Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku. Obsahová analýza vybraného českého a ruského týdeníku mezi lety 2007-2011
Anufrieva, Nelli ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
"Reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku" Magisterská diplomová práce se zabývá reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku. Pro výzkum jsem vybrala dva zpravodajské týdeníky: Respekt a Argumenty a fakta vydané mezi lety 2007-2011. Ke zpracování dat byla použita kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní rámcová analýza. V teoretické části popisují vývoj médií, jejich vliv na společnost, mechanizmy konstrukce zprav (nastolování agendy, zpravodajské hodnoty, objektivita, předpojatost, přístup do zpráv, práce se zdroji), vývoj a stav českých a ruských médií, koncepty přírody a rozvoj environmentálního zpravodajství. V praktické části jsem zjistila, jaký mají tato tištěna média pohled na životní prostředí a přírodu a jak je interpretují v obsahu svých sdělení. Klíčová slova: životní prostředí; příroda; média; reprezentace; nastolování agendy; obsahová analýza; analýza rámců; rámování; týdeník; Respekt; Argumenty a fakta
Mediální obraz dobrovolnictví: Mladá fronta DNES a Svět neziskovek v roce 2011
Tichotová - Fryčová, Linda ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat mediální obraz dobrovolnictví, který veřejnosti předkládají dvě česká média - nejčtenější seriózní deník v ČR Mladá fronta DNES a odborně zaměřený elektronický měsíčník Svět neziskovek. Výzkum spočívá v analýze vybraných článků publikovaných v daných médiích v roce 2011, zvolenou metodou je framing (též rámování, frame analysis). Vzhledem ke komplexnosti jevu dobrovolnictví vychází práce z teoretického konceptu tří paradigmat (perspektiv) dobrovolnictví sestavených C. Rochesterem. Tato tři paradigmata (neziskové, volnočasové a paradigma občanské společnosti) jsou v článcích identifikována, zkoumána a vzájemně porovnávána a na jejich základě je následně sestaven celkový obraz dobrovolnictví, který daná média poskytují. Součástí práce je i kvantitativní vyhodnocení určitých ukazatelů souvisejících s dobrovolnictvím v článcích (oblast dobrovolné činnosti, organizační kontext, věk dobrovolníků aj.).
Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky
Lusková, Kristína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky" zkoumá, jakým způsobem české deníky informují o blízkovýchodním konfliktu prostřednictvím analýzy zpravodajství Mladé fronty Dnes a Práva o druhé libanonské válce (2006) a válce v Gaze (2008 - 2009). Teoretická část práce se zabývá rolí médií v době válek a zaměřuje se zejména na oblíbený ale poněkud roztříštěný koncept mediálního rámcování, který se stal východiskem pro provedenou analýzu zpravodajství zmiňovaných deníků. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů o rámcování arabsko- izraelského konfliktu a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Cílem kvantitativní části analýzy bylo získání doposud chybějících dat o rámcování konfliktu na Blízkém východě českými médii, která by byla potenciálně srovnatelná s obdobnými daty již dostupnými pro média zahraniční. Kvantitativní analýza se dále soustředila na užité zpravodajské zdroje a tematické ukotvení blízkovýchodního konfliktu. Účelem kvalitativní analýzy bylo získání hlubšího vhledu do problematiky a generování sady rámců specifických pro interpretaci konfliktu na Blízkém východě českými tištěnými médii.
Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky
Lusková, Kristína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Rigorózní práce "Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky" zkoumá, jakým způsobem české deníky informují o blízkovýchodním konfliktu prostřednictvím analýzy zpravodajství Mladé fronty Dnes a Práva o druhé libanonské válce (2006) a válce v Gaze (2008 - 2009). Teoretická část práce se zabývá rolí médií v době válek a zaměřuje se zejména na oblíbený ale poněkud roztříštěný koncept mediálního rámcování, který se stal východiskem pro provedenou analýzu zpravodajství zmiňovaných deníků. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů o rámcování arabsko- izraelského konfliktu a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Cílem kvantitativní části analýzy bylo získání doposud chybějících dat o rámcování konfliktu na Blízkém východě českými médii, která by byla potenciálně srovnatelná s obdobnými daty již dostupnými pro média zahraniční. Kvantitativní analýza se dále soustředila na užité zpravodajské zdroje a tematické ukotvení blízkovýchodního konfliktu. Účelem kvalitativní analýzy bylo získání hlubšího vhledu do problematiky a generování sady rámců specifických pro interpretaci konfliktu na Blízkém východě českými tištěnými médii.
Civic engagement in Romania - testing the applicability of mainstream theories on the winter protests of 2012
Macsut, Andrei-Cosmin ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
V posledních několika letech jsme svědky vzniku nových typů občanské angažovanosti. Občané jsou nyní schopni organizovat se více než kdykoliv předtím, což vytváří nový vzor sociální mobilizace, která se dosud neocitla v centru akademické pozornosti. Tato práce analyzuje konkrétní případ rumunských protestů v zimě roku 2012 ve snaze dokázat, že současná mainstreamová teorie mobilizace zdrojů a její způsob rámování plně nevysvětlují vznik nestrukturovaných hnutí. Cílem práce je s využitím získaných poznatků připravit půdu pro ustavení nové teorie občanské angažovanosti, která se hodí na nově zjištěné skutečnosti a mohla bý celkově vysvětlit všechny formy strukturované nebo nestrukturované účasti na kolektivní akci.
Časopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographic
Juránková, Simona ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...
Facebook v českých tištěných médiích v období 2005-2009
Bauer, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat za pomoci obsahové analýzy, jak česká tištěná média pokrývala online sociální síť Facebook v období od jejího zrodu do doby, kdy počet uživatelů v České republice dosáhl 1 miliónu. Zaměřuje se na období od září 2005 do července 2009. Práce vychází především z teorie šíření inovací a uvažování o médiích z pohledu sociálního konstruktivismu. V teoretické části jsou představeny i předchozí zahraniční studie na podobné téma. V metodologické části je představena obsahová analýza, zkonstruovány výzkumné otázky a výzkumný soubor. Analytická část prezentuje výsledky výzkumu a vztahuje je k představeným teoretickým východiskům i historickému kontextu. Výsledky ukazují, že během sledovaného období docházelo ke změnám způsobu a intenzity prezentace, a odhalují hlavní témata, v souvislosti s kterými byl Facebook v českém tisku zmiňován.
Prezentace domácího násilí v médiích v období po smrti Simony Monyové
Doušová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích. Tematicky je text práce členěn na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou úvodní kapitoly věnovány úvodu do problematiky domácího násilí, jak z pohledu sociálně psychologického, tak i legislativního, a také problematice prezentace násilí v médiích - konkrétně prezentaci násilí páchaného na ženách, kam se řadí i domácí násilí. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky provedeného výzkumu. Metodou výzkumu práce je kvantitativní obsahová analýza. Analýza je zaměřena na období před a po vraždě spisovatelky Simony Monyové (rok 2011). Práce analyzuje, zda a jak případ Simony Monyové ovlivni prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích - Mladé frontě Dnes, Lidových novinách, Hospodářských novinách, deníku Právo, regionálním Deníku, televizi Nova, České televizi a televizi Prima. Cílem práce je nejen sledovat a popsat změny v prezentaci domácího násilí po případu vraždy známé spisovatelky, ale rovněž to, jak média téma domácího násilí rámcují, s jakými zdroji pracují, jaké události zařazují do zpravodajství a jak mohou mít tyto novinářské rutiny vliv na prezentaci tématu veřejnosti. Práce vychází z několika zahraničních studií, s nimiž jsou výsledky výzkumu porovnávány. Hlavním předmětem diskuse je v tomto...
Mediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klause
Picková, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Přestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...
Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010
Šašek, Petr ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010 aplikuje koncept rámcování (framing) na konkrétní příklad z praxe českého denního tisku. Analýza dvou deníků - Mladé fronty DNES a Práva popisuje, jak v předvolebním období bylo v agendě obou listů rámcováno téma státního zadlužování, které bylo jedním z klíčových v předvolební kampani. Práce zároveň srovnává rozdíly rámcování v obou denících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.