Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí322 - 331další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Comparison of the use of New Media between the Czech Republic and Spain
Pirela, Maríacristina Cáceres ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Montani, Antonio (oponent)
Cílem této studie bylo zjistit rozdíly a podobnosti v užití Internetu a nových médií mezi Českou republikou a Španělskem. Tato práce definuje profil internetového uživatele a využití internetu v obou zemích. Rovněž byl analyzován následující sociální software: Facebook, Tuenti (Španělsko) a Lidé (Česká republika); encyklopedia Wikipedie a server YouTube (a jeho nejbližší konkurenti v každé z uvedených zemí). Hlavním zdrojem pro získávání informací byl Internet. Takto získané informace byly analyzovány a porovnávány. Pro správnou interpretaci výsledků autorka využívala své osobní zkušenosti a znalosti obou kultur. Tato práce ukázala, že v užití Internetu a nových médií mezi těmito zeměmi není velkých rozdílů. Například, rozdíl v užívání Internetu není větší než 5%. Také se ukázalo, že Česká republika má největší růst v dané oblasti, zatímco Španělsko má nejvíc uživatelů. Obě země vykázaly podobný zájem na webových stránkách Facebook, Google a YouTube. Kromě toho se prokázalo, že španělský trh lépe reaguje na nové příležitosti, které nabízí sociální software. I z tohoto důvodu byla vytvořena sociální síť Tuenti, která se stala hlavním konkurentem Facebooku ve Španělsku. Na druhou stranu, Česká republika nemá žádnou síť nabízející služby v takovém rozsahu jako Facebook. I tento fakt může vysvětlit značný růst počtu českých uživatelů v loňském roce. Wikipedia je k dispozici v jazykových mutacích obou zemí. Je široce využívána, nejen ze strany studentů, kteří ji využívají jako zdroj pro své školní práce, ale také v jiných oblastech -- především v maketingu a žurnalistice. YouTube je jedním z nejpopulárnějších serverů obou národů. Obě země mají své lokální video servery, ale žádný z nich nemá stejný význam jako YouTube. Autorka věří, že tato práce bude základem a přínosem pro všechny ty, kteří budou mít zájem o srovnání těchto zemí v rámci nových technologií.
Nová média v komunitní komunikaci
Šedivý, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Úvodní část práce se zabývá v současnosti probíhající změnou společenského komunikačního paradigmatu. Je zde čtenáři poskytnut teoretický úvod rozebírající nová média, koncept webu 2.0 a fenomén sociálních sítí. Dále se autor zabývá možnostmi integrace jednotlivých služeb webu 2.0 a s tím spojenými otázkami bezpečnosti a soukromí, legislativy a otevřenosti takového systému. V druhé části práce je popsán reálný případ virtualizace komunity soustředěné okolo klubu dětí a mládeže. Autor prezentuje analýzu cílových skupin komunikace ve zkoumané komunitě a jednotlivé druhy používaných sdělení. Dále je popsán probíhající projekt spuštění webového portálu složeného ze služeb webu 2.0, dílčí výsledky pilotního provozu tohoto řešení a navržen plán dalších etap integrace.
Nová média a společnost
Fedorová, Markéta ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem nových médií a jejich vlivu na společnost. Práce se věnuje především jejich vlivu na chování lidí a na znalosti. První část práce (Kapitoly Úvod a Teoretické základy) uvádí do problematiky a rozpracovávají teoretický rámec médií, komunikace, znalostí a některých vybraných důsledků informatizace. Třetí kapitola (Vývoj médií) se pokouší zmapovat vývoj médií od vzniku řeči až po současná elektronická média s přihlédnutím k limitům jejich konzumentů, společnosti i médií samotných. Čtvrtá kapitola (Vliv nových médií na znalosti a chování) se zabývá vybranými aktuálními tématy vlivu médií na společnost ze dvou perspektiv. První z nich přináší pohled na vztah nových médií a znalostí. Poukazuje na záplavu informacemi na úkor jejich kvality a na trend zrychlování přístupu k informacím a prací s nimi. Kapitola dále na konkrétních příkladech dokazuje, jak se informace mohou stát efektivním nástrojem manipulace pro mocenské, politické a ekonomické zájmy. Rovněž naznačuje rizika chybného rozhodování lidí v důsledku dezinformací. Druhý pohled nastiňuje proměny chování lidí v kyberprostoru; naznačuje, jaké jsou projevy splývání jevištního a zákulisního chování. Pátá kapitola (Empirický výzkum) na základě předchozího textu práce formuluje hypotézy o vlivu nových médií na znalosti a chování lidí a v rámci výzkumu usiluje o ověření jejich platnosti. Šestá kapitola (Jak využívat nová média) navrhuje cestu řešení, kterou by se měla společnost vydat za předpokladu, že cílem bude výchova jedince, který v informační a mediální společnosti obstojí. Poslední kapitola (Závěr) shrnuje základní myšlenky a snaží se nabídnout možná řešení a nastínit vývoj, kterým by se měla společnost ve vztahu k novým médiím ubírat.
Využití instant messagingu pro komunikaci mezi firmou a zákazníkem
Kolafa, Ondřej ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Instant messaging je internetová služba umožňující uživatelům sledovat stav svých přátel a podle potřeby jim posílat textové zprávy či soubory. Hlavním rozdílem oproti elektronické poště je, jak už název služby napovídá, její rychlost. Zprávy jsou odesílány a doručovány ve zlomcích sekundy. Přijímající strana je o příchodu zprávy aktivně informována. Tento moderní druh komunikace pronikl i do komerční sféry. V podnicích se však většinou nepoužívají ty samé služby, jaké používají lidé v soukromí. Přesto se najdou i společnosti, které nabízejí zákazníkům komunikaci pomocí zákazníkům běžných protokolů. Tato práce má za cíl popsat současný stav instant messagingových technologií používaných v České republice, objasnit postoj firemního sektoru k IM komunikaci se zákazníky a vybrat vhodné protokoly a klienty. Úvodem se práce věnuje elektronickým komunikacím obecně, popisuje jejich specifika a bezpečnostní rizika. Dále popisuje historii a současnost instant messagingu, pokouší se odhadnout budoucí směřování. Ve třetí části se práce zaměří na český trh, jeho specifika a současný stav. Součástí průzkumu trhu jsou dotazníková šetření firem i jejich možných zákazníků, stejně jako testovací rozhovory. V další části práce popisuje dostupné instant messagingové protokoly a možné klienty. Ukazuje rozdíly jednotlivých technologií, i kdy mohou nastat úskalí v jejich používání. Část končí srovnáním protokolů a klientů. Poslední část shrnuje dosavadní poznatky a snaží se nastínit budoucnost instant messagingu v blízké době.
Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních
Jurašková, Kateřina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Svátek, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce "Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních" je formulace zásad a doporučení pro využívání nových médií v osvětových kampaních. V této práci jsou použity metody analýzy a syntézy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá novými médii z pohledu marketingové komunikace. Druhá kapitola se zaměřuje především na definování sociálního marketingu a osvětových kampaní. Kapitola třetí se zabývá analýzou čtyř osvětových kampaní, u kterých byla využita nová média. Čtvrtá kapitola předkládá zásady a doporučení pro efektivnější využití nových médií v osvětových kampaních. Respektování těchto zásad a doporučení má napomoci k budoucímu efektivnějšímu využití nových médií.
Analýza konkurenceschopnosti tištěných a elektronických medií
Pilous, Jan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nečas, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálně diskutovanou otázkou přežití tištěných médií v podmínkách tlaku ze strany nových médií v čele s internetem. Objevujícím se trendem ve vyspělých zemí je klesající čtenost a prodaný náklad tištěných titulů, pokles inzerce a vzrůstající problémy jejich vydavatelů. Práce odpovídá na otázku, zda je viníkem internet, nebo světová hospodářská krize. To jsou dvě nejčastěji jmenované příčiny. Práce čtenáře nejprve seznamuje se současnou situací na trhu s tištěnými a elektronickými tituly. Poté se na sledovanou oblast dívá pomocí analýzy SLEPTE, používané ve strategickém managementu. A konečně, danou problematiku doplňuje o situaci v mezinárodním okolí a zpracovává analýzu očekávání zákazníků. Tato analýza je zpracována formou dotazníkového šetření a pomocí interview se znalcem oblasti. Detailněji je v práci rozpracována technologická část analýzy SLEPTE jako odpověď na sekundární cíl práce. Tím je snaha vyčerpávajícím způsobem zachytit formy publikování zpravodajského obsahu na internetu. Tedy určit, jakými všemi způsoby dostávají vydavatelé svůj obsah ke čtenářům.
Hyperlokální média na případu Naše adresa
Diviš, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Zářecký, Petr (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá hyperlokálními médii v souvislosti s vlivem globální ekonomické recese a fenoménu nových médií. Je definován pojem hyperlokální média v geografické a komunitní rovině. Praktická část je zaměřena na projekt Naše adresa, který si v České republice klade za cíl naplnit principy hyperlokálního zpravodajství; projekt je detailně popsán a dále je proveden návrh integrace webové části projektu se zaběhlými sociálními sítěmi, jako je např. Facebook.
Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR.
Losertová, Michaela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Horáková, Radka (oponent)
Práce se zabývá novými médii jako nástrojem kmerčních komunikací v oblasti public relations. V úvodní části je vymezen pojem public relations v rámci marketingové a komerční komunikaci. Dále se podrobně zabývá PR nástroji a jejich členěním. Druhá pasáž se věnuje novým trendům v marketingu a detailněji rozebírá digitální a netradiční formy médií v čele s on-line, mobilním, guerillovým a virálním marketingem. Proces PR a postup při tvorbě PR koncepce řeší třetí kapitola práce. Vymezuje formy analýz vstupních dat a předkládá návod pro tvorbu komunikační strategie, zahrnující cíle, cílovou skpinu, PR nástroje komunikační sdělení, časový harmonogram a, rozpočet a v neposlední řadě možná kritéria hodnocení. V závěru kapitoly se krátce věnuje vlastnostem správného PR manažera. Praktická část se inspiruje teoretickými poznatky práce a nabízí návrh PR kampaně s použitím nových médií a technik pro společnost mBank. Kampaň je zaměřená na cílouvou skupinu studentů vysokých škol.V závěru praktické části je vyhodnocen vlastní dotazníkový průzkum, který proběhl mezi studenty. Výzkum se týkal postoje studentů k reklamě a volby komunikačních kanálů. Poukazuje na přesycenost studentů reklamou.
Informační gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Práce se zabývá informační gramotností jako novým fenoménem ve vzdělávání. V první části definuje co jsou informace, jak probíhá komunikace. V dalším textu se práce věnuje problematice informací a dezinformací, definuje co jsou nová média a jaká jsou jejich specifika. V další části se práce věnuje informační gramotnosti, definuje její jednotlivé složky a jejich obsah, zabývá se jejími přínosy, které vyplývají z jejího dosažení jak pro jedince, tak pro společnost jako celek. Dále je obsah jednotlivých složek informační gramotnosti rozčleněn do tří úrovní, které odpovídají třem stupňům vzdělání. Následně je rozebíráno dosahování informační gramotnosti na těchto třech stupních a porovnáno s definovanými úrovněmi. Na základě tohoto porovnání jsou v poslední části práce definována doporučení, která by měla vést ke zlepšení dosahování informační gramotnosti ve vzdělávacím cyklu.
Nové trendy v komerčních komunikacích se zaměřením na on-line komunikaci.
Maršálková, Hana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Hrnčíriková, Katarína (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje aktuální situaci i vývojové trendy v oblasti komerčních komunikací,speciálně v on-line komunikaci. Autorka vystihuje současnou situaci na reklamním trhu a věnuje se rovněž vývojovým trendům ve spotřebě a investicích do jednotlivých médií. Následně je poskytnut prostor novým médiím a jejich formám, a to zejména médiu, do kterého se postupně veškerá další média integrují: tedy internetu. Ve své praktické části práce analyzuje vybranou on-line komunikační kampaň, na základě které přináší soubor zobecněných praktických doporučení, kterých by měla dbát každá úspěšná on-line komunikační kampaň.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí322 - 331další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.