Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,250 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československý pop jako nástroj propagandy: Případová studie hudebního měsíčníku Melodie mezi lety 1971-1973
Hamáčková, Eliška ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu.
Strategická komunikace kulturních akcí královského města Písek v poslední dekádě (2012-2022)
Kuchařová, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem diplomové práce byla analýza a interpretace komunikování kulturních akcí vybraného města v daném časovém období od roku 2012 do roku 2022 a průzkum veřejného mínění o kultuře probíhající ve městě Písek. Teoretická část práce se zaměřuje na definování základních pojmů souvisejících s marketingovou a strategickou komunikací a na jejich využití v rámci komunikace měst a obcí. Praktická část analyzuje strategickou komunikaci města v daném časovém horizontu pomocí komparativní analýzy. Součástí je také dotazníkové šetření mezi obyvateli města týkající se spokojenosti s komunikačními a propagačními aktivitami.
Život na venkově v dokumentární fotografii
Hamerníková, Aneta ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu života na venkově v dokumentární fotografii. V rámci praktické části bakalářské práce se proto autorka vydala do západních Sudet a dokumentovala lyrično tamějšího venkovského prostředí. Výsledkem roční práce je fotokniha s názvem "Cizincem v rodném kraji." Teoretická část bakalářské práce zasazuje téma do kontextu a ukazuje na jeho významné zastoupení v dějinách české a slovenské fotografie. Poslední kapitola teoretické části věnuje pozornost problematice vymezení pojmu "venkov" a aspektům, které ovlivňují kvalitu života na venkově. V neposlední řadě se krátce zmiňuje také o městu Žlutice, v jehož okolí byla fotokniha realizována. V závěru práce je na několika stranách zpracována také část metodologická, která blíže popisuje proces tvorby fotoknihy. Teorie je doplněna o rozhovor se žlutickým fotografem Jánem Boreckým.
Employer branding na vybraných sociálních sítích tyrkysové společnosti Applifting
Farářová, Magdaléna ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Oukropec, Jindřich (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou tyrkysové společnosti a jejich fungování na základě tohoto principu. Zároveň se v práci také zaobírám tématikou employer brandingu a employee value proposition jako nedílnou součástí fungování společností v dnešním online světě a jako formou propojení nabízených hodnot danou společností. Cílem mé práce je zjistit, zda hodnotová nabídka prezentovaná tyrkysovou společností Applifting na sociálních sítích, a převážně na sociální síti Instagram, hrály podstatnou roli při rozhodování současných zaměstnanců o práci či nikoliv. Aby bylo zajištěno objektivních výsledků, byla výzkumná část, konkrétně dotazníkové šetření, provedena u dvou srovnatelných softwarových společností sídlících v Praze s odlišným způsobem řízení avýsledky mezi sebou porovnány. Díky tomu tak bylo poskytnuto objektivnějšího výsledku ohledně vnímání hodnot aktuálními zaměstnanci těchto společností. Z výsledků bylo zjištěno, že zaměstnanci obou společností vnímají tyto hodnoty srovnatelně, bez ohledu na to, zda se společnost řídí tyrkysovými principy či nikoliv.
Německá národní identita po znovusjednocení
Brožová, Jitka ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent)
Tato práce zkoumá vývoj německé národní identity po sjednocení Německa v roce 1990. S využitím kvalitativní analýzy historických textů a socioekonomických průzkumů zkoumá, jak sjednocení ovlivnilo kolektivní i individuální vnímání identity Němců. Tvrdí, že sloučení odlišných východoněmeckých a západoněmeckých identit vyústilo ve složitou a mnohotvárnou národní identitu, která se vyznačuje jak pocitem jednoty, tak přetrvávajícími regionálními rozdíly. Zjištění zdůrazňují význam historického kontextu při utváření národní identity a naznačují, že německá identita se bude i nadále vyvíjet, protože reaguje na vnitřní i vnější výzvy. Tato studie přispívá k širšímu oboru politologie tím, že poskytuje vhled do dynamiky národní identity v Evropě po skončení studené války.
Sebepropagace a propagace umělecké tvorby studentů AVU a UMPRUM
Šašková, Sarah ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sebepropagací a propagací vlastní umělecké tvorby vybraných studentů Akademie výtvarných umění (AVU) a Vysoké školy uměleckoprůmyslové (UMPRUM). Cílem práce je zjistit, jak dotázaní studenti umění přistupují k sebepropagaci, co je pro ně v rámci ní nejdůležitější, zdali v rámci ní narazili na nějaká úskalí, co pro ně znamená umělecký úspěch a jestli vnímají potřebu sebepropagace pro zajištění svého budoucího úspěchu v oboru. Teoretická část popisuje studijní obory AVU a UMPRUM a jejich komunikační kanály, které využívají i k propagaci umělecké tvorby svých studentů. Zabývá se také definováním art marketingu a osobního brandingu (zejm. v kontextu umění) a charakteristikou jejich principů, přínosů a případných úskalí. Praktická část práce zodpovídá výzkumné otázky pomocí kvalitativní metodologie polostrukturovaných individuálních rozhovorů a kvantitativní metodologie doplňkového dotazníkového šetření. Výsledky práce naznačují, že dotázaní studenti vnímají umělecký úspěch a důležitost marketingu a osobního brandingu pro jeho zajištění poměrně různorodě. Celkově si jsou vědomi důležitosti sebepropagace, ale jejich přístupy k ní se výrazně liší. Zatímco někteří z nich se již aktivně snaží budovat svůj osobní brand a využívají k sebepropagaci moderní komunikační kanály,...
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Environmentálně estetická analýza vybraných dokumentárních snímků
Kubena, Martin ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V této diplomové práci jsou analyzovány a porovnány vybrané dokumentární filmy, "Samsara" a "Po nás přijde potopa?", které se liší zejména ve způsobu tematizace a konstruování přírody. Analýza je činěna pomocí dominantních environmentálně estetických konceptů - estetiky zapojení a kognitivní estetiky. Za pomoci hloubkové sémiotické analýzy je zkoumáno, jak jsou motivy přírody prezentovány v těchto odlišných žánrech dokumentárního filmu, jaké filmové postupy a techniky jsou k tomu využity a jak tento výběr ovlivňuje vnímání a hodnocení zobrazované přírody. Co činí tuto práci ojedinělou, je spojení mezi filmovým uměním a environmentální estetikou. Porozumění tomu, jakým způsobem určité žánrově konvenční filmy zobrazují přírodu, může v konečném důsledku přispět k lepšímu pochopení vztahu člověka k přírodě. Analýza ukázala, že vyobrazení estetické hodnoty přírody je v obou dokumentech odlišné, přičemž "Samsara" prezentuje přírodu v souladu s estetikou zapojení, zatímco film "Po nás přijde potopa?" je spíše indiferentní k vytyčeným environmentálně estetickým teoriím. Veškerá další zjištění se nacházejí v Analytické části dokumentu. Klíčová slova Film, dokument, estetika, oceňování, environment, příroda, kultura, umění, citlivost, znalost, zapojení, Samsara, Before the Flood

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,250 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.