Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvládnutí přechodových stádií v životě člověka
Zezulová, Dominika ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na zkoumání jednotlivých tranzitorních období života člověka. Základní linii práce tvoří Eriksonova teorie osmi životních stadií, která svou povahou vybízí k překonání krizí jednotlivých období. Tato koncepce je doplněna dílčími poznatky z různých dalších teorií tak, aby každé tranzitorní období bylo představeno se všemi svými krizemi, riziky i výzvami k růstu osobnosti. Text je doplněn o teoretické zpracování několika specifických životních přechodů (například nástup do školy, svatba, odchod do důchodu, apod.). Jedna kapitola je věnována rituálu jako nástroji k zvládání přechodových období. Praktická část práce představuje soudobý fenomén odkládání přechodu od bezdětnosti k mateřství a pomocí obsahové analýzy internetových diskuzí zkoumá motivy mladých žen k odkládání mateřství. Klíčová slova: přechodová období, tranzitorní krize, odkládání mateřství
Genderová specifika sociální opory
Radovnická, Kateřina ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce shrnuje genderové aspekty sociální opory. Zabývá se odlišnostmi v kvantitě a kvalitě poskytované i přijímané sociální opory u mužů a žen. Zaměřuje se zejména na situaci mužů v přijímání a poskytování sociální opory a zmiňuje i případnou souvislost s výchovou v České republice. Hlavní část práce, tedy část teoretická, charakterizuje dva hlavní pilíře práce, z nichž jedním je gender a druhým sociální opora. Dále se zaměřuje na porovnání sociální opory již konkrétně u muže a ženy. Navazující část se zabývá rozpracováním návrhu výzkumu, který se věnuje sociální opoře mužů. Zabývá se otázkou, zdali se muži při vyhledávání sociální opory častěji obracejí na ženy či na muže.
Interkulturní aspekty sociální opory
Šípová, Zuzana ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
První část bakalářské práce je teoretickým přehledovým kompilátem sestaveným z odborných pramenů, zdrojů a výzkumů. V teoretické části bakalářské práce se zabývám problematikou sociální opory a jejích interkulturních aspektů. Pozornost je soustředěna na postoje a předsudky, interkulturní psychologii, komunikaci a bariéry z ní vyplývající, dále na sociální oporu, její druhy, typy, na empatii a prosociální chování. Druhá část bakalářské práce je návrhem empirického výzkumného šetření. Zabývá se metodologickým postupem zaměřeným na zjištění rozdílů mezi přístupem k sociální opoře a jejím poskytováním a přijímáním u Čechů a Slováků.
Využití metod sociálně-psychologického výcviku ve výuce anglického jazyka
Nováková, Karolína ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA ANDRAGOGIKY A PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ Ing. Karolína Nováková Využití metod sociálně-psychologického výcviku ve výuce anglického jazyka BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Praha 2013 Vedoucí práce: PhDr. Mgr. Simona Horáková Hoskovcová, Ph.D. Prohlašuji, že tuto diplomovou/bakalářskou práci jsem vypracoval/a samostatně, že v ní řádně cituji všechny použité prameny a literaturu a že tato práce nebyla využita v rámci jiného vysokoškolského studia či k získání jiného nebo stejného titulu. …………………… ……….……………………. datum podpis autorky Děkuji paní doktorce Simoně Horákové Hoskovcové za vedení práce a cenné rady a připomínky. Děkuji paní doktorce Renatě Nováková za trpělivost a podporu při psaní této práce. Abstrakt: Cílem práce je popsat možnosti využití metod sociálněpsychologického výcviku ve výuce anglického jazyka jednak jako prostředek rozvoje vlastních jazykových schopností a jednak jako způsob rozvoje sociálně-psychologických schopností a dovedností jednotlivců i skupin. Práce se snaží najít odpovědět na otázku, jaké dopady má tento přístup na rozvoj osobnosti studenta a efektivitu jeho studia. Práce zahrnuje i empirická zjištění, která navazují na teoretická východiska zpracovaná na základě odborné literatury v první části práce. Nejprve rozebírá vybrané metody...
Techniky vyhovění jako druh konformity
Jarošová, Kateřina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konformitou a vyhověním, respektive technikami vyhovění. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji, co konformita je, jak vzniká a co ji ovlivňuje. V další části se věnuji výzkumům, které se týkají konformity. Uvádím tzv. klasické studie konformity. Především jsem se ale zaměřila na nové oblasti zkoumání konformity. Ve třetí části se již věnuji jednotlivým technikám vyhovění. V sociální psychologie rozlišujeme celkem čtyři - techniku nohy ve dveřích, techniku dveří v tváři, techniku nízké koule a techniku to není vše. Závěrečnou část práce tvoří návrh výzkumu, který jsem zaměřila na dvě z uvedených technik - na techniku nohy ve dveřích a techniku dveří v tváři.
Duševní odolnost u dětí z rodin alkoholiků s důrazem na vztahovou resilienci
Švecová, Jana ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Předmětem diplomové práce je duševní odolnost dětí z rodin alkoholiků s důrazem na vztahovou resilienci. Teoretická část se zabývá systémovým pohledem na rodinu, problematikou rodin, kde figuruje alkoholismus a obtížemi dětí, resp. dospívajících z těchto rodin. Následná kapitola studuje téma resilience a s tím související protektivní faktory s přihlédnutím k sociálním vazbám. Navazuje téma vztahové resilience, jehož koncept je použit v empirické části práce. Teoretickou část završuje stať o zdraví v souvislosti se subjektivně vnímanou životní spokojeností dětí alkoholiků. V empirické části vycházím z kvalitativního výzkumu. Ten se opírá o kombinaci metod jako je analýza dokumentů, práce s časovou osou a rodinnou mapou respondenta, polostrukturované interview a dotazník SEIQoL. Vzorek tvoří dospívající z rodin alkoholiků, docházející do terapeutického programu pro rodiny závislých, vybraní dotazníkem CAST. Získaná data analyzuji pro výskyt prvků vztahové resilience u jednotlivých respondentů, následně je komponuji do případové studie. Z výsledků práce vyplývá, že všichni mnou zkoumaní respondenti vykazují výskyt všech vytipovaných prvků vztahové odolnosti. Dále vyplývá, že první a nejčastěji zmiňovanou osobou v souvislosti s těmito prvky je osoba terapeutky programu, nejčastějším prostředím...
Syndrom vyhoření
Papíková, Zuzana ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření. Na základě přehledové rešerše odborné literatury objasňuje podstatu syndromu vyhoření a faktory, které k němu vedou. Zaměřuje se na možnosti diagnostiky, prevence a aktivního přístupu k odstranění syndromu vyhoření. Empirické šetření sleduje, jak pociťují ohrožení syndromem vyhoření zaměstnanci konkrétní společnosti, která se zabývá výrobou a prodejem rychloobrátkového potravinářského zboží. Na základě výsledků empirického šetření byly popsány hlavní rizikové faktory vzniku syndromu vyhoření u zaměstnanců této společnosti a byla navržena opatření, která by vedla k prevenci jeho vzniku.
Sociální identita, hodnotová orientace a životní preference mladých kosovských Albánců a kosovských Srbů z mono-etnických a multi-etnických oblastí
Klimešová, Hana ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent) ; Kolman, Luděk (oponent)
Předkládaná doktorská práce se zabývá problematikou post-konfliktní socializace mladých kosovských Albánců a kosovských Srbů do před-konfliktních a konfliktních narací a obrazů o druhém, tak jak se odrážejí ve vyjadřovaných etnických vzdálenostech mezi oběma skupinami, v míře relativní důležitosti jednotlivých aspektů identity, v tom, kdy naši mladí lidé předpokládají, že se jim samotným stanou určité důležité vývojové milníky přechodu do dospělosti (markers of adolescence) a kdy si myslí, že se tyto stanou "druhému" (vrstevníkovi z outgroup). Zároveň nás zajímají také osobní hodnoty těchto mladých lidí, u osobních hodnot předpokládáme podobnost napříč etnickými skupinami. V teoretické části naší práce se věnujeme sociálnímu konstruktu občanství a nacionalismu, zajímají nás procesy socializace jedince do společnosti. Věnujeme se historickému přehledu vývoje občanské identity v Kosovu, který je nezbytný pro porozumění širšímu kontextu naší studie. Pokračujeme přehledem důležitých studií a teorií, které se věnují vývojovým specifikům - včetně vývoje identity - vyrůstání ve válečných oblastech či v oblastech zmítaných politickým konfliktem a/nebo v post-konfliktních společnostech, a to zejména u adolescentů. Zvláštní pozornost věnujeme psychologickým procesům, které vstupují do procesů rekonciliace:...
Vliv sociálně psychologických faktorů porodního zážitku na ranou rodičovskou self-efficacy prvorodiček
Kodyšová, Eliška ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent) ; Sobotková, Daniela (oponent)
Název práce: VLIV SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÝCH FAKTORŮ PORODNÍHO ZÁŽITKU NA RANOU RODIČOVSKOU SELF-EFFICACY PRVORODIČEK Autor: Eliška Kodyšová Katedra psychologie FF UK Praha Vedoucí disertační práce: PhDr. Simona Horáková Hoskovcová, PhD., Katedra psychologie FF UK Praha Abstrakt: Období vstupu do rodičovství je významným přechodovým obdobím v psychické ontogenezi ženy. Důležitým faktorem předvídajícím rodičovské kompetence a emoční pohodu je rodičovská self- efficacy (vnímaná rodičovská účinnost). Nedávné studie ukazují, že rodičovskou self-efficacy matky může ovlivnit i spokojenost s porodním zážitkem. Ta je zase predikována sociálně psychologickými aspekty porodního zážitku, především oporou ze strany zdravotníků a pocitem osobní kontroly. V longitudinálním dvoufázovém výzkumu jsme proto sledovali faktory ovlivňující rodičovskou self- efficacy v období kolem narození prvního dítěte a jednotlivé determinanty porodního zážitku. S využitím mnohonásobné lineární regrese jsme zjistili, že ačkoli je rodičovská self-efficacy z velké míry založena už před porodem, opora ze strany zdravotníků při porodu a snadná utišitelnost dítěte ji mohou významně pozitivně ovlivnit. Potvrdili jsme také rozhodný vliv opory ze strany zdravotníků při porodu na spokojenost s porodním zážitkem i v našem souboru,...
Comparative study of naturally bilingual children and children attending a bilingual educational institution
Gulášová, Ivana ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předmětem této práce je bilingvismus u dětí pocházejících z dvojjazyčných rodin a dětí navštěvujících bilingvální nebo cizojazyčné předškolní zařízení. Teoretická část klade důraz hlavně na specifika dětského bilingvismu a bilingvismu obecně, charakteristiku bilingválních rodin a předškolní jazykové instituce. Dále popisuje obecný řečový vývoj u dětí a porovnává ho s vývojem řeči u simultánně bilingválních dětí, tj. vychovávaných dvojjazyčně v rámci rodiny již od narození. Praktická část má mapující charakter a jejím předmětem je bilingvismus dětí v předškolním věku. Metodou výzkumu je online dotazník předložen rodičům. Výzkumný vzorek zahrnuje 45 dětí. Data jsou porovnávány mezi dětmi vychovávány dvojjazyčně v rodině a dětmi navštěvujícími bilingvální školky. Zároveň naznačují obecné tendence bilingvální výchovy. Zajímavým zjištěním je, že se rodiče dětí, které chtějí vychovávat bilingválně, na tento druh výchovy nijak nepřipravují a že i slabší jazyk dítěte, který se učí v předškolním zařízení, se projevuje v jeho egocentrické řeči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.