Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formy bydlení a ubytování studentů a jejich vliv na danou lokalitu
Velek, Jan ; Koutný, Jan (oponent) ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami bydlení a ubytování studentů a jejich vlivem na danou lokalitu.
Návrh multimediální podpory prezentace firmy
Raszka, David ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Práce se snaží analyzovat stávající situaci v oblasti multimediálních prezentací vysokých škol. Součástí této práce je i návrh multimediální prezentace ve formě videoklipů, které byly realizovány v rámci této práce a následně analyzovány a vyhodnoceny.
Akademická etika na českých univerzitách
Dvořáková, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou akademické etiky na českých univerzitách a je rozdělena na literární rešerši, metodiku, analytickou část, návrhovou část a diskusi. Cílem práce je poskytnout přehled o aktuální situaci v oblasti dodržování etických principů a hodnot na těchto univerzitách a navrhnout možná řešení pro zlepšení této situace. V teoretické části práce jsou představeny primárně akademické zásady a vývoj historie etiky. V části praktické jsou popsány výsledky průzkumu, který byl proveden na vybraných českých univerzitách. Závěr práce shrnuje výsledky průzkumu a navrhuje konkrétní opatření pro zlepšení dodržování akademické etiky na českých univerzitách. Tato bakalářská práce přináší ucelený přehled o problematice akademické etiky a může být využita jako inspirace pro další výzkum v této oblasti.
Učitelé (na)proti totalitě: Pedagogické fakulty a jejich činnost během zlomového roku 1989
Cingrová, Kristýna ; Koura, Petr (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
ABSTAKT Diplomová práce se zabývá zapojením pěti pedagogických fakult v Čechách do sametové revoluce v roce 1989. Jedná se o Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, Pedagogickou fakultu v Českých Budějovicích, Pedagogickou fakultu v Hradci Králové, Pedagogickou fakultu v Plzni a Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem. Důraz je kladen především na činnost studentů po událostech na Národní třídě 17. listopadu 1989, jako například vyhlášení studentské stávky, ustanovení stávkových výborů či počátky studentské samosprávy. Pozornost je však věnována i atmosféře na fakultách během osmdesátých let a aktivitám, do kterých se studenti v tomto období zapojovali. Jedna z kapitol je také věnována studentům jako významným aktérům našich dějin. Není opomenut ani historický vývoj vysokoškolského vzdělávání učitelů v Československu. Další kapitoly jsou logicky členěny dle jednotlivých pedagogických fakult a obsahují historický vývoj dané fakulty, atmosféru v osmdesátých letech, průběh studentské stávky a další směřování fakulty po sametové revoluci. Jednotlivé pedagogické fakulty jsou mezi sebou následně porovnány. Práce se zakládá na analýze dobových pramenů a rozboru rozhovorů s přímými účastníky, tedy tehdejšími studenty pedagogických fakult. Součástí práce je také obrazová příloha, tvořena především fotografiemi a...
Formy islámu v Turecku 21. století mezi univerzitními studenty
Vlková, Karolina ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Halík, Tomáš (oponent)
Díky prvnímu tureckému prezidentovi Kemalu Atatürkovi Turecko změnilo svou tvář a to se odrazilo i na islámu. V dnešní době již islám není tureckým státním náboženstvím, ani turecká legislativa už neodpovídá šaríi. Odrazilo se to i na formách islámu. Lze to vidět na oblečení žen. To co bylo dříve (nebo dosud je v jiných zemích) považováno za absolutní, v Turecku se stává relativním. Mým úkolem je prozkoumat nakolik tyto představy odpovídají reálnému stavu islámu v Turecku. Vzhledem k tomu, že zkoumat celkový stav islámu v Turecku je na rozsah práce příliš obsáhlé téma, zaměřím se na univerzitní studenty. Mám totiž za to, že na této oblasti lze nejlépe určit směr, jakým se islám bude vyvíjet v přístí generaci. Jsou zde nejpatrnější vlivy jak globalizační a další, tak zároveň je nejpatrnější i vliv nacionalistických a tradičních proudů. Chtěla bych přesněji určit jak se studenti staví nejenom k islámu a muslimských povinnostem, ale i k vnějšímu, západnímu světu. Provedla jsem terénní výzkum, abych se k tomu dobrala. Metodou jsou interview s různými studenty z různých univerzit. Kromě toho jsem prováděla pozorování denních praktik studentů. A samozřejmě vlastní komentáře studentů k jejich náboženské aktivitě/pasivitě. Vyšlo najevo, že existuje "turecký islám", na němž jsou patrné vlivy nacionalistické...
Akademické milieu v časech prověrek - vysoké školy v letech 1948-1956. Poválečná reforma českého vysokého školství a její kořeny
Jareš, Jakub ; Kopeček, Michal (vedoucí práce) ; Petráň, Josef (oponent) ; Šima, Karel (oponent)
Tématem práce je poválečná reforma českého vysokého školství. Na rozdíl od tradiční perspektivy, v níž je komunistický experiment sledován od svého počátku k "nevyhnutelnému" zániku v roce 1989, se soustředí na jeho kořeny a schválením vysokoškolského zákona v roce 1950 končí. Díky takto otočené perspektivě odhaluje příbuznosti komunistické reformy s modernizačními tendencemi, jež ovlivňovaly vývoj také v západních státech. Práce sleduje, jak se od třicátých do padesátých let 20. století diskutovalo o budoucnosti vysokého školství, jak byl řešen rozpor mezi jejich svobodou a požadavkem na jejich veřejnou službu, a jakou odpověď na tuto otázku poskytla komunistická reforma. České vysoké školství bylo formováno humboldtovskými principy, jež se částečně prosadily v polovině 19. století. V meziválečném období se na tomto rámci nic nezměnilo, vysoké školství rostlo spíše kvantitativně, zároveň se ale rýsovaly problémy, jež bylo potřeba řešit. Pokusy ministerstva o dílčí změny narazily na odpor škol, část akademiků především pateticky bránila univerzitní autonomii. Během válečného uzavření škol se nechtěně nabídla příležitost k hlubší reflexi. Vznikla řada reformních návrhů, které nalezly uplatnění po válce. V omezeně pluralitním systému třetí republiky se o konkurenčních konceptech vedla diskuse, která...
Společenská odpovědnost firem jako součást ekonomického terciárního vzdělávání
Polanská, Andrea
Diplomová práce se zabývá výukou společenské odpovědnosti na vysokých školách v České republice. Jejím cílem je navrhnout doporučení pro rozvoj předmětů zabývajících se společenskou odpovědností firem (CSR) na vysokých školách s ekonomickým zaměřením, aby co nejlépe odpovídaly požadavkům na trhu práce. První část práce tvoří literární rešerše, ve které je vysvětlen koncept CSR. Část je zaměřena přímo na vztah společenské odpovědnosti a vzdělávání, a nejen to vysokoškolské. V rámci vlastní práce byla nejprve provedena analýza současné situace CSR ve vzdělávání jak u nás, tak i v zahraničí. Na základně výsledků provedeného dotazníkového šetření, analýzy sekundární dat a rozhovorů byla následně formulována doporučení. Ta byla směřována do co největšího propojení s praxí formou stáží, přednášek odborníků z praxe a různých projektů organizovaných samotnými studenty.
Postoj vyučujících a univerzitních pracovníků k šedé literatuře: průzkum provedený na Univerzitě Constantine 2
Bouderbane, Azzedine ; Gamouh, Nadjia ; Benkaid Kesba,Teboura
Vědecký výzkum vyžaduje shromažďování rozličných informací z různých zdrojů. Šedá literatura je informačním zdrojem, který může obohatit vědecké práce výzkumných pracovníků, avšak někteří uživatelé k ní nemusí mít z různých důvodů v určitých situacích pozitivní postoj. Na Univerzitě Constantine 2 byla provedena kvalitativní studie založená na popisném přístupu a na rozhovorech s reprezentativním vzorkem vysokoškolských učitelů. Byly získány významné výsledky, které budou předneseny na konferenci.
Plný text: Fulltext_Bouderbane_EN - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: presentation_Bouderbane_EN - Stáhnout plný textPDF; prezentace_Bouderbane_CZ - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: NUSL2018-Bouderbane - Stáhnout plný textMP4
Jsou starší vysokoškolské kvalifikační práce skutečně „šedé“? Pár komentářů k dědictví vědy a k šedé literatuře
Schöpfel, Joachim ; Prost, Hélène ; Ćirković, Snježana
Šedá literatura je obvykle označována jako nepublikované nerecenzované materiály, které jsou šířené mimo komerční kanály a obtížně dostupné. Zejména v oblasti digitalizačních projektů se tento termín používá také pro starší materiály a speciální sbírky. Cílem práce je analyzovat význam „šedého dědictví vědy a výzkumu“ a na základě empirických a koncepčních prvků přispět k lepšímu pochopení šedé literatury. Zvláštní pozornost bude věnována starším kvalifikačním pracím a disertacím (OTD) jako hlavní součásti vědeckého dědictví z prostředí univerzit.
Plný text: Fulltext_Schopfel_EN - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: presentation_Schopfel_EN - Stáhnout plný textPDF; prezentace_Schopfel_CZ - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: NUSL2018-Schopfel - Stáhnout plný textMP4
US Collegiate Football Analysis: Team's Success as an Indicator of Academic Performance
Linhart, Jakub ; Janhuba, Radek (vedoucí práce) ; Godar, Sarah (oponent)
Americký fotbal, jakožto nejpopulárnější sport na univerzitách v USA, láká miliony stu- dentů, aby soutěžili v rozličných ligách pod dohledem vysokoškolské sportovní organiz- ace National Collegiate Athletic Association, Zápasy mezi nejlepšími univerzitními týmy, které jsou součástí Division I Football Bowl Subdivision, patří mezi ty nejatraktivnější a historická rivalita přináší pozornost nejen fanoušků, ale taky médií. Tato pozornost však také představuje větší stres pro soutěžící sportovce a tím pádem dopad proher na jejich psychické rozpoložení mimo hřiště by se nemělo podceňovat. V návaznosti na min- ulé práce, týkající se dopadu univerzitního fotbalu, byly použity data o 114 univerzitách z Division I-FBS během 13 let, aby se analyzoval vliv lepších fotbalových výsledků na akademické výsledky soutěžících studentů. Výsledky této analýzy dokázaly, že existuje významný pozitivní vliv relativně úspěšné sezóny na studijní výsledky hráčů, což zna- mená, že jejich mentalita vůči studiu a socializace mimo fotbalové prostředí jsou lepší po relativně úspěšné sezóně. Toto podporuje hypotézu pojmenovanou "football chicken soup", která říká, že účast v mimoškolních aktivitách zlepšuje schopnost studentů se př- izpůsobit univerzitnímu životu, a tím zlepšuje jejich studijní výsledky. Dále se ukázalo, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.