Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře
Štoková, Daniela ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře Abstrakt Postavení lékaře bez specializované způsobilosti je v rámci systému českého zdravotnictví po právní i praktické stránce specifické a odlišné od dalšího zdravotnického personálu. Ačkoliv získáním odborné způsobilosti neatestovaný lékař naplnil první předpoklad pro poskytování zdravotních služeb, až do úspěšného složení atestační zkoušky je povinen svou činnost vykonávat pod odborným dozorem či odborným dohledem ze strany lékaře atestovaného. Výjimku tvoří ty činnosti, jež je neatestovaný lékař explicitně oprávněn vykonávat samostatně. V tomto kontextu je cílem práce komplexně popsat problematiku právní odpovědnosti lékaře bez specializované způsobilosti a kriticky zhodnotit její právní úpravu na podkladu stávající judikatury a poznatků získaných dotazníkovým šetřením mezi neatestovanými lékaři. V první části práce je pozornost věnována především analýze právního rámce postavení lékaře bez specializované způsobilosti, představovaného zejména zákonem č. 95/2004 Sb. Další část práce se věnuje problematice právní odpovědnosti, a to jak předpokladům jejího vzniku, tak jejím jednotlivým podobám v rámci různých právních odvětví. Poslední část pak získané poznatky propojuje a vyhodnocuje za využití modelových...
Slaďování rodinného a profesního života lékařek v ČR
Handzelová, Juliána ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tučková, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá slaďováním rodinného a profesního života lékařek v České republice. Na téma je nahlíženo z genderové perspektivy. Cílem práce je zjistit, jaké mají ženy lékařky pocity během studijních let a následně během profesního života, zda se někdy setkaly s genderovým znevýhodňováním či diskriminací a jak se lékařkám daří sladit rodinný a profesní život a s čím se při takto náročném povolání musí potýkat. Práce popisuje lékařskou profesi a její genderovanost, rodinu a rodičovství, veřejnou a soukromou sféru, harmonizaci rodinného a profesního života a jaké strategie lze při slaďování použít. Práce je metodologicky uchopena prostřednictvím kvalitativního přístupu, kdy zvoleným výzkumným designem je případová studie. Ke zodpovězení výzkumných otázek byly provedeny polostrukturované rozhovory s lékařkami, působícími na nemocničních odděleních, mající alespoň jedno dítě ve věku do 13 let včetně. Výsledky analýzy ukazují existenci genderové diskriminace, sexismu, popisují ženám nepříznivý atestační systém i čemu lékařky čelí při slaďování rodinného a profesního života a jak rodina v mnoha oblastech ovlivňuje jejich profesi. Na závěr práce jsou uvedeny eventuální možnosti k dalšímu bádání hlouběji do tématu.
Kariérový systém pedagogických pracovníků na Slovensku
Liška, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rigorózní práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře
Štoková, Daniela ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře Abstrakt Postavení lékaře bez specializované způsobilosti je v rámci systému českého zdravotnictví po právní i praktické stránce specifické a odlišné od dalšího zdravotnického personálu. Ačkoliv získáním odborné způsobilosti neatestovaný lékař naplnil první předpoklad pro poskytování zdravotních služeb, až do úspěšného složení atestační zkoušky je povinen svou činnost vykonávat pod odborným dozorem či odborným dohledem ze strany lékaře atestovaného. Výjimku tvoří ty činnosti, jež je neatestovaný lékař explicitně oprávněn vykonávat samostatně. V tomto kontextu je cílem práce komplexně popsat problematiku právní odpovědnosti lékaře bez specializované způsobilosti a kriticky zhodnotit její právní úpravu na podkladu stávající judikatury a poznatků získaných dotazníkovým šetřením mezi neatestovanými lékaři. V první části práce je pozornost věnována především analýze právního rámce postavení lékaře bez specializované způsobilosti, představovaného zejména zákonem č. 95/2004 Sb. Další část práce se věnuje problematice právní odpovědnosti, a to jak předpokladům jejího vzniku, tak jejím jednotlivým podobám v rámci různých právních odvětví. Poslední část pak získané poznatky propojuje a vyhodnocuje za využití modelových...
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře
Štoková, Daniela ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Právní odpovědnost lékaře bez specializované způsobilosti a její praktické dopady z pohledu lékaře Abstrakt Postavení lékaře bez specializované způsobilosti je v rámci systému českého zdravotnictví po právní i praktické stránce specifické a odlišné od dalšího zdravotnického personálu. Ačkoliv získáním odborné způsobilosti neatestovaný lékař naplnil první předpoklad pro poskytování zdravotních služeb, až do úspěšného složení atestační zkoušky je povinen svou činnost vykonávat pod odborným dozorem či odborným dohledem ze strany lékaře atestovaného. Výjimku tvoří ty činnosti, jež je neatestovaný lékař explicitně oprávněn vykonávat samostatně. V tomto kontextu je cílem práce komplexně popsat problematiku právní odpovědnosti lékaře bez specializované způsobilosti a kriticky zhodnotit její právní úpravu na podkladu stávající judikatury a poznatků získaných dotazníkovým šetřením mezi neatestovanými lékaři. V první části práce je pozornost věnována především analýze právního rámce postavení lékaře bez specializované způsobilosti, představovaného zejména zákonem č. 95/2004 Sb. Další část práce se věnuje problematice právní odpovědnosti, a to jak předpokladům jejího vzniku, tak jejím jednotlivým podobám v rámci různých právních odvětví. Poslední část pak získané poznatky propojuje a vyhodnocuje za využití modelových...
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...
Kariérový systém pedagogických pracovníků na Slovensku
Liška, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rigorózní práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...
Kariérový systém pedagogických pracovníků na Slovensku
Liška, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho sys-tému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdě-lávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.