Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 679 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nutriční gramotnost adolescentů
Soukupová, Jana ; Starnovská, Tamara (vedoucí práce) ; Krmíčková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na vztah adolescentní skupinu jedinců k výživě a stravování. Teoretická část práce se věnuje charakteristice adolescentního období, principům optimální výživy v adolescentním věku, nemocem, které mohou být následkem nesprávného stravování, či nedostatku znalostí v oblasti výživy, identifikuji zde časté mýty, které mohou ovlivňovat výběr potravin a stravovací chování mladých lidí a rozebírám zásady edukace v oblasti výživy. Praktická část zahrnuje průzkum mezi adolescenty prostřednictvím dotazníků, s cílem získat hlubší vhled do postoje a chování adolescentů v oblasti výživy. Dotazníky jsem osobně rozdala na základní škole v 7., 8. a 9. třídě a na gymnáziu v 1., 2. a 3. ročníku. Obě školy se nacházejí v Kutné Hoře. Dotazováni byli studenti obou pohlaví. Na základní škole jsem vybrala celkem 60 dotazníků, 30 od dívek a 30 od chlapců. Na gymnáziu jsem vybrala také celkem 60 dotazníků, 30 od dívek a 30 od chlapců. Celkem tedy 120 vyplněných dotazníků. Dotazník byl složen z 25 otázek. Sedm otázek bylo otevřených a zbytek byly otázky uzavřené, kdy dotazovaní jedinci vybírali z možností. Výsledky jsem vyhodnocovala prostřednictvím Microsoft office. Primárním cílem mého výzkumu je nejen diagnostikovat současnou úroveň znalostí v oblasti výživy, ale také zjistit, jaký je...
Sexuální obsahy v médiích a jejich působení na vnímání sebeobrazu dospívajících dívek
Koritinová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexuálními obsahy v médiích a jejich vlivy na vnímání sebeobrazu dospívajících dívek. Sexuální obsahy se vyskytují napříč médii se vzrůstající četností. Tyto obsahy jsou v důsledku dnešní digitální doby velmi jednoduše dostupné díky chytrým technologiím. Teoretická část se zabývá médii ve spojitosti se sexualitou, klade důraz na definování erotických a sexuálních prvků a motivů a přibližuje význam a vývoj sebeobrazu spolu s možnými vlivy na sebeobraz dívek. Následuje metodologická část, která přibližuje metodu výzkumu, výběr respondentů a analýzu získaných dat spolu s etickým kontextem výzkumu. Výzkumná část probíhala formou kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s dospívajícími dívkami ve věku třinácti až osmnácti let. Nasbíraná data byla následně zpracována tematickou analýzou. Ze získaných dat prostřednictvím rozhovorů vyplývá, že média mají skrze konzumaci sexuálních obsahů - erotických a sexuálních motivů a prvků - značný vliv na sebeobraz dívek, a to jak pozitivní, tak negativní. Konzumace sexuálních obsahů v médiích může přispívat k normalizaci tématu sexuality a pomáhat dívkám lépe porozumět vlastní sexualitě. Avšak zároveň mohou tyto obsahy vést k tlaku přizpůsobit se idealizovaným představám, což má negativní vliv na sebeobraz dospívajících dívek.
Vliv sociálních medií na adolescenty
Janoušová, Viola ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dospívající mládež a na jejich vztah k sociálním médiím a na to, jak sociální média ovlivňují jejich život a jaký dopad na ně mají. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je prvním tématem, které je blíže představeno téma adolescence a její fáze, dalším námětem je internet a sociální sítě, kde jsou popsána rizika možných závislostí na daných sítích a na internetu. Poslední kapitola se zaměřuje na problematiku kyberšikany, na její formy a projevy. Empirická část je věnována praktickému výzkumu. Jako formu výzkumu jsem zvolila případové studie. Případové studie jsou dále analyzovány srze otevřené kódování. Ke sběru dat pro tento empirický výzkum jsem využila polostrukturované rozhovory. Cílem této bakalářské práce je tedy představit sociální média a analyzovat vztah dospívajících k daným sociálním sítím a dále odhalit, jak tyto sítě ovlivňují život dnešních adolescentů.
The effect of stress on astrocytes and their function during brain development in adolescence
Veverka, Jakub ; Nekovářová, Tereza (vedoucí práce) ; Telenský, Petr (oponent)
Funkce astrocytů v homeostázi centrální nervové soustavy (CNS) a mozku byla léta přehlížena. Novodobé studie prokazují jejich klíčovou roli v restrukturalizaci mozku během dospívání a poukazují na způsoby, jimiž se případná dysregulace jejich funkce (během ontogeneze) může projevit jako predispoziční faktor pro mnohé psychiatrické (resp. psychologické) poruchy. Správná funkce astrocytů může být obzvláště důležitá v období adolescence, během které dochází v mozku k významné heterochronické restrukturalizaci a během níž je vliv externích stresorů na CNS umocněn. Při uvážení role astrocytů v synaptogenezi, synaptické degradaci a regulaci látkové recyklace v synaptické štěrbině, je narušení jejich homeostatické funkce možnou předzvěstí nežádoucích vzorů vývoje CNS. Informace o korelaci těchto faktorů může být zásadní pro pochopení příčin vzniku a aspektů rozvoje psychologických a psychiatrických poruch. Tato bakalářská práce se bude zabývat funkcemi astrocytů během patologicky stresových situací v dospívání a důsledky narušení funkce astrocytů vlivem těchto okolností. Zároveň se bude zabývat jakým způsobem a do jaké míry narušení astrocytické homeostázi CNS (s důrazem na mozek) během adolescence může být indikátorem vzniku či vývoje psychiatrické (resp. psychologické) poruchy později v životě. Klíčová...
Užívání vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku
Prchalová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá užíváním vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku. V teoretické části je nejprve vymezen pojem sociální síť, postupně popsány nejužívanější sociální sítě a charakterizována rizika, se kterými se mohou uživatelé v online prostředí setkat, včetně vlivu na jejich psychické a fyzické zdraví. Praktická část je zpracována na základě výzkumu, který byl realizován metodou dotazníkového šetření v 8. a 9. ročníku vybrané základní školy v Havlíčkově Brodě. Cílem výzkumu bylo zjistit informace týkající se užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy, především určit které sociální sítě využívají nejčastěji, kolik času na sociálních sítích tráví a zda dodržují zásady bezpečného chování v online prostoru. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že žáci nejčastěji užívají sociální síť Instagram. Tuto síť využívají převážně ke komunikaci, dále potom ke sledování krátkých videí tzv. Reels a příspěvků ostatních uživatelů. Z výzkumu vyplývá, že poměrně velká skupina respondentů tráví na sociálních sítích nadměrné množství času, a to zejména o víkendech, kdy jsou schopni v online prostředí strávit čtyři a více hodin. Z výsledků dále vyplývá, že většina žáku považuje své chování na sociálních sítích za bezpečné, což je ovšem v rozporu s...
Arteterapie jako podpůrný nástroj pro žáky střední umělecké školy
ČERNÁ, Magdalena
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapie jako podpůrné metody pro žáky střední umělecké školy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu adolescence, problematikou změn po fyzické a psychické stránce během studia střední školy a nejčastějšími poruchy chování s tímto obdobím spojenými. Také stručně popisuje charakteristické principy arteterapie. Praktická část je založena na autorčině práci s vybranými žáky. Jsou zde popsány kazuistiky jednotlivých respondentů, se kterými autorka spolupracuje během více setkání. Také je zde uvedena charakteristika výtvarného projevu žáka střední umělecké školy. Cílem této bakalářské práce je nastínit možnosti použití arteterapie na středních uměleckých školách a efekty jejího působení na žáky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 679 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.