Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agentury na hlídání dětí: profesionalizace péče o děti v prostředí expertních systémů
Souralová, Adéla ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Uhde, Zuzana (oponent)
Téma placené péče se stalo jednou z hlavních agend feministického výzkumu. Agentury na hlídání dětí jsou v České republice relativně mladým aktérem, kterému zatím nebyla věnována pozornost. Tato diplomová práce se zaměřuje právě na tyto agentury s cílem ukázat, že tyto nejenom vyplňují mezeru na trhu, ale především vytvářejí specifickou poptávku po specifické péči. Práce vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného s majitelkami těchto agentur a sleduje, jak je péče o děti konstruovaná. Analýza se skládá ze dvou velkých částí. V první popisuji agentury jako expertní systémy generující určitý druh důvěry. Ve druhé pak popisuji péči poskytovanou agenturami jako specializovanou, kvalifikovanou a profesionalizovanou. Hlavním cílem této práce je ukázat, jak je péče o děti v prostředí agentur dekonstruována jako ženská aktivita a rekonstruována jako genderovaná aktivita vyžadující určité dovednosti, jako aktivita vyžadující profesní prověřování.
Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny
Trefancová, Miluše ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny popisuje, jak redakce vybraných listů pracují se zprávami ze servisu agentur ČTK a Reuters. Výzkum se zabýval tím, jak redakce upravují zprávy z agentur, jak redaktoři přiznávají využívání agenturních informací a kam agenturní zprávy umisťují. Autorka chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury ovlivňují obsah a témata českých deníků. Do výzkumu byly zahrnuty deníky Hospodářské noviny a Lidové noviny a to proto, že mají podobný prodaný náklad a čtenost, a věnují zahraničnímu zpravodajství přibližně stejný prostor. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy autorka analyzovala všechny články, které vyšly v rubrice Svět v období od 1. března do 30. dubna roku 2012. Jako teoretický základ práce slouží přehled základní teorie nastolování agendy, gatekeepingu, zpravodajských hodnot a mediálních rutin.
Teambuildingové programy v ČR
Krejčík, Jan ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název práce: Teambuildingové programy v ČR Cíle práce: Cílem práce je zjištění a prezentace charakteristických rysů a trendů českého trhu v oblasti nabídky teambuildingových programů a následný návrh jejich zlepšení. Metody řešení: Pro řešení této práce byla použita PESTLE analýza, analýza konkurence v podobě upraveného Porterova modelu pěti sil a následně SWOT analýza. Vybraný vzorek dvaceti českých teambuildingových agentur byl vybrán podle pořadí internetových stránek agentur na internetových vyhledávačích. Tři podrobně zkoumané agentury byly ze vzorku vybrány na základě vlastních stanovených kritérií. Průběh a výsledky těchto analýz byly konzultovány s odborníky na danou problematiku formou neformálních rozhovorů. Výsledky: Poukazují na typické silné a slabé stránky českých agentur a příležitosti a hrozby v českém prostředí v oblasti teambuildingových agentur a jimi nabízených programů a na některé možnosti, jak příležitostí využít a vyvarovat se možných hrozeb. Klíčová slova: stručná historie, pojem, agentury, nabídka programů, konkurenční boj
Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo
Hanzlík, Václav ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo" popisuje vliv české zpravodajské agentury ČTK na sportovní rubriky dvou vybraných celostátních deníků - MF Dnes a Právo. Hlavním cílem výzkumu, prováděného obsahovou analýzou po dobou dvou týdnů, je zjistit, jakým způsobem jednotlivé redakce pracují s agenturním servisem. Zda je pro ně ČTK stále hlavním zdrojem informací a zda se nějak zásadně změnilo její postavení. Diplomová práce zároveň zkoumá, v jaké formě se zprávy produkované ČTK nejčastěji objevují v novinách. Součástí je i dotazníkové šetření mezi redaktory obou médií a základní analýza fotozpravodajství, které je nedílnou součástí sportovní rubriky. Pro doplnění širšího kontextu autor v teoretické části popisuje souboj tištěných a elektronických médií, komercionalizaci sportu a procesy internetizace a digitalizace, které do značné míry ovlivnily i práci zpravodajských agentur.
Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny
Trefancová, Miluše ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny popisuje, jak redakce vybraných listů pracují se zprávami ze servisu agentur ČTK a Reuters. Výzkum se zabýval tím, jak redakce upravují zprávy z agentur, jak redaktoři přiznávají využívání agenturních informací a kam agenturní zprávy umisťují. Autorka chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury ovlivňují obsah a témata českých deníků. Do výzkumu byly zahrnuty deníky Hospodářské noviny a Lidové noviny a to proto, že mají podobný prodaný náklad a čtenost, a věnují zahraničnímu zpravodajství přibližně stejný prostor. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy autorka analyzovala všechny články, které vyšly v rubrice Svět v období od 1. března do 30. dubna roku 2012. Jako teoretický základ práce slouží přehled základní teorie nastolování agendy, gatekeepingu, zpravodajských hodnot a mediálních rutin.
Agentury na hlídání dětí: profesionalizace péče o děti v prostředí expertních systémů
Souralová, Adéla ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Uhde, Zuzana (oponent)
Téma placené péče se stalo jednou z hlavních agend feministického výzkumu. Agentury na hlídání dětí jsou v České republice relativně mladým aktérem, kterému zatím nebyla věnována pozornost. Tato diplomová práce se zaměřuje právě na tyto agentury s cílem ukázat, že tyto nejenom vyplňují mezeru na trhu, ale především vytvářejí specifickou poptávku po specifické péči. Práce vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného s majitelkami těchto agentur a sleduje, jak je péče o děti konstruovaná. Analýza se skládá ze dvou velkých částí. V první popisuji agentury jako expertní systémy generující určitý druh důvěry. Ve druhé pak popisuji péči poskytovanou agenturami jako specializovanou, kvalifikovanou a profesionalizovanou. Hlavním cílem této práce je ukázat, jak je péče o děti v prostředí agentur dekonstruována jako ženská aktivita a rekonstruována jako genderovaná aktivita vyžadující určité dovednosti, jako aktivita vyžadující profesní prověřování.
Domácí péče ze zdravotně sociálního hlediska
URBANOVÁ, Veronika
Tato práce se podrobněji zbývala organizacemi, které poskytují klientovi pouze zdravotní domácí službu, je to zvláštní forma zdravotní péče poskytované pacientovi v jeho domově a je hrazená státem v rámci veřejného zdravotního pojištění. Během návštěvy kvalifikované sestry pacienta ošetřují nebo rehabilitují. Jednotlivé úkony jsou prováděny podle indikace ošetřujícího lékaře, který si tuto formu zdravotní péče vyžádal. Přestože se jedná o zdravotní službu, je zde patrný i vliv sociální, kdy je ovlivňován pacient i jeho vztahy s okolím. V současné době u nás působí celá řada státních i nestátních agentur, které tyto služby zajišťují. V první teoretické části je pozornost věnována hostorii domácí péče, vymezení základních pojmů a podrboný popis činností agentur. Pozornost je dále věnována klientům, kterým byla služba indikována, jejich zdravotnímu stavu a sociálním vztahům s okolím. V praktické části jsou uváděna data získaná z vlastního výzkumu. Výzkum byl prováděn kvantitativní metodou s technikami řízenéh rozhovoru a sekundární analýzou dat u souboru vybraných pacientů, žijících na severním Plzeňsku a agentur působících v tomto regionu. Cílem práce je zhodnocení sociálního vlivu domácí péče během jejího poskytování pacientovi a poukázat na nejčastější diagnózy, pro kteé byla indikována.
Aplikace internetu v cestovním ruchu
Daniš, Michal ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Blinka, Roman (oponent)
Bakalářská práce se věnuje cestovnímu ruchu a internetu jako jednomu z nástrojů, který je aplikován v marketingu cestovního ruchu. Teoretická část obsahuje definice cestovního ruchu, příčiny jeho vzniku a postavení v národním hospodářství, historii a vývoj internetu. Praktická část mapuje aplikaci internetu při prodeji služeb hotelových řetězců, leteckých společností, autobusové a vlakové dopravy, při prodeji služeb cestovních kanceláří a agentur, ale i v individuální dopravě a turistice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.