Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pivní stezky v České republice
Červenková, Ivana
Bakalářská práce Pivní stezky v České republice pojednává o situaci a úrovni kvality vybavenosti, propagace a poskytovaných služeb pivních stezek v České republice. V rámci této práce byla stanovena definice pivní stezky, určující parametry pivní stezky, na jejímž základě byly identifikované pivní stezky podrobeny analýze v rámci jednotlivých krajů České republiky. Teoretická část vychází z definice cestovního ruchu, jeho dělení a trendů. Dále se zaměřuje na ukotvení pojmu pivní stezky a jejich přínos a úlohu v rozvoji území. Mimo to popisuje využití lokálních produktů v cestovním ruchu. Praktická část bakalářské práce se na jedné straně věnuje samotné analýze pivních stezek v krajích, v nichž byl zaznamenán výskyt pivních stezek, na druhé straně podává návrh nových stezek a doporučení pro zlepšení úrovně kvality stávajících stezek. Výstupem práce je zpracovaný přehled pivních stezek splňujících zadanou definici a jejich porovnání. V závěru je hodnocena úroveň kvality pivních stezek v České republice, faktory vzniku pivních stezek, potenciál České republiky pro vznik nových a rozvoj stávajících stezek a spojitost mezi rozšířením pivních stezek a dynamickým vývojem lokálních pivovarů.
Španělská gastronomie v cestovním ruchu
Frauenterková, Iveta ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Cílem práce je charakteristika Španělska jako specifické destinace cestovního ruchu v souvislosti s kulturně gastronomickým bohatstvím, charakterizovat regionální gastronomii v jednotlivých autonomních oblastech a dále analyzovat současnou situaci nabídky španělské gastronomie v Praze. V teoretické části je definován cestovní ruch a gastronomie obecně, charakterizováno Španělsko i jeho ekonomická situace a přínos cestovního ruchu do ekonomiky. Praktická část se zaměřuje na španělské regiony a jejich gastronomii, tradiční festivaly a svátky spojené s gastronomií. Závěrem je celkově zhodnocena úroveň španělské gastronomie v Praze za pomoci metody mystery shoppingu a porovnána autentičnost nabízených pokrmů díky praktickým znalostem autorky.
Analýza potenciálu pivního turismu v Kraji Vysočina
Tišl, Radek ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Oberhel, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu potenciálu pivního turismu v Kraji Vysočina. Tento cíl naplním sestavením analýz lokalizačních a realizačních předpokladů a prostorového rozmístění jednotlivých produktů v tomto regionu. Na základě výsledků těchto analýz budou navržena doporučení, která by mohla přispět k rozvoji pivního cestovního ruchu na výzkumném území.
Gastronomický festival jako marketingový nástroj
Tomášková, Iveta ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Cílem této práce je definovat gastronomické festivaly, zjistit, jakou úlohu hrají pro gastronomický cestovní ruch a vymezit jejich význam jak pro návštěvníky, tak i pro obchodní značky, které se těchto festivalů účastní. V teoretické části jsou definovány stravovací služby, trendy v gastronomii a gastronomický cestovní ruch. Dále jsou vymezeny a analyzovány vybrané gastronomické festivaly. Praktická část práce obsahuje dvě dotazníková šetření, která jsou určena jak pro obchodní značky, které se podílely na gastronomickém festivalu, tak i pro veřejnost, která dané festivaly navštívila. Závěrem je zhodnocen přínos gastronomických festivalů pro destinaci, obchodní značky a návštěvníky.
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na dotazníkové šetření navazují řízené rozhovory se zástupci pivovarů, které umožňují zhodnotit situaci z pohledu nabídky. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován...
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován potenciál rozvoje pivního cestovního ruchu ve zkoumaném regionu. Klíčová slova: gastronomický cestovní ruch, pivní...
Marketingový plán vybraných gastronomických zájezdů
Mokrišová, Kristýna ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Tématem diplomové práce je marketing gastronomické cestovní kanceláře. Gastronomický cestovní ruch patří mezi současné trendy cestovního ruchu, na základě tohoto rostoucího potenciálu bude v práci představena fiktivní gastronomická cestovní kancelář prodávající gastronomické zájezdy. Hlavním záměrem práce je navržení marketingové kampaně specifických gastronomických zájezdů. Marketingová kampaň bude sestavena tak, aby zaujala, oslovila a přiměla zákazníky k nákupu nabízených služeb. Kampaň tedy dokáže nabídnout potenciálním zákazníkům přesně to, po čem tolik touží. Marketingový přístup není stejný pro všechny, zohledňuje spotřební a mediální chování odlišných cílových skupin. Díky navržené kampani bude zvýšena konkurenceschopnost firmy, bude dosahován zisk, tedy objemný prodej nabízených zájezdů a získání silné pozice na trhu.
Gastronomie Argentiny
Cypriánová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat argentinskou gastronomii s vyzdvihnutím regionálních rozdílů a také zjistit situaci zastoupení argentinské gastronomie v Praze. Práce je rozdělena do šesti kapitol, přičemž první dvě kapitoly se zabývají teoretickými východisky, a to konkrétně významem cestovního ruchu a gastronomie a jejich vzájemným vztahem, a dále charakteristikou lokality Argentiny z geografického, demografického, historického a ekonomického hlediska. Třetí kapitola je již věnována argentinské gastronomii: obsahuje charakteristiku argentinské kuchyně, popis způsobu stravovaní Argentinců, výčet nejtypičtějších argentinských pokrmů a nápojů a také přehled vybraných kulturně gastronomických atraktivit v zemi. Následující kapitola charakterizuje argentinské gastronomické regiony s důrazem na jejich geografické a gastronomické odlišnosti. Pátá kapitola analyzuje zastoupení argentinské gastronomie v Praze a detailně porovnává pět vybraných pražských provozoven zaměřujících se na argentinskou gastronomii. Poslední část shrnuje zjištění, vyvozuje závěry a dává doporučení na vylepšení dané situace.
Gastronomie jako moderní motiv cestovního ruchu
Lenhartová, Michaela ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá gastronomickým cestovním ruchem v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a cílem je charakterizovat rostoucí důležitost gastronomie jako moderního motivu v cestovním ruchu. V praktické části jsou na toto téma zpracovány výsledky dotazníkového šetření a v poslední části bakalářské práce byla vytvořena analýza nabídky vybraných českých cestovních kanceláří, které nabízejí zájezdy za gastronomií.
Gastronomické trasy Prahou
Lampertová, Denisa ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá gastronomickými trasami Prahou zaměřené na českou a pražskou kuchyni. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku pojmů z oblasti cestovního ruchu, gastronomického cestovního ruchu a ocenění a ceny v gastronomii. Praktická část obsahuje charakteristiku české kuchyně, nynější pořadatele gastronomických tras v Praze a jejich komparace a statistiky týkající se stravovacích zařízení v hlavním městě Praze. Další částí je vypracování dvou gastronomických tras. Cílem této bakalářské práce bylo vypracovat dvě gastronomické trasy pro dva typy klientely a to pro turisty a gurmány. Byly stanoveny podmínky pro obě trasy a výběr podniků byl ovlivněn hodnocením veřejnosti a osobními zkušenostmi. Následně byla vypracována komparace těchto tras se stanovenými kritérii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.