Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání
Svobodová, Anna ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skorková, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. Teoretická část se konktrétněji zaměřuje na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi. V neposlední řadě se zaměřuje i na respektující přístup, aneb jak se dá s dítětem navázat partnerský vztah za užití efektivních forem komunikace. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníku vyplývají rozdíly mezi mateřskými školami tradičními státními a mateřskými školami aplikující inovativní způsoby ve vzdělávání. Odráží názory, postoje a zkušenosti samotných pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA pravidla, tresty, odměny, předškolní vzdělávání, výchovné prostředky, respektující výchova, přirozený důsledek
Pedagogický odkaz Janusze Korczaka
Skorková, Gabriela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je analýza obrazu dítěte a jeho výchovy ve vybraných dílech Janusze Korczaka. Shrnout jeho filosofické zásady výchovy, poukázat na přínos jeho díla pro současnou pedagogiku a tím i na aktuálnost jeho myšlenek. Diplomová práce je teoretická a vychází z analýzy Korczakových textů a textů autorů, kteří se zabývají Korczakovým dílem. Zabývá se též současnými především polskými odkazy na jeho pedagogické dílo. Diplomová práce je rozdělena do pěti větších celků. První a druhá pojednávají o Korczakově životě. Popisují jeho jednotlivá období a Korczak je v těchto částech práce představen v rozmanitých rolích, které během svého života zastával. Dále se práce zabývá pedagogickým dílem a filosofií výchovy Janusze Korczaka, především tématem lidské důstojnosti a právy dítěte, jeho autonomií, obrazem vychovatele a pedagogickými metodami využívanými v práci s dětmi. Osobnost Janusze Korczaka je zde propojena s motivem sebeobětování a tato tématika je probírána z možných motivů jeho oběti. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, výchova, filosofie výchovy, důstojnost a práva dítěte, autonomie, sebeobětování
Motivace a bariéry dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol
Skorková, Gabriela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je teoreticko empirická a zabývá se aktuálním tématem motivace a bariér dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na středních školách v České republice. Autorka si zvolila tuto oblast, protože téma považuje za důležité a zařazené do seznamu prioritních cílů MŠMT, jež dlouhodobě usiluje o zvýšení profesionality a zlepšení pracovních podmínek učitelů. V první kapitole se nachází definice učitelské profese dle odborné literatury, včetně specifik učitele střední školy. Dále se zaměřuje na další vzdělávání v kontextu celoživotního učení, především pak ve vztahu k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Stěžejní částí je kapitola, která se zabývá motivací pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Východiskem jsou teorie motivace, dále jsou zde popsány možné motivy a bariéry k účasti na dalším vzdělávání. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariéře a profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků, zjistit hlavní motivy pro účast na dalším vzdělávání a odhalit případné bariéry a dále prozkoumat přínos a možnou využitelnost dalšího vzdělávání v pedagogické praxi. Východiskem diplomové práce jsou obecné teorie dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum je...
Syndrom vyhoření v profesi učitele
Skorková, Gabriela ; Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Autorka bakalářské práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v kontextu učitelské profese, jíž ve své práci definuje na základě odborné literatury a popisuje její určitá specifika, jednotlivé vývojové fáze v profesi učitele, dále pedagogickou činnost a psychickou zátěž v pracovním procesu spolu s jejími faktory. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části autorka shrnuje problematiku učitelské profese z pohledu pedeutologie a zabývá se pracovní zátěží učitele a specifiky v jednotlivých vývojových profesních fázích, výkonem profese, psychickou zátěží učitele a následně i samotným syndromem vyhoření, jeho definicí, znaky, jednotlivými fázemi a preventivním opatřením. V praktické části je vyhodnocen empirický výzkum, který bude proběhl formou dotazníkového šetření. Kvantitativní výzkum je doplněn o individuální rozhovory. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat psychickou pracovní zátěž v profesi učitele a dále rizika, která vedou ke vzniku syndromu vyhoření v tomto povolání a navrhnout jak lze tomuto negativnímu jevu předejít. V závěru autorka shrnuje teoretické poznatky a empirická zjištění a navrhuje doporučení pro prevenci syndromu vyhoření v učitelské profesi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.