Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rádio
Matyášová, Hana ; Štětina, Roman (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit rádio na FaVU, začít tím budovat prostor pro sdílení audio obsahu napříč fakultou. Rádio vytváří prostor možného sdílení a spolupráce. Důležitou se v tomto ohledu stává činnost vytváření obsahu, při které se setká kolektiv lidí. Rádio také zachytává zvukový obraz FaVU skrze neustále rostoucí a nikdy neukončený archiv hudby tvořené současnými i bývalými členy akademické obce. Důležitým bodem vývoje práce byla akce a vysílání Neambiciózní ateliér tematizující domovský Ateliér Environmentu. Neambiciózní ateliér vycházel z vlastního výzkumu ateliéru a dotýkal se otázek charakteru ateliéru a jeho proměn, podob ambicí. V inspiraci principem akce Neambiciózní ateliér bude diplomová práce Rádio prezentována v rámci obhajoby 16. 5. 2022 akcí (Ne)ambiciózní rádio.
Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství
Adamec, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
1 Anotace: Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství Diplomová práce se věnuje jedné z nevýraznějších osobnosti českého moderátorství Leoši Marešovi. Na toto téma doposud nevzniklo na akademické (a ostatně ani na neakademické) úrovni žádné relevantní dílo ani žádná závěrečná práce, jedná se proto o vůbec první počin v tomto směru. Je třeba položit si otázku, zda je vůbec žádoucí, aby vybrané téma bylo zpracováno na této úrovni. Dospěl jsem ke kladné odpovědi, jelikož osobnosti nejúspěšnějších moderátorů (Larry King, Oprah Winfrey, Jay Leno, Jimmy Kimmel, Jimmy Fallon, Dick Cavett či Johannes B. Kerner) zaujímají ve společnosti (obdobně jako osobnosti z oblasti umění či politiky) významnou úlohu a zkoumání jejich fenoménu je (alespoň) pro zahraniční teorii i praxi zcela přirozené. Podle mého názoru by v každé společnosti měl existovat zájem na poznání výrazných jedinců, kteří mohou společnost ovlivňovat nebo obohacovat. Z těchto důvodů jsem se v diplomové práci s ohledem na zaměření studijního programu rozhodl věnovat jedné z nejvýraznějších osobností českého moderátorství. Pokud by se tato práce stala podkladem pro budoucí odbornou či společenskou diskuzi o vybrané osobnosti nebo o moderátorství obecně, bude její smysl zcela jistě naplněn.
Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií
Trachtová, Zdeňka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií" pojednává o dialogických typech v pořadech rozhlasových stanic pro mladé posluchače. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují nástin vývoje Radia 1 a ČRo Radia Wave od jejich počátků do současnosti, sociologickou charakteristiku mladých posluchačů, teorii žurnalistických žánrů a metod analýzy. Cílem výzkumné části je pomocí sledování týdenního úseku programu Radia Wave a Radia 1 analyzovat jazyk, žánry a obsahy uplatňované v pořadech těchto stanic a zaznamenat jejich vlastnosti. Práce se zabývá především rozhovory vysílanými na těchto rozhlasových stanicích. Text se snaží nabídnout co nejkompletnější představu o podobě dialogických pořadů pro mladé posluchače. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem je používán jazyk na veřejnoprávní rozhlasové stanici (Radio Wave) a ve vysílání soukromého radia (Radio 1). Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje shodné a rozdílné prvky ve vysílání těchto dvou stanic. Práce je tak příspěvkem ke studiu rozhlasového vysílání pro posluchače mladších věkových kategorií.
Kanadská média: historie a současnost
Vránová, Vendula ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na klíčová kanadská média - tisk, rozhlas a televizi, V jednotlivých kapitolách popisuji jejich vývoj, to co je v průběhu let formovalo a ovlivňovalo a také to jakou roli hrají v dnešní Kanadě, a které z nich má v této zemi výsadní postavení. Ještě předtím se ve své práci zabývám dějinami Kanady, aby bylo jasné, z jakých kořenů vůbec kanadská žurnalistika a její média vznikla. Pozornost věnuji také některým vybraným významným osobnostem kanadských médií, ať už těm z minulosti, tak ze současnosti, která se nějakým způsobem podílela na tom, jakou má dnešní kanadská žurnalistika, nebo její média podobu v současnosti. Mé pozornosti neušla ani oblast francouzsko-kanadské žurnalistiky, která o svou podobu a místo na mapě kanadských médií bojovala po celá staletí. Jejím centrem je kanadská provincie Quebec. Ve své práci se také zabývám tím, jak se žurnalistika na kanadských univerzitách vyučuje, kolik univerzit ji nabízí jak studijní program a jak se vyučuje. Zda se klade větší důraz na teorii nebo na pratickou stránku žurnalistiky. Píši také o mediální výchově, která má v Kanadě už několikaletou historii. V neposlední řadě jsem se pokusila zmapovat českou stopu v kanadských médiích a konkrétně jmenovat některá krajanská média, která si své čtenáře v Kanadě našla.
Mediální krajina ve Španělsku
Michálková, Helena ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Diplomová práce "Mediální krajina ve Španělsku" si klade za cíl zmapovat současnou španělskou mediální scénu a aplikovat tak základní rysy a specifika fungování mediálního systému, tzv. modelu polarizovaného pluralismu tak, jak jej ve své knize Systémy médií v postmoderním světě popsali Hallin a Mancini a jehož charakteristiky kromě Španělska přiřazují i dalším zemím jižní Evropy (Itálie, Portugalsko, Řecko, okrajově i Francie). Deskripci samotného mediálního trhu tištěných a audiovizuálních médií předchází rozsáhlé kapitoly věnující se vývoji tištěných médií ve Španělsku od jeho počátků v 17. století až po současnost, mediální legislativě a koncentraci vlastnictví médií. Právě vývoj tisku (a ve dvacátém století i vývoj audiovizuálních médií) se stal pro své výjimečně těsné propojení médií a politiky určující pro dnešní podobu španělské mediální krajiny, a proto je mu v práci věnována největší pozornost. S historicko-politickým vývojem země a neustále se měnícím systémem státního uspořádání je spojena i častá změna legislativy (zejména tiskových zákonů), což Španělsko v tomto ohledu odlišuje od ostatních evropských států. Kapitoly o trhu tištěných a audiovizuálních médií poukazují na relativně slabou tradici čtenosti denního tisku (ve srovnání se zeměmi západní a severní Evropy) a naopak silnou...
Postavení a činnost Rady pro rozhlasové a televizní vysílání
Drdla, Jan ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Sládeček, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Jedná se o správní úřad, o jehož existenci veřejnost sice ví, nicméně jej nezná tak dobře. Často tedy v souvislosti s ním dochází k řadě omylů. Hlavním cílem této práce je poskytnout informace o Radě a o její činnosti a napomoci tak k odstranění těchto omylů a neznalostí. Práce tedy kombinuje oblasti práva správního a práva mediálního. Diplomová práce je rozdělena do dvou větších částí. První z nich se zabývá Radou obecně. Shrnuje její historii a charakterizuje Radu coby nezávislý správní orgán a uvádí i jiné příklady takovýchto správních úřadů. Druhá část této diplomové práce pak představuje oblasti, ve kterých Rada působí. Je rozdělena na kapitoly podle hlavních zákonů, kterými se Rada řídí. První z nich je o zákonu o vysílání. Tato kapitola pojednává o licencích důležitých pro vysílání a o základních povinnostech provozovatelů vysílání. Další je o zákonu o regulaci reklamy, který je potřeba aplikovat zejména v případě reklamy zařazené do rozhlasového a televizního vysílání. Posledním z těchto zákonů je zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, který upravuje oblast nejnovějšího elektronického média, internetu. Elektronická média a Rada představují zajímavé téma, kterému je vhodné věnovat...
Současná rozhlasová reportáž v proudovém vysílání Českého rozhlasu Radiožurnálu
Skalický, Matěj ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
(abstrakt) Podstatou této bakalářské práce je obsahová a formální definice současné rozhlasové reportáže v proudovém vysílání nejposlouchanějšího veřejnoprávního rádia v České republice - Českého rozhlasu Radiožurnálu. V teoretické části autor na základě popisu geneze rozhlasové reportáže pomocí odborné literatury a teorií renomovaných mediálních odborníků vymezuje tento syntetický žánr a pojmenovává jeho základní atributy. Nashromážděné údaje vytváří komplexní schéma pro klasifikaci rozhlasové reportáže a jejích derivátů a současně poskytují obsažný přehled syntaktických prvků reportáže využívaných v jiných rozhlasových žánrech. Výzkumná část této bakalářské práce je vystavěna na rozhovorech s vybranými respondenty z vedení Českého rozhlasu a také případovými studiemi odvysílaných příspěvků profesionálních reportérů. Rozbor těchto materiálů spolu s výpověďmi autorů reportáží v kontrastu s teoretickou částí této práce nabízí ucelenou představu o podobě současné rozhlasové reportáže na Radiožurnálu, a to včetně témat, výrazových prostředků, pracovních postupů a technických parametrů těchto zpravodajsko-publicistických příspěvků. Součástí kvantitativního výzkumu stavějícího na analýze je zároveň výzkum kompozičních postupů uplatňovaných při přípravě, realizaci a případné postprodukci rozhlasové...
První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích
Kesl, Jakub ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích Jakub Kesl Abstrakt Diplomová práce "První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích" se zabývá komerčním využitím médií ve svých prvních formách a pojednává o vývoji reklamní komunikace v součinnosti s vývojem jednotlivých medií. Pro účely této práce byla zvolena média tradiční, jimiž je myšlen tisk, rozhlas a televize, v období od vzniku těchto médií po dobu, kdy se inzerce v nich etablovala jako víceméně samozřejmá součást. Diplomová práce se snaží zodpovědět tyto otázky:  Jak se v prvních okamžicích své existence reklama v tradičních médiích formovala a vyvíjela?  Jak vypadala první vývojová stádia mediální reklamy?  Jaká byla reakce společnosti na nové formy mediální reklamy?  Jak vstup reklamy do médií ovlivnil samotná média a jejich obsahy či jak média ovlivnila podobu reklamy? V diplomové práci je poukázáno na podoby vlivu reklamy na média a jejich obsahy i vlivy médií na reklamu, či popisuje formy a podoby komerčních sdělení v tradičních médiích ve svých počátcích. Práce se primárně zabývá prvními vývojovými stádii reklamy v zemích, kde počal vývoj tisku, rozhlasu a televize a reklamy nejdříve. Důraz je kladen na situaci ve Velké Británii a Spojených státech amerických, a je doplněn specifikami situace v naší zemi, přičemž se snaží nabídnout...
Současné zpravodajství Rádia Impuls a Radiožurnálu (srovnávací studie)
Voska, Ondřej ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce porovnává zpravodajství dvou z nejvýznamnějších rozhlasových stanic v České republice. Tou první je Radiožurnál, hlavní okruh veřejnoprávního Českého rozhlasu s kombinací mluveného slova a hudby. Tou druhou je Rádio Impuls, nejposlouchanější rozhlasová stanice v České republice, která také kombinuje mluvené slovo a hudbu. V první části se autor věnuje vývoji obou stanic v českém rozhlasovém prostředí, jejich finančním možnostem a současné teoretické podobě zpravodajství na obou stanicích. K tomu autor využil také rozhovory s šéfredaktory jednotlivých stanic. Druhá, praktická část, je analýza zpravodajství ze tří různých pohledů - tematického, žánrového a jazykového během jednoho týdne během září 2015 a jednoho týdne během ledna 2016. Hlavní nosnou jednotkou práce je tematická analýza a porovnání zpracování stejných témat. Výsledky jednotlivých analýz jsou doplněné statistikami a poté zpracované jednotlivě v každé kapitole.
Proměny zpravodajského programu Českého rozhlasu v letech 2000 až 2010
Zvolánková, Eliška ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Práce se zabývá proměnami zpravodajského programu Českého rozhlasu ve vymezeném období (2000 - 2010). Hlavní důraz je kladen na okruh ČRo 1 - Radiožurnál a od roku 2005 i na Rádio Česko, jakožto hlavní zpravodajské stanice. Práce zpracovává změny jak z hlediska historického, tak z hlediska formálního a strukturálního. V rozboru zpravodajství na Radiožurnálu se nejvíce soustřeďuje na velké vysílací bloky a bloky zpravodajství. Sleduje také podrobné proměny zpravodajských relací, a to strukturu relace, používané žánry a jazyk. Všímá si změn zaměření zpravodajských stanic v souvislosti s historickými okolnostmi, ať už z oblasti celosvětové, republikové nebo institucionální. Práce je rozdělená do kapitol po dvou letech (poslední zahrnuje roky tři), každá kapitola obsahuje krom vývoje zpravodajství i analýzu konkrétní zpravodajské relace. Práce se dotýká obecných tendencí změn ve zpravodajství v Českém rozhlase, komplexně pak mapuje konkrétní proměny zpravodajského programu na Radiožurnálu a na Rádiu Česko.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.