Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma: Izomerizace
Šůstek, Ondřej ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Mým úkolem bylo vytvořit metodiku pokusu na téma izomerizace pro učitele chemie a jeho žáků navštěvující střední školu. Zmíněný pokus optimalizovat z hlediska koncentrace výchozí látky a doby ozařování. Zvolit kritéria, podle kterých jsem vytvářel jednotlivé varianty pokusu. Kritéria byly bezpečnostní a hlavně materiální. Na jejich základě jsem vypracoval tři možné varianty pokusu. Poté jsem vytvořil videozáznam vybraných pokusů. Dále bylo mojí úlohou vypracovat návrhy několika her. Výstupem mé diplomové práce je tedy několik laboratorních příprav, náměty na pár didaktických her a videozáznamy se zmíněným pokusem.
Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření
Rusek, Martin ; Beneš, Pavel (oponent) ; Pumpr, Václav (vedoucí práce)
NÁZEV: Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření SOUHRN: V současné době dochází v České republice k reformám v oblasti vzdělávání. Mimo jiné jsou nahrazovány dříve platné standardy vzdělávání novými - rámcovými vzdělávacími programy. Ty začaly od 1. září 2009 platit i pro střední školy. Jednou ze změn je také zařazení vzdělávací oblasti přírodovědného vzdělávání (tedy i chemie) do všech rámcových vzdělávacích programů oborů vzdělání středního odborného vzdělávání. V prvních ročnících středních odborných škol tak došlo oproti předchozím letům k nárůstu počtu žáků, kteří budou vyučováni předmětům z oblasti přírodovědného vzdělávání. Jak bylo potvrzeno sondou provedenou pro účely této práce, výše zmiňovaná skupina tvoří mezi žáky středních škol většinu. Aby bylo možno na středních odborných školách nechemického zaměření podpořit co nejefektivnější využití vyučovacích hodin věnovaných učivu chemické povahy, bylo nejprve zapotřebí zanalyzovat podmínky výuky na těchto školách. K tomu bylo využito několik průzkumů Jasně z nich vyplývá, že podmínky výuky na středních odborných školách a na gymnáziích se dosti odlišují. Výuku učiva chemické povahy na středních odborných školách nechemického zaměření je tedy zapotřebí realizovat odlišným způsobem. Příspěvkem k tomu může být i využívání...
Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Hladíková, Dana ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.
Model tvorby indikátorového systému pro ověřování občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání
Janoušková, Svatava ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Švarcová, Iva (oponent)
Jedním z aktuálních témat současného pedagogického výzkumu v České republice i v zahraničí se stává problematika rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve výuce a jejich hodnocení. Disertační práce tuto potřebu reflektuje a zabývá se proto problematikou tvorby indikátorů pro hodnocení kompetencí žáků v základním vzdělávání, konkrétně hodnocením občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Práce představuje komplexní výzkumný problém, který se snaží dospět od vytyčení významu základních pojmů a zásad tvorby indikátorového systému k vlastnímu modelu indikátorového systému pro hodnocení občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Účelem práce je vymezit, na základě obsáhlé analýzy různých českých i zahraničních informačních pramenů, význam základních pojmů, jakými jsou indikátor, indikátorová hypotéza, systém indikátorů a indikátory kvality vzdělávání. Tato analýza má za úkol vytvořit zejména takový pojmový systém, jež je ve studované oblasti kompatibilní se zeměmi, jež indikátory, resp. jejich systémy ve svých vzdělávacích systémech již využívají nebo se k tomu bezprostředně chystají. Dále se práce zabývá způsoby tvorby indikátorů kvality vzdělávání a jejich začleněním do systému hodnocení různých aspektů vzdělávacího systému na mezinárodní, národní a školní úrovni....
Mýtus P. Antonína Koniáše a jeho proměny
Beneš, Pavel ; Kašpar, Oldřich (vedoucí práce) ; Sochorová, Ludmila (oponent) ; Fiala, Jiří (oponent)
Pojem "mýtus" - chápaný ve smyslu falešných, iluzorních představ -je používán i v následující disertační práci, jež si klade za cíl zdokumentovat a analyzovat problematiku genese, vývoje a funkce mýtu, s nímž je česká veřejnost již více než dvě staletí konfrontována, mýtu spojeného s osobností českého jezuitského misionáře, P. Antonína Koniáše. Smyslem této práce přitom není shora uvedený mýtus bořit, ale jen vykládat. Koniášovský mýtus je jen jedním z mnoha mýtů a stereotypů, vytvořených českou společností v období novověku a je třeba ho vnímat jako jejich součást. Tento mýtus, podobně jako mnohé další, procházel během své existence řadou proměn a svou roli sehrál i v rámci aktivit, souvisejících s národně - emancipačním hnutím. V souvislosti s tím budeme sledovat, jak byl P. Koniáš českou společností v různých etapách jejího vývoje vnímán. Výslovně zde hovořím o "české společnosti", protože veškeré mé dosavadní výzkumy nasvědčují tomu, že do širšího povědomí českých Němců tento misionář nevstoupil, ač sám německy kázal i psal a rovněž tak nejstarší zmínky o něm jsou vedle latinských pramenů psané právě v německém jazyce. Zaměření disertační práce odpovídá i její struktura. Uvedená tematika je sledována na pozadí proměn české společnosti od doby baroka po současnost, přičemž hlavní pozornost je soustředěna...
Mýtus P. Antonína Koniáše a jeho proměny
Beneš, Pavel ; Kašpar, Oldřich (vedoucí práce) ; Sochorová, Ludmila (oponent) ; Fiala, Jiří (oponent)
Pojem "mýtus" - chápaný ve smyslu falešných, iluzorních představ -je používán i v následující disertační práci, jež si klade za cíl zdokumentovat a analyzovat problematiku genese, vývoje a funkce mýtu, s nímž je česká veřejnost již více než dvě staletí konfrontována, mýtu spojeného s osobností českého jezuitského misionáře, P. Antonína Koniáše. Smyslem této práce přitom není shora uvedený mýtus bořit, ale jen vykládat. Koniášovský mýtus je jen jedním z mnoha mýtů a stereotypů, vytvořených českou společností v období novověku a je třeba ho vnímat jako jejich součást. Tento mýtus, podobně jako mnohé další, procházel během své existence řadou proměn a svou roli sehrál i v rámci aktivit, souvisejících s národně - emancipačním hnutím. V souvislosti s tím budeme sledovat, jak byl P. Koniáš českou společností v různých etapách jejího vývoje vnímán. Výslovně zde hovořím o "české společnosti", protože veškeré mé dosavadní výzkumy nasvědčují tomu, že do širšího povědomí českých Němců tento misionář nevstoupil, ač sám německy kázal i psal a rovněž tak nejstarší zmínky o něm jsou vedle latinských pramenů psané právě v německém jazyce. Zaměření disertační práce odpovídá i její struktura. Uvedená tematika je sledována na pozadí proměn české společnosti od doby baroka po současnost, přičemž hlavní pozornost je soustředěna...
Problematika komunálních odpadů v ČR
Jiříčková, Jitka ; Hally, Jan (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
1/ Zpracování přehledu problematiky komunálních odpadů (legislativa, objem produkce, skladba, třídění, recyklace a případné další podrobnosti) 2/ Stručný souhrn problematiky zpracování odpadů skládkováním (druhy skládek, výběr lokalit, rekultivace, kompostování) 3/ Problematika třídění komunálního odpadu (kontejnery, separace, recyklace) 4/ Hlavní technologické údaje spalovny komunálního odpadu Liberec 5/ Přehled legislativy problematiky odpadu 6/ Závěr - perspektiva Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Česká historiografie přelomu století v dialogu s Evropou (1890-1914)
Bláhová, Kateřina ; Čornej, Petr (vedoucí práce) ; Pešat, Zdeněk (oponent) ; Beneš, Pavel (oponent)
Dlouhé 19. století (1780-1914) je stoletím zrodu mnoha fenoménů, mimo jiné také moderní vědy. Přineslo obrat v hierarchii hodnot i v sociální stratifikaci. V jeho průběhu došlo k demokratizaci přístupu ke vzdělání i díky školským a vzdělávacím reformám, jejichž počátek tkví v tereziánském a josefínském zákonodárství. Když se na sklonku 18. století postupně z barokního polyhistorismu začínají vydělovat jednotlivé vědní disciplíny, věda a vzdělání se stávají vstupenkou mezi "novou nobilitu". Zvláště v českém prostředí, jež zoufale postrádalo - až na výjimky - českou šlechtickou reprezentaci a disponovalo jen velmi úzkou reprezentací ekonomickou, se vzdělání a vzdělávání stalo cestou k vytvoření národní elity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multimediální prezentace Základů chemie 1
Škarvada, Vladimír ; Pumpr, Václav (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout netradiční didaktickou pomůcku pro učitele, která usnadní a snad i zefektivní jeho pedagogickou činnost. První část práce se zaměřuje na teoretické aspekty v souvislosti s rozvíjením klíčových kompetencí žáků. Zastávám názor, že efektivní využívání multimédií ve výuce vede k rozvíjení klíčových kompetencí. Druhá část teoreticky pojednává o vzniku a vývoji multimédií a jejich uplatnění a vlivu při rozvíjení klíčových kompetencí žáků. Třetí část obsahuje tvorbu multimediálního produktu a jeho praktické využití ve výuce chemie. Nedílnou součástí diplomové práce je DVD, obsahující multimediální prezentace a soubor digitalizovaných chemických experimentů z oblasti anorganické chemie. Tématicky jsou multimediální prezentace koncipovány pro výuku chemie v základním vzdělávání. V žádném případě se nejedná o profesionální produkt, ale spíše o návrh, jak by taková prezentace mohla vypadat. Snažil jsem se o přehlednost, komplexnost a jednoduchost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití Internetu pro marketing malé firmy
Beneš, Pavel ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Kocour, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím internetu pro marketing malých firem v našich podmínkách. Jejím cílem je tedy zanalyzování internetového prostředí a možností jeho využití k marketingovým účelům těchto subjektů. Nechybí ani rozbor jednotlivých internetových nástrojů. Ke konci práce je vypracována případová studie malého podniku a ní vytvořeny závěry. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Nejprve jsem vytvořil teoretická východiska práce a popsal problematiku internetového marketingu za pomoci odborné literatury a internetových zdrojů. Zde charakterizuji malé podniky a jejich úlohu v našem hospodářství. Dále tato část zahrnuje vývoj internetu ve světě i v ČR a seznámení s internetem jako marketingovým nástrojem. Praktická část zahrnuje už konkrétní možnosti využití internetu pro marketingové účely. Obsahuje jejich charakteristiku a výhody a nevýhody v různých podmínkách. Důležitým bodem praktické části je případová studie nákupního portálu Zoot.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Beneš, P.
22 Beneš, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.