Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku
Buřilová, Markéta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti....
Vliv terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky
ZÁHOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem terapeutické intervence na funkčnost hlezenního kloubu u skokanů do dálky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je nejdříve popsána anatomie hlezenního kloubu a popis myofasciálních struktur hlezenního kloubu. Dále je zde shrnuta biomechanika pohybu hlezenního kloubu, následně je popsán samotný skok do dálky a tréninkový proces skokanů. Vzávěru teoretické části je popsán koncept Movement Assessment Technologies (M.A.T.), který byl využit k funkčnímu testování. Praktická část je tvořena výzkumem kvalitativního typu. Výzkumný soubor tvořili 3 probandi ve věku 18-22 let, kteří se specializují výhradně na skok daleký. Terapie probíhaly individuálně po dobu dvou měsíců v pravidelných intervalech. Všichni probandi během výzkumu absolvovali bez omezení svůj běžný tréninkový plán. K získání dat byla použita technika rozhovoru, aspekce, palpace a testování. Cíle práce byly dva. Prvním cílem bylo navrhnout fyzioterapeutický postup vhodný pro zlepšení funkčnosti hlezenního kloubu uskokanů do dálky. Druhým cílem byl návrh implementace navržené fyzioterapie hlezenního kloubu do tréninkového procesu sportovce. Na základě výsledků je možné konstatovat, že cíle bakalářské práce byly splněny. Prokázala jsem, že navržená terapie je vhodná pro zlepšení funkce hlezenního kloubu a je reálné ji přidat do tréninkového procesu sportovce.
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
Vliv metody rodinných konstelací na rodinný systém
Heřmánková, Alena ; Drahoňovský, Jan (vedoucí práce) ; Cooke, Dana (oponent)
Rodinné konstelace jsou psychosociální metoda, která se zaměřuje na odhalování a řešení skrytých dynamik a vzorců chování v rodinných systémech, což umožňuje klientům nalézt nové pohledy na své problémy a vytvořit nové cesty k řešení. Rodinné konstelace se využívají k identifikaci a řešení různých problémů, jako jsou například rodinné konflikty, vztahové problémy, depresivní stavy, úzkostné poruchy a další. Avšak této metodě se nedostává dostatečné pozornosti ze strany široké veřejnosti, což byl jeden z faktorů, který mě vedl k volbě tohoto tématu. Tato bakalářská práce řeší vliv metody rodinných konstelací na fungování rodinného systému. Hlavní pozornost je věnována výpovědím aktivních účastníků této metody. K řešení bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, realizované formou polostrukturovaného rozhovoru a kladoucí si za cíl zjistit subjektivně vnímané vlivy metody rodinných konstelací na fungování rodinného systému. Zajímalo mě, co účastníkům tato metoda přináší, a sice ve spojitosti s jejich rodinným systémem. Pro analýzu výpovědí byla využita metoda srovnávání a kontrastu. Provedeným výzkumem bylo prokázáno, že metoda rodinných konstelací má pozitivní vliv na fungování rodinného systému. Respondenti hlásili zlepšení v oblasti komunikace a uvolnění napjatých vztahů v rodině, což naznačuje,...
Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol
Ludlová, Monika ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol Souvislosti: Současná doba se vyznačuje svým velkým tlakem na psychiku jedince vytvářejícím stresové prostředí spolu s jeho negativními efekty. Mírnění stresu se dostává do popředí vědeckého zájmu na celém světě. Jednou z efektivních cest může být pohyb v přírodě. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv teambuildingových outdoorových her na hladinu slinného kortizolu. Metody: Diplomová práce byla realizována jako experimentální studie s crossover designem. 10 účastníků absolvovalo tři různé experimentální podmínky - teambuildingové outdoorové hry, indoorové hry a pasivní odpočinek. Vždy před a bezprostředně po aktivitě byl odebírán slinný vzorek. Hlavní závisle proměnnou byla hladina slinného kortizolu. V rámci analýzy dat byly použity komparativní metody a byly vypočítány generalizované lineární regresní modely. Výsledky: Hladina slinného kortizolu klesla nikoliv však signifikantně po obou typech her, po pasivním odpočinku statisticky významně stoupla (p = 0,017). Generalizované lineární regresní modely odhalily statisticky významný vliv jak teambuildingových outdoorových her, tak indoorových her v porovnání s pasivním odpočinkem. Závěry: Teambuildingové hry ať již outdoorové či indoorové se zdají na základě výsledků této...
Vliv války v Koreji na zahraniční politiku USA vůči válkám v Indočíně a ve Vietnamu
Špes, Jakub ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Ludvík, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá vliv korejské války na zahraniční politiku Spojených států vůči válkám v Indočíně a Vietnamu v období studené války. Korejská válka, která se odehrála v letech 1950 až 1953, měla dalekosáhlé a nesmazatelné důsledky pro zahraniční politiku USA, zejména vůči jihovýchodní Asii, a zkušenosti a erudice získané v korejské válce ovlivnily přístup Spojených států k válkám v Indočíně a Vietnamu v letech 1954 až 1975. K práci jsem využil odbornou literaturu a analýzu oficiálních dokumentů amerického ministerstva zahraničí vydávaných kompilačně pod názvem Foreign Relations of the United States. Práce je rozdělena na tři hlavní části: v první části popisuji termíny spojené s celkovou americkou zahraniční politikou druhé poloviny dvacátého století, v druhé ve stručnosti shrnuji válku v Koreji a ve třetí se věnuji Indočíně, Vietnamu a lekcím z Koreji. V závěru práce vynáší verdikt, že korejská válka měla zásadní dopad na zahraniční politiku USA vůči válkám v Indočíně a Vietnamu.
Rozvoj flexibility u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Rogozová, Lucie ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervence
Vliv atletické složky tréninku na sportovní výkon v běhu na 100 m s překážkami v požárním sportu
Holá, Nikola ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Miřátský, Petr (oponent)
Název diplomové práce: Vliv atletické složky tréninku na sportovní výkon v běhu na 100 m s překážkami v požárním sportu Zpracovala: Bc. Nikola Holá Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit vliv atletické složky tréninku na sportovní výkon v běhu na 100 m s překážkami v požárním sportu u vybraného souboru požárních sportovců. Metodika práce: Na základě dobrovolnosti bylo vybráno 22 probandů, kteří jsou příslušníci sboru dobrovolných hasičů v Ústeckém kraji. Ti byli náhodně, pomocí losu, rozděleni do experimentální (n=11) a kontrolní (n=11) skupiny. Obě skupiny podstoupily vstupní měření v disciplíně běh na 100 m s překážkami. Následně experimentální skupina absolvovala 8týdenní tréninkovou intervenci, obsahující atletické tréninkové prvky spolu s prvky techniky dané disciplíny. Kontrolní skupina trénovala pouze technické provedení disciplíny bez předepsané tréninkové intervence, ale stejnou četností jako experimentální skupina. Po dokončení tréninkové intervence proběhlo výstupní měření výsledného času v běhu na 100 m s překážkami u obou skupin. Naměřené výsledky byly statisticky zpracovány v programu IBM SPSS Statistics 25.0 pomocí testu dvoucestná ANOVA, Studentova t-testu a Mann-Whitneyova U testu. Výsledky práce: Bylo zjištěno...
Rozvíjení funkční komunikace u žáků s PAS na ZŠ
Čebišová, Petra ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
V současné době jsou děti s PAS velmi probíraným tématem. Děti s poruchou autistického spektra mají především problémy se sociální interakcí, komunikací a chováním. V této diplomové práci jsme se zaměřili především na problém zvaný komunikace. Diplomová práce pojednává o rozvoji funkční komunikace u dětí s PAS na ZŠ. Práce je rozdělená do pěti kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou PAS, historií, klasifikací forem PAS a triádou postižení. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální chování u žáků, na základní vymezení sociálního chování, sociální dovednosti a na žáky s PAS ve vrstevnické skupině. Třetí kapitola nese název rozvíjení komunikace u žáků s PAS. Zaměřuje se na podporu rozvoje komunikace, na alternativní a augmentativní komunikaci a také na role učitele/asistenta pedagoga při rozvíjení komunikace u žáků s PAS. Navazující čtvrtá kapitola se už zaměřuje na empirické šetření, kde nás seznamuje s cíli, metodikou a průběhem empirického šetření. Pátá kapitola obsahuje případovou studii rozdělenou do tří podkapitol, která se zaměřuje na kazuistiky respondentů, rozhovory a pozorování. Kromě toho se v práci nachází i diskuse a doporučení pro praxi. Klíčová slova: Funkční komunikace, žák s PAS, základní škola, intervence
Intervenční přístupy k žákům se specifickými poruchami učení na základní škole
Šuláková, Lena ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením intervence poskytované žákům se specifickými poruchami učení na základní škole. Teoretická část práce se zabývá nejčastěji se vyskytovanými specifickými poruchami učení, charakteristikou mladšího školního věku a intervenčními přístupy na základních školách pro žáky se specifickými poruchami učení. Poslední kapitola práce představuje zároveň část výzkumnou, zaměřenou na získávání informací, týkajících se intervence poskytované žákům se specifickými potřebami učení, jejich pokroků v rámci vzdělávacího procesu a sdílení informací mezi pedagogy na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Dysgrafie, dyskalkulie, dyslexie, dysortografie, intervence, speciální pedagog, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.