Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravý životní styl dětí v atletickém zájmovém kroužku
Mundil, Petr ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem života žijí děti, které navštěvují kroužek atletiky a porovnat jejich denní režim s obecně platnými doporučeními, které je vhodné dodržovat, pokud chceme žít zdravě a kvalitně. Následně po zhodnocení výstupů případové studie navrhnout vhodné úpravy a změny vedoucí k zvýšení kvality života či zlepšení sportovního výkonu. Teoretická část se věnuje objasnění zdravého životního stylu a definuje obecně platná doporučení, které má člověk dodržovat, pokud chce žít zdravým způsobem života. Dále se teoretická část věnuje tématu vzdělávání dětí o zdraví ve školách porovnání způsobu života v historii a v dnešní době. Praktická část přebírá poznatky z teoretické části a s využitím případové studie zjišťuje, jakým způsobem žijí děti na zájmovém kroužku atletiky. Výsledky analýzy jsou pak porovnány s obecně platnými doporučeními. Dětem jsou pak na základě výsledků analýzy během rozhovoru předána doporučení ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, atletika, zájmový útvar, zdravý životní styl, sport a pohyb, starší školní věk
Člověk ve fotografii ve volnočasové pedagogice
KÁKONOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá rozvojem zájmu o kreativní činnosti v rámci fotografie. Teoretická část se zabývá pojmem volný čas a je rozdělena do podkapitol o pedagogice volného času, zájmu, animaci a pedagogovi volného času. Následně se věnuje historii fotografie 20. století a vztahu fotografie k volnému času. Dále pojednává o portrétu, který byl ústředním tématem pro fotografii člověka, a o jeho fotografování v přirozeném světle u okna, venku či s ateliérovým umělým osvětlením. Praktická část se věnuje výchovně vzdělávacímu projektu, který proběhl ve třech fotografických blocích v DDM s dětmi ve věku 10-13 let. Metodické listy popisují realizované bloky včetně námětu, úkolu, výchovně vzdělávacích cílů, motivace, techniky, materiálu, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti.
POHYBOVÉ HRY V PŘÍRODĚ
Mareš, David ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma bakalářské práce pojednává o celkové podstatě pohybových her v přírodě, zvláště pak jejich významu z hlediska pedagogického, výchovného i vzdělávacího. Rovněž se podrobně zaměřuje na využití pohybových her v přírodě při činnostech v zájmových útvarech, jejich třídění a dělení, jejich význam v oblastech aktivního odpočinku a regenerace organismu činností, která je dětem asi nejpřirozenější, tedy hrou. V neposlední řadě se rovněž zabývá jejich významným přínosem v oblastech osobnostní a sociální výchovy, integrace jedince, ale i v oblastech prevence výskytu sociálně patologických jevů. Dále se podrobně věnuje metodice sestavení vlastní etapové pohybové hry v přírodě a jejímu ověření v praxi. Práce je sestavena na základě odborného literárního přehledu, vlastních zkušeností a šetření a je členěna do jednotlivých kapitol. Po úvodu práce následuje kapitola o teoretických poznatcích celkového komplexu pohybových her v přírodě, jejich dělení, významu, rovněž o jejich odlišnosti a rozdílnosti. Třetí kapitola se věnuje podrobné metodice vhodného sestavení vlastní pohybové etapové hry v přírodním prostředí. Čtvrtá kapitola obsahuje praktickou část, která spočívá v sestavení a realizaci vlastní pohybové etapové hry v přírodě a ověření jejího významu a přínosu v praxi při činnostech v zájmovém útvaru....
Zájmový útvar v chemickém vzdělávání
Provazníková, Eliška ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá chemickými a přírodovědnými zájmovými útvary, které se konají na školách nebo ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Chemické zájmové útvary neboli chemické kroužky mají svou důležitou roli pro motivaci žáků pro další studium chemie, umožňují jim realizaci většího množství pokusů, při čemž získávají praktické dovednosti a aplikují teoretické znalosti. V neposlední řadě chemické zájmové útvary pomáhají žákům smysluplně trávit volný čas. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popisován význam volného času, motivace ke vzdělávání, legislativní zakotvení zájmového vzdělávání a další témata související s chemickými zájmovými útvary. Praktická část obsahuje výsledky a analýzu dotazníkového šetření, které bylo realizováno převážně mezi učiteli chemie. Z výsledků průzkumu vyplývá, že kroužky se většinou zaměřují na realizaci pokusů a rozšiřování učiva, na jejich konání mají zájem v první řadě žáci sami. Většina kroužků nemá právní subjektivitu, kterou poskytuje školské zařízení pro zájmové vzdělávání. Z tohoto důvodu nemohou čerpat státní finance pro zájmové vzdělávání.
POHYBOVÉ HRY V PŘÍRODĚ
Mareš, David ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma bakalářské práce pojednává o celkové podstatě pohybových her v přírodě, zvláště pak jejich významu z hlediska pedagogického, výchovného i vzdělávacího. Rovněž se podrobně zaměřuje na využití pohybových her v přírodě při činnostech v zájmových útvarech, jejich třídění a dělení, jejich význam v oblastech aktivního odpočinku a regenerace organismu činností, která je dětem asi nejpřirozenější, tedy hrou. V neposlední řadě se rovněž zabývá jejich významným přínosem v oblastech osobnostní a sociální výchovy, integrace jedince, ale i v oblastech prevence výskytu sociálně patologických jevů. Dále se podrobně věnuje metodice sestavení vlastní etapové pohybové hry v přírodě a jejímu ověření v praxi. Práce je sestavena na základě odborného literárního přehledu, vlastních zkušeností a šetření a je členěna do jednotlivých kapitol. Po úvodu práce následuje kapitola o teoretických poznatcích celkového komplexu pohybových her v přírodě, jejich dělení, významu, rovněž o jejich odlišnosti a rozdílnosti. Třetí kapitola se věnuje podrobné metodice vhodného sestavení vlastní pohybové etapové hry v přírodním prostředí. Čtvrtá kapitola obsahuje praktickou část, která spočívá v sestavení a realizaci vlastní pohybové etapové hry v přírodě a ověření jejího významu a přínosu v praxi při činnostech v zájmovém útvaru....
Komunikační mix
Majnerová, Tereza ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Bednarčík, Zdeněk (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je marketingový komunikační mix. Hlavním cílem této práce je návrh doporučení v oblasti komunikačního mixu s cílem zvýšení prodeje služeb ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretická východiska a praktickou část. Teoretická část je zpracována na základě analýzy sekundárních zdrojů. V teoretické části práce je popsána podstata marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix. V praktické části je představena společnost Labyrint, zabývající se nabídkou služeb. Dále je popsán její komunikační mix a jednotlivé nástroje, které využívá. Praktická část je zpracována na základě vyhodnocení analýzy komunikačního mixu. Analýza komunikačního mixu vychází z výstupů polo-strukturovaných rozhovorů. V poslední části práce je sepsáno doporučení pro komunikační mix společnosti. Závěrem této práce je shrnutí a doporučení do budoucna.
PŘÍSPĚVEK K DIDAKTICKÝM OTÁZKÁM VÝUKY VE SPECIALIZOVANÉM ZÁJMOVÉM ÚTVARU
BLÁHA, Stanislav
Práce se zabývá aspekty edukace ve specializovaném zájmovém útvaru ? rybářském kroužku. První část se týká legislativního vymezení rybářských kroužků v rámci ČRS (Český rybářský svaz) a stanovení cílů vzdělávání v rybářských kroužcích v České republice. Druhá a třetí část se zabývá organizačními formami a metodami výuky a poukazuje na jejich vhodnou implementaci do výuky v rybářském kroužku. Čtvrtá část je věnována edukačnímu prostředí a jeho vlivu na klima a atmosféru rybářského kroužku a využití vlivu prostředí jako nástroje vzdělávání v oblasti výchovy dětí. Pátá část je sondou na-příč rybářskými kroužky v jihočeském kraji a o odborných publikacích či periodikách, které využívají vedoucí kroužků v rámci svého pedagogického působení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.