Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Postoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávání
Heryšerová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodiče
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Dítě s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole
Tuhá, Michala ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětmi s narušenou komunikační schopností, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole. K realizaci výzkumného šetření byl vybrán výzkumný vzorek v podobě pěti dětí s narušenou komunikační schopností, konkrétně s poruchou vývojová dysfázie. Teoretická část se věnuje klasifikaci narušené komunikační schopnosti a vymezením vývojové dysfázie. Obsáhleji se zabývá integrací a vzděláváním dětí s NKS v běžných mateřských školách, kvalitou předškolního pedagoga a jeho rolí při rozvíjení dítěte s NKS, konkrétně zaměřené na rozvoj dítěte s vývojovou dysfázií.Také sleduje spolupráci mateřské školy a rodičů s odborníky v podobě klinického logopeda, pracovníků SPC a pracovníků PPP. Cílem výzkumného šetření je na základě rozhovorů s rodiči, učiteli, asistenty pedagoga a přímého krátkodobého pozorování výzkumného vzorku v podobě pěti dětí s vývojovou dysfázií, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole, prozkoumat vzdělávací proces dítěte s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole a zmapovat rizika a přínosy mající vliv na jeho vzdělávání.
Postoj rodičů k prevenci virových onemocnění u dětí
Šašková, Michaela ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Hrdličková, Renáta (oponent)
Klíčová slova: rodiče, děti, virová onemocnění, prevence, postoj Práce obsahuje kromě úvodu a diskuze se závěrem ještě 3 kapitoly teoretické části a část praktickou. První kapitola teoretické části se zabývá obecně pojmy viry a virovými onemocněními. Uvedla jsem zde biologii virů, jejich základní vlastnosti a rysy. Ve druhé části této kapitoly se věnuji nejčastějším virovým onemocněním v dětském věku. Popisuji způsoby přenosu, projevy onemocnění, možné komplikace a stručně i léčbu. Druhá kapitola se zaměřuje na imunitní systém dětí. Nejprve vysvětluji tento pojem obecně, dále uvádím stručný popis funkce imunity, později se zabývám vývojem imunity u dětí. Nakonec se věnuji jednomu z nejdůležitějších faktorů kvality imunity dětí: mateřskému mléku a kojení. Třetí kapitola se již zabývá samým jádrem mé bakalářské práce: prevence virových onemocnění u dětí. V této části bakalářské práce popisuji nejprve obecně pojem prevence. Poté se již zaměřuji na jednotlivá preventivní opatření zmiňovaných nejčastějších virových onemocnění v dětském věku. Nejprve zmiňuji očkování a poté další způsoby prevence. V praktické části se již soustřeďuji na samotný výzkum. Hlavní cíl, postoj rodičů k prevenci virových onemocnění u dětí, zjišťuji pomocí průzkumného šetření, konkrétně 100 anonymních dotazníků rozdaných rodičům...
Informovanost rodičů dětí předškolního věku o poskytnutí první pomoci v nejčastějších akutních stavech u dětí
Manová, Ivona ; Ptáčková, Blanka (vedoucí práce) ; Gigalová, Veronika (oponent)
Autor: Ivona Manová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Informovanost rodičů dětí předškolního věku o poskytnutí první pomoci v nejčastějších akutních stavech u dětí Vedoucí práce: Mgr. Blanka Ptáčková Počet stran: 108 Počet příloh: 10 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: dítě, rodiče, znalosti, první pomoc, resuscitace Předkládaná bakalářská práce se zabývá znalostí rodičů předškolních dětí o poskytování první pomoci dětem ve vybraných akutních stavech, se kterými se mohou setkat v každodenním životě. Jejím obsahem je souhrn základní pojmů a postupů, vztahujících se k dětem předškolního věku, první pomoci, vybraným akutním stavům dětského věku a laické resuscitaci dítěte. Empirická část byla realizována pomocí kvantitativního průzkumného šetření. Potřebná data byla získána od rodičů dětí z Mateřské školy v Chrastavě a Základní školy praktické a Mateřské školy v Hrádku nad Nisou. Na základě analýzy získaných dat, odhaluje práce nedostatky ve vědomostech rodičů v poskytování první pomoci a to zejména v resuscitaci. Byla proto navrhnuta doporučení, která by mohla přispět ke zlepšení úrovně informovanosti rodičů o poskytování první pomoci u dětí.
Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Traubová, Monika ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií, kterou využívají tvůrci reklam v tiskovinách pro rodiče malých dětí. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy obecně, nejen z hlediska marketingu, ale i z jazykové stránky. Ve druhé části je provedena analýza nasbíraného materiálu a zjištěny prostředky, které jsou k dané komunikační strategii použity. Jedná se o prostředky verbální (slovo) i neverbální (grafická stránka reklamy). Popis je doplněn komplexní analýzou několika reklamních textů, na kterých je zobrazeno celkové působení dané strategie.
Téma lásky v Molièrových stěžejních dílech
Řádková, Tereza ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza pojetí lásky ve vybraných Molièrových dílech. V autorově díle je láska přítomna jako činitel, na němž se projevují nejrůznější charaktery; nejčastěji jde o lásky mladých lidí, jimž rodiče přichystali protivenství svým jednáním, ale někde hraje i úlohu podstatnější (Misantrop), v Donu Juanovi se ocitá přímo v centru pozornosti, jistým způsobem i v Amfitryonovi; specifický případ tvoří také Škola žen a texty s ní spjaté (Kritika Školy žen, Versailleská improvizace), kde ovšem nejde jen o lásku, ale vůbec o problematiku ženského údělu. Cílem práce je synteticky ukázat v jakých polohách téma lásky u Molièra najdeme a jakou váhu a závažnost v jeho hrách mělo.
Manželství a nesezdané soužití : srovnání názorů a postojů mladých lidí a generace rodičů
Fulínová, Renata ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Manželství a nesezdané soužití: srovnání názorů a postojů mladých lidí a generace rodičů" se zaměřuje na změny demografického chování české populace, které se začaly především u mladých lidí objevovat po revoluci v roce 1989. Jednou z těchto změn bylo odmítnutí manželství jako jediné možné formy partnerského svazku a zároveň rozšíření nesezdaného soužití jako alternativy k manželství. Podle normativní teorie a teorie druhého demografického přechodu byly tyto změny způsobeny především proměnou hodnotových orientací lidí. Práce využívá smíšený výzkumný design a pomocí sekundární analýzy kvantitativních dat a analýzy hloubkových rozhovorů srovnává názory dvou generací na manželství a nesezdané soužití. Dále práce hledá faktory, kterými jsou názory obou generací ovlivněny a zjišťuje, zda dochází k mezigeneračnímu přenosu hodnot v rodině. Výsledky ukazují, že mladí lidé jsou tolerantnější k nesezdanému soužití, než generace rodičů. To ovšem nutně neznamená, že nesezdané soužití preferují také ve svém osobním životě. Kromě věku mají dále na názory a postoje významný vliv pohlaví, rodinný stav a vzdělání. Z rozhovorů vyplynulo, že důležitou roli hraje také osobní zkušenost jedince s manželstvím jeho rodičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.