Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transplantace a dárcovství orgánů v povědomí laické veřejnosti
Sládková, Andrea ; Votroubková, Michaela (vedoucí práce) ; Vachková, Eva (oponent)
Autor: Andrea Sládková Instituce: ÚSTAV SOCIÁLNÍHO LÉKAŘSTVÍ LÉKAŘSKÉ FAKULTY UNIVERZITY KARLOVY V HRADCI KRÁLOVÉ, ODDELENÍ OŠETŘOVATELSTVÍ Název práce: Transplantace a dárcovství orgánů v povědomí laické veřejnosti Vedoucí práce: Mgr. Michaela Votroubková Počet stran: 133 Počet příloh: 17 Rok obhajoby: 2014 Klíčová slova: Transplantace, orgán, dárce, smrt mozku Bakalářská práce nabízí kompletní přehled informací o problematice transplantací a dárcovství orgánů. Teoretická část obsahuje poznatky z historie transplantací životně důležitých orgánů. Popisuje možnosti i rizika novodobé transplantologie, multikulturní a etický aspekt. Zabývá se činností transplantačních center a platnou legislativou s důrazem na kritéria stanovení smrti mozku. V neposlední řadě nastiňuje péči o potencionálního dárce i jeho blízké. Empirická část je soustředěná na průzkum míry informovanosti laické veřejnosti o možnostech dárcovství a transplantací orgánů včetně postoje k danému tématu.
J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ
Marečková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce "J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ" je zaměřena na klavírní interpretaci hudby Johanna Sebastiana Bacha. Pro správné porozumění hudební mluvy tohoto skladatele je nutné osvojit si základní poznatky a principy hudební teorie barokní epochy a seznámit se s prostředím, ve kterém se tento výjimečný skladatel profesně rozvíjel a tvořil. Tohoto hudebníka představuje jako zakladatele moderního prstokladu, jehož hudební jazyk přinesl změnu v hudebním myšlení a stal se hudební inspirací a vzorem pro skladatele následujících století. Poukazuje na důležitost vhodně zvolených notových materiálů ve výuce hry na klavír a upřednostňuje hudební provedení v co možná nejautentičtější podobě. Hlavním záměrem této práce je aktualizovat poznatky z metodiky a nalézt ucelený návod správného překladu hudebního jazyka tohoto génia, který by napomohl hudebním pedagogům představit žákům krásu a nadčasovost děl Bachovy hudby a motivoval je k dalším hudebním objevům a k touze se hudebně vzdělávat.
Varhanní doprovázení liturgie mše svaté a nové liturgické písně
Náměstek, Vít ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...
Skladatel a pedagog Petr Šandera
Salák, Pavel ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Autorský abstrakt diplomové práce na téma "Skladatel a pedagog Petr Šandera" autor: Pavel Salák Diplomová práce s názvem "Skladatel a pedagog Petr Šandera" pojednává o hudební osobnosti jihlavského regionu, odkud pochází i autor této práce Pavel Salák, Šanderův žák. Petr Šandera (*1941), jenž je předmětem této práce, absolvoval v roce 1965 Konzervatoř Brno, o čtyři roky později potom brněnskou Janáčkovu akademii múzických umění, obě školy v oboru Hra na varhany. Po dokončení studia působil jako hudební pedagog v Piešťanech, v Rožnově pod Radhoštěm a v Jihlavě. Kromě toho byl zaměstnán jako varhaník v jihlavském krematoriu. V letech 1991-2002 vykonával funkci ředitele ZUŠ Jihlava. Během svého života se kromě svého zaměstnání věnoval kompozici. V současné době je autorem 129 opusů. Cílem této diplomové práce je představit Petra Šanderu, jeho život, pedagogické působení a hlavně poukázat na jeho bohaté hudební dílo, z něhož podstatná část dosud nebyla interpretována. Pomocí analýzy dvou sborových skladeb má tato práce charakterizovat Šanderův styl kompozice. Hlavní metodou práce byly ústní rozhovory s Šanderou, Šanderovy komentáře jsou často citovány. Výsledkem jsou kapitoly o Šanderově životě, jeho pedagogickém působení, rozsáhlá kapitola procházející všechny skladby a podávající o nich dostupné informace....
Requiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuries
Gonata, Elena ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Holubec, Jiří (oponent) ; Valášek, Marek (oponent)
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Británie
Varhanáři jezuitského řádu a jejich nástroje v době baroka
Frei, Vojtěch ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Bakalářská práce Varhanáři jezuitského řádu a jejich nástroje v době baroka se soustřeďuje na fenomén varhanářů-řeholníků či bratří-laiků významného církevního řádu působícího již téměř pět století v Českých zemích - Tovaryšstva Ježíšova. Jejím cílem je vedle osobností samotných představit i jejich nástroje, a to jak po stránce umělecko-řemeslné, tak po stránce hudební. Z uměleckohistorického hlediska sleduje zejména varhanní skříň jakožto součást chrámového mobiliáře a její vztah k interiéru. Práce si dále klade za cíl být věcným přínosem pro zmíněnou oblast, doposud se tématu věnovalo jen málo akademických prací.
Varhanářská firma Rieger
Lyko, Petr
Předkládaná práce reflektuje jednu z největších evropských varhanářských firem, působících od konce 19. století do druhé dekády století 21. Firma byla pod názvem Gebrüder Rieger založena roku 1873 ve slezském městě Krnově (tehdejší německý název Jägerndorf). V roce 1904 změnila název na Rieger, jenž používala až do konce druhé světové války. Po jejím ukončení byli němečtí majitelé odsunuti, továrna byla poté převzata pod národní správu a následně znárodněna. Zároveň do ní byla také včleněna menší varhanářská dílna Josefa Klosse. Továrna od té doby používala na svých nástrojích obchodní značku Rieger- Kloss. Po roce 1989 byl závod privatizován, roku 2015 však svou činnost fakticky a roku 2018 i právně ukončil. Práce sleduje nejen historii firmy, ale zejména problematiku uměleckých a konstrukčních specifik krnovských nástrojů. V umělecké rovině byly tyto varhany silně ovlivněny nejprve paradigmatem tzv. romantického varhanářství (příp. též podněty ceciliánské reformy), které ve střední Evropě zažívalo největší rozvoj právě v době založení firmy, a vrcholilo přibližně na přelomu 19. a 20. století, a poté myšlenkami reformního varhanního hnutí, jež ovlivnily produkci továrny od cca druhé čtvrtiny 20. století, víceméně až do její poslední etapy. Firma Rieger využívala maximálním způsobem technické...
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Zatloukalová, Veronika ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konceptu architektonické studie koncertního sálu, konkrétně se jedná o návrh „HUDEBNÍ SCÉNY“ – koncertní sál pro město Brno. V rámci této studie je tedy navržen sál pro 591 návštěvníků. Sál umožňuje účinkování až 90 ti členného orchestru nebo pěveckého sboru. Součástí řešení jsou také provozní a servisní prostory nutné jako zázemí sálu. Hlavní důraz byl však kladen na akustické řešení, dále pak na celkovou přehlednost provozu v budově a návaznost objektu na okolní zástavbu a hlavně na stávající komunikační systém, který se snaží respektovat.
Varhanářská firma Rieger
Lyko, Petr
Předkládaná práce reflektuje jednu z největších evropských varhanářských firem, působících od konce 19. století do druhé dekády století 21. Firma byla pod názvem Gebrüder Rieger založena roku 1873 ve slezském městě Krnově (tehdejší německý název Jägerndorf). V roce 1904 změnila název na Rieger, jenž používala až do konce druhé světové války. Po jejím ukončení byli němečtí majitelé odsunuti, továrna byla poté převzata pod národní správu a následně znárodněna. Zároveň do ní byla také včleněna menší varhanářská dílna Josefa Klosse. Továrna od té doby používala na svých nástrojích obchodní značku Rieger- Kloss. Po roce 1989 byl závod privatizován, roku 2015 však svou činnost fakticky a roku 2018 i právně ukončil. Práce sleduje nejen historii firmy, ale zejména problematiku uměleckých a konstrukčních specifik krnovských nástrojů. V umělecké rovině byly tyto varhany silně ovlivněny nejprve paradigmatem tzv. romantického varhanářství (příp. též podněty ceciliánské reformy), které ve střední Evropě zažívalo největší rozvoj právě v době založení firmy, a vrcholilo přibližně na přelomu 19. a 20. století, a poté myšlenkami reformního varhanního hnutí, jež ovlivnily produkci továrny od cca druhé čtvrtiny 20. století, víceméně až do její poslední etapy. Firma Rieger využívala maximálním způsobem technické...
History of audio carriers and transmission of sound
Šimarová, Lucie ; Krhutová, Milena (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to describe the evolution of audio carriers. This bachelor thesis provides an outlook of history and present of the audio carriers. First of all, this thesis is going to get the reader acquainted with the theory of the sound transmission. It is aimed at propagation of waves and describes their differences. Consequently, analogue and digital means of audio recording are going to be discussed. The main part of this thesis devoted to the preservation of music. Firstly, the non-mechanical preservation of the music is described. This part involves the notation, tablatures, and automatic instruments. The following part deals with the mechanical preservation of the sound and describes the analogue technology of recording devices and audio carriers. In the last chapter, a digital recording and carriers are being discussed. The thesis also informs about the cultural and musical influence of individual audio carriers.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.