Bakalářské práce

Bakalářské práce Nalezeno 219,245 záznamů.  začátekpředchozí121331 - 121340dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Domácí násilí páchané na ženách
Černá, Lenka ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Šafránková, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem domácího násilí páchaného na ženách. Jejím cílem je pomocí odborné literatury a popsaných životních příběhů týraných žen hlouběji proniknout do problematiky domácího násilí, popsat významné faktory, které měly vliv na vznik domácího násilí v jejich rodinách, včetně problémů, se kterými se během života s násilným partnerem musely vypořádat. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám všeobecně charakteristikou domácího násilí. Snažím se objasnit základní pojmy, popisuji jeho druhy, formy a rizikové faktory, které ovlivňují vznik domácího násilí na ženách. V závěru této části se zabývám legislativou, prevencí, otázkou genderu a postavením žen v naší společnosti. V praktické části popisuji životní příběhy týraných žen a provádím jejich následnou analýzu. Zajímalo mne, z jakých příčin domácí násilí vzniká. Téměř vždy je základním faktorem zkušenost oběti, nebo pachatele s patologickými jevy už v jejich primárních rodinách. Dále mne zajímalo, proč týrané ženy mívají velké obtíže se ze spárů domácího násilí vymanit. Posláním této práce je seznámit veřejnost s těžkým životním údělem žen, které mají svůj život spojený s násilným partnerem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Realita jako já, věc a jejich relace
Jahoda, Lukáš ; Hill, James (vedoucí práce) ; Karásek, Jindřich (oponent)
Smyslem práce je zachycení vývoje novověké filosofie směrem k filosofii "moderní" na základě subjekt-objektové problematiky, jež je považována a vykázána za ontologicky zcela fundamentální. Zachycení tohoto vývoje je ilustrováno z důvodu hlubšího vyjasnění smyslu a významu moderního myšlení. Ontologie novověké filosofie je bytostně určena skrze kategorie subjektu a objektu, já a věci. Nejvšeobecnější povaha této ontologie spočívá v předmětu fixace reality, kterým je buď já, věc či obojí. Pojem já a věci je v práci představen ve své totalitě prostřednictvím krajních pozic dvou novověkých myslitelů. Demonstrací krajní filosofie subjektu je Berkeley. Demonstrací krajní filosofie objektu Spinoza. Na základě explikace jejich ontologie se explikuje obecná povaha novověké ontologie. Konec novověké ontologie a její přechod v ontologii "moderní" se děje skrze rekonstrukci subjekt-objektové figury. Autorem této rekonstrukce je Hegel. Realita nyní není kladena do subjektu ani do objektu, ale do jejich vzájemné relace.
Potenciál sexuální výchovy na základních školách
Mocková, Zuzana ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Kříž, Bořivoj (oponent)
Sexuálně přenosné nemoci, komerční sexuální zneužívání dětí, deviantní chování, homofobie, to vše jsou problémy dnešní doby. Mnohé státy řeší tyto jevy včasnou intervencí do systému školství a kladou velký důraz na prevenci. V České republice stále ještě nejsme jako společnost připraveni na mnohé znaky vyspělé a demokratické společnosti, čímž informovanost dětí i o takto choulostivých problémech bezesporu je. Vliv křesťanství, tradičních hodnot a způsobu chování a jisté puritánství stále v naší společnosti přetrvává. Oprávněnost modelu rodiny uzurpující si výhradní právo na výchovu svých dětí s ohledem na dnešní možnosti rodičů v moderní hektické společnosti nemá uplatnění. Dětem jsou hlavně v médiích vnucovány různé formy sexuality, které v dětech vyvolávají zmatek a pocit mravního uvolnění. Je kladen důraz na prožitek, zábavu a snadný a bezstarostný život, který ovšem není zrcadlem skutečnosti. Vzdělávat děti v oblasti sexuální problematiky by mělo být sice primárně rodinnou záležitostí, ale jak už bylo řečeno, vlivem sociálních změn, struktur společnosti i proměnou rodiny, musí být nápomocna i škola. Ta má mít, nebo by mít měla dostatek prostoru, i odborných pedagogů pro všeobecný přehled a prevenci sexuálně přenosných nemocí, nechtěnému otěhotnění nebo patologických jevů. Tato práce zdůrazňuje potřebu...
Význam praktických činností pro rozvoj dětí s mentálním postižením
Hanzalová, Lenka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na žáky s mentálním postižením i kombinovanými vadami v procesu výuky v období posledního ročníku školní docházky. Zabývá se významem pracovních činností pro jejich rozvoj a uplatnění ve společnosti. Cílem bylo co nejefektivněji na žáky působit v projektu rozšířených pracovních činností ve škole i ve volném čase, při aktivní spolupráci třídní učitelky, rodin a vedoucích zájmových kroužků.
Srovnání kritických ohlasů Nerudovy a Hálkovy poezie
Skalická, Kateřina ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá kritickým ohlasem Nerudovy a Hálkovy poezie. V první kapitole jsou shrnuty dosavadní poznatky o tvorbě těchto autorů. Nejprve jsme se zde zaměřili na jejich generační východiska, poté na genezi jejich díla a teprve potom jsme se na základě odborné literatury pokusili o stručnou interpretaci jejich básnického nadání. Na závěr této kapitoly jsme nastínili proměnu kritického stanoviska, zaujímaného k těmto dvěma básníkům. Další část práce je věnována podrobné analýze dobových recenzí Hálkovy poezie. Na začátek jsme stručně připomněli hlavní rysy Hálkovy básnické tvorby a podali charakteristiku vybraných básnických sbírek. Dále už se jedná o popis recenzí, které vyšly k jednotlivým básnickým sbírkám. Na základě této analýzy jsme pak shrnuli poznatky o Hálkově poezii, získané prostřednictvím kritického ohlasu. Tímto způsobem jsme přistoupili i k rozboru kritického ohlasu Nerudovy poezie. V poslední kapitole dochází k samotnému srovnávání. Nejdříve jsme porovnali Hálkovu a Nerudovu básnickou tvorbu, jak ji nahlížela dobová literární kritika. Následně jsme vedle sebe postavili poznatky získané analýzou dobových recenzí a zjištění z pozdější odborné literatury.
Denní péče o děti do 3 let v České republice
Lehká, Michaela ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Eislerová, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá denní péčí o děti do tří let v České republice. Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a části empirické. V teoretické části je charakterizována klasická domácí péče o dítě v jeho prvních třech letech života, ale také různé způsoby péče o dítě mimo té domácí. Jsou definovány pojmy jako jesle, mateřská škola, miniškolka, vázaná živnost a jiné. Empirická část je věnována výzkumu, tedy dotazníkovému šetření na vybraném vzorku populace. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň znalostí respondentů o formách denní péče o děti do 3 let, preferovaný způsob denní péče a stav spokojenosti respondentů s nabízenými možnostmi denní péče o děti do 3 let v ČR. V této části práce jsou poté výsledky zpracovány a dále interpretovány v závěrečné diskuzi.
Management kvality ošetřovatelské péče
Hrdá, Šárka ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Dita (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, jaký je podíl všeobecných sester na kontinuálním zvyšování kvality ošetřovatelské péče ve zdravotnickém zařízení IKEM. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část pojednává o kvalitě zdravotní péče a způsobech jejího řízení. Samostatná část je věnována systémovým modelům kvality a kvalitě ošetřovatelské péče. Empirická část mapuje názory sester na kontinuální zvyšování kvality. Metodou použitou k realizaci průzkumu byly dotazníky vlastní konstrukce. Zkoumaný vzorek tvořilo 84 všeobecných sester nemocnice IKEM. Z průzkumného šetření vyplynulo, že všeobecné sestry jsou účastníky v procesu kontinuálního zvyšování kvality, dobře si uvědomují význam a přínos standardizace ošetřovatelské péče. Mají zpětnou vazbu o kvalitě poskytované péče, což jim umožňuje další zlepšení. Všeobecné sestry v nemocnici IKEM se zajímají o problematiku kontinuálního zvyšování kvality. Pro budoucnost je důležité zapojení co možná největšího počtu všeobecných sester do procesu kontinuálního zvyšování kvality. Jen tak můžeme dosáhnout zkvalitnění ošetřovatelské péče. Klíčová slova: management, kvalita, ošetřovatelská péče, standard, indikátor kvality, audit, sestra.
Ošetřovatelská péče u nemocných s Alzheimerovou chorobou
Kritznerová, Tereza ; Marková, Eva (vedoucí práce) ; Hrdličková, Renáta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péči u nemocných s Alzheimerovou chorobou. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se zabývám informacemi o Alzheimerově chorobě, vyšetřovacími metodami, příznaky, léčbou, péčí o pacienta i rodinné příslušníky a organizacemi, které nemocným a příbuzným pomáhají, například Česká alzheimerovská společnost. V empirické, části použiji kvalitativní výzkumnou metodu, případovou studii, podle modelu Marjory Gordon u dvou pacientů s Alzheimerovou demencí. Cílem výzkumného šetření bylo porozumět individualitě ošetřovatelského procesu ve skutečném prostředí u pacientů s Alzheimerovou chorobou zdravotnické veřejnosti a porovnat ošetřovatelskou péči u vybraných pacientů pro případovou studii pomocí funkčních vzorců zdraví Marjory Gordon. Klíčová slova: Alzheimerova demence, demence, kognitivní funkce, komunikace, ošetřovatelská péče, případová studie

Bakalářské práce : Nalezeno 219,245 záznamů.   začátekpředchozí121331 - 121340dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.