Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecký mecenát křižovnického velmistra Františka Matouše Böhmba 1722-1750
Pučalík, Marek ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Práce se zaměřila na generálního představeného křižovníků s červenou hvězdou v Praze, Františka Matouše Böhmba, rodáka z Lubence (1722-1750). Tento velmistr vstoupil do řádu za kultivovaného, právnicky vzdělaného velmistra Martina Konstantina Beinlicha, a kráčel posléze ve stopách, jaké již hluboce zanechal předtím Jiří Ignác Pospíchal, Obnovitel řádu v druhé polovině 17. století. Kultivovaný Böhmb se stal nejprve farářem v Karlových Varech, v roce 1720 ho povolal generál za převora do Prahy a po Beinlichově smrti byl jednomyslně zvolen velmistrem na svátek sv. Anežky, 2. března 1722. Práce sleduje zejména kulturní aktivity zmíněného preláta, jež byly zasazeny do "každodennosti" konventu ad pedem pontis. Již Beinlich začínal vyjednávat o rozšíření řádu mimo hranice Českého království, ovšem až Böhmb tuto myšlenku dokončil, když v roce 1723 uvedl křižovníky do Prešpurku a za deset let do Vídně. V Prešpurku nechal zbudovat novou komendu s hospitálem, ve Vídni též, ovšem již u nově zbudovaného prestižního kostela sv. Karla Boromejského. I na domácí půdě dal ve třicátých letech 18. století zbudovat chrám sv. Maří Magdalény v Karlových Varech. Kromě Kiliána Ignáce Dientzenhofera pracoval v jeho době pro řád Václav Vavřinec Reiner, jenž už počátkem dvacátých let vymaloval freskou kupoli Matheyova kostela sv....
Diskurs vizuality v preferencích žáků osmiletého gymnázia
Včelišová, Karolína ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Šobáňová, Petra (oponent) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Disertační práce se zabývá vizualitou, jejím pojímáním u žáků osmiletého gymnázia. Teoretická část práce vymezuje pojem obrazu, vizuality, jejich kontextuálními rámci. Zohledňuje diskurzivnost těchto pojmů. Cílem výzkumu je zjištění žákovských preferencí v pojímání vizualita. Teoretické ukotvení hledá v oblastech: vizuální sféry - umělecké produkci, nových médií; dějin umění; sféry humanitních věd - filosofie, pedagogiky, psychologie. Dále se zabývá komunikací a lingvistikou. Aplikuje poznatky sémiotické povahy. Výzkumný design je aplikovaný akční výzkum kvalitativní povahy. Využívá metodologii Zakotvené teorie a triangulace. Výzkumná část práce obsahuje vyhodnocená dotazníková šetření, reflektující zvolené artefakty. Interpretované žákovské výstupy tvorby. Ta jsou pomocí získaných dat vyhodnocována tak, aby zodpověděly výzkumné otázky. Práce přináší nový pohled na vizuální informace, z pohledu žáka. V současné době my jako pedagogové hledáme nejvhodnější způsob, jak nabídnout dětem a dospívajícím potřebné kompetence, aby se přizpůsobily současné vizuální společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA diskurs, kvalitativní výzkum, obraz, vizualita, znak, žákovská tvorba
Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole
Šťastná, Renáta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bc. Renáta Šťastná Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce "Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole" pojednává o možnostech využití technik koláže v rámci běžného vyučování na základní škole. Cílem práce je seznámit žáky prvního stupně s technikami koláže a na základě metaforického myšlení probudit v nich výtvarnou gramotnost. V jednotlivých kapitolách, na základě ukázek děl známých autorů, v nich probudit kreativitu a schopnost tvořit. Umožnit jim zažít úspěch z vlastní tvorby. Naučit je objektivní reflexe a sebereflexe. Uvědomit si souvislosti, které motivovaly autory k jednotlivým obrazům. V praktické části je uveden soubor úkolů sestavených na základě poznatků a popis jejich realizace v praxi.
Hermína Týrlová a její loutkový svět
Koberová, Pavlína ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na interpretaci tvorby významné české animátorky Hermíny Týrlové. V kontextu produkce zlínských filmových ateliérů i dobové situace v animovaném filmu analyzuje snímky Týrlové a její autorské pozice. Práce se dále soustředí na technické aspekty loutkové tvorby pro film. Nabyté poznatky pak převádí do pedagogické praxe za účelem inovace a analýzy výuky animace ve filmové výchově. Autorské dílo, které bude součástí bakalářské práce, bude inspirováno stylem Hermíny Týrlové.
Barevná terminologie v mateřské škole
Marková, Kateřina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Barevná terminologie v mateřské škole AUTOR: Kateřina Marková KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na prozkoumání obratů barevné terminologie v prostředí konkrétní mateřské školy, na realizaci výtvarných činností zaměřených na rozvoj funkčního slovníku výtvarné výchovy s důrazem na barvy, zejména ve smyslu tonality. Teoretická část práce obsahuje rešerše z literatury a komentáře k nim. Text se, kromě pedagogických kontextů výtvarné výchovy v mateřské škole, také dotýká tematiky používání barev ve výtvarném umění v různých historických epochách. Po praktické stránce se práce zabývá používáním barev ve vybraném předškolním zařízení. Výzkumná sonda využívá kvalitativní metodologie a obsahuje analýzy dat získaných zúčastněným pozorováním, zaměřeným na vybrané praxe a na portfolia dětských výtvarných prací. KLÍČOVÁ SLOVA: barevná terminologie; odstíny barev; předškolní vzdělávání a výchova; kvalitativní empirická sonda; funkční slovník výtvarné výchovy
Diskurs vizuality v preferencích žáků osmiletého gymnázia
Včelišová, Karolína ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent) ; Babyrádová, Hana (oponent)
Disertační práce se zabývá vizualitou, jejím pojímáním u žáků osmiletého gymnázia. Teoretická část práce vymezuje pojem obrazu, vizuality, jejich kontextuálními rámci. Zohledňuje diskurzivnost těchto pojmů. Cílem výzkumu je zjištění žákovských preferencí v pojímání vizualita. Teoretické ukotvení hledá v oblastech: vizuální sféry - umělecké produkci, nových médií; dějin umění; sféry humanitních věd - filosofie, pedagogiky, psychologie. Dále se zabývá komunikací a lingvistikou. Aplikuje poznatky sémiotické povahy. Výzkumný design je aplikovaný akční výzkum kvalitativní povahy. Využívá metodologii Zakotvené teorie a triangulace. Výzkumná část práce obsahuje vyhodnocená dotazníková šetření, reflektující zvolené artefakty. Interpretované žákovské výstupy tvorby. Ta jsou pomocí získaných dat vyhodnocována tak, aby zodpověděly výzkumné otázky. Práce přináší nový pohled na vizuální informace, z pohledu žáka. KLÍČOVÁ SLOVA vizualita, diskurs, obraz, znak, žákovská tvorba, kvalitativní výzkum
Mystifikace ve VV / Skutečnost a fikce
Daňhelková, Anna ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Mystifikace ve výtvarné výchově/Skutečnost a fikce Anna Daňhelková Katedra výtvarné výchovy Pedf UK Vedoucí diplomové práce: doc. ak. mal. Ivan Špirk Studijní program: Učitelství pro základní školy, I. ST 2019 ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na mystifikaci v umění literárním i výtvarném, a na využití tohoto tématu ve výtvarné výchově na základní škole. Zároveň se práce zabývá konceptem v umění a také mezioborovými vztahy. Cílem diplomové práce je vytvoření výtvarného díla složeného z fiktivních artefaktů, které tvoří záznam zahraniční cesty. Dále je výtvarná práce provázána s lekcemi výtvarné výchovy. Pro dosažení tohoto cíle je nutné nejprve představit teorii, která tematiku mystifikace a deníku zkoumá. Dále je nezbytné vytvořit artefakty a ověřit v praxi výtvarné lekce. Přínosem diplomové práce je zhotovení umělecké práce, kterou je možné použít v rámci motivační části jednotlivých výtvarných lekcí a propojovat tak oblasti vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na tři části. Nejprve je uvedena teoretická část, která objasňuje pojem mystifikace a přibližuje autory spjaté s tímto tématem. Věnuje se také problematice konceptuálního umění a jeho vlivům na další vývoj umění. Dále vysvětluje téma mezioborových vztahů. Následně je uvedena inspirace pro...
Stolní hra otázek a odpovědí jako podpora výuky dějin umění
Poštová, Lucie ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se jako celek zabývá tématem deskovými hrami. Je rozdělena na tři části, část teoretickou, praktickou a didaktickou. V teoretické části se autorka věnuje ikonografii deskových her a hraní od středověku po současnost. Užívání deskových her je interpretováno na konkrétních uměleckých dílech v malířství, sochařství a uměleckém řemesle. Praktická část byla zaměřena na tvorbu stolní vzdělávací hry dějiny umění, která formou kvízu s otázkami a odpověďmi z dějin umění rozvíjí znalosti uměleckohistorické oblasti. Hra byla přetvořena jako digitální/online verze a mobilní aplikace. Verze hry byly vytvořeny v jednotném autorském designu. V didaktické části autorka na základě vytvořené vzdělávací hry zkoumá, zda je hra vhodným výukovým materiálem pro pedagogy, studenty i skupinu respondentů z širší veřejnosti. Součástí je také metodika pro pedagogy středních škol, jak s hrou ve výuce zacházet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.