Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní řízení školy podporované ICT
Ludvík, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak využít ICT pro řízení ve školství. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zmapovat současný přístup managementu základních škol k problematice ICT v řízení školy. V práci jsou vymezeny pojmy management a ICT, stejně tak shromážděna východiska tématu z aktuálních výzkumů, zpráv, nástrojů a strategie vzdělávání ČR. Výsledky pedagogického výzkumu mezi řediteli základních škol jsou v závěru konfrontovány s publikovanými výzkumy a závěry. KLÍČOVÁ SLOVA: ICT, management, řízení, kvalita, změna, kultura školy, data, informace, nástroje ABSTRACT: The goal of this work is to find out, how can use ICT for management in the school system. To monitor current attitude of basic school management to the topic ICT in school management, due to half- structured interviews with principal. In this work are defined notions: management and ICT, as collected terminus a quo of the topic: current researches, informations, tools and strategy of education Czech Republic. Results of the pedagogical research among principals of the elementary school are compared with published researches and conclusions in the end of the work. KEYWORDS: ICT, management, direction, quality, change management, school culture, datas, informations, tools
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Rituály ve školním prostředí
Typlová Komárková, Eva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rituály ve školním prostředí, konkrétně v málotřídních školách. Práce ve své teoretické části popisuje prostředí málotřídních škol v České republice a specifika pedagogické práce v nich. Dále se věnuje rituálům z obecného pohledu a následně pak jejich vztahu ke skrytému kurikulu školy. Navazující kapitoly popisují konkrétní rituály pěstované v současné době na málotřídních školách. Výzkumná část je pojata kvalitativně jako analýza strukturovaných rozhovorů s učiteli a řediteli málotřídních škol. Práce je zakončena syntézou empirické a teoretické části a interpretací výsledků. V závěru je nastíněn přesah témat, která s problémem souvisejí.
Školní uniforma: důvody, diskuze, rozhodnutí
Bednaříková, Barbora ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Inovace a změny jsou fenoménem každé doby. V rámci modulu Teorie a praxe školského managementu se práce zabývá řízením konkrétní změny, a to zaváděním školních uniforem do praxe. Teoretická část práce vychází z relevantních odborných pramenů zabývajících se škol- ským managementem, marketingovou strategií, kulturou školy a řízením změny. Je doplněna dostupnými zahraničními zkušenostmi z provedených výzkumů i rešerší mediálního obrazu, který u této problematiky sehrává důležitou roli. Praktická část, výzkum, poskytuje informace a data, které autorka získala metodou rozhovorů s vedením škol, které aktuálně školní unifor- mu zavádějí. Výsledky výzkumu ukázaly, že u žádného z uvedených projektů se nenaplnila původní očekávání. Porozumění příčinám neúspěchů či jen částečných úspěchů projektů je důležitou součástí souhrnu informací pro ředitele škol, kteří zavedení školních uniforem zva- žují. Ze zobecněných výzkumných nálezů, ale i teoretických poznatků vychází soubor zá- kladních doporučení, která jsou obsažena v závěru práce.
Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.
Výchova k hodnotám ve vztahu k občanské společnosti. Případová studie žáků a učitelů 2. stupně vybrané základní školy
Krausová, Veronika ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Skovajsa, Marek (oponent)
Tato práce je pokusem o pohled na školu jako na místo, ve kterém se děti učí hodnotám spojenými s občanskou společností. Pokouší se zodpovědět otázku ,,Jak mohou školy při-pravit studenty k participaci v občanské společnosti zejména s ohledem na oblast hodnot?" a to prostřednictvím studia literatury týkající se této problematiky a provedením případové studie na vybrané základní škole. Design výzkumu vychází ze studie Klaassena a Huwae (2006), která byla v minulých letech provedena na holandských základních školách. V českém prostředí však podobná studie zatím chybí, cílem této diplomové práce by tak mělo být poskytnutí základních informací o této problematice v českém prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.