Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody snižování hluku převodových ústrojí
Benda, Matouš ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Převodová ústrojí neboli převodovky jsou základní části automobilů, které jsou nedílnou součástí každodenního života. Mimo účelové vlastnosti převodovek, mají převodovky velký vliv na celkový hluk vydávaný automobilem. Tato práce se zabývá možnostmi snižování hluku. V první částí této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními poznatky z akustiky, kde vystupují definice jak zvuku, tak i zmíněného hluku. Další část práce rozebírá převodovku, jako strojní součást tvořenou menšími strojními celky. Tento popis je důležitý pro správné pochopení prostupu vibrací strukturou, které v dalším důsledku rozkmitají okolní prostředí, což lidské ucho vnímá jako hluk. Tyto vibrace vznikají převážně v záběru ozubených kol, a proto je v další části rozebrána chyba převodu, která je odpovědná za tyto vibrace. Poslední část práce rozebírá metody snižování hluku, dělených podle částí převodovky, ve kterých se tyto způsoby redukce uplatňují.
Design and implementation of network collector
Bošeľa, Jaroslav ; Horváth, Tomáš (oponent) ; Oujezský, Václav (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with description of information protocol of network flow, mainly definition of Cisco NetFlow version 9. Describes it’s features, message format and attributes of transmitted data. The thesis is primarly focused onto NetFlow v9 transmitted template, which defines fileds and data in consecutive data flow. The essence of the thesis consists in implementation of simple NetFlow v9 parser, which has been programmed in Python prog.language, it’s tests of captured UDP data from file and port capture testing on development server in lab. There is a possibility of saving captured and parsed data into prepared database within implementation as output from capturing.
Využití vačkového mechanismu jako náhrady klikového ústrojí spalovacího motoru
Suk, Jakub ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností nahrazení klikového mechanismu spalovacího motoru vačkovým převodem. V úvodní části práce jsou navrženy základní parametry motoru s tímto typem převodu. Následně je navrženo několik typů zdvihových křivek vačky, podle požadavků na průběh zdvihu. Dále je v práci vypracován konstrukční návrh základních částí motoru, detailně je řešena konstrukce tělesa vačky.Poslední z kapitol je simulace funkčnosti virtuálního modelu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a porovnány výhody a nevýhody takovéhoto typu motoru.
Defect detection on fiber materials using machine learning
Lang, Matěj ; Richter, Miloslav (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Following Master's Thesis is presenting the creation of scanning unit, that will automate the quality check process in company SILON, for their fibered material. The process of manual detection is discussed and the automated solution is proposed. Several test are shown, that demonstrate effects of different lights on fibres dyed in Rhodamine. Optimal filter for camera is chosen, to achieve images with highest resolution possible and with enough definition. Next, the software tools for hardware control are presented and tools for building neural networks. Also, some basic info on current state of the art is provided, to explain some of the tools used. The network itself is shown and also its learning process and capabilities of defect detection.
Kódování pro přenosové systémy se zpětným kanálem
Varmuža, Jan ; Lambertová, Petra (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá výběrem a implementací vhodného kódu, který je schopen zabezpečit digitální přenos proti shlukujícím se chybám. Po krátkém teoretickém úvodu následuje výběr vhodného kódu, návrh jeho použití a experimentální ověření funkčnosti zvoleného systému pomocí počítačové simulace.
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.
Měření vlivu bezdrátových technologií na TEM
Prokop, Martin ; Čudek, Pavel (oponent) ; Polsterová, Helena (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je prozkoumat dostupné bezdrátové technologie (pro přenos dat) porovnat jejich parametry (nosná frekvence, typ modulace a kódování, rychlost přenosu, spotřeba/výkon, …), popsat teorii transmisních EM, odvodit z teorie moduly nebo místa TEMu nejvíce citlivá na RF rušení a prozkoumat vliv bezdrátových technologií na aplikovatelné normy (pro udělení CE) a dále navrhnout, provést a vyhodnotit měření vlivu vybraných technologií na hlavní parametry TEMu.
Převodové ústrojí vozu Formula student Dragon 7
Fanta, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o různých variantách převodovek, které umožňují změnu rychlostních stupňů za nepřerušeného toku výkonu, a o jejich kladech a záporech pro vůz kategorie Formula Student/SAE. Dále se práce zabývá návrhem odstupňování jednotlivých převodů. Simuluje parametry pro disciplínu akcelerace za účelem dosažení co možná nejlepších výsledku v dynamických disciplínách. V práci je navrženo konkrétní konstrukční řešení změny celého řadicího mechanismu původní převodovky motocyklu Husqvarna FE 501 na mechanismus technologie Zeroshift, zahrnující pevnostní výpočty. Práce postihuje rovněž změnu principu ovládání spojky. Závěry této práce využije tým TU Brno Racing, působící na fakultě VUT v Brně, pro dosažení lepších výsledků na mezinárodních závodech.
Testování síťových služeb pomocí emulátoru rozsáhlé sítě WAN a simulátorů zátěže
Kocáb, Marek ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo prostudovat požadavky různých telekomunikačních služeb na parametry sítě, která jsou zpoždění, ztrátovost, propustnost, kolísání zpoždění atd. Provést testování těchto služeb pomocí emulátoru rozsáhlé sítě WAN a simulátoru zátěže. Dále prostudovat jednotlivé TCP algoritmy a provést jejich vyhodnocení ze strany propustnosti. V první části diplomové práce je popsána kvalita služeb QoS pro hlasovou komunikaci VoIP, videokonverzaci, streamované audio, video a pro data. V další části najdeme, jaké druhy zpoždění vznikají od odesílatele přes mezilehlá zařízení, přenosová média až k příjemci. Třetí kapitola popisuje aplikaci NetDisturb. Je to aplikace, která dokáže emulovat reálné vlastnosti datové sítě a umí přicházející provoz ovlivnit například zpožděním paketů, ztrátovostí, omezit šířku pásma atd. Tématem dalších části je TCP protokol a TCP algoritmy. Jsou zde uvedeny základní vlastnosti TCP protokolu, mechanismy předcházející zahlcení a analýza jednotlivých TCP algoritmů. V praktické části jsou vytvořeny dvě laboratorní úlohy. První laboratorní úloha se zabýva kvalitou služeb QoS pro různé druhy provozu. Druhá laboratorní úloha provádí analýzu TCP algoritmů z hlediska jejich propustnosti.
Influence of passenger car automatic transmission on fuel consumption
Kolenčík, Martin ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis is focused on description of design of principal types of automatic transmissions. In the second part, there is compared the influence on fuel consumption of these transmissions. The last part of the thesis describes the economic and technical difficulty of manufacturing an automatic transmission.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.