Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Muzikoterapie u dětí s autismem
Thálová, Kateřina ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Muzikoterapie u dětí s autismem Abstrakt Obsahem bakalářské práce s názvem Muzikoterapie u dětí s autismem je charakteristika dětského autismu a představení muzikoterapie jako jedné z možných terapií, pomocí níž lze pozitivně ovlivňovat vývoj dětí s autismem. Cílem práce je zaznamenat teoretické poznatky z oblasti terapeutického působení hudby na děti s autismem. Praktická část si dává za cíl analyzovat vliv muzikoterapie na rozvoj žáků v základní škole speciální, se zaměřením na oblast komunikace. Součástí práce je ukázka muzikoterapeutických programů, aplikovaných v průběhu terapie u cílové skupiny. Dále pak případové studie žáků s autismem, individuální plány terapie a jejich evaluace. Klíčová slova Dětský autismus, muzikoterapie, hudba, komunikace, individuální plán
Zobcová flétna jako terapeutický prostředek u dětí s výchovnými problémy
Ibriqi, Michaela ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je využití sopránové zobcové flétny (dále jen flétna) jako terapeutického prostředku u dětí s výchovnými obtížemi. Hlavním záměrem celé studie je analyzovat vliv činností s flétnou na problémové jevy v chování u vybraných jedinců a dále prozkoumat názory předškolních pedagogů na jejich vlastní připravenost zvládat problémové chování ve svých třídách. Teoretická část se především zabývá terapeutickým využitím flétny a charakteristikou problémového chování. Značný prostor je věnován oblasti muzikoterapie a také přehledu možností, jak podporovat žádoucí chování u dětí předškolního věku. S ohledem na požadované cíle je v praktické části zvolen smíšený výzkum. Pomocí dotazníku jsou zjišťovány názory předškolních pedagogů na problematiku výchovných obtíží u dětí a také na terapeutické využití flétny. Na případových studiích je demonstrován vliv činností s flétnou na projevy problémového chování. Závěr shrnuje poznatky celé studie. KLÍČOVÁ SLOVA sopránová zobcová flétna, projevy problémového chování, poruchy chování, podpora žádoucího chování, muzikoterapie, podpůrné postupy, ranní kruh, terapeuticko-formativní metody
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Využití muzikoterapie u tělesně postižených
Janyška, Jan ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Název práce: Využití muzikoterapie u tělesně postižených Autor práce: Bc. Jan Janyška Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph. D. Abstrakt Diplomová práce se snaží objasnit podstatu stále se rozvíjejícího oboru muzikoterapie, konkrétně muzikoterapie u osob se specifickými potřebami. V úvodu teoretické části je zmíněn psychologický význam tělesného postižení s užším zaměřením na dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část dále objasňuje působení zvuku a hudby na lidský organismus a dává náhled do muzikoterapie. Praktická část se zaměřuje na návrh muzikoterapeutického programu následně vyzkoušeného v praxi s osobami s tělesným postižením. Klíčová slova Tělesné postižení, dětská mozková obrna, zvuk, hudba, muzikoterapie
Using Music in Teaching English
Hořejšová, Kateřina ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití hudby (primárně písní) ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá různými aspekty prospěšnosti hudby. První kapitola pojednává o disciplíně muzikoterapie, následuje kapitola o Teorii afektivního filtru Stephena Krashena a následně kapitola o hudbě a mozku. Dále je zahrnuta kapitola o roli motivace prostřednictvím hudby a nástin možných kritérií pro výběr dobré písně. Kapitola o různých aspektech využití písní: k výuce gramatiky, slovní zásoby, výslovnosti a kultury uzavírají tuto část. Cílem praktické části je poskytnout příklady využití písní v hodinách angličtiny. Krátká kapitola se týká také jiných aktivit spojených s hudbou. Praktická část obsahuje dva výzkumy: první je výzkum série učebnic a druhý se zabývá výsledky průzkumu provedeném na různých typech škol. Klíčová slova: muzikoterapie, motivace, píseň, využívání písně
Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Norková, Hana ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Dědková, Miriama (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Hana Norková Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Konzultantka práce: Mgr. Silvie Táborská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Tématem bakalářské práce je využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje 4 oddíly. První oddíl je věnován získanému poškození mozku. V druhém oddílu je popsán motorický systém a struktury podílející se na jeho řízení. Třetí oddíl shrnuje informace o muzikoterapii, neurologické muzikoterapii, rytmické stimulaci v technikách neurologické muzikoterapie, hudbě, rytmu a jejich vlivu na lidský mozek. V posledním oddílu je podrobněji popsaná technika Therapeutic Instrumental Music Performance, jejíž prvky jsou dále využity v praktické části. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s poruchou motoriky horních končetin. Při terapiích jsou aplikovány prvky techniky Therapeutic Instrumental Music Performance. U obou pacientek jsou využity čtyři hudební nástroje za doprovodu metronomu. Na každý hudební nástroj se hraje určitými specifickými pohyby. Je sledována synchronizace tempa s pohyby...
Muzikoterapie jakožto podpora studenta s Downovým syndromem
Koucun, Jan ; Lipský, Matěj (vedoucí práce) ; Pejřimovská, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou muzikoterapie, jako podpůrného prostředku pro člověka, který potřebuje pomoc na cestě životem. Popisuje průběh a vývoj jednotlivých muzikoterapeutických setkání, jejich dopad na klienta při uvědomování si vlastních hodnot a jejich transformaci do osobního a studentského života. Práce byla vypracována na základě vývoje kazuistiky v čase, rozhovorů a reflexe celé práce. Klíčová slova: Muzikoterapie, Klient, Muzikoterapeut, Hudba, Edukace, Downův syndrom, Mentální postižení Abstract This thesis describing with the role of music therapy as a means of support for someone who needs help along the way. It describes the progress and development of individual music therapy meetings, their impact on the client in recognizing one's own values and their transformation into a personal and student life. The work was developed based on the development of case reports in time, interviews and reflection of the whole work. Keywords: Music therapy, Client, Music therapist, Music, Education, Down syndrome, Mental disability

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.