Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení vztahů obecné pohybové koordinace, sprintové rychlosti a vedením míče u mladých hráčů fotbalu
Andrle, Štěpán ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Hodnocení vztahů obecné pohybové koordinace, sprintové rychlosti a vedením míče u mladých hráčů fotbalu. Cíle: Zjistit vztah mezi testy motorické koordinace (oblast obecné motorické zdatnosti), slalomu s míčem (oblast fotbalových dovedností) a rychlosti se změnou směru (oblast kondičních schopností) u mladých hráčů fotbalu (U6-U11). Současně je cílem zjistit možné rozdíly mezi věkovými kategoriemi předpřípravky (U6-U7), mladší přípravkou (U8-U9) a starší přípravkou (U10-U11). V neposlední řadě je cílem práce zjistit možné rozdíly mezi hráči s odlišnou úrovní motorické koordinace v testu slalomu s míčem a v testu rychlosti se změnou směru. Metody: Při sbírání dat jsme využili metodu pozorování a měření. Pro pozorování jsme použili formu terénního testování. Výzkumný soubor se skládal z 90 fotbalistů kategorií přípravek (U6, U7, U8, U9, U10 a U11) ve fotbalovém klubu SK Slavia Praha. Testovou baterii Körperkoordinationtest für Kinder (KTK) jsme použili pro zjištění úrovně motorické koordinace. Tato testová baterie obsahuje 4 testy, ze kterých lze vypočítat motorický kvocient. Kondiční schopnost pohybové rychlosti se změnou směru hráčů jsme zjistili pomocí agility testu. Specifické fotbalové dovednosti byly testovány pomocí slalomu s míčem na čas. Výsledky: Bylo zjištěno, že 44% hráčů dosáhlo v...
Vztah základní motorické koordinace a pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy
Chládek, Dominik ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Vztah základní motorické koordinace a pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Dominik Chládek Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn Ph.D. Cíle: Zjistit úroveň motorické koordinace a základních pohybových dovedností dětí mladšího školního věku. Současně je cílem zjistit vztah mezi úrovní motorické koordinace a základními pohybovými dovednostmi. Metody: V rámci testovaného souboru bylo zahrnuto 106 žáků z 3. až 5. tříd ve věku od 10 do 11 let základní školy. Pro hodnocení úrovně jejich motorických dovedností byla využita testová baterie TGMD-2, zatímco pro posouzení motorické koordinace byla použita testová baterie KTK. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu vykazují podprůměrné až velmi slabé výsledky v testu TGMD-2 u 96 (90,5 %) probandů z celkových 106. U testu KTK dosáhlo normálního hodnocení 44 (41,5 %) dětí a dobrého hodnocení 45 (42,5 %) probandů dle motorického kvocientu. Dále byla zjištěna silná korelace mezi testy TGMD-2 a KTK a nevýznamné rozdíly mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: KTK, mladší školní věk, motorické schopnosti, pohybové dovednosti, TGMD 2
Rozvoj pohybových schopností u dětí ve věku 10-12 let ve sportovní přípravě fotbalistů
HOFMANN, Lukáš
Bakalářská práce hodnotí pohybové schopnosti mladších žáků oddílu SK Čtyři Dvory za účelem rozvoje pohybových schopností u dětí ve věku od 10 do 12 let a nastavení správného tréninkového plánu na základě dosažených výsledků. Studie proběhla na základě aplikace motorických testů, skóre testové baterie, diferenčního skóre a apliko-vané korelace. Uvedené metody proběhly na základě prvního Testu a posléze Re-testu se zaměřením na vytrvalost a fyzickou sílu. Výsledky ukazují výrazné zlepšení v Leh-sedu opakovaně a Běhu po dobu 12 minut, přičemž stav pohybové aktivity mezi testy je stabilní. Silná negativní korelace byla zjištěna mezi Během na 12 minut a Člunkovém běhu na 4x10 metrů, to naznačuje, že hráči s vyšší výkonností v jednom testu mají ten-denci vykazovat nižší výkonnost ve druhém. Tato zjištění lze využít pro tréninkové programy, podporující komplexní rozvoj mladých sportovců. V kvalitním tréninkovém programu je však důležité zohlednit i další faktory, jako je technika, taktika a psycholo-gické dovednosti.
Retrospektivní analýza zaměřená na zjištění nejúspěšnějších klubů ve výchově mladých hokejových talentů v 70., 80. a 90. letech v České republice
RŮŽEK, Josef
Cílem bakalářské práce bylo zjistit nejúspěšnější kluby ve výchově mladých hokejových talentů v 70., 80. a 90. letech v České republice. V analytické části nás zajímá vývoj hráče ledního hokeje, fyziologické předpoklady a fungování armádního vrcholového sportu. V syntetické části jsme jednak uvedli veškeré hokejové kluby, které se podílely na výchově vrcholových hráčů ledního hokeje a přiblížili pět nejlepších hokejových klubů. Zjistili jsme, že za sledovaných třicet let se v reprezentačním dresu na vrcholných akcích jako mistrovství světa vystřídalo 202 reprezentantů z toho 21 brankářů, 69 obránců a 112 útočníků. Nejúspěšnějším hokejovým klubem byla HC Dukla Jihlava, jejímž výchovným programem do 20 let věku hráčů prošlo 54 hráčů.
Tělesná zdatnost dětí na základní škole - srovnání tělesné zdatnosti žáků 5. a 6. třídy s výhledem k výsledkům celostátního testování
Drábek, Lukáš ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tělesnou zdatností dětí na základní škole. Cílem této práce je zjištění úrovně tělesné zdatnosti dětí v 5. a 6. třídě a srovnání výsledků s celostátním testováním. Ve výzkumném šetření byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60, která hodnotí dosažený stupeň pohybových dovedností ve čtyřech motorických testech, které byly provedeny i při celostátním testování. První částí výzkumu je úvodní měření (pretest), ve kterém jsou žáci obou tříd měřeni pomocí čtyř motorických testů - skok daleký z místa snožmo, sed-leh opakovaně, vytrvalostní člunkový běh a člunkový běh 4x10 metrů. V rámci měřeného období je s testovaným vzorkem (5. třídou) vedena výuka po dobu osmi týdnů na zlepšení daných pohybových schopností. V závěrečném měření (posttest) jsou s oběma skupinami provedeny motorické testy a je sledována změna oproti pretestu. Na závěr jsou dosažené výsledky 5. a 6. třídy srovnány s výhledem k výsledkům celostátního testování 7. tříd. Výsledky výzkumu jsou zmíněny v závěru praktické části práce. Z výsledků můžeme sledovat pokračující trend snížené tělesné zdatnosti dětí a velké zastoupení v kategorii podprůměrné výkonnosti. Z testovaných cvičenců v průměru lépe dopadli chlapci. Cíleným nácvikem pohybových schopností lze docílit zlepšení u několika cvičenců, avšak otázkou stále...
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Téma diplomové práce se týká integrace mentálně postiženého jedince do skupiny běžné populace, v průběhu přípravné plavecké výuky. Cílem práce je posouzení a zmapování problému Downova syndromu a na základě východisek navržení a ověření koncepce integrace postiženého. Teoretická část diplomové práce vychází z charakteristiky specifik mentálně postižených, objasňuje pojmy Downova syndromu, zaměřuje se na integraci mentálně postižených a seznamuje s plaváním jako prostředkem k integraci. Praktická část diplomové práce popisuje průběh výzkumu, charakterizuje vyšetřovaný soubor, uvádí výsledky testování (Štochl, 2002) a registruje osvojení sledovaných dovedností. Výsledky jsou hodnoceny slovně i formou grafů. Součástí praktické části je také vypracovaná koncepce integrace mentálně postiženého, vytvořena na základě analýzy odborné literatury a na základě praktických a teoretických zkušeností. Koncepce obsahuje jednotlivé návrhy a vlastní aplikaci. Diskuse vysvětluje a hodnotí výsledky integrovaného jedince během výzkumu. Závěr práce porovnává výsledky výzkumu s pracovními hypotézami.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.
Porovnání výsledků motorických testů hráček volejbalu VK Rakovník s výběrem hráček SCM stejného věku
Bechnerová, Monika ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Porovnání výsledků motorických testů hráček volejbalu VK Rakovník s výběrem hráček SCM stejného věku Cíle: Cílem práce je provést rozbor a srovnání výsledků motorických testů u hráček VK Rakovník - volejbalový klub, z.s. a hráček SCM stejného věku. Metody: K provedení rozboru byla použita data naměřená VK Rakovník a hráček patřící do SpS a SCM v roce 2019. Testovaný soubor má 163 hráček. K analýze dat byl použit kompletní krabicový diagram (boxplot) - maximum, minimum, medián, aritmetický průměr, směrodatná odchylka a 1. - 4. kvartil. Výsledky: Výsledky ukazují, že oddíl VKR má nižší úroveň pohybových schopností. A to v testu výskok po smečařském rozběhu, hod 1 kg medicinbalem - jednoruč, skok daleký z místa. V K - testu byl oddíl VKR lepší než výběr SCM. Výsledky ukazují na rozdíly mezi výkonnostními hráčkami VKR a vrcholovými hráčkami SCM. Ze získaných poznatků se můžeme domnívat, že hráčky oddílu VKR mají nižší úroveň pohybových schopností, které jsou základem pro hráče volejbalu. Klíčová slova: formy volejbalu, pohybové schopnosti, výběr talentů, testová baterie
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.