Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační chování rodičů dětí ve věku 11-13 let: Rodičovská mediace v oblasti informační bezpečnosti
Knížková, Markéta ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá rodičovskou mediací s ohledem na bezpečné chování dětí v oblasti internetu. Teoretická část se věnuje pozitivnímu působení internetu na děti v oblasti vzdělávání, rozvoje osobnosti, komunikace a zábavy, ale také negativnímu vlivu, kterému jsou děti vystaveny. Je zde věnována pozornost digitálnímu rodičovství a informační gramotnosti. Zabývá se rodičovskými strategiemi, které se snaží ovlivnit činnost dětí na internetu. Výzkumná část je realizována formou kvalitativního výzkumu ve formě rozhovoru s rodiči dětí ve věku 11-13 let. Cílem bylo zjistit, zda rodiče u takto velkých dětí nadále v oblasti internetu mediálně působí a jakou formou.
Visual Design Aspects of Advanced Digital Multimedia Learning Materials: Effects on Learning and Information Behavior in Case of Primary School Children
Javora, Ondřej ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Betrancourt, Mireille (oponent)
Tato disertační práce zkoumá dopad vybraných aspektů visuálního designu reprezentace informací v pokročilých digitálních multimediálních výukových materiálech na vzdělávací výsledky a informační chování u dětí prvního vzdělávacího stupně (8-11 let). Skládá se ze tří experimentálních studií v laboratorních podmínkách. Každá ze studií se zaměřuje na jinou problematiku, které se týkají: celkového visuálního vzhledu (VV; N=53), visuální dynamičnosti (VD; N=134), a visuální přizpůsobitelnosti (VP; N=143). Obecný teoretický rámec je stavěn na poznatcích z pedagogické psychologie, kognitivní psychologie a informační vědy. Výsledky studií ukazují, že zkoumané visuální aspekty nemají zjistitelný dopad na vnímané potěšení z učení a vzdělávací výsledky (tj. znalostní testy, transferové testy). Výsledky však rovněž ukazují, že děti v tomto věku jsou citlivé na zkoumané aspekty visuálního designu, které jsou obecně schopny u dětí ovlivňovat evaluaci atraktivity (dVV=0.86; dVD=1.11), motivaci k další interakci s výukovými materiály (x2 VA [2] = 21.269, p < .001; x2 VD [1] = 87.04, p < .001) a související informační chování. Teoretické i praktické implikace jsou diskutovány. Zkoumané aspekty visuálního designu sice selhaly v podpoře vzdělávacích výsledků, nicméně zároveň ani nebyly příčinou vlivů negativních....
Metodika pro učitele k deskové hře "Syrious : Útěk ze Sýrie" pro její využití na 2. stupni ZŠ, gymnáziích a SŠ
Ort Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Klíčová slova based learning, gymnázia, metodika pro učitele, migrace, rámcový vzdělávací program, serious games, Syrious Útěk ze Sýrie, uprchlictví, výuka, vzdělávací hry, vzdělávání, základní školy Diplomová práce se zabývá deskovou hrou " Útěk ze Sýrie" a jejím využitím v prostředí formální školní výuky. Na toto téma nahlíží skrze her a zejména pak používání deskových her ve výuce obecně, s důrazem na , přičemž jako příklady vybírá a popisuje tři konkrétní vzdělávací deskové hry. Druhá polovina teoretické části práce stručně shrnuje českých rámcových vzdělávacích programech pro ělávání a gymnázia a uvádí také nejznámější české metodiky pro učitele a materiály pro výuku těchto témat. Hlavní část diplomové práce je praktická a věnuje se právě deskové hře " Útěk ze Sýrie", již popisuje a v nižším gymnáziu. Na základě těchto sesbíraných dat pak vytváří metodiku pro učitele ke hře, jejíž využití spolu s hrou zkoumá v rámci případových studií tří učitelů v hodině zeměpisu na nižším gymnáziu, v hodině českého jazyka a občanské výchovy na základní škole a v praktické škole. Data získaná evaluačním výzkumem by měla sloužit jako vodítko autorům deskové hry " Útěk ze Sýrie" pro její další vývoj, vydání a distribuci učitelům a do škol.
Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Macholdová, Linda ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku. Práce bude strukturována následujícím způsobem:  Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura)  Kritická analýza zkoumané literatury  Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy  Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu)  Formulace závěrů  Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti  Náměty na pokračování výzkumu této otázky V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají. Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec. V závěrečné fázi budou porovnány...
Senioři a problematika digitální propasti
Zadražilová, Iva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato disertační práce se zabývá tématem digitální propasti, která je řešena z hlediska seniorů a práce s internetem. V dnešní době rozmachu technologií a jejich penetrace do všech sfér života je nezbytné, aby starší lidé nebyli digitálně vyloučeni a mohli plnohodnotně využívat všech výhod a zjednodušení, které internet a technologie přináší. Prostředkem k získání digitálních kompetencí je vzdělávání v oblasti informační gramotnosti, které může být poskytováno prostřednictvím sítě knihoven. Práce představuje celý teoretický rámec problematiky, nicméně hlavním přínosem je výzkumná a aplikační část. Výzkumy probíhaly v kvalitativní i kvantitativní rovině a přinesly odpovědi zejména na otázky, jakým způsobem dnes senioři internet využívají a o jaká témata jeví největší zájem z hlediska svého dalšího vzdělávání. Kvantitativního výzkumu se účastnilo více než 750 osob a na základě výsledků dotazníku bylo možné navrhnout metodickou příručku pro vzdělávací lekce. Příručka obsahuje návrh deseti lekcí s tématy, která jsou podložená získanými daty. Dvě z těchto lekcí byly otestovány v rámci evaluačního výzkumu. Příručka existuje ve formě e-knihy a je volně šířena mezi knihovny a další instituce.
Chování dětí ve věku 10 - 12 let na YouTube
Hryzbylová, Eva ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
Diplomová práce představuje dosavadní zjištění o aktivitách dětí v online prostoru a přispívá vlastními zjištěními na základě provedeného výzkumu. Pozornost je zaměřena na české děti ve věkové skupině 10-12 let. Konkrétně se práce zaměřuje především na druh obsahu, který děti konzumují online, způsob, jakým děti daný obsah konzumují, a interferenci reklamy v průběhu procházení obsahu. Pozornost je věnována i povědomí rodičů o aktivitách dětí na internetu a míře regulace těchto aktivit ze strany rodičů. V teoretické části práce je popsán současný stav poznání týkající se chování dětí na internetu a na YouTube, zároveň jsou prezentovány výstupy z relevantních výzkumů. Samostatné kapitoly se věnují platformě YouTube včetně fenoménu YouTuberů a také ochraně dětí při pohybu v online prostoru. Vlastní výzkumná část kombinuje kvalitativní a kvantitativní metodu pozorování a metodu dotazníkového šetření. Práce přispívá k lepšímu porozumění chování dětí v online prostoru a přináší nové poznatky o tom, jakým způsobem a k čemu děti v České republice využívají službu YouTube a jak se v těchto aktivitách dětí angažují jejich rodiče.
Nová média v hudebním vzdělávání
Kolárová, Marta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou nová média v hudebním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na popis současné situace - jak a nakolik jsou moderní technologie využívány při výuce hudby a jaký je jejich potenciál. V úvodu jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu (nová média, music 3.0, e-learning apod.) a zároveň je vypracován přehled současného stavu poznání zabývající se problematikou proměny hudebního vzdělávání v posledních letech. Tato úvodní část vychází z výzkumů a článků na téma proměny dnešního hudebního světa a nových možností žáků a studentů žijících v době všudypřítomného internetu a volně dostupných nových médií (aplikací, kurzů, vzdělávacích her, specializovaných sociálních sítí). Součástí teoretické části je i stručný přehled bezplatných a volně dostupných technologií, které by mohly být implementovány do českého hudebního vzdělávání, včetně návrhu na toto začlenění do výuky. Hlavní část předkládané práce sestává z kvalitativního výzkumu s hudebními pedagogy působícími na českých hudebních školách (a to všech úrovní - od základních uměleckých škol až po vysoké školy). Výzkum byl zacílen na zmapování aktuálního využití a potenciálního zájmu o technologie ve výuce na našich hudebních školách a zároveň na zjištění schopností a ochoty pedagogů sledovat současné trendy, míru...
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Fousková, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma "Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ: vliv rozdílných vzdělávacích programů" je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její rozvoj a vliv vzdělávacích programů. První kapitola je věnována teoretické analýze čtenářské gramotnosti. Další kapitola pojednává o prostředcích a možnostech rozvoje čtenářské gramotnosti a také roli rodičů, knihoven a škol v tomto procesu. Třetí kapitola se zabývá tématem alternativního školství a metodami výuky čtení. Čtvrtá kapitola popisuje výzkum vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci knihovny a škol ve městě Kladně, analyzuje nedostatky a předkládá možnosti zlepšení.
Cognitive offloading: O vlivu nových médií na kognitivní schopnosti člověka
Mikšovská, Markéta ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
(česky) Předmětem této diplomové práce je tzv. cognitive offloading, někdy obecněji také cognitive outsourcing, tedy vliv nových technologií na kognitivní schopnosti člověka. Práce popisuje vývoj teoretického konceptu kognitivního offloadingu, druhy kognitivního offloadingu a jeho fungování v současné digitalizované společnosti. Na základě prací Daniela Wegnera popisuje základní pojmy jako je group mind a transactive memory a zaměřuje se na specifickou oblast kognitivního offloadingu - vliv mobilní fotografie na paměť člověka. Diplomová práce shrnuje výsledky dosavadních výzkumů v těchto oblastech a předkládá výsledky replikovaného pilotního výzkumu provedeného se studenty střední školy, jehož cílem bylo zjistit, jestli, případně jakým způsobem, ovlivňují chytré telefony lidskou paměť a kognitivní schopnosti v každodenním životě. Závěr práce analyzuje limity a otázky, které z provedeného experimentu vyplývají, a nastiňuje další možnosti výzkumu v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.