provedeny dle stejné metodiky. Výs diplomové práci byla probrána jednotlivá témata, která byla převzata z výzkumů Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), ve kterých byly popsány a rozebrány anticipační vodítka a následně byly výsledky témat porovnány se zmíněnými výzkumy. Tenisové hráčky obdobně jako...
Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí
Divišová, Tereza ; Vostatková, Pavlína (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Název: Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání na FTVS UK, a to z hlediska efektivity výuky a dosažených kompetencí. Použité metody: Práce je empiricko-teoretická, založená na online dotazníkovém šetření se zaměřením na efektivitu vyučovacích hodin atletiky, mimoškolní trénink, náročnost disciplín a dosažení požadovaných kompetencí. Analýza dat je zobrazena pomocí vizualizace v tabulkách a grafech, které obsahují i podíl v procentech. Výsledky: Analýza efektivity výuky atletiky na FTVS (Fakultě tělesné výchovy a sportu) odhalila, že 72 % studentů hodnotí srozumitelnost výuky pozitivně, zatímco 12 % ji považuje za nedostatečnou. Pouze 42 % studentů je spokojeno s frekvencí zpětné vazby od učitelů. Dalších 48 % studentů hodnotí praktickou výuku jako nedostatečnou pro splnění zápočtových požadavků. Výzkum také ukázal, že 58 % studentů považuje mimoškolní trénink za klíčový a nutný. Výsledky poukazují na potřebu zlepšení v oblastech zpětné vazby a přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Klíčová slova:...
Využití regenerace u mladých fotbalistů a subjektivní vnímání efektu regenerace
Cháb, Jan ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název bakalářské práce: Využití regenerace u mladých fotbalistů a subjektivní vnímání efektu regenerace Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jakou roli hraje regenerace u mladých fotbalistů, jaké regenerační prostředky nejčastěji využívají a jak subjektivně vnímají efekt regenerace. Vedlejším cílem je vytvořit doporučení pro efektivní využití regenerace v tréninkovém procesu mladých fotbalistů na základě podkladů z odborné literatury a studií, doplněné mojí zkušeností v rámci regenerace ve fotbale. Metoda: Jedná se o práci teoreticko-empirickou s využitím kvantitativního výzkumu, kde byla data získána anketním šetřením. Anketního šetření se zúčastnilo celkem 45 respondentů z mládežnických fotbalových klubů AC Sparta Praha, FK Motorlet Praha a FK Jinočany. Účastníci obdrželi anketu v tištěné podobě. Anketní šetření obsahovalo celkem 21 otázek. Uváděny byly pouze odpovědi na otázky a věk. Jednalo se o uzavřené i otevřené otázky, které mi sloužily k zodpovězení hlavního cíle bakalářské práce. Sběr dat probíhal v květnu roku 2024. Výsledky: Z výsledků je patrné, že většina dotázaných hráčů vkládá regeneraci patřičnou důležitost. Dle výsledků z anketního šetření využívá nejvíce hráčů, napříč fotbalovými kluby, pro svou regeneraci ve fotbale strečink, suplementaci, bazén a s sním spojené...
Optimalizace sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování
Vašťáková, Marcela ; Busta, Jan (vedoucí práce) ; Macas, Tomáš (oponent)
Název: Optimalizace sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování Cíle: Hlavním cílem této práce je navrhnout inspirativní tréninkový plán pro trenéry žákovských kategorií na základě literární rešerše. Tento plán by měl napomoci optimalizaci tréninkových metod, zabránit rané specializaci a předčasnému ukončení sportovní kariéry v pozdějším věku. Metody: Tato práce se zabývá literární rešerší v oblasti veslování a sportovní přípravy dětí a mládeže. Využívá se metodika studia dokumentů, analýzy obsahu a syntézy informací k prozkoumání dostupné literatury trendů a metod ve výcviku mladých veslařů. Výsledek této práce má sloužit jako inspirativní tréninkový plán pro trenéry žákovských kategorií. Výsledky: Výsledkem této práce je komplexní přehled literatury týkající se sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování. Identifikovali jsme klíčové trendy, metody a přístupy v této oblasti a syntetizovali je do inspirativního tréninkového plánu pro trenéry žákovských kategorií. Tento plán by měl sloužit jako užitečný nástroj pro optimalizaci tréninkových metod a podporu zdravého sportovního vývoje mladých veslařů. Klíčová slova: sport, veslování, trénink, děti
Values perceived by players in Czech rugby compared to the stated values of the sport
Pospíšil, Jakub ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
5 Abstrakt Název: Hodnoty vnímané hráči v českém ragby oproti uváděným hodnotám daného sportu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění, jak vnímají hráči ragbyové hodnoty u sebe a ve svém okolí. Dalším cílem bylo hledání trendů v odpovědích, pomocí statistických nástrojů. Třetím cílem bylo hledání případné derivace od ragbyových hodnot a jejich zdroje. Metody: V praktické části této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, konkrétně metoda dotazníku a kvalitativní metoda, konkrétně metoda polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty kvantitavního výzkumu jsou hráči, kteří hrají českou Extraligu. Respondety kvantitavního výzkumu jsou vybraní trenéři z klubů, které hrají Extraligu. Výsledky: České ragby se aktivně snaží ctít ragbyové hodnoty, které definují tento sport. Z výsledků je ale zřejmé, že v některých oblastech jsou problémy. Hráči mají problem s diciplínou a ačkoliv se hráči individuálně ohodnotili pozitivně, tak trenéři vnímají nedostatky ve vášni v jejich týmech. Klíčová slova: hodnoty, ragby, fair play, trénink
Průpravná cvičení na odstranění nejčastějších chyb při překážkových bězích
Petřík, Pavel ; Jandová, Soňa (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na chybné části překážkového běhu. Technické provedení je velmi často upozaděno na úkor intenzity a objemu tréninku. Cílem práce je analyzovat chyby v technickém provedení a následně popsat průpravná cvičení, která povedou ke zdokonalení technického provedení jednotlivých částí překážkového běhu. V teoretické části se čtenář seznamuje s informacemi souvisejícími s překážkovými běhy (start, technika, rytmická jednotka atd.). Dále je v teoretické části uváděno několik prvků, které vedou ke zlepšení výkonnosti na překážkách, jako jsou silové, rychlostní a další schopnosti. V poslední řadě je zde zmíněna souvislost psychologie a sportu, kde je rozebíráno především učení a temperament. Velmi okrajově je v práci zmíněn pohled na filosofii sportu. Následně jsme pořídili obrázkový materiál, který jsme analyzovali a pojmenovali nejčastější chyby v technice překážek. Poté jsme aplikovali průpravná cvičení po dobu 10 týdnů a následně pořídili druhý obrázkový záznam. Po intervenčním programu jsme ověřili progres atleta. Ve většině případech zafungoval program dle očekávání, pouze v jednom se nedostavil očekávaný výsledek. Poslední podkapitola se zabývá alternativním využitím překážkových běhů v hodinách školní tělesné výchovy. Závěrem práce je pak doporučení pro...
Příprava uchazečů na přijímací řízení z tělesné výchovy pro obor tělesná výchova a sport na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Sedláčková, Lenka ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou přípravy studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na talentové zkoušky z tělesné výchovy. Cílem práce je zjistit, jak se studenti PedF UK připravovali na talentové zkoušky z tělesné výchovy, zda se vůbec připravovali, jak dlouho, případně pod jakým vedením a v jakých sportech. V teoretické části se práce zabývá představením Rámcových vzdělávacích programů pro tělesnou výchovu na gymnáziích a středních odborných školách a porovnáním jejich rozdílů. Dále se zaměřuje na popis a charakteristiku talentových zkoušek z tělesné výchovy na univerzitách včetně jednotlivých disciplín a sportovních odvětví, které jsou obsaženy v talentové zkoušce. V závěru teoretické části je rovněž analyzována role pohybových schopností a dovedností jako klíčových determinantů sportovního výkonu a jejich vlivu na úspěšnost při talentových zkouškách. V praktické části je využit dotazníkový šetření mezi studenty PedF UK oboru tělesné výchovy a sportu v prvním až pátém ročníku, který zkoumá, zda se studenti připravovali na talentové zkoušky, jakou formou a na které sporty se případně zaměřili. Dotazník vyplnilo 92 studentů z toho 67 žen a 25 mužů. Průměrná věk byl 22let. Výsledky práce budou přispívat k lepšímu pochopení procesu přijímacího řízení a přípravy studentů na talentové...
Sledování tréninku s využitím technologie NFC
Blažík, Vojtěch ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem mobilní aplikace využívající technologii NFC pro sledování tréninků a monitorování využití strojů v posilovnách. V práci jsou shrnuty základní důvody a přístupy ke sledování tréninků a vytížení strojů, shrnuje také technologii NFC a vývoj mobilních aplikací se zaměřením na multiplatformní framework Flutter. Výsledná aplikace je založená na architektuře klient-server s podporou offline režimu a k identifikaci stroje a cviků využívá identifikátory rozmístěných NFC štítků. Přínosem práce je ukázka funkčního systému, který využívá tuto technologii netradičním způsobem k dosažení vyššího uživatelského komfortu.
Zpětnovazební profilační model pro výuku a trénink kybernetické bezpečnosti
Lazarov, Willi ; Kuchař, Karel (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Potřeba do určité míry vzdělávat uživatele v oblasti kybernetické bezpečnosti je vzhledem k stále se zvyšujícímu počtu kybernetických hrozeb nezpochybnitelná. Přístup k výuce a tréninku však nelze jednoduše zobecnit z důvodu odlišných prostředí, technických znalostí a věkových skupin uživatelů. Důležité je také aktivně sledovat, vyhodnotit a poskytnout individuální zpětnou vazbu učeným nebo trénovaným osobám. Diplomová práce se zaměřuje na tyto výzvy vlastním výzkumem a vývojem profilačního modelu se zpětnou vazbou pro efektivní výuku a trénink kybernetické bezpečnosti. Práce se na úvod nejprve věnuje metodám a prostředkům pro vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti. Následně je blíže popsána řešená problematika, po níž následuje návrh vlastního řešení v podobě profilačního modelu s automatickou zpětnou vazbou. Model, který se skládá z profilační matice, algoritmu profilování a křivky učení, byl nejprve vytvořen a vyjádřen matematicky bez ohledu na vlastnosti konkrétní cyber range platformy a programovacího jazyka, a to zejména za účelem jeho snadné replikace, úpravy a rozšíření. Nezávisle na tom byl profilační model implementován a následně integrován do vzdělávací platformy BUTCA (Brno University of Technology Cyber Arena) s cílem jeho přímé aplikace do praxe. Na závěr práce je prezentována případová studie ověřující vytvořený profilační model na výukových datech studentů vybraných gymnázií, středních průmyslových škol a univerzit. Výsledné řešení této práce přináší do oblasti kybernetické bezpečnosti nový inovativní přístup pro hodnocení učených a trénovaných osob s důrazem na individální zpětnou vazbu a kontinuální vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.