Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů
Kadeřábková, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů ve své teoretické části vymezuje pojem influencer, přičemž nabízí několik perspektiv, skrze něž je na tento fenomén možné nahlížet. Příkladem je třeba počet sledujících na profilech influencerů, interakce mezi těmito dvěma stranami nebo charakteristické rysy vlivných osobností v jejich vystupování na internetu. Dále se práce zabývá oblastí influencer marketingu, některými možnými podobami spoluprací mezi influencery a společnostmi v rámci sociálních médií a problematikou označování sponzorovaných komerčních obsahů. Současně jedna z kapitol shrnuje některé dosavadní poznatky z relevantních studií, a vytváří tak výchozí vhled do tématu. Výzkumná část práce pak na vzorku 179 respondentů ve věku 16-26 let zkoumá vnímání celé problematiky z pohledu mladých online uživatelů. Data nasbíraná skrze elektronický standardizovaný dotazník přinesla například zjištění, že respondenti označování placených spoluprací u příspěvků influencerů vyžadují, ačkoli takto označeným doporučením věří méně. Dále se objevil náznak vzorce chování poukazující na možné ověřování informací před bezprostředním vyzkoušením předmětu doporučení influencerů. Analyzovaná data také poukazují na to, že dotazovaným vadí současný vývojový trend...
Genderové stereotypy v komunikaci obchodních řetězců na síti Facebook
Zieglerová, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Genderové stereotypy v komunikaci obchodních řetězců na síti Facebook" se věnuje tématu genderové stereotypizace v prostředí sítě Facebook. V teoretické části práce jsou postupně rozebrány teoretické základy, z nichž následně vychází analytická část práce. Úvodní část práce nejprve představuje nová média, jejich teoretická východiska a historii, následně je definována sociální síť Facebook, na kterou se tato práce soustředí. Dále se práce soustředí na termíny gender a genderové stereotypy, kdy se práce následně věnuje genderové stereotypizaci žen. Cílem této práce je převést nastíněný teoretický základ, který se věnuje především novým médiím a problematice genderových stereotypů, do praxe a analyzovat přítomnost ženských genderových stereotypů v prostředí českých stránek na síti Facebook na stránkách, jež primárně cílí na ženské publikum. Konkrétně je pak zkoumáno, zda a jakým způsobem stránky obchodních řetězců využívají ke komunikaci ženské genderové stereotypy, v jakém množství a jaké druhy stereotypizace žen se objevují nejčastěji a zda se využívání genderové stereotypizace žen mění v čase. Zároveň se práce soustředí také na to, jakým způsobem ženy reagují na přítomnost ženských genderových stereotypů v komunikaci stránek a zda je viditelný rozdíl oproti komunikaci bez využití genderové...
České a nizozemské publikum a jejich vnímání enviromentálních otázek na příkladu seriálu Teorie velkého třesku
Homolková, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V této práci se zaměřuji na propagaci environmentálních témat skrze situační komedii a porovnávám vnímání těchto témat českým a nizozemským publikem. Reportuji výsledky focus groups pořádaných za využití amerického sitkomu Teorie velkého třesku (2007-2019), z nějž byly předem vybrány artefakty za pomoci tematické analýzy. Tyto poznatky indikují rozdílné vnímání environmentálních obsahů obsažených ve sledovaném seriálu, stejně jako odlišnou percepci hypotetické propagace environmentálních témat v seriálech dalších. Všeobecně vnímá globální vzorek propagaci environmentálních témat v populárních médiích kladně, liší se však míra a forma akceptovaného užití takovýchto témat. České publikum vnímá sledovaná témata negativněji než publikum nizozemské, vykazujíc nižší práh citlivosti k případnému útoku na vlastní názory a identitu. Nejsignifikantnější rozdíly byly pozorovány v oblasti percepce konceptu přírody, osoby, zajímající se o životní prostředí, a individuálního vlivu na zlepšení / zhoršení stavu životního prostředí. Vhodným nástrojem komunikace environmentálních témat obsažených v sitkomu je korektivní ironie (umožňující zdůraznění kontrastu mezi poznatky o životním prostředí a osobními akcemi, které jej mají chránit), humor (nedeprimující, neodrazující divačku před sledováním samotného pořadu) a...
Postavení travesti show v mediální kultuře
Provázková, Jana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce Postavení travesti show v mediální kultuře se zabývá otázkou, zda existuje podobnost mezi způsobem mediální prezentace travesti show a tím, jak lidé o tomto kulturním žánru mluví a smýšlí. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu a dotazníkové šetření. Teoretická část se zaměřuje na historii homosexuality, queer culture, queer teorii, travesti show, historii divadla. Praktická část se věnuje získání konkrétních jevů z kvalitativní obsahové analýzy, které jsou následně rozřazeny kódováním do jednotlivých kategorií. Do praktické části této práce je zaměřeno také dotazníkové šetření. Závěrečná kapitola jevy z kvalitativní obsahové analýzy porovnává s odpověďmi z dotazníkového šetření. Na základě tohoto srovnání práce zjišťuje, zda existuje podobnost mezi způsobem mediální prezentace travesti show a tím, jak lidé o tomto kulturním žánru mluví a smýšlí.
Stereotypes of Teenage Mothers in UK Reality Shows
Moore, Pavlína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje a popisuje stereotypizaci náctiletých a nezletilých matek, která se pravidelně objevuje v britských a amerických reality shows vysílaných ve Velké Británii. Úkolem této diplomové práce je prozkoumat a definovat stereotypy, které se nejčastěji v těchto pořadech objevují pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První se zaměřuje na fenomén těhotenství u náctiletých a nezletilých matek v Británii jako důsledku démonizace, zostuzování chudoby a společenského stigmatu v kontextu britské kultury a společnosti. Druhá část práce tyto teoretické poznatky aplikuje a analyzuje nejčastější stereotypy, které jsou přítomné v konrétních reality shows vysílaných ve Velké Británii.
Sex na talíři: "Food porn" na českých food blozích
Pospíšilová, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Sex na talíři: Food porn na českých food blozích" poukazuje na spojení jídla a sexu, které je v naší kultuře hluboce zakořeněno a v prostředí webu 2.0 se projevuje jako food porn. Cílem této práce je však nejen poukázat na toto propojení, ale také ukázat, že slovo "porn" ve spojení food porn není náhodné. Tento fenomén je také zasazen do kontextu současného trendu online sdílení na sociálních sítích. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen se vztahem člověka k jídlu, s důrazem na rozdíl mezi stravovacími návyky u žen a mužů. Dále práce představuje teoretická východiska fenoménu food porn. Část práce je rovněž věnována vysvětlení podobností mezi food porn a pornografií. V práci se také dotýkám potřeby online sdílení a digitálního narcismu. V druhé polovině je pak představena metodologie výzkumu, jeho design a vyhodnocení. Součástí je i CD nosič s rozhovory s blogerkami, které sloužily jako materiál k analýze
Sociální sítě pohledem vybraných generací
Renčová, Michaela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Sociální sítě pohledem vybraných generací se zabývá odlišnostmi v užívání sociálních sítí mezi generací X a generací Y. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli existují rozdíly v užívání sociálních sítí mezi generací X a generací Y. Dále jsou u obou generací zkoumány motivace pro používání jednotlivých sociálních sítí a potřeby, které skrze sociální sítě uspokojují. V první části diplomové práce jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. Konkrétně je definována teorie užití a uspokojení, pojem aktivní publikum, pojmy digital immigrants a digital natives. Následují charakteristiky generace X a generace Y a specifika sociálních sítí. V rámci metodologické části práce jsou popsány metody použité ve výzkumu. Pro výzkum byla zvolena kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. V rámci praktické části diplomové práce byl nejprve realizován kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Druhá část výzkumu byla provedena formou kvantitativního dotazníkového šetření. Na závěr jsou shrnuty výstupy obou výzkumů a navržena další doporučení pro zkoumání této oblasti.
Povinné očkování v českých médiích v kontextu paternalismu a rizik
Brejchová, Dominika ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prezentací povinného očkování v českých médiích v 1. polovině roku 2017. Povinné očkování se stává nedílnou součástí společenské diskuze. V posledních letech je slyšet více hlasů vyjadřujících se proti povinnému očkování a proti současně nastavenému systému. Ve zkoumaném období byla projednávána změna zákona, která by umožnila odškodnění osob s prokazatelnými následky po očkování, a také byla aktivní petice za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám. V roce 2017 bylo zároveň součástí prezentace politických stran a hnutí v rámci kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny objasnění jejich postoje k současně nastavenému systému povinného očkování. Cílem této práce bylo zjistit, jak média konstruují roli medicíny ve společenské debatě o povinném očkování. Úkolem bylo odpovědět na otázku, jak se v mediálních textech o povinném očkování uplatňují paternalistický a partnerský model a nakolik je toto téma komunikováno v kontextu rizik. K tomu byla využita kvantitativní obsahová analýza sekvencí. Do výzkumného vzorku bylo zařazeno 15 médií zahrnujících deníky, rozhlasy, televize, zpravodajské portály a magazíny a analyzováno bylo 618 sekvencí.
Svět redakce magazínu pro ženy: Tisk versus online
Houdková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizační strukturou redakce časopisu a webu pro ženy - Blesk pro ženy a Blesk pro ženy.cz. Redakce je součástí mediální organizace Czech News Center. Čím dál častějším modelem fungování rozdílných platforem médií je jejich spojování v jednu redakci, která tvoří obsahy pro různé kanály, tzv. multimediální, konvergovaná redakce. Diplomová práce se zabývala tím, zda tento trend v mediální produkci zasáhl i redakci Blesku pro ženy. V případě tohoto média se tato optika zkoumání nabízela, protože jde o jednu redakci pod jednou vedoucí. Dalším z cílů bylo určit profesionální identitu redaktorek pracujících pro lifestylové médium, a dále co v prostředí Blesku pro ženy znamená multiskilling, jaká jsou specifika ve fungování redakce složené z žen a jejich přístup k výzvám, které konvergence přináší. Kvalitativní výzkum probíhal formou rozhovorů s redaktorkami a editorkami jak z tištěného, tak i online Blesku pro ženy, a prostřednictvím zúčastněného pozorování v redakci.
Užití médií v mužské věznici
Šlejharová, Veronika ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Užití médií v mužské věznici se zabývá tím, jaký mají odsouzení postoj k dostupným médiím ve věznici během výkonu trestu odnětí svobody. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem zjistit, jakým způsobem odsouzení užívají média v časoprostorovém rámci každodennosti a zda jim média pomáhají udržovat rituály. Zkoumání tohoto tématu může obohatit nejen akademickou sféru, jelikož je tato oblast v České republice velmi opomíjena. Tato práce může ale také pomoci ve vězeňské sféře, a to zejména při úvahách o tom, jak lépe vězně resocializovat pomocí užívání médií. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie vězenství a přiblížení tohoto specifického prostředí ze sociologického hlediska. Následuje popis programů zacházení a regulace médií ve věznicích. Další část tvoří přiblížení mediálního publika a přehled důležitých pohledů na aktivní přístup publik k médiím. V kapitole o metodologii výzkumu je vysvětlena podstata kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Závěrečná analytická část pojednává o cílech výzkumného procesu, nabízí charakteristiku respondentů a popisuje průběh rozhovorů. Jádrem této kapitoly jsou však výsledky analýzy a jejich interpretace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.