Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Distanční vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19: případová studie
Kolegarová, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na distanční vzdělávání 14leté žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19. Zejména má zachytit přínosy a úskalí tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy pandemie COVID-19 a v návaznosti na to je popsán dopad pandemie na školství. Dále je zde vymezen pojem distanční vzdělávání a druhy, kterými může být distanční vzdělávání realizováno. Pozornost je dále věnována mentálnímu postižení a jeho etiologii, klasifikaci a detailněji je v kapitole popsáno lehké mentální postižení. V práci je objasněno vzdělávání osob s mentálním postižením a jejich vzdělávání během povinné školní docházky. V teoretické části je také popsána základní škola Vokovice, kterou žákyně navštěvuje, školní vzdělávací program a jakým způsobem jsou žáci v této škole rozděleni do tříd v ročníku dle stupně přiznané podpory. Pro praktickou část byla užita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaných a narativních rozhovorů s rodiči, třídní učitelkou žákyně i se samotnou žákyní a za pomoci pozorování v domácím a školním prostředí. V závěru práce byly popsány přínosy a úskalí distančního vzdělávání konkrétní žákyně. Ukázalo se, že pouze s aktivním, soustavným a důsledným vedením žákyně je...
Ředitel školy jako realizátor změn vedoucích k ovlivňování kvality vztahů
Minářová, Alice ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na ředitele školy a na vztahy v pedagogickém sboru. Práce je rozdělena do několika kapitol a subkapitol. V teoretické části práce se zaměřuji na základní pojmy jako je škola, kultura školy, ředitel školy, osobnost ředitele, vize školy, styly vedení, leadership a management. Cílem práce je analýza a popsání kvality vztahů v pedagogickém sboru. Dále se práce zabývá otázkami: Jaký styl vedení je uplatňován v dané základní škole? Jakým způsobem ovlivňuje ředitel školy vztahy v pedagogickém sboru? Jak je osobnost ředitele vnímána pedagogy? K zodpovězení těchto otázek bude využita analýza dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky výzkumu budou shrnuty v závěrečné diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel, pedagog, základní škola, vize, sociální vztahy, vedení lidí, řízení lidí, motivace
Sdílená péče pro děti a žáky s poruchami autisteckého spektra
Henzlová, Viktorie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rodiny pečující o děti s poruchami autistického spektra se potýkají s každodenní psychickou zátěží v oblasti péče a výchovy jejich potomka. Nedostatek sociálních služeb vhodných pro osoby s poruchami autistického spektra jim náročnou životní situaci neusnadňuje, naopak je nutí spoléhat na sebe samotné. Reakcí na nedostatek odlehčovacích služeb vznikla v České republice, iniciativou spolku Naděje pro děti úplňku, služba sdílené péče - homesharing. Homesharing funguje na principu dobrovolnosti, kdy si proškolená hostitelská rodina bere v pravidelných intervalech dítě s poruchou autistického spektra k sobě domů a umožní tak jeho primární rodině čas na nezbytný odpočinek. Cílem diplomové práce na téma Sdílená péče u dětí a žáků s poruchami autistického spektra je mapovat zkušenosti hostitelských a primárních rodin v rámci služby homesharing. Teoretická část popisuje problematiku poruch autistického spektra na základě odborné literatury. Dále se věnuje rodině a dítěti s poruchami autistického spektra, sociálním službám a sdílené péči homesharing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný metodou polostrukturovaného rozhovoru. Oslovenými respondenty byli zástupci primárních a hostitelských rodin, kteří jsou do homesharingu zapojeni více než dvanáct měsíců. Závěry výzkumného šetření...
Poruchy příjmu potravy
Heřmánková, Eliška ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poruchy příjmu potravy, konkrétně na mentální anorexii, mentální bulimii a záchvatovité přejídání. Zmiňuje však také nové typy těchto poruch jako je ortorexie, bigorexie a drunkorexie. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje základní informace o zmíněných poruchách, jejich projevy, následky, etiologické faktory a léčbu, zahrnuta je také prevence. Všechny tyto informace jsou podloženy odbornou literaturou autorů, kteří se problematikou poruch příjmu potravy zabývají. V praktické části jsou zahrnuty a rozebrány příběhy pěti dívek, které si v průběhu dospívání určitou poruchou příjmu potravy prošly. Pozornost je věnována vlivu sociálních sítí, a především také motivaci, která byla pro dívky při léčbě zásadní. Dále jsou zde také zahrnuty oblasti, které byly v důsledku poruchy příjmu potravy u dotázaných dívek nejvíce ovlivněny. Cílem praktické části je zjistit konkrétní motivaci v léčbě a posoudit rozsah vlivu sociálních sítí na průběh poruch. Pro naplnění těchto cílů je použita metoda polostrukturovaných rozhovorů, které byly předem navrženy a sestaveny opět podle prostudovaných pramenů odborné literatury. I přes choulostivost tohoto tématu se podařilo získat veškerá potřebná data k provedení výzkumu. Práce poskytuje...
Výpodědi mladistvých a dospělých s dyslexií dislexie - problém či přednost
Panchartková, Nikola ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výpověďmi mladistvých a dospělých s dyslexií, zaobírá se myšlenkou, zda je pro člověka dyslexie problémem či předností. Teoretická část práce definuje základní pojmy, jako je dyslexie a její dopady na člověka ve společnosti. První kapitola je věnována přístupům ke vzdělávání a podpoře jedinců se specifickými poruchami učení. Druhá kapitola se zabývá faktory, které ovlivňují osobnost dospívajícího a dospělého SPU. Ve třetí kapitole je popisována podpora a intervence u osob s xií. Hlavním cílem diplomové práce a výzkumného šetření dyslexií v sebepojetí a zapojení do společnosti. Praktická část diplomové práce je realizována pomocí kvalitativního výzkumného šetření. KLÍČOVÁ ké poruchy učení, dyslexie, mladiství s dyslexií, dospělí s dyslexií, vzdělávání
Možnoti rozvoje kognitivních funkcí u osob v seniorském věku
Veselovská, Nicola ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u osob v seniorském věku" se zabývá problematikou aktivizace seniorů, prostřednictvím které dochází k rozvoji či alespoň uchování stávajících schopností seniora. Zároveň je snaha prostřednictvím aktivizace předcházet vzniku poškození kognitivních funkcí, které se vlivem stáří přirozeně oslabují. V teoretické části je popsáno a charakterizováno vývojové období stáří, dále kognitivní funkce a jejich možné poruchy vyskytující se u osob v seniorském věku. Zde se práce zaměřuje na popis demence, Alzheimerovy choroby a Parkinsonovy nemoci, na možné příčiny vzniku, průběh onemocnění a klinické projevy, důsledky a terapeutické přístupy. Třetí kapitola představuje stěžejní část, neboť se zde práce zabývá možnými nefarmakologickými přístupy a aktivizací osob v seniorském věku. V empirické části jsou popsány aktivizační činnosti, které realizuje Domov pro seniory Háje, kde bylo výzkumné šetření prováděno. Empirická část se zaměřuje na aktivizaci intaktních klientů i klientů trpící Parkinsonovou nemocí. Dále jsou v této části předloženy a popsány ukázky ze čtyř aktivizačních bloků, které byly realizovány jak s intaktními klienty, tak také s klienty s Parkinsonovou nemocí. Následně je uvedeno zhodnocení rozhovorů realizovaných s vybranými...
Výtvarné aktivity pro děti s mentálním postižením předškolního věku
Madudová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarnými aktivitami pro děti s mentálním postižením předškolního věku. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku, definuje mentální postižení a jeho etiologii, klasifikaci, symptomatologii a popisuje dítě s mentálním postižením předškolního věku. Dále je představen systém preprimárního vzdělávání v České republice, jsou shrnuty kurikulární dokumenty a legislativní předpisy zabývající se edukací dětí předškolního věku, je zde uvedena organizace i didaktika předškolního vzdělávání a edukační specifika děti s mentálním postižením. Praktická část vymezuje cíl práce, popisuje metodu a zařízení, kde byla uskutečněna praktická část, i výzkumný vzorek. Dále obsahuje přípravy výtvarných aktivit a podrobný popis průběhu jejich realizace. Cílem práce je vytvořit soubor výtvarných aktivit pro děti s mentálním postižením předškolního věku a následně jej realizovat v autentickém prostředí mateřské školy s cílem ověřit, zda jsou jednotlivé činnosti vhodné pro cílovou skupinu. Tato skutečnost je zjišťována metodou pozorováním, pro jejíž účely byla vypracována posuzovací škála sledující chování dětí během aktivit. Projevy byly shrnuty do tří kategorií: úroveň kladených požadavků, oblast zvolených pomůcek a míru poskytnuté dopomoci. Z pěti realizovaných výtvarných aktivit byly...
Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky
Saaková, Johanna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
SAAKOVÁ, Johanna. Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra speciální pedagogiky, 2022. počet stran 121. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o provozování inkluzivního letního tábora, kterého se mimo dětí s poruchou autistického spektra, s mentální postižením a s Downovým syndromem účastní i děti intaktní a sourozenci dětí s postižením. Práce se zabývá především programem během týdenního pobytu na táboře a dále se zaměřuje na rozhovory s intaktními účastníky. Cílem této diplomové práce je rozbor přípravy, realizace a následné podrobné popsání inkluzivního letního tábora pro děti s poruchami autistického spektra, pro děti s jiným mentálním postižením, pro intaktní děti (sourozence) a následná analýza jeho vlivu na intaktní dětské účastníky. Ve své práci bych si ráda ověřila hypotézu, že na inkluzivním táboře v Bukové dostávají děti vše, co od něj očekávají (kvalitní program, přátele, zábavu, bezpečí, důvěru ve vedoucích apod.) i když v něm jsou děti s postižením, které vyžadují mnoho péče a pozornosti od ostatních dospělých vedoucích a asistentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena na šest kapitol, z nichž první charakterizuje pojem Inkluze. Druhá kapitola se zabývá rodinou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.