Žádný přesný výsledek pro Tereza , Tereza nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Tereza Tereza ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,522 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 
Komplexní rozvoj dítěte v předškolní výchově
Vlasáková, Kristýna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Swoboda, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se komplexně věnuje celému předškolnímu období. Především se zaměřuje na dětský vývoj, kdy jsou popsána všechna odvětví vývoje, a to vždy ve vztahu ke konkrétnímu věkovému období. Zahrnuto je také prolínání znalostí o vývoji do dalších oblastí úzce spojených s profesí učitele v mateřské škole. Bližší poznání vývojových oblastí může být mnohem více užitečné, než se může na první pohled zdát. Umožňuje řešit komplexní problémy jakým může být například profesní vyhoření nebo otázky vhodné motivace. Umožnuje zlepšovat komunikaci mezi všemi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu. Pomáhá všem učitelům v poznání dětí a zvolení vhodného výchovného přístupu. Je učitelům pomocníkem, při volbě činností. V neposlední řadě pomáhá pochopit svět dětskýma očima, což je zásadní pro všechny pedagogy, kteří chtějí mít ve školkách jen šťastné děti. Toto a mnohem více se lze dočíst v této bakalářské práci. Klíčová slova: Mateřská škola, vývoj, předškolní období, výchova, vzdělávání, školní zralost a připravenost, komunikace, vyhoření, diagnostika, motivace, aktivity
Možnosti řešení poruch chování a učení na ZŠ
Brych, Denis ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchami chování a učení na základní škole Červený vrch na Praze 6. Řeší faktory, které ovlivňují práci těchto dětí a metody využitelné v praxi. V teoretické části práce obsahuje vymezení pojmů poruchy chování a poruchy učení, jejich příčiny, možnosti reedukace včetně vybraných metod pro práci s těmito žáky V praktické části se práce zaměřuje na děti s poruchami chování a učení ve věku od osmi do dvanácti let. Při výzkumu byly využity rozhovory s dětmi, rodiči, asistenty a učiteli. Dále pak vlastní práce s žáky, kterých se výzkum týkal. Mezi tyto metody patří pozorování, rozhovory, práce s žáky v hodinách, zkoušení technik popsaných v teoretické části a společné hodnocení. Vše ve spolupráci s asistenty a učiteli. Hodnocena byla jejich práce v hodinách, studijní výsledky a chování během přestávek. Hlavním cílem práce bylo zjistit faktory, které ovlivňují život dětí s poruchami chování a učení na ZŠ, popřípadě vyzkoušet v praxi různé techniky pro práci s nimi. Je nesporné, že faktorů, které ovlivňují práci a život dítěte s poruchami chování nebo učení ve školním prostředí je rozhodně mnoho. Z výzkumu prováděného na dříve jmenované základní škole jsem došel k závěru, že mezi nejintenzivnější faktory patří rodina a třída. Ve třídě je to konkrétně klima třídy, vztah se...
Vliv úpravy spánkového režimu na psychickou zátěž a tělesnou hmotnost
Mutinský, Petr ; Manková, Denisa (vedoucí práce) ; Nekovářová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem úpravy spánkového režimu na kvalitu spánku, cirkadiánní preferenci, psychickou zátěž a rozložení tělesné hmotnosti. Úprava spánkového režimu úpravě různě angažované, a kterým všem byla poskytnuta doporučení zpracovaná do spánkového manuálu. Cílem aktuální studie bylo ověření vztahu mezi změnou spánkového režimu v kvalitou spánku, cirkadiánní preferencí, mírou stresu a tělesným rozložením formou tělesného Zároveň se jednalo o zjištění, zda má míra angažovanosti v úpravě spánkového režimu u dané skupiny vliv na kvalitu spánku po intervenci. 10, který vyplnilo N = 95 fyzicky aktivních participantů ve věku 18 absolvováním měření tělesného rozložení na přístroji InBody. Analýza opakovaných měř ANOVA prokázala staticky významné zlepšení skóre u kvality spánku po intervenci měřenou 001, ηšₚ = intervencí a jednotlivými skupinami však nebyla potvrzena 28, ηšₚ = a stresem, kvalitou spánku, cirkadiánní preferencí nebyly potvrzeny. Stejně tak nebyl potvrzen vztah mezi kvalitou spánku a kosterním svalstvem či cirkadiánní preferencí. Klíčová slova: spánkový režim; tělesná hmotnost; psychická zátěž; kvalita spánku; cirkadiánní
Worpswedští a Praha.
Náprstková, Tereza ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat uměleckou kolonií Worpswede a jejím vlivem na pražskou uměleckou tvorbu počátku 20. století. Výstava worpswedských krajinářů, kterou uspořádal SVU Mánes roku 1903, měla mít zásadní vliv na mladou generaci českých krajinářů. Pro komparaci s českou dobovou tvorbou je potřeba vystihnout hlavní představitele kolonie a zkoumat jejich konkrétní díla. Hlavní důraz je proto kladen na představení jednotlivých členů a popis jejich charakterů a stylů. Dále se bude práce zabývat fenoménem uměleckých kolonií, který zasáhl v 19. století a na počátku 20. století celou řadu evropských států. V práci bude mít zásadní místo průzkum příslušné dobové české literatury i archivů. Tento průzkum má ukázat dosud nepublikované poznatky na téma Worpswedští a Praha. Klíčová slova Worpswede, umělecké kolonie, krajinomalba
Well-being v profesi advokáta
Juříková, Tereza ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Faberová, Karolína (oponent)
Cílem práce je představení profese advokáta z hlediska jeho osobní pohody a identifikovat faktory, které tuto osobní pohodu ovlivňují. Teoretická část práce je především zaměřena na vymezení základních pojmů well-being a advokát. Profese advokáta je zde pojímána z pohledu funkce a předpokladů pro její výkon. Pojem well-being či osobní pohoda je pojmem velice širokým, neboť zahrnuje vše, co přispívá ke kvalitě života člověka. Může být také popisován z hlediska psychologického, fyzického a sociálního. Teorie duševní pohody dle Seligmana poukazuje celkem na pět komponentů well-being (pozitivní emoce, zaujetí činností, pozitivní vztahy, smysluplnost a úspěšný výkon), čemuž se věnují jednotlivé podkapitoly. Součástí teoretické části je také přehled současných světových studií, které propojují tematiku well-being a výkon advokacie jak v podobě metaanalýz, tak dílčích výzkumných studií. Výzkumná část je kvalitativní analýzou daného problému, která byla provedena za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se zástupci advokátní profese. Za pomoci tematické analýzy bylo identifikováno celkem pět faktorů, které přispívají k osobní pohodě advokátů. Jedná se o faktory: svobodné povolání, rozmanitost náplně práce, pracovní prostředí, kooperace v odborné praxi a profesní úspěch. Nalezené faktory se shodují s...
Korunní země v politické koncepci Václava IV.
Dufková, Tereza ; Bobková, Lenka (vedoucí práce) ; Čapský, Martin (oponent) ; Holá, Mlada (oponent)
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na jeden z dílčích aspektů vlády českého krále Václava IV., a to na jeho panování nad tzv. vedlejšími zeměmi České koruny. Tato perspektiva doposud stála stranou zájmu historiků. Práce si klade za cíl zhodnotit, jak se král dokázal vyrovnat s rozsáhlým dědictvím po svých předcích, jaké vládní strategie k tomu mohl využít a jaké problémy musel v korunních zemích řešit. Takto zvolená perspektiva umožnila přinést ucelený pohled na jeden z dílčích segmentů Václavovy vlády, což může v budoucnu významně přispět k jejímu celkovému zhodnocení. Z analýzy vyplynulo několik obecných kategorií (mocenská politika, majetkové a lenní záležitosti, finanční politika, hospodaření a obchod, církevní politika, královská správa a panovnická reprezentace), které doložily široký záběr panovníkových povinností a vladařských možností. Na základě provedeného výzkumu je patrné, že Václavova politika a výkon vlády ve vedlejších zemích byly v souladu s politikou jeho předchůdců a král svým způsobem vlády v podstatě nevybočoval ze zažitých zvyklostí, což narušuje tradiční obraz jeho panování v českých zemích. Součástí práce je také katalog písemností, které král vydal pro jednotlivé korunní země, kde se podařilo nashromáždit celkem 611 položek. Jedná se o jeden z prvních pokusů o...
Vybrané charakteristiky adolescentních female-to-male žadatelů o změnu pohlaví
Schönauerová, Dominika ; Weiss, Petr (vedoucí práce) ; Kolečková, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce byla deskriptivní analýza vybraných anamnestických charakteristik adolescentních FtM (female-to-male) žadatelů o změnu pohlaví, s účelem lépe porozumět této populaci v rámci ČR. K tomu byla využita data pacientů Sexuologického ústavu 1. LF UK a VFN v Praze (N = 78), z let 2022-2023, jejichž věk byl v době nástupu do léčby minimálně 15 a méně než 19 let (M = 16.3, SD = 1.00). Jako typické se ukázaly pozdní nástup genderového nesouladu (GN) s uvědoměním si genderové identity (GI) průměrně ve 13,2 letech (SD 1,98), dále minoritní sexuální orientace, přání kompletní přeměny pohlaví a kompletní sociální tranzice v době vstupu do léčby zahájená průměrně v 15,1 letech (SD 1,29). Téměř polovina FtM měla zkušenost s partnerským vztahem, ale sexuálně aktivních byla pouze třetina. Polovina pacientů měla v anamnéze farmakoterapii indikovanou psychiatrem a více než pětina hospitalizaci na psychiatrii. Vyskytovalo se u nich množství psychiatrických komorbidit. Nejčastější komorbiditou byl úzkostně-depresivní syndrom přítomný u třetiny FtM. Více než polovina měla v anamnéze sebepoškozování, suicidální ideaci a více než čtvrtina sebevražedný pokus, který byl většinou opakovaný. Cílené psychologické vyšetření odhalilo psychickou nestabilitu u dvou třetin výzkumného souboru a anomální vývoj...
Autorita z pohledu žáků a pedagogů na střední škole
Míčková, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem autority, jakožto klíčovým prvkem ve vzdělávacím procesu a jejím chápáním ze strany žáků a pedagogů na střední škole. Primárně popisuje význam autority, její klíčové teorie a snaží se přiblížit respekt, jelikož s autoritou úzce souvisí. Práce se také zabývá výchovou a kázní, protože tyto faktory mají zásadní vliv na vnímání autority u žáků. Práce následně pojednává o rodičích a učiteli, jakožto primární a sekundární autoritě v životě dítěte. Cílem této práce je zejména pomocí kvalitativních metod výzkumu v oboru Pedagogika osvětlit a přiblížit problematiku autority v souvislosti se školním prostředím. Cílem praktické části bylo zjistit, jak tuto problematiku vnímají žáci vyššího Gymnázia Sokolov a následně tyto data porovnat. Data byla získána pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. První skupinu tvořili učitelé a druhou žáci a každý z nich poskytnul jeden rozhovor. Data následně byla analyzována skrze rozdělení vzešlých dat a následně došlo k induktivnímu a deduktivnímu kódování. Praktická část je poté rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje atributům, které přispívají k autoritě pedagoga, druhá se zabývá důležitostí autority v edukačním prostředí, třetí se věnuje respektu a poslední kapitola rozebírá...
La Calisto Giovanniho Faustiniho - Ovidius a prvky komedie dell'arte
Glosová, Tereza ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Bakalářská práce La Calisto Giovanniho Faustiniho - Ovidius a prvky komedie dell'arte má za úkol porovnat libreto k opeře La Calisto s původním příběhem z Ovidiových Proměn, ze kterého čerpá inspiraci. Zkoumá Faustiniho autentické vykreslení charakterů postav a jejich činů. Dále pak poukazuje na typologii postav shodnou s hlavním divadelním žánrem Benátek sedmnáctého století - komedií dell'arte. Klade si za cíl seznámit čtenáře s příběhem libreta, prokázat shodnost díla s uvedenými fenomény a poukázat na přítomné odchylky od nich, které z něj činí dílo autentické.
Přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků
Drahokoupilová, Anna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skorková, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části je představen pojem socio-emoční dovednosti, který je následně rozpracován z hlediska klíčových složek, významu a metod, které umožňují jejich rozvoj. Text se dále zabývá způsoby zařazení rozvoje socio-emočních dovedností do školního prostředí. Empirický výzkum je realizován kvalitativně formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli prvního stupně základní školy. Cílem je zjistit, jak učitelé během svého pedagogického působení rozvíjí socio-emoční dovednosti žáků. Dále prozkoumat, jak učitelé rozumí socio- emočním dovednostem, jakými metodami je rozvíjí a zdali jsou k rozvoji těchto dovedností u žáků podporováni školou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13,522 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.