Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animace kultury ve výchově a vzdělávání
Cihlářová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce: Animace kultury ve výchově a vzdělávání Vypracovala: Kristýna Cihlářová 2011, KPED FFUK Abstrakt V současné době některé kulturní instituce realizují své strategie zpřístupňování kulturních služeb a umění veřejnosti. Jedním z článků těchto strategií je i vytvoření koncepcí výchovných a vzdělávacích programů resp. animačních programů pro školy. V naší práci definujeme animaci kultury a její místo a funkci ve výchově a vzdělávání. Zaměřujeme se na konkrétní typ vzdělávacího programu, na tzv. animační program pro 1. a 2. stupeň ZŠ probíhající v různých typech kulturních institucí. Rozebíráme tvorbu a způsob vedení animačního programu ze dvou úhlů pohledu, z teoretického a praktického - prostřednictvím rozhovorů se současnými tvůrci animačních programů a prostřednictvím pozorování příslušných programů. Oba pohledy konfrontují ideální a reálný stav této problematiky. V závěru práce nabízíme praktická doporučení, která reagují na artikulované problémy při tvorbě a vedení programu. Animace kultury ve výchově a vzdělávání má sloužit jako pomocná příručka všem těm, kteří se chystají připravovat či vést animační programy pro ZŠ. Klíčová slova: animace kultury, kulturní instituce, kultura, umění, animační program, výchova uměním
Využití e-learningu ve výuce se zaměřením na předmět "Obchodní korespondence"
Sivák, Vojtěch ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu e-learningu a možnosti jeho využití při vyučování předmětu "Obchodní korespondence". Jejím cílem je představit projekt elektronické učebnice, jíž připravuji pro své žáky, a ukázat, že takový počin je za současných společensko politických podmínek možné realizovat naprosto svobodně, zcela nezávisle na stavu legislativy či samotného školství a bez nutnosti vynaložení vysokých finančních investic. Celý text je pomyslně rozdělen do dvou částí. Teoretická část obsahuje ve svém úvodu analýzu okolností vzniku a vývoje informační společnosti včetně jejího odrazu v pedagogice. Dále rozebírá pojem informačních a komunikačních technologií, jenž následně uvádí do souvislosti s pedagogickým prostředím a lidským učením. Nabízí pohled na varianty e-learningu a definuje jej pro účely této práce. Druhá část se věnuje užití zjištěných teoretických poznatků v praxi při vytváření elektronického učebního textu. Vysvětluje důvody vzniku myšlenky projektu, charakterizuje jej z hlediska zavedených pojmů a specifikuje jeho technické i personální nároky. Těžištěm této části je ukázka dvou kompletně zpracovaných kapitol z výše zmíněné učebnice. Závěrem jsou shrnuty zkušenosti s jejím zavedením do vyučování, jež jsou transformovány do několika zásad pro její další využití.
Didaktická hra v současné výuce
Váňová, Ivana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...
Problematika motivace žáků II. stupně základních škol
Mazúchová, Ráchel ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat problematiku související s motivací k učení (respektive jejím nedostatkem) u žáků druhého stupně základních škol. Pokouší se analyzovat vlivy, které motivaci ve škole snižují či komplikují, a zaměřuje se na nejčastější následky frustrace potřeb ve školním prostředí - nudu a strach. Zároveň se zabývá možnostmi vzbuzování potřeb poznávacích, výkonových a sociálních, které pro motivaci ve škole hrají klíčovou roli, a snaží se odpovědět na otázky po způsobech a prostředcích, jimiž lze motivaci k učení žáků, s přihlédnutím k jejich vývojovým specifikům, zvýšit. Zvláštní pozornost v souvislosti s tímto tématem je věnována vlivu interakce učitel - žák. Empirická část obsahuje postřehy z praxe; tyto postřehy tvoří doplněk k poznatkům z teoretické části.
Spolupráce učitelů při proměně výuky
Soldátová, Jitka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bc. Jitka Soldátová Spolupráce učitelů při proměně výuky Cooperation between teachers during education transformation Vedoucí práce: 2014 Doc. PhDr. Kasíková Hana, CSc. Anotace Spolupráce učitelů při proměně výuky Tématem diplomové práce je spolupráce učitelů při proměně výuky. Věnuje se problematice spolupráce na úrovni školy a jednotlivým formám spolupráce učitelů, které vedou ke zkvalitnění výuky. Dále se zabývá rolemi, kompetencemi učitele, požadavky na jeho práci a také faktory, které zařazování inovativních prvků do výuky ovlivňují. Proměna výuky je zaměřena na organizační formy a vyučovací metody. Empirická část uvádí konkrétní úroveň a formy spolupráce učitelů při zařazování nových organizačních forem výuky a vyučovacích metod na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti v Milevsku. Klíčová slova: spolupráce, škola, učitel, výuka, organizační formy výuky, vyučovací metody červen 2014
Dramatická improvizace jako cesta rozvoje osobnosti
Malá, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá systémem dramatické improvizace, který vychází z divadelních sportů. Praktická část popisuje její cíle, východiska a podstatu. Nabízí využití metod dramatické improvizace jako jednu z možností osobnostního rozvoje učitele. V teoretické části zkoumá vliv tréninků dramatické improvizace na osobnostní rozvoj člověka a shrnuje poznatky získané empirickou sondou.
Problémy prestiže učitelů základní školy
Horynová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce podává ucelený pohled na, v současné době často diskutovaný problém, prestiž učitelů ZŠ. Teoretická část dává přehled základních poznatků o prestiži profese učitele základní školy, shrnuje dosavadní poznatky vztahující se k této problematice, analyzuje faktory, které ovlivňují hodnocení prestiže profese učitele široké veřejnosti a samotných učitelů. Část druhá obsahuje empirickou sondu, která se zabývá pohledem učitelů základních škol na prestiž své profese učitele a na možnost zvyšování prestiže profese učitele základní školy.
K vybraným aspektům domácího vzdělávání
Prokopius, Martin ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Domácí vzdělávání je v naší zemi povoleno od roku 1998. Nejprve bylo povoleno pouze jako pětiletý experiment pro děti prvního stupně základní školy, který byl poté o rok prodloužen. Od 1.1.2005 po přijetí nového školského zákona může tuto formu vzdělávání nabízet jakákoliv základní škola a to na prvním stupni. V teoretické části je uveden vývoj a průběh domácího vzdělávání v zahraničí a objasňuje se domácí vzdělávání v ČR, jeho vývoj, průběh a realizace. Jsou zde uvedeny metody vyučování, motivace pro volbu domácího vzdělávání a způsoby klasifikace v domácím vzdělávání. Součástí diplomové práce jsou také strukturované rozhovory a kazuistika. Strukturované rozhovory zjišťují rozdíly mezi cíli a metodami výuky v domácím vzdělávání a ve škole. Kazuistika nám má odhalit průběh domácího vzdělávání v jedné konkrétní rodině.
Vliv dramatických aktivit na rozvoj klíčových kompetencí: formulovaných v rámci tzv. Lisabonského procesu
Draberová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce overuje vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí. V teoretické cásti vymezuje rámec klícových kompetencí a dramatické výchovy. V cásti empirické uvádí širší kontext výzkumu, který je soucástí mezinárodního výzkumného projektu DICE (Drama Improves Lisbon Key Competences in Education). Dále se zabývá popisem a analýzou sebraných dat. Závery empirické cásti nepotvrzují vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí, zároven ale uvádejí možné duvody, proc tento vliv potvrzen nebyl.
Úloha celoživotního vzdělávání při výkonu povolání zdravotní sestry
Hašková, Jindra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdelena do jedenácti kapitol. V první kapitole jsou vysvetleny duvody výberu tématu. Druhá kapitola se venuje historii ošetrovatelství a pocátkum vzdelávání ošetrovatelek až do doby vzniku ošetrovatelského školství, které je podrobneji rozebráno v kapitole tretí. Ta je rozdelena na školství ve svete a u nás. V jednotlivých podkapitolách je popisováno období od vzniku první ošetrovatelské školy v Londýne v roce 1860 až do soucasnosti. Ctvrtá kapitola charakterizuje jednotlivé formy celoživotního vzdelávání tak, jak je uvádí zákon c. 96/2004 Sb. V páté kapitole jsou uvedeny podmínky pro získání registrace pri výkonu povolání sestry. Šestá kapitola popisuje profesní organizaci a její místo v celoživotním vzdelávání sester s následným shrnutím teoretické cásti a platnými predpisy v kapitole sedmé. Osmá kapitola se celá zabývá empirickým šetrením. Je zde vysvetlen cíl, hypotézy, charakteristika výzkumného vzorku, sber dat a jejich vyhodnocení. Devátá kapitola je venována shrnutí výsledku empirického šetrení. Diskuse je uvedena v kapitole desáté a záver diplomové práce v kapitole jedenácté.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.