Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie
Burešová, Pavla ; Janiš, Kamil (vedoucí práce) ; Prusáková, Viera (oponent) ; Jakubíková, Dagmar (oponent)
Cílem disertační práce nazvané Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie je na základě analýzy současného stavu profesního vzdělávání ve zkoumané oblasti vytvořit koncept profesních standardů s definováním klíčových kompetencí a vzorový profil absolventa bakalářského a navazujícího magisterského studia zkoumaného oboru. Pro zpracování předkládané studie bylo využíváno kombinace několika metod a technik - komparace prostředí vysokoškolského vzdělávání ve zkoumaném oboru v ČR a v Evropě, dotazníkové šetření zahrnující výsledky od 556 respondentů, pozorování a osobní rozhovory se zástupci zaměstnavatelů. Výsledky z vyhodnocených analýz a syntézy napomohly k formulování závěrů. Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu - s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce,...
Koncepce managementu kvality a jejich aplikace v cestovním ruchu
Sysel, Jiří ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Jakubíková, Dagmar (oponent) ; Pražská, Lenka (oponent) ; Konečná, Marie (oponent)
Disertační práce se zabývá koncepcemi managementu kvality a jejich aplikacemi v oblasti služeb cestovního ruchu. V první části vymezuje základní pojmy problematiky kvality a zabývá se vývojem přístupů k jejímu managementu. Uvádí specifika řízení kvality v České republice a vztah kvality a konkurenceschopnosti na celonárodní a podnikové úrovni. Další část práce je věnována prezentaci hlavních metod a koncepcí managementu kvality, a to od nejjednodušších historických nástrojů přes metodiky plánování, optimalizace, hodnocení, analýzy a prevence rizik až k uvedení hlavních mezinárodních standardů a komplexních modelů pro jejich dosahování a řízení. Vždy je komentována jejich vhodnost a možné vazby na služby cestovního ruchu, které jsou v práci uvedeny a definovány v kontextu k hlavním teoretickým přístupům ke kvalitě a jejímu řízení v oblasti služeb. Analytická část práce je věnována rozboru přístupů ke kvalitě v oblasti cestovního ruchu a specificky národním systémům kvality služeb ve vyspělých evropských zemích (Španělsko, Švýcarsko, Německo). Je provedeno jejich hodnocení a komparace se stavem řízení kvality v cestovním ruchu v České republice. Dále je analyzována a hodnocena přínosnost implementace systému managementu kvality podle standardů ISO 9001 v hotelových podnicích. Využita jsou data z projektu TLT Benchmark poradenské společnosti KPMG Česká republika za období 2009-2011 a data vybraných organizací cestovního ruchu. Závěrečná část práce uvádí rámcové modelové řešení Národního systému kvality služeb cestovního ruchu v České republice. To vychází z provedených analýz a komparací a prezentuje jeho hlavní komponenty, a sice národní standard kvality, značku kvality a institucionální zajištění systému. Navrhovaný model je vlastním řešením autora založeným na teoretických poznatcích a dlouholeté praxi v oblasti cestovního ruchu a managementu kvality.
Postoje relevantních segmentů jako podklad pro revitalizaci značky
Černá, Jitka ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Jakubíková, Dagmar (oponent) ; Koudelka, Jan (oponent)
Teoretický vstup do problematiky významu značek muzeí pro jejich marketing je ilustrovaný výzkumnou sondou. Analýza šíře náhledu na problematiku postojů návštěvníků k muzeím ústí ve zdůraznění významu značky muzeí pro tento vztah. Výzkumný problém je začleněn do kontextu globální penetrace nejsilnějších značek muzeí. Na příkladu Národního zemědělského muzea Praha jsou aplikovány zkoumané marketingové přístupy v muzejnictví a navrženo řešení problémů s postoji ke značce muzea.
Analýza a hodnocení konkurenční situace firmy
Vacková, Zuzana ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Chovancová, Jitka (oponent)
Práce se zabývá analýzou konkurenční postavení stavební firmy na trhu pozemního stavitelství. Popisuje celkovou situaci na trhu pozemních staveb, nalézá hlavní trendy vývoje do budoucna. Soustřeďuje se na analýzu a zhodnocení konkurenční situace jedné z předních stavebních firem působících na českém trhu ve vazbě na její nejbližší konkurenty. Výsledkem práce je celkové zhodnocení postavení této firmy na trhu pozemních staveb a návrh klíčových prvků budoucí konkurenční strategie.
Proč právě Škoda Servis?
Brodská, Monika ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Kučerová, Petra (oponent)
bakalářská práce se zabývá současnou nabídkou servisných služeb autorizovaných servisních partnerů Škoda Auto a dále hlavními oblastmi činnosti oddělení servisního marketingu Škoda Auto
Získávání, pěstování a udržování zákazníků firmy
Opatová, Barbora ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Wiener, Martin (oponent)
Cílem bylo navrhnout určitá doporučení pro společnost Hewlett-Packard s.r.o. v oblasti získávání a udržování zákazníků. V práci je vyjádřen vztah firmy k zákazníkům a možnostem ovlivňování zákazníků. Je zde představena společnost Hewlett-Packard s.r.o. a navrhnuty určitá doporučení v této oblasti.
Aplikace internetu v cestovním ruchu
Daniš, Michal ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Blinka, Roman (oponent)
Bakalářská práce se věnuje cestovnímu ruchu a internetu jako jednomu z nástrojů, který je aplikován v marketingu cestovního ruchu. Teoretická část obsahuje definice cestovního ruchu, příčiny jeho vzniku a postavení v národním hospodářství, historii a vývoj internetu. Praktická část mapuje aplikaci internetu při prodeji služeb hotelových řetězců, leteckých společností, autobusové a vlakové dopravy, při prodeji služeb cestovních kanceláří a agentur, ale i v individuální dopravě a turistice.
Přímý prodej Provident Financial - porovnání s konkurencí a jeho stimulace
Opekarová, Jitka ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Libra, Gustav (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání systému řízení přímého prodeje s přímými i nepřímými konkurenty. Práce je členěna do teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává o problematice přímého prodeje v ČR i ve světě, poodhaluje fenomén multi-level marketingu a pyramidových her. Analyzuje zadlužování českých domácností a zmiňuje se o benchmarkingu. Praktická část se zabývá popisem řízení systému přímého prodeje společnosti Provident Financial a oslovených konkurentů. Stěžejní část práce tvoří hodnocení těchto systémů metodou polaritního a konkurenčního profilu. Z hodnocení vyplývají návrhý a doporučení pro společnost Provident Financial.
Marketing destinace cestovního ruchu Třebíč
Navrkalová, Iva ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Heřman, Pavel (oponent)
Práce se zabývá marketingem cestovního ruchu ve městě (destinaci). Teoretická část se zabývá marketingem měst a obcí a marketingem destinací CR. Praktická část obsahuje zpracovanou prostorovou analýzu a SWOT analýzu dané destinace. Kromě jiných je v příloze obsaženo vyhodnocení výzkumu návštěvnosti města, kraje a ČR.
Analýza a hodnocení konkurenční situace firmy
Vacková, Zuzana Bc. ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Chovancová, Jitka (oponent)
Práce se zabývá analýzou konkurenční postavení stavební firmy na trhu pozemního stavitelství. Popisuje celkovou situaci na trhu pozemních staveb, nalézá hlavní trendy vývoje do budoucna. Soustřeďuje se na analýzu a zhodnocení konkurenční situace jedné z předních stavebních firem působících na českém trhu ve vazbě na její nejbližší konkurenty. Výsledkem práce je celkové zhodnocení postavení této firmy na trhu pozemních staveb a návrh klíčových prvků budoucí konkurenční strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.