Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku
Staníková, Kateřina ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku u nejčastějších úrazů a vážných stavů. Dílčím cílem bylo zjistit, zda bude rozdíl mezi rodiči, kteří mají pouze jedno dítě a rodiči, kteří mají více dětí. Metody: V mé práci bylo použito anonymní anketní šetření. Anketa obsahovala celkem 27 otázek. První část obsahovala 9 otázek zjišťujících informace o respondentech. Druhá část obsahovala 18 otázek zaměřených na znalost postupů dětské první pomoci. Celkem 62 respondentů bylo složeno z 39 rodičů s jedním dítětem a 23 rodičů s více dětmi. Získaná data byla zpracována do tabulek a grafů a vyhodnocena. Výsledky: Na základě anonymního anketního šetření bylo zjištěno, že úroveň znalostí laické dětské pomoci u rodičů dětí batolecího věku je velmi uspokojivá. Výsledky ukázaly, že znalost postupů dětské pomoci u všech respondentů dosáhla 87,6 %. Rozdílnost mezi skupinou rodičů s jedním dítětem a skupinou rodičů s více dětmi byla minimální. Úspěšnost skupiny rodičů s jedním dítětem dosáhla 86,9 % a skupiny rodičů s více dětmi dosáhla 88,9 %. Klíčová slova: předlékařská první pomoc, život ohrožující stav, úraz, bezpečnost, prevence
Sociální práce s dětmi a podpora dětí při rozvodu rodičů
MALÍKOVÁ, Štěpánka
Bakalářská práce se zabývá způsobem práce sociálních pracovníků s dětmi v průběhu rozvodu jejich rodičů a také nabídkou podpory těmto dětem. Rozvod je pro dítě velice zátěžová a stresová situace. V průběhu rozvodového řízení může u dítěte vznikat řada psychických a sociálních problémů a problémů v chování. Proto by se s těmito dětmi v průběhu rozvodu mělo správně pracovat a měla by jim být poskytnuta potřebná sociální podpora. Cílem bakalářské práce je popsat, zda a jakým způsobem pracují sociální pracovníci orgánu sociálně právní ochrany dětí a sociální pracovníci z neziskových organizací s dětmi, pokud se jejich rodiče rozvádí. Dále zjistit, co mohou sociální pracovníci nabídnout těmto dětem jako podporu. K dosažení stanoveného cíle byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s pracovníky oddělení sociálně právní ochrany dětí na městských úřadech obcí s rozšířenou působností a pracovníky neziskových organizací s cílovou skupinou děti a rodina v Jihočeském kraji. Získaná data byla zpracována metodou vytváření trsů.
Sociální pracovník v dětském domově
MAURICOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá činností sociálního pracovníka v dětském domově. Za cíl si klade přiblížit činnost sociálního pracovníka v dětském domově, popsat těžkosti a zkušenosti při výkonu sociální práce. Sociální pracovník je důležitou součástí každého dětského domova. Náplň jeho práce tvoří především administrativní stránka přijetí, pobytu a odchodu dítěte. V praktické části byla k dosažení stanoveného cíle využita kvalitativní výzkumná strategie, z konkrétních metod šlo o dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru byly získávány odpovědi na celkem 12 otázek, které pomohly objasnit cíle a výzkumné otázky bakalářské práce. Výzkumný soubor tvořili sociální pracovníci dětských domovů. Získaná data byla zpracována pomocí otevřeného kódování a následně uskupena do kategorií. Z výsledků vyplynulo, že práce sociálního pracovníka v dětském domově je převážně administrativního charakteru a s dětmi přichází do kontaktu pouze v určitých situacích. Zkušenosti sociálních pracovníků se v některých případech liší, ale na svých těžkostech se ve většině případů shodnou. Jedna z jejich těžkostí spočívá ve zprostředkování kontaktu rodiče a dítěte. Pro sociální pracovníky v dětském domově je náročné rodiče najít a kontaktovat. Problémem jsou časté změny adres bydliště nebo telefonního čísla. Dalším problémem s rodiči je situace, kdy dětem naslibují spoustu věcí, avšak nakonec své sliby nedodrží. Pracovníkům chybí potřebné informace o narození dítěte, jeho dětství, někdy i o zdravotním stavu a jeho příbuzných. Taktéž pro ně bývá náročný odchod dítěte ze zařízení. O některých dětech mají stále nějaké informace, nebo samy děti dochází na návštěvu do domova. Bohužel o některých pracovníci nemají žádné informace, a to je trápí.
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
Co očekávají rodiče předškolních dětí od mateřské školy
JEŽKOVÁ, Zuzana
Ve své bakalářské práci se zabývám tím, co očekávají rodiče předškolních dětí od mateřské školy. Očekávání rodičů často zůstávají jen v jejich mysli, málokdy jsou vyřčena nahlas. Mým cílem bylo zjistit, co je pro rodiče důležité, co má mateřská škola splňovat, jaké mají rodiče nároky na pedagogy, ale také jak celou situaci vidí sami pedagogové z druhé strany. V teoretické části se zabývám základními pojmy, jako je rodina, předškolní dítě, mateřská škola a společná spolupráce rodiny a školy. V druhé části je popsán výzkum pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Velká většina rodičů je s volbou školy spokojená, někteří podali podněty ke zlepšení, které se týkají lepší komunikace, změny jídelníčku či méně sladkých odměn.
Postoj adolescentů k fenoménu sharentingu
Urban, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozšířeným fenoménem sharentingu, tedy aktivitou, při níž rodiče sdílí fotografie, videa či detailní popisy svých dětí na sociálních sítích. Cílem práce je zjistit, jak se k této problematice staví samotní čeští adolescenti, kteří s ní mají přímou zkušenost. Kvalitativní výzkum se opírá o zjištění získaná skrze hloubkové rozhovory s jedenácti dospívajícími. Teoretická část se věnuje definici hlavních pojmů - adolescence a sharentingu - a staví je do kontextu s teoriemi Communication Privacy Management Theory a Impression Management Theory. V empirické části jsou pak představeny výsledky a závěry výzkumu. Výsledky analýzy ukázaly, že názor adolescentů na sdílení fotek dětí na sociálních sítích jejich rodiči je do značné míry ovlivněn tím, jak vnímají rizika s tímto fenoménem spojená. Ti z nich, kteří měli se sharentingem spíše negativní zkušenost, vnímali tuto aktivitu jako více rizikovou. Zároveň daleko více rizik v něm spatřovali ti z nich, kteří vnímají obecně sociální sítě jako potenciální hrozbu. Na druhou stranu, pokud jsou mezi rodiči a jejich dětmi kvalitně nastavena pravidla pro sdílení a rodiče respektují názor svých dětí, může být sharenting vnímán pozitivně i mezi samotnými dospívajícími a mohou z něj do určité míry dokonce profitovat.
Balancování otevřenosti v komunikaci rodičů s malými dětmi
Večeřová, Eliška ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat zaznamenaný jev u některých současných rodičů: otevřenost v komunikaci s jejich malými dětmi je pro ně významnou hodnotou, avšak u několika témat váhají, zda je i v tomto případě vhodná, nebo ji nějakým způsobem modifikují. Na základě kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaných rozhovorů s rodiči předškolních dětí práce přináší konkrétní popis toho, jakým způsobem rodiče balancují svou otevřenost v komunikaci o sexu, Ježíškovi, smrti a válce, vztazích a emocích a také ve výchově. Následně představuje společné znaky tohoto balancování napříč jednotlivými komunikačními tématy, popisuje motivace, hranice a bariéry otevřenosti rodičů v komunikaci a ukazuje, jakou úlohu hraje prožívání rodiče a faktory na straně dítěte. Pojednává také o interpersonálním balancování s partnery, prarodiči a v kontextu společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA otevřená komunikace, balancování otevřenosti, rodiče, předškolní děti, komunikace o sexu, komunikace o smrti, komunikace o vztazích a emocích, otevřená komunikace ve výchově, výchova
Využití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičů
Jindrová, Vendula ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.