Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Unsupervised Evaluation of Speaker Recognition System
Odehnal, Ondřej ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Matějka, Pavel (vedoucí práce)
The context of this thesis is the state-of-the-art system for speaker identification (SID) based on the deep nerual network with x-vector embeddings. This thesis aims to propose and experimentally assess several techniques for evaluating the SID system using unlabelled datasets. For this purpose, discriminative embedding is created for every recording in the dataset. These embeddings are used to cluster the recordings and thus create pseudo-labels corresponding to different clusters. The SID system evaluation is based on equal error rate (EER), which uses these pseudo-labels. We proposed several unsupervised learning algorithms to achieve this; K-means, Gaussian mixture models (GMM), and agglomerative hierarchical clustering (AHC). After thorough testing, the K-means model with the Silhouette value showed the best results. This method achieved an estimate of 5.72 % EER with the reference EER equal to 5.15 % on SITW dev-core-core. Similar results were observed on the SITW eval-core-core, where the estimated EER is equal to 5.86 % and the reference 5.08 %. The difference between estimated and reference EER is 0.57 % for the dev-core-core and 0.78 % for the eval-core-core. Another series of experiments were conducted on NIST SRE16 and VoxCeleb1 to verify robustness of the proposed method. Generally, the developed testing process had an estimated error of around 1 % in all test databases, an excellent result for an unsupervised learning technique.
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Edukační proces u pacientů před srdeční katetrizací a výsledky jeho evaluace
Packová, Lucie ; Švarcová, Eva (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů indikovaných k invazivnímu výkonu srdeční katetrizace. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou překládány základní poznatky vztahující se k výchovně - vzdělávací činnosti ve zdravotnickém prostředí. Dále přehledně prezentuje základní pojmy a problematiku srdeční katetrizace. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika jednofázového smíšeného modelu, tj. užití kvalitativních i kvantitativních technik v jediném výzkumném šetření. Sběr se realizoval pomocí polostrukturovaného rozhovoru u pacientů Interní kliniky ÚVN a 1.LF. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření, jež mají reflektovat kvalitu a efekt edukačního procesu. Součástí výzkumné zprávy je i návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukační činnosti zdravotnického personálu oddělení Kardiologie - lůžková část a Intermediální péče Interní kliniky ÚVN a 1. LF.
Hodnocení účinnosti projektů financovaných z ESF zaměřených na osoby znevýhodněné na trhu práce
Vostradovská, Barbora ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Jungwiertová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá účinností realizovaných opatření v rámci projektů podpořených z Evropského sociálního fondu, které jsou zaměřeny na ohroženou skupinu rodičů (převážně žen) na trhu práce. Teoretická část představuje koncepty segmentace trhu práce, teorii lidského a sociálního kapitálu a v neposlední řadě nastiňuje politiku zaměstnanosti v rámci EU a Česka. Empirický výzkum využívá technik rozhovorů a dotazníku s cílem zhodnotit implementaci opatření a zacílení prostředků na potřeby specifické cílové skupiny, jež je na trhu práce dlouhodobě ohrožena. Přínos práce je především v detailní studii účinnosti systému čerpání dotací v jedné sféře podpory z ESF z pohledu neziskových organizací. Klíčová slova: Trh práce, Evropský sociální fond, evaluace, neziskové organizace, Praha
Zhodnocení vlivu sociální reformy na oblast nepojistných sociálních dávek
Sprengerová, Alena ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kotíková, Jaromíra (oponent)
Diplomová práce "Zhodnocení vlivu sociální reformy na oblast nepojistných sociálních dávek" pojednává o jedné z částí sociálního zabezpečení v České republice a to oblasti dávek, jejichž nárok není podmíněn účastí na pojištění. Pozornost je věnována jak legislativní tvorbě, tak i organizační struktuře zabezpečující tento nástroj sociální politiky. Proto je základem práce především tvorba politických procesů, zejména jejich implementace a evaluace. Jsou charakterizovány vývoj a stávající stav státní sociální podpory, hmotné nouze a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Součástí práce je rozbor legislativních změn, kterými tato oblast prošla v souvislosti se sociální reformou započatou v roce 2011. Charakterizován je proces zavádění reformních cílů do praxe a je provedeno jejich hodnocení především ve vazbě na organizace, technické zabezpečení a legitimitu dávkových systémů. Zdroji pro práci byla kombinace primárních i sekundárních dat. Základ tvoří především odborná literatura a příslušné právní normy. Aktuální informace, v nichž se promítají změny, jsou čerpány především z tiskových zpráv, časových řad a závěrů z provedeného dotazníkového šetření. Použitými metodami byly institucionální analýza, studium spisové dokumentace, zúčastněné pozorování, evaluace. Součástí evaluace je dotazníkové...
Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.
Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Lazarčík, Ondřej ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Gutkaisová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje
Kuběnová, Michaela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje AUTOR: Michaela Kuběnová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o možnostech vyhodnocování školního vzdělávacího programu ve vazbě na autoevaluační procesy. V teoretické části jsou vysvětleny související pojmy, jednotlivé kroky v procesu autoevaluace, včetně evaluačních nástrojů a blíže popsány základní dokumenty kurikulární politiky státu v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumná část se zabývá výzkumnou otázkou, tedy zjišťováním, jaké metody jsou nejčastěji využívány při získávání zpětné vazby o potřebě revidovat školní kurikulum. Výzkumnou metodou je dotazník. Závěry vyznívají ve prospěch rozhovoru jako nejefektivnější metody směrem k různým skupinám respondentů. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, evaluační nástroje, kurikulum, kvalita, mateřská škola, školní vzdělávací program

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.