Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce s rodinou v programu Začít spolu v době pandemie
Svátková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v době pandemie. Teoretická část charakterizuje program Začít spolu, který si zakládá na spolupráci s rodinou. Představuje Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA, ve kterém se zaměřuje na oblast Rodina a komunita. Pojednává o distanční výuce a porovnává možné formy komunikace a spolupráce v prezenční formě výuky a také v době distančního vzdělávání. Praktická část práce se zabývá kvalitativním a kvantitativním výzkumem, realizovaným pomocí hloubkových rozhovorů a dotazníkovým šetřením, jehož cílem je zjistit, jak a v čem pandemie ovlivnila spolupráci s rodinou a co si učitelé a rodiče odnášejí do budoucí vzájemné spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA Začít spolu, spolupráce s rodinou, formy spolupráce, formy komunikace, distanční výuka
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Slivoňová, Alena ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.
Spolupráce s rodinou v době distanční a online výuky
Nosálová, Adéla ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v průběhu distanční a online výuky. Pojednává o tom, jak ke spolupráci přistupují rodiče a jak ji vnímají učitelé. Teoretická část popisuje důvody ke spolupráci a faktory, které ji negativně ovlivňují. Předkládá pravidla pro spolupráci. Prezentuje její typické formy a uvádí argumenty k jejich realizaci. Představuje programy, které spolupráci školy a rodiny podporují. Charakterizuje distanční výuku a její druhy. Přináší doporučení pro kantory a možné formy spolupráce v online prostředí. Praktická část práce se zabývá výzkumem mapujícím přístup učitelů 1. stupně k formám spolupráce v průběhu distanční a online výuky na vybrané základní škole. Výzkum je realizován pomocí dvou dotazníkových šetření a strukturovaných rozhovorů.
Komunikace učitele s rodiči žáků
Šebková, Adéla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci jsou shromážděná teoretická fakta zaměřená na komunikaci učitele s rodiči žáků. Práce se zabývá efektivní spoluprací mezi školou a rodiči. Vymezuje aktuální formy komunikace a další možné způsoby komunikace na základní škole. Nabízí různé způsoby zapojení rodičů do aktivit škol. Cílem práce je zjistit, jaká opatření mohou učitelé použít, aby komunikace mezi pedagogem a rodičem žáka byla užitečná a vedla k úspěšnému vzdělávacímu i osobnímu rozvoji žáků. V praktické části se práce zabývá efektivním vedením tripartitních schůzek jako jednou z možností vedení třídních schůzek na základní škole. Závěr práce nabízí soubor doporučení pro efektivní způsob vedení tripartitních schůzek. Efektivní způsob vedení tripartitních schůzek je zjišťován pomocí metody dotazování zkušených i začínajících učitelů. Klíčová slova: Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzky
Spolupráce obcí ve vybraném regionu (případová studie - Benešovsko)
PAPÍRNÍK, Michal
Cílem práce je identifikovat formy horizontální spolupráce obcí v regionu Benešovsko. Ukazuje, které faktory mají vliv na spolupráci, udržitelnost a přínos pro regionální rozvoj. V teoretické části jsou uvedeny a popsány definice forem horizontální spolupráce, které jsou čerpány z odborné literatury. Je zde popsán zadaný region a představena jednotlivá města a obce. Informace jsou získány studiem vybraných dokumentů, analýzou dokumentů a rozhovory s představiteli vybraných obcí. Praktická část popisuje současnou spolupráci obcí v uvedeném regionu, která probíhá různými formami. Například formou MAS skupin, sdruženími, mikroregiony atd. Výsledkem práce je analýza těchto spoluprací a možný návrh na přínosnější řízení spolupráce.
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Slivoňová, Alena ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.
Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí
Vztahy školy a rodiny
RAABOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké vztahy existují a jsou rozvíjeny mezi rodinou a školou. Dále pak, jaké škola nabízí rodičům možnosti podílet se nebo stát se součástí školního života a jakým způsobem je rodiče využívají. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vysvětlovány hlavní pojmy vztahující se ke vztahům mezi rodinou a školou, mezi rodičem učitelem žákem. Uvádí možné formy spolupráce a načrtává literaturu, která se tímto problémem zabývá. Empirická část, jež je stěžejní částí celé práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků vybraných tříd druhého stupně městské základní školy a jejich rodičů, kteří vstupují do přímého jednání s učiteli, potažmo školou. V závěru této části jsou zhodnoceny výsledky šetření a konfrontovány s úkoly, které si tato práce stanovila.
Vývoj spolupráce rodičů a školy od základní po střední školu
KAPLANOVÁ, Petra
Předkládaná bakalářská práce mapuje proměnu vztahu mezi rodinou a školou během přechodu dítěte ze základní na střední školu. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů: funkce školy a rodiny, vývoj a proměny rodiny, role rodičů ve vztahu ke škole, spolupráce rodiny a školy, formy spolupráce a socializace žáka. Praktická část je zaměřena na samostatné šetření, které zachycuje spolupráci mezi rodinou a školou a to pomocí dotazníků pro rodiče žáků 8. a 9. tříd základních škol a 1. a 2. ročníků středních škol.a pomocí rozhovorů s řediteli jednotlivých škol. Cílem kvantitativního šetření je objasnit, jak rodiče, žáci i učitelé vnímají vzájemnou spolupráci a komunikaci a jaké souvislosti lze ve vztahu škola ? rodina u dětí s docházkou na základní a střední školu pozorovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.