Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz nejrozšířenějších nových náboženských hnutí v ČR
Vopatová, Helena ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat, jakým způsobem seriózní české deníky a zpravodajské weby přistupují ke třem nejrozšířenějším novým náboženským hnutím u nás, tedy ke svědkům Jehovovým, k Církvi Ježíše Krista svatých posledních dnů a ke Hnutí Grálu. V teoretické části nejprve obecně vymezuji pojem nové náboženské hnutí, poté blíže charakterizuji tři výše zmíněná hnutí. V následující kapitole se zabývám vztahem médií a nových náboženských hnutí, a to jak obecně, tak i s uvedením v minulosti již popsaných příkladů přístupu médií k těmto hnutím. Teoretickou část uzavírám popisem užitých metodologických postupů. V analytické části provádím diskurzivní analýzu vybraného vzorku textů. Vytyčuji konkrétní charakteristiky a role, které média příslušníkům zkoumaných nových náboženských hnutí přisuzují. Uvádím konkrétní pasáže, z nichž tyto charakteristiky vyplývají. Zároveň odkazuji na texty, které se k dané charakteristice vztahují. Výsledky analýzy shrnuji a popisuji v poslední kapitole analytické části, v níž rovněž předkládám přehledy všech charakteristik a rolí příslušníků jednotlivých nových náboženských hnutí, které se v médiích objevily. V závěru shrnuji výsledky analytické části a hodnotím, zda byl naplněn cíl práce.
Mediální krajina ve Španělsku
Michálková, Helena ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Diplomová práce "Mediální krajina ve Španělsku" si klade za cíl zmapovat současnou španělskou mediální scénu a aplikovat tak základní rysy a specifika fungování mediálního systému, tzv. modelu polarizovaného pluralismu tak, jak jej ve své knize Systémy médií v postmoderním světě popsali Hallin a Mancini a jehož charakteristiky kromě Španělska přiřazují i dalším zemím jižní Evropy (Itálie, Portugalsko, Řecko, okrajově i Francie). Deskripci samotného mediálního trhu tištěných a audiovizuálních médií předchází rozsáhlé kapitoly věnující se vývoji tištěných médií ve Španělsku od jeho počátků v 17. století až po současnost, mediální legislativě a koncentraci vlastnictví médií. Právě vývoj tisku (a ve dvacátém století i vývoj audiovizuálních médií) se stal pro své výjimečně těsné propojení médií a politiky určující pro dnešní podobu španělské mediální krajiny, a proto je mu v práci věnována největší pozornost. S historicko-politickým vývojem země a neustále se měnícím systémem státního uspořádání je spojena i častá změna legislativy (zejména tiskových zákonů), což Španělsko v tomto ohledu odlišuje od ostatních evropských států. Kapitoly o trhu tištěných a audiovizuálních médií poukazují na relativně slabou tradici čtenosti denního tisku (ve srovnání se zeměmi západní a severní Evropy) a naopak silnou...
Mediální obraz papeže Františka v českých denících
Malá, Tereza ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Papež František, který byl zvolen do funkce 13. března 2013 po nečekané rezignaci papeže Benedikta XVI., se během krátké doby díky svému chování a vystupování stal jednou z nejoblíbenějších světových osobností vůbec. K tomuto faktu značně přispěla i světová masová média, pro něž se stal velmi výraznou osobností, přičemž sám k této mediální komunikaci intenzivně přispívá. Pokračuje tak ve šlépějích svých předchůdců, kdy ke své prezentaci hojně využívá všech komunikačních kanálů této doby a již od svého nástupu spolupracuje se strategických týmem mediálních odborníků, kteří mu významně pomáhají. Tato diplomová práce s názvem "Mediální obraz papeže Františka v českých denících" se snaží zachytit osobu papeže Františka i důvody jeho úspěchu a všeobecné oblíbenosti a zároveň nastínit, jakým způsobem je medializován i v naší republice, která se řadí mezi sekulární státy. Stěžejní část textu proto tvoří kvantitativní obsahová analýza, jejímž cílem je obsáhnout papežovu medializaci ve čtyřech nejčtenějších českých denících (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny a deník Právo) a zkusit tak interpretovat jeho mediální obraz, který je těmito médii v české společnosti nastaven.
Vývoj vztahu médií a náboženství podle McLuhanova historického členění
Jírová, Lucie ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Média jsou dnes velmi mocná, přinášejí témata ke konverzaci, dokážou jednoduše manipulovat s našimi názory. Ovlivňují lidské myšlení a naše představy o světě kolem nás. Mediální vliv zasahuje do všech oblastí lidského života včetně náboženství. Právě náboženství je jedním z nejvýznamnějších kulturních činitelů. Od počátku lidstva ovlivňovalo společnost, určovalo způsob života, hodnoty a morálku. Aby náboženství mohlo existovat napříč stoletími, muselo se umět přizpůsobovat typu média, které ve společnosti převládalo. Tato diplomová práce pojednává právě o vztahu mezi sdělovacími prostředky a náboženstvím, konkrétněji o spojitosti mezi typem média, kterým je náboženství sdělováno a charakterem tohoto náboženství. Dále práce představuje nejvýznamnější světová a česká církevní média a programy s náboženskou tématikou. Prvním cílem této práce je dokázat, že má náboženství stále velký vliv na společnost, a i proto je poměrně často v médiích. Druhým cílem pak je potvrdit hypotézu o technickém determinismu (v takové podobě, jak si ho představoval Marshall McLuhan) ve vztahu náboženství a médií, tedy potvrdit že způsob mediální prezentace náboženství, významně ovlivňuje povahu daného náboženství. K prokázání těchto hypotéz sloužila především mediální analýza větších světových církevních médií, analýza...
Mediální obraz nejrozšířenějších nových náboženských hnutí v ČR
Vopatová, Helena ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat, jakým způsobem seriózní české deníky a zpravodajské weby přistupují ke třem nejrozšířenějším novým náboženským hnutím u nás, tedy ke svědkům Jehovovým, k Církvi Ježíše Krista svatých posledních dnů a ke Hnutí Grálu. V teoretické části nejprve obecně vymezuji pojem nové náboženské hnutí, poté blíže charakterizuji tři výše zmíněná hnutí. V následující kapitole se zabývám vztahem médií a nových náboženských hnutí, a to jak obecně, tak i s uvedením v minulosti již popsaných příkladů přístupu médií k těmto hnutím. Teoretickou část uzavírám popisem užitých metodologických postupů. V analytické části provádím diskurzivní analýzu vybraného vzorku textů. Vytyčuji konkrétní charakteristiky a role, které média příslušníkům zkoumaných nových náboženských hnutí přisuzují. Uvádím konkrétní pasáže, z nichž tyto charakteristiky vyplývají. Zároveň odkazuji na texty, které se k dané charakteristice vztahují. Výsledky analýzy shrnuji a popisuji v poslední kapitole analytické části, v níž rovněž předkládám přehledy všech charakteristik a rolí příslušníků jednotlivých nových náboženských hnutí, které se v médiích objevily. V závěru shrnuji výsledky analytické části a hodnotím, zda byl naplněn cíl práce.
"Kamarádi na cestách": mediální image papeže Jana Pavla II. a jeho poselství hromadným sdělovacím prostředkům
Seidl, Lukáš ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Papež Jan Pavel II., který stál v čele římskokatolické církve v letech 1978-2005, je považován za jednoho z nejvýznamnějších čelních představitelů této náboženské instituce. Velmi výrazná byla také jeho činnost v oblasti mediální komunikace, která je dodnes v mnoha ohledech považována za revoluční. Jan Pavel II. mimo jiné přímo vybízel k aktivnímu zapojení věřících do procesu mediální komunikace, zvyšování mediální gramotnosti, vzniku církevních sdělovacích prostředků a jejich spolupráci s veřejnoprávními či komerčními médii. Sám byl přitom ze strany žurnalistů velmi oblíbený. Tato diplomová práce s názvem "Kamarádi na cestách": mediální image papeže Jana Pavla II. a jeho poselství hromadným sdělovacím prostředkům se snaží zachytit přístup Svatého otce k masovým médiím a jejich aktivnímu využívání, jeho postřehy, které adresoval jak tvůrcům mediálních obsahů, tak jejich publiku, a analyzovat faktory, které vedly k papežovu úspěchu na poli mediální komunikace i jeho pozitivně vnímanému mediálnímu obrazu. Stěžejní část textu tvoří analýza papežských poselství ke Světovým dnům hromadných sdělovacích prostředků, z jejichž obsahu lze papežovy postoje k problematice médií velmi dobře vyčíst. Představeny jsou rovněž základní kontextové informace umožňující snazší vhled do tématu i zásadní mediální kroky,...
Přehled a srovnání situace na poli náboženských pořadů ve veřejnoprávních televizích v České republice a ve Španělsku v roce 2010
Thompson, Anna ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Přehled a srovnání situace na poli náboženských pořadů ve veřejnoprávních televizích v České republice a ve Španělsku v roce 2010" mapuje a srovnává periodické náboženské pořady České televize a Televisión Española v roce 2010. Poskytuje vhled do problematiky zaměřený na specifika náboženské televizní tvorby obou zemí. V teoretické části je načrtnut církevně-mediální kontext, do něhož je následně zasazen vlastní výzkum. Tato část obsahuje mj. demografické srovnání obou zemí zaměřené na počty věřících, základní historické údaje o televizním náboženském vysílání a seznámení s církevními dokumenty, které se zabývají sdělovacími prostředky. Představuje i legislativu, v jejímž rámci obě televize fungují. Praktická část přináší přehled pořadů, vysílaných v obou televizích, s jejich stručnými charakteristikami a jejich srovnání. Poté přistupuje k analýze obsahu, která se soustředí na tři vybraná témata: ekumenismus, proselytismus a bioetiku. Tato témata umožňují postihnout některé z podstatných rozdílů náboženské televizní tvorby v těchto zemích. V závěru je provedeno kritické zhodnocení výsledků výzkumu s ohledem na změny, které se od roku 2010 odehrály.
Mediální krajina ve Španělsku
Michálková, Helena ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Diplomová práce "Mediální krajina ve Španělsku" si klade za cíl zmapovat současnou španělskou mediální scénu a aplikovat tak základní rysy a specifika fungování mediálního systému, tzv. modelu polarizovaného pluralismu tak, jak jej ve své knize Systémy médií v postmoderním světě popsali Hallin a Mancini a jehož charakteristiky kromě Španělska přiřazují i dalším zemím jižní Evropy (Itálie, Portugalsko, Řecko, okrajově i Francie). Deskripci samotného mediálního trhu tištěných a audiovizuálních médií předchází rozsáhlé kapitoly věnující se vývoji tištěných médií ve Španělsku od jeho počátků v 17. století až po současnost, mediální legislativě a koncentraci vlastnictví médií. Právě vývoj tisku (a ve dvacátém století i vývoj audiovizuálních médií) se stal pro své výjimečně těsné propojení médií a politiky určující pro dnešní podobu španělské mediální krajiny, a proto je mu v práci věnována největší pozornost. S historicko-politickým vývojem země a neustále se měnícím systémem státního uspořádání je spojena i častá změna legislativy (zejména tiskových zákonů), což Španělsko v tomto ohledu odlišuje od ostatních evropských států. Kapitoly o trhu tištěných a audiovizuálních médií poukazují na relativně slabou tradici čtenosti denního tisku (ve srovnání se zeměmi západní a severní Evropy) a naopak silnou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.