National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
The influence of Music philetics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (advisor) ; Kubátová, Gabriela (referee)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra hudební výchovy DIPLOMOVÁ PRÁCE Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ The influence of musicophyletics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school Markéta Horsáková Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy (M7503) Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy se specializací na hudební výchovu (7503T047) Rok odevzdání 2023 Odevzdáním této diplomové práce na téma Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ potvrzuji, že jsem ji vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále potvrzuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Ve Starém Městě dne 4.7.2023 PODĚKOVÁNÍ Tímto bych chtěla velmi poděkovat své vedoucí diplomové práce Mgr. Zuzaně Selčanové, Ph.D., za její vřelý přístup, ochotu, trpělivost a podporu. Poděkování patří i mé rodině, která mi byla velkou oporou. 4 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část...
Influence of Music in Personal Development and use of music therapy elements and technics in educational practice
Počtová, Lenka ; Pelikán, Jiří (advisor) ; Slavíková, Marie (referee) ; Slavík, Jan (referee)
The thesis on "Influence of music in personal development and use of music therapy elements in educational practice" describes the music impact on human being and connection of musical and non musical realms of life of man and the world. This existing connectedness is a basis for searching for possibilities how to use the music in educational practice to support self understanding, personal and social development. The whole thesis consists of five theoretical and one empirical chapter. In the first chapter few key attributes of education that may support a young man in growing into authentic, integrated and social personality are described. One's own experience and reflective dialogue are considered the main means of this kind of educational process. Later some characteristics of art philetics and personal and social skills training are described for they bring inspiration for use of music and musical experience in educational practice. The second chapter sets forth the outlines and main characteristics of music therapy, music education and music philetics which can coincide with each other. The third chapter describes the music itself, its origin, qualities, meaning and certain effects that music brings into human life. The fourth chapter deals with impacts of music on man, his body, mental life, cognitive...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.