Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soutěže v umělé inteligenci
Šafář, Pavel ; Hynčica, Tomáš (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá oborem umělé inteligence a především soutěžemi, které v tomto oboru probíhají nebo probíhaly. Jedná se o soutěže související s obory robotiky, počítačového vidění, komunikace, predikce časových řad a herních programů. Dále je zkoumáno použití neuronové sítě jako nástroje pro řešení problému piškvorek. Neuronová síť zpracovává dané herní situace a nastavuje hodnoty výstupů podle předem naučených vzorů.
Analýza dat z výrobního procesu
Krčmář, Martin ; Honzík, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje klasifikaci výrobních dat pomocí algoritmů: neuronové sítě, rozhodovací stromy a naivní bayesovský klasifikátor. Z neuronových sítí se věnuje dopředným vícevrstvým sítím s učícím algoritmem backpropagation. V bakalářské práci jsou tyto algoritmy popsány a zhodnoceny jejich klady a zápory. Další část práce se zabývá vývojem programu v jazyce C# pro tvorbu těchto algoritmů. Poslední část práce je věnována zhodnocení dosažených výsledků. Bakalářská práce obsahuje ukázku vytvořených klasifikačních modelů rozhodovacího stromu a naivního bayesovského klasifikátoru.
Adaptabilní interpret joysticku pro RDS
Erben, Vojtěch ; Burian, František (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací adaptace ovládání na konkrétního uživatele. Adaptace je dosaženo navrženým adaptabilním interpretrem, který pomocí převodní funkce mění charakteristiku chování joysticku. Parametry převodní funkce jsou nastavovány evolučním algoritmem na základě předchozího průjezdu zadanou dráhou. V úvodu práce je popsáno vývojové prostředí Microsoft Robotics Developer Studio (MRDS) včetně návodu na tvorbu jednoduchého projektu. Dále je rozebírán způsob práce s joystickem a úpravy jeho chování. Následuje popis způsobu programování v MRDS, zabývající se získáním objektu robota ze simulace a jeho následným automatickým řízením. Následující část práce se zabývá návrhem a realizací adaptabilního interpretru joysticku. Je zde navržena rovnice převodní funkce interpretru a také je zde rozebírán způsob nastavení jejích parametrů. Poslední část se zabývá metodikou testováním a výsledky testů.
Rozhodovací stromy
Patera, Jan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je seznámení se s problematikou rozhodovacích stromů. V textu je popsán program RapidMiner a algoritmy pro tvorbu rozhodovacích stromů, které jsou v tomto softwaru implementovány. Dále je popsána nově vytvořená aplikace v prostředí C++ Builder, ve které byly naprogramovány vybrané algoritmy pro konstrukci rozhodovacích stromů. Na databázích dostupných z internetu jsou porovnány dosažené výsledky v případě použití různých algoritmů a jejich odlišných nastavení.
Robotický fotbal v RDS
Kuparowitz, Tomáš ; Florián, Tomáš (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na tvorbu rešerše robotických simulátorů, vhodných pro simulaci hry robotický fotbal. Dále je v ní zvolen simulátor Microsoft Robotics Developer studio a v něm implementován algoritmus pro ovládání diferencielně řízeného rabota pomocí vektorových polí.
Mravenčí kolonie
Hart, Pavel ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rešerší optimalizačních algoritmů a dále pak implementací a porovnáním tří z nich. Jedná se o algoritmus mravenčí kolonie, zakázané prohledávání a simulované žíhání. Implementace algoritmů byla uzpůsobena k řešení problému obchodního cestujícího. U všech zmíněných algoritmů byla zkoumána a zhodnocena jejich časová náročnost a kvalita nalezeného řešení. U algoritmů mravenčí kolonie bylo navíc provedeno zhodnocení vlivu řídicích parametrů na kvalitu nalezeného řešení.
Meta-learning
Hovorka, Martin ; Hrabec, Jakub (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámit se a prostudovat metody meta-learningu, naprogramovat algoritmus a porovnat s dalšími metodami strojového učení.
Rozpoznáváni standardních PILOT-CONTROLLER řídicích povelů v hlasové podobě
Kufa, Tomáš ; Polách, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této práce je aplikace rozpoznávání řeči na ATC povely. Volba metod a přístupů k automatickému rozpoznávání ATC povelů vychází z podrobné studie letového provozu. Protože neexistuje jednoznačné řešení, zvlášť v tak obsáhlém oboru jako je rozpoznávaní řeči, je v této práci realizován rozpoznávač založený na porovnávání se vzory (DTW) a je srovnán s volně dostupným systémem HTK z University v Camridge založeném na statistických metodách využívajících skryté Markovovy modely. Míra vhodnosti obou metod je podložena praktickým testováním a vyhodnocením výsledku.
Rozpoznání jednotlivých písmen ve zvukovém záznamu s využitím SOM
Malásek, Jan ; Honzík, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (oponent) ; Pohl, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje historické pozadí vývoje neuronových sítí a jejich použití při procesu rozpoznání řeči a uvádí do problematiky práce a učení neuronových sítí. Představuje tři vybrané systémy pro rozpoznání řečového signálu včetně vyhodnocení jejich úspěšnosti v experimentech, výhod a nevýhod. Zabývá se charakteristikou lidské řeči a systémy na její rozpoznávání. Nabízí pohled na spektra signálů různých typů hlásek a dává návod k programování neuronových sítí v prostředí MATLAB.
Evoluční algoritmy
Haupt, Daniel ; Polách, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
První část práce je teoretická a zabývá se optimalizací a evolučními algoritmy, které jsou používány k řešení složitých optimalizačních problémů. Konkrétně jsou popsány algoritmy diferenciální evoluce, genetický algoritmus, simulované žíhání a deterministický neevoluční algoritmus zakázané prohledávání. Dále je diskutována problematika testování optimalizačních algoritmů pomocí tzv. galerii testovacích funkcí a testování pomocí srovnání výsledků algoritmů při řešení problému obchodního cestujícího. Ve druhé části práce jsou všechny uvedené algoritmy testovány na 11 testovacích funkcích a na třech modelech rozmístění měst v problému obchodního cestujícího. Nejprve jsou algoritmy srovnávány s možností neomezeného přístupu k účelové funkci a dále s omezenou možností přístupu k účelové funkci. Veškerá data jsou statisticky a graficky zpracována. Jednotlivé algoritmy jsou seřazeny dle úspěšnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.