Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cesta k mistrovství (mastered activity) - narativní analýza příběhu stávání se hudebníkem
Bartoň, Matěj ; Heider, David (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na narativní analýzu procesu stávání se mistrem v oblasti hudby a identifikaci klíčových faktorů, které subjekt vnímá jako důležité na své cestě k dosažení mistrovství ve hře na hudební nástroje. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o konceptu mistrovství a jeho procesu dosahování, důležitosti stavu flow a jeho vazbě na mistrovství, teorii afordance, rozdílech mezi mistrovskými a začátečnickými hráči v šachu a propojení psychologie a hudby. Empirická část práce implementuje kvalitativní výzkumný design, konkrétně realizaci sedmi narativních rozhovorů s hudebníky, kteří dosáhli určitého stupně mistrovství. Analýza těchto rozhovorů odhaluje, že klíčové zdroje při dosahování mistrovství jsou dispozice, motivace, sebeuvědomění, vliv významných druhých, zvládání nervozity a stav flow. Tyto zdroje se mohou vzájemně ovlivňovat. Diskuze prezentuje srovnání získaných výsledků s existující literaturou a identifikuje možné omezení práce. Přínos této práce spočívá v detailním mapování a identifikaci klíčových faktorů vedoucích k mistrovství v oblasti hudby. Zvláštní pozornost je věnována nejen aspektům, sociálně- motivačně-afektivní rovině, ale i psychomotorické rovině, což přináší unikátní perspektivu na proces stávání se hudebníkem až do podoby...
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Přijímání a adaptace zaměstnanců na administrativní pozice ve vybrané společnosti
Potěšilová, Hana ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na proces přijímání a adaptace zaměstnanců na kancelářských pozicích ve vybrané společnosti. Práce se skládá ze tří hlavních částí. Důležité pojmy související s řízením lidských zdrojů, procesu přijímání a adaptace jsou vysvětleny v první, teoretické části práce. Druhá část se zaměřuje na analýzu a průzkum současného procesu přijímání a adaptace zaměstnanců na kancelářských pozicích vybrané společnosti. Na základě výsledků z analytické části této práce je zpracována poslední, návrhová část práce, která předkládá návrhy na zlepšení v těchto procesech.
Efektivnost programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci
Honková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení efektivnosti programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci. V současné době probíhají programy vzdělávání a rozvoje v organizacích v soukromém sektoru ve velké míře nesystematicky a nahodile. Bez provedené analýzy vzdělávacích a rozvojových potřeb ku prospěchu podniku a zároveň i ku prospěchu individuálních potřeb zaměstnanců, není efektivnost zaručena. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda v organizaci v soukromém sektoru probíhají programy vzdělávání a rozvoje a zhodnotit tak jejich efektivitu s ohledem na strategii organizace a osobnímu rozvoji zaměstnance. V teoretické části jsou uvedeny, jaké existují vzdělávací strategie a politika a jednotlivé přístupy k nim a jaké jsou momentální vzdělávací trendy. Je vymezeno systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizaci včetně identifikace vzdělávacích potřeb, plánování a realizace vzdělávání pracovníků, vyhodnocování výsledků vzdělávání a samotné posuzování efektivnosti vzdělávání s příklady různých metod jejího měření. Součástí je také představení vybrané organizace a její strategie vzdělávání a rozvoje spolu s uvedením aktivit, které v ní probíhají. Praktickou částí je pomocí analýzy interních dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru s odpovědným pracovníkem zajišťující vzdělávání a...
Strategie rozvoje obchodních zástupců vybrané společnosti
Vojta, Michal ; CSc, Iva Dočkalová, (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku podnikového vzdělávání. Definuje zákonitosti, podmínky a postupy vzdělávání a rozvoje pracovníků ve firmách. Analyzuje skutečný vzdělávací program ve vybrané obchodní společnosti a na základě této analýzy navrhuje možná opatření pro optimalizaci jeho efektivity.
Creation and Implementation of E-learning simulations
Šilon, Ľubomír ; Pekárková, Lucie (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bachelor thesis presents a proposal of the electronic simulations for the e-learning courses. The basic principles and standards of e-learning and its comparison with classic style of teaching is explained in this thesis. This thesis describes how to create a simulation using Captivate and the possibility of its implementation in the internal learning company system.
Vícevrstvá neuronová síť
Kačer, Petr ; Klusáček, Jan (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje základy problematiky vícevrstvých neuronových sítí a vysvětluje princip fungování algoritmu backpropagation. Další část práce se zabývá vývojem programu pro učení a testování vícevrstvých neuronových sítí a popisem jeho grafického uživatelského rozhraní a principu ovládání. Poslední část práce je věnována výukovým příkladům a praktickým ukázkám využití vícevrstvé neuronové sítě.
Akcelerace neuronových sítí s využitím GPU
Šimíček, Ondřej ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Petrlík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím grafických čipů pro akceleraci neuronových sítí s učením typu backpropagation. Pro řešení tohoto problému byla zvolena technologie OpenCL umožňující využít grafické čipy různých výrobců. Hlavním cílem práce byla akcelerace časově náročného procesu učení sítí a procesu klasifikace. Zrychlení bylo docíleno trénováním velkého množství neuronových sítí současně. Získané zrychlení bylo využito pro nalezení vhodné topologie a nastavení neuronové sítě pro zadanou úlohu pomocí genetického algoritmu.
Inteligentní bojové jednotky
Kužela, Martin ; Janeček, Petr (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Výcvik vojenských jednotek v terénu je spojen s velkými náklady, ať už se jedná o finance, materiální nebo lidské zdroje. Proto se čím dál tím více klade důraz na výcvik bojových jednotek prostřednictvím simulátoru. Pro řádný výcvik je pak potřeba, aby se inteligence simulovaných jednotek co nejvíce podobala inteligenci lidské, aby mohla úspěšně nahradit lidského protivníka. Tato práce se zabývá návrhem postupu realizace inteligentního chování bojové jednotky, který bude aplikovatelný na prostředí simulátoru firmy E-COM s.r.o. Je zde obecně popsána problematika inteligentních agentů a způsobu dosažení jejich racionálního chování a autonomie. V této práci je také popsán a rozebrán návrh realizace inteligentní jednotky a její komunikace s okolním prostředím. Dále se zabývá základní implementací vytvořeného návrhu a nad ní provedenými experimenty.
Rozpoznání jednotlivých písmen ve zvukovém záznamu s využitím SOM
Malásek, Jan ; Honzík, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (oponent) ; Pohl, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje historické pozadí vývoje neuronových sítí a jejich použití při procesu rozpoznání řeči a uvádí do problematiky práce a učení neuronových sítí. Představuje tři vybrané systémy pro rozpoznání řečového signálu včetně vyhodnocení jejich úspěšnosti v experimentech, výhod a nevýhod. Zabývá se charakteristikou lidské řeči a systémy na její rozpoznávání. Nabízí pohled na spektra signálů různých typů hlásek a dává návod k programování neuronových sítí v prostředí MATLAB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.