Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická intervence z pohledu rodičů dětí s NKS
Kučerová, Kamila ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Logopedická intervence z pohledu rodičů dětí s NKS" je zaměřena na problematiku logopedické intervence poskytované dětem s NKS v perspektivě dvou období - před vypuknutím pandemie COVID-19, před březnem 2020, a během pandemie, do léta roku 2021. Teoretická část práce nabízí přehled základní terminologie, vymezení profese logopeda a resortů, ve kterých působí, logopedické intervence a jejích proměn v období pandemie. Praktická část přináší dokumentaci původního výzkumu s cílem postihnout situaci v poskytování logopedické intervence a její proměny, a to z pohledu rodičů dětí s NKS. Pro tyto účely byl navržen kvantitativní výzkumný design realizovaný prostřednictvím dotazníkového šetření. Výpovědi respondentů, rodičů dětí s NKS (n = 55), byly zpracovány pomocí deskriptivních a inferenčních statistik. Výsledky poukazují mimo jiné na pokles reportovaného logopedického pokroku v období pandemie, ale také na pozitivní vztah mezi reportovanou mírou spolupráce dítěte s logopedem a logopedickým pokrokem dítěte. V závěru práce jsou dosažené výsledky interpretovány a podrobně diskutovány. KLÍČOVÁ SLOVA logopedická intervence, pandemie, COVID-19, narušená komunikační schopnost, rodiče
Podpora rodiny po narození dítěte s postižením
Brothánková, Aneta ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem možné podpory rodiny po narození dítěte s postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, zpracovaná na základě české a zahraniční odborné literatury. V praktické části byly vyhodnoceny položené výzkumné otázky v rámci vytvořeného dotazníku, určeného pro rodiny dětí s postižením, byly formulovány závěry a doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA dítě s postižením, podpora, péče, rodina
Logopedická terapie dyslalie u žáků prvních tříd
Beránková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou komunikačních schopností u dětí mladšího školního věku. Blíže se zaměřuje na logopedickou problematiku dyslalie a s ní spojený odklad školní docházky. Teoretická část práce zahrnuje vymezení základních termínů vztahujících se k oboru logopedie, narušené komunikační schopnosti, podrobněji představuje dyslalii a na závěr shrnuje základní aspekty vstupu dítěte do školy. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum. Cílem praktické části práce je analýza problematiky dyslalie u žáků prvních tříd po ročním odkladu školní docházky. Pro zpracování výzkumného šetření byla využita forma kazuistik sledovaného souboru dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Logopedie, logopedická terapie, dyslalie, odklad školní docházky, narušená komunikační schopnost
Možnosti podpory interakce mezi žáky třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona a žáky ostatních tříd běžné ZŠ
Čadková Oriničová, Iveta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá hledáním cest, jak podpořit a posílit vzájemnou interakci žáků ze tříd zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona se žáky z běžných tříd základních škol. V teoretické části nejprve práce seznamuje se strategickými dokumenty, jak s mezinárodními, tak i českými, které cílí na rovný přístup ke vzdělávání. Podrobně se práce věnuje školské legislativě, kde klade důraz na legislativní předpisy týkající se společného vzdělávání a dále se zabývá podpůrnými opatřeními a poradenskými službami ve školách a školských zařízeních. Samostatná kapitola je vyčleněna pojmům inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování a inkluzivní škola, jako určité žádoucí ideji vzdělávacích systémů. Práce, mimo jiné, otevírá i téma možností vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole, zabývá se formami školní integrace. Ve výzkumné části diplomová práce mapuje začleňování žáků ze tříd zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona (speciálních tříd) do kolektivu žáků z tříd běžných. Práce se zaměřuje na to, jak jsou základními školami ve Středočeském kraji vytvářeny příležitosti pro společné vzdělávání žáků, sociální kontakt a spontánní setkávání žáků ze speciálních tříd s žáky tříd běžných. Na základě odpovědí zúčastněných osob, které byly získány kvalitativní metodou...
Pasivní slovní zásoba u dětí předškolního věku
Kratochvíl, Jakub ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
1 Abstrakt Cílem této bakalářské práce je otestovat pasivní slovní zásobu u dětí předškolního věku s dyslálií. Pasivní slovní zásoba je testována u dětí ve věkovém rozmezí čtyř až šesti let. K tomuto testování je použito PPVT-V (Peabody Picture Vocabulary Test) test, jenž je aplikován na české jazykové prostředí. Teoretická část práce se týká vývoje dětí předškolního věku, vývoje jejich řeči, narušené komunikační schopnosti, slovní zásoby a její diagnostiky. Výzkumná část se zaměřuje na testování pasivní slovní zásoby a statisticky kvantifikuje rozdíly mezi jednotlivými věkovými skupinami a pohlavími a zjišťuje, zda má docházka v mateřské škole vliv na pasivní slovní zásobu. KLÍČOVÁ SLOVA pasivní slovní zásoba, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči, předškolní věk
Psané texty českých neslyšících
Komorná, Marie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Souralová, Eva (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tématem disertační práce je komunikace neslyšících v psané češtině. Teoretická část představuje výzkumy psané češtiny neslyšících, které byly v České republice doposud realizovány, zamýšlí se nad příčinami obtíží neslyšících při produkci česky psaných textů a zabývá postavením psané češtiny ve vzdělávání neslyšících. Další část je věnována českému znakovému jazyku, charakteristice jeho specifik a jeho roli v komunikaci a ve vzdělávání neslyšících žáků zejména v souvislosti s aktuálně platnou legislativou. Pozornost je dále soustředěna na složky a výstavbu narativních textů a na osvojování narativních kompetencí v jazycích mluvených i znakových. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní analýzu narativních textů v češtině, jejichž autory jsou neslyšící žáci dvou základních škol pro sluchově postižené ve věku 14 až 16 let a které vznikly na základě obrázkového příběhu. V rámci analýzy psaných vyprávění je pozornost soustředěna na specifické rysy, kterými se psané texty neslyšících Čechů odlišují od textů psaných slyšícími Čechy. Sledována přitom hlásková stavba slov, slovní zásoba, morfologicko- syntaktická rovina projevů i způsoby, jakým neslyšící autoři konstruují věty a narativní texty i míra srozumitelnosti těchto textů pro potenciální čtenáře. Součástí výzkumu je také analýza vyprávění v českém...
Nové typy poruch příjmu potravy u žáků středních škol ve vybraném regionu
Nováková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
akalářská práce se zabývá novými typy poruch příjmu potravy. Teoretická část objasňuje problematiku poruch příjmu potravy jako celku a dále se podrobněji zabývá charakteristikou dobí dospívání z rizikovosti pro vznik některé z poruch příjmu potravy. Cílem empirické části této práce je zjistit okolnosti incidence a prevalence vybraných poruch příjmu potravy, konkrétně ortorexie a bigorexie u žáků středních škol ve městě Čáslav. Testovaný soubor tvořili žáci Gymnázia a SOŠPg Čáslav a žáci SPŠ a OA Čáslav. Pro naplnění cíle praktické části je použit dotazník, který tvoří 21 otázek. Dotazník byl sestaven na základě prostudované odborné literatury a existujících dotazníků. Empirického šetření se zúčastnilo celkem 209 žáků. Práce odhaluje 18 respondenů, kteří vykazují znaky rizikové pro vznik ortorexie či bigorexie. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, ortorexie, bigorexie, drunkorexie
Rozvoj jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku
Starková, Michaela ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku v běžné mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřená na vymezení základní terminologie a zmapování problematiky dítěte s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole na základě analýzy odborné literatury. Předmětem empirické části práce je diagnostika jednotlivých jazykových rovin a individuální příprava pro vstup do základní školy u konkrétního dítěte s odlišným mateřským jazykem. Empirická část je zpracována formou případových studií. Šetření bylo realizováno ve vybrané mateřské škole, kde došlo ke zhodnocení úrovně jazykových kompetencí u sedmi dětí-cizinců v předškolním věku a k následnému srovnání výsledků testů po šesti měsících. Cílem diplomové práce bylo analyzovat úroveň jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem, identifikovat jejich komunikační obtíže v jednotlivých jazykových rovinách, najít vhodné metody a postupy pro práci s těmito dětmi a zhodnotit přínos pravidelné individuální intervence. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že se u všech sledovaných dětí s odlišným mateřským jazykem objevují komunikační obtíže ve všech jazykových rovinách. Výsledky kontrolní diagnostiky pak jasně ukazují, že individuální intervence zaměřená na podporu českého jazyka...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.