Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Hierarchie a chování člověka. BDSM jako alternativní sexuální chování.
Jozífková, Eva ; Weiss, Petr (vedoucí práce) ; Bob, Petr (oponent) ; Zvěřina, Jaroslav (oponent)
Preference pro sexuální vzrušení zesílenými projevy dominance a submisivity v sexu je označovaná podle ICD 10 jako F65.5 sadomasochismus, a v běžné komunikaci jako BDSM. Tyto preference by mohly mít evolučně biologické kořeny, tedy ultimátní příčinu vzniku. Mohly být odvozeny od behaviorální strategie, která umožňuje jedinci dosáhnout vyššího reprodukčního úspěchu. Muži i ženy, které vzrušoval podřízený partner, měli více mužů mezi příbuznými. Muži se pak vnímali jako atraktivnější. Naopak jako atraktivnější se označily ženy, které vzrušoval výše postavený partner. Synové párů s hierarchickou nerovností mezi partnery měli více sourozenců, než synové párů osob, které si byly rovny na střední úrovni dominance, a více než páry, kde se žádný z rodičů tomu druhému nepodřizoval. Dcery párů s hierarchickou nerovností mezi rodiči měly více bratrů, než dcery párů, kde se žádný z rodičů tomu druhému nepodřizoval. Počet a pohlaví potomků i atraktivita osoby jsou přitom faktory, které souvisí s vyšší, reprodukčním úspěchem. Páry s hierarchickou nerovností si vedly z hlediska počtu potomků úspěšněji bez ohledu na to, zda výše postaveným partnerem byl muž nebo žena. Jedinci, kteří preferovali hierarchickou nerovnost, uvedli s větší pravděpodobností, že je hierarchická nerovnost sexuálně vzrušuje. Jak preference...
Problematika osob s pedofilní orientací v edukačním prostředí
KREJČÍ, Daniel
Bakalářská práce si klade za cíl zjistit na základě recepce relevantní literatury významné charakteristiky pedofilní orientace. Na základě těchto charakteristik pak vyspecifikovat a konkretizovat rizika pro práci v edukačním prostředí.
Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN
ADAMOVÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.
The depiction of orphanhood and child neglect with their impacts on the protagonists of The Lost Child and Wuthering Heights
Stanjura, Jakub ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zobrazením psychických dopadů osiření a zanedbávání dětí, které se projevuje v chování postav románů Ztracené Dítě a Na Větrné hůrce. Teoretická část ukazuje tvorbu obou autorů, Caryla Phillipse a Emily Brontëové, jejichž díla budou analyzována, a zároveň představuje výzkumy zaměřující se na psychologické problémy osiřených a zanedbávaných dětí. V praktické části se pak autor věnuje interpretaci obou děl s důrazem na emoční nevyrovnanost, která je často vykazována právě osiřelými a zanedbávanými dětmi.
Kybergrooming na druhém stupni základních škol
Heber, Roman ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
pohybu žáků v leduji množství nejrůznějších specifi ých jevů primárně mohou být pro děti potenciálně zmatečná či nebezpečn jež děti přímo ohrozit. Sleduji také činnost samotných dětí, jak nakládají se svými osobními údaji a jak dbají na vlastní bezpečnost. Speciální pozornost věnuji sociálním sítím a patologiím na nich se online šikaně a nejvyšší pozornost kladu mém šetření se ukazuje, že profil na některé ze sociálních sítí má naprostá většina žáků na druhém stupni ZŠ, přičemž někteří jsou mladší, než je oficiální věková hranice na těchto sítích. Své osobní údaje sdílí přibližně devět dětí z % dětí se dopouští výrazně % se již setkalo s kyberšikanou a 42 % dětí dopouštějících se nějakého rizikového chování si nemyslí, že by se ve virtuálním světě měly chovat opatrněji.
Využití a zneužití ionizujícího a neionizujícího záření
MAJEROVÁ, Natálie
Předkládaná diplomové práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Podstatou teoretické části je seznámení čtenáře se základními pojmy ionizujícího a neionizujícího záření, jejich druhy, zdroje, vliv na člověka a také možné využití a zneužití. Cílem práce bylo zhodnocení možného využití a zneužití ionizujícího a neionizujícího záření, pro lepší přehlednost jsou zjištěné informace zahrnuty ve formě tabulky do výsledkové části práce. Praktická část je věnována zejména druhé výzkumné otázce, která měla za úmysl zjistit informovanost obyvatelstva o ionizujícím a neionizujícím záření. Pro získání odpovědi na zmíněnou otázku bylo zapotřebí metody sběru dat formou dotazníkového šetření. Dotazník byl složen celkem z 19 otázek, z čehož první 3 otázky rozřazovaly respondenty do kategorií podle pohlaví, věku a nejvyššího dosaženého vzdělání. Hlavní částí dotazníku bylo 12 otázek uzavřeného charakteru, které byly vyhodnocovány formou testu. Dotazník pak završovaly 4 otázky otevřené. Dotazníkové šetření přineslo značné množství informací, z nichž nejzásadnější byla průměrná informovanost obyvatelstva o ionizujícím a neionizujícím záření, což činilo 57,7 %. V diskuzi lze poté naleznout i odpověď na první výzkumnou otázku, jež zjišťovala, zda je větší hrozba zneužití u zdrojů ionizujícího záření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.