Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Depiction of Slovakia in Czech artistic milieu until 1918
Ernestová, Simona ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalárska práca skúma obraz Slovenska v českom umeleckom prostredí od polovice 19. storočia po vznik spoločného štátu v roku 1918. Zameriava sa na to, akým spôsobom bolo Slovensko a Slováci zobrazovaní v dielach českých umelcov ako Josef Mánes, F. B. Zvěřina, Mikoláš Aleš, Jaroslav Augusta, Emil Pacovský, či Miloš Jiránek. Predstavuje slovenských horalov, zbojníkov a drotárov ako symboly Slovákov. Tento obraz sa vytváral na pozadí budovania českej národnej identity, v dobe kedy Uhorské Slovensko bolo súčasťou Zalitavska a České krajiny súčasťou Predlitavska. Za pomoci slovanského mýtu, detvianskeho mýtu a československého mýtu, ktoré niektorí českí umelci reflektovali a následne rozvíjali, vznikal obraz slabšieho spriateleného slovanského národa, bojujúceho proti silnému maďarskému útlaku. Štúdia zároveň poukazuje na rôzne výklady a interpretácie v dobe vzniku umeleckých diel, po vzniku prvej republiky a po komunistickom prevrate v 50. rokoch 20. storočia.
Vojtěch Hynais po návratu z Paříže.
Kikoťová, Karolína ; Šámal, Petr (vedoucí práce) ; Dlábková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se v úvodu zabývá přiblížením života Vojtěcha Hynaise před odjezdem do Prahy, přičemž jsou zmíněni Hynaisovi učitelé, vlivy, které na umělce působily, a zásadní díla, která v tomto období vytvořil. Práce se dále chronologicky posouvá k umělcově příjezdu do Prahy, řeší jeho přijetí do českého uměleckého dění, s čímž souvisí mj. představení obrazu Paridův soud. Jedním z cílů práce je také sledování Hynaisovy činnosti jako architektonického dekoratéra a grafického designéra, je proto dáván důraz i na díla tohoto charakteru. Práce neopomíjí zásadní portrétní díla a nastiňuje pozdní fázi Hynaisovy tvorby, která souvisí s otázkou rozporu mezi progresivností a konzervativností, a to zejména v kontextu akademismu. V této souvislosti se práce zabývá i Hynaisovou pedagogickou činností na pražské Akademii, odkrývajíc mimo jiné jeho vliv z pozice profesora (nejen) na mladší generaci. Závěr bakalářské práce si dává za cíl zodpovědět otázku pokrokovosti versus konzervativnosti v díle Vojtěcha Hynaise.
Podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání v praxi státního zastupitelství - srovnání
Blažková, Kristýna ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání v praxi státního zastupitelství - srovnání Na samém počátku jsou v první kapitole uvedeny možné alternativy v trestním řízení a popsány principy restorativní justice, blíže rozvádí také alternativní tresty a alternativy k potrestání se zaměřením na odklony. Tato diplomová práce se zabývá především dvěma odklony v trestním řízení, kterými jsou podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání. Tyto odklony jsou vymezeny a srovnány za pomocí metody literární rešerše. Druhá kapitola se podrobně věnuje zákonným podmínkám pro aplikaci PZTS. Blíže rozebírá především pojem přečinu, okolnosti doznání obviněného a jeho souhlasu s aplikací PZTS. Tato kapitola rozebírá také povinnost obviněného nahradit škodu a vydat bezdůvodné obohacení a v neposlední řadě je také část věnována specifikaci, kdy lze aplikaci PZTS považovat za dostačující řešení. Následně třetí kapitola je opět teoretická a blíže popisuje narovnání. Prvně srovnává, které podmínky pro PZTS a narovnání jsou shodné, a následně se věnuje těm zákonným podmínkám, které jsou u narovnání odlišné. Pozornost je věnována především prohlášení obviněného, že skutek spáchal a výslechu obviněného a poškozeného, který musí státní zástupce obligatorně před schválením narovnání provést. Nechybí ovšem ani...
Zásada subsidiarity trestní represe
Brodňan, Zdeněk ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Mulák, Jiří (oponent)
ZÁSADA SUBSIDIARITY TRESTNÍ REPRESE Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá jednou ze stěžejních zásad trestního práva - zásadou subsidiarity trestní represe. Tato zásada, nyní výslovně formulovaná § 12 odst. 2 trestního zákoníku, je předmětem zájmu jak právní teorie, tak i aplikační praxe. Výzkum se snaží odpovědět na otázky, zda je současné zakotvení zásady subsidiarity trestní represe v trestním zákoník potřebné, zda je užitá formulace vhodná a zda s touto zásadou aplikační praxe nakládá vhodným způsobem. Práce je rozdělena do dvou dílčích částí: První se zabývá teoretickým vymezení zkoumané zásady a pojmů s ní souvisejících. V druhé části jsou pak představeny konkrétní praktické případy, které se zásady subsidiarity trestní represe dotýkají a způsoby řešení těchto případů jsou pak porovnány se závěry učiněnými v teoretické části. V teoretické části je metodologicky nejprve přistoupeno k analýze odborné literatury, která se tímto tématem zabývá. Tato analýza se zaměřuje nejprve na zákonnou úpravu, kdy jsou zkoumány pojmy a pojetí trestného činu podle stávající úpravy a jejich srovnání s úpravou minulé. Pozornost je věnována i rozlišení pojmů společenská škodlivost a nebezpečnost. Samotná zásada subsidiarity trestní represe je zkoumána z hlediska jejího významu a použití a podmínek její aplikace, zejména...
Hlavní líčení
Bartoš, Marek ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Vokoun, Rudolf (oponent)
HLAVNÍ LÍČENÍ Abstrakt Tématem této diplomové práce je hlavní líčení, jakožto nejvýznamnější stádium trestního řízení. Právě v něm dochází ke zjištění skutkového stavu na základě dokazování podle přesně daných ustanovení českého trestního řádu a následně také vyslovení viny či neviny obžalovaného. Obsahem této práce je popis průběhu hlavního líčení, a to od vymezení základních zásad, na kterých je vystavěno, přes jeho přípravu, provádění dokazování, až po vynesení rozhodnutí soudu v závěru. Pozornost je věnována teoretickému výkladu stěžejních institutů a také problémům, se kterými se praxe setkává. Práce je doplněna příslušnou judikaturou, úpravou řízení ve věcech mladistvých a právnických osob, a také návrhy de lege ferenda, které jsou buď již součástí návrhu nového trestního řádu nebo by její součástí měly být. Diplomová práce je tvořena celkem pěti kapitolami, úvodem a závěrem. První kapitola se podrobně věnuje uplatnění základních zásad trestního řízení v hlavním líčení a také pojednává o diskutovaném vyjádření a umístění těchto zásad v novém trestním řádu. Jedna z podkapitol podrobněji rozebírá institut dohody o vině a trestu z hlediska zásad. Druhá kapitola popisuje přípravu hlavního líčení, a to zejména doručení obžaloby a jeho samotné nařízení. V rámci jedné podkapitoly je pak rozebrán laický prvek...
České Amazonky: Dívčí válka v umění 19. století v Čechách.
Vlčková, Kateřina ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá uměleckými díly vycházejících z české národní pověsti "O Dívčí válce" a námětů příbuzných, jakými jsou například Amazonky a ženy-bojovnice spadající do uměleckého období 19. století. Součástí práce je analýza nejvýznamnějších literárních pramenů dobových a historických, které inspirovaly autory uměleckých děl. Dále se práce věnuje katalogovému výčtu děl s tématikou Dívčí války s popisem a rozborem konkrétních příkladů obrazů nebo soch. Práce se zaměří na paralely k antickým Amazonkám a jejich literárním zpracováním, které vytváří předobraz k příběhu z české mytologie. Práce se zabývá i postavením a vnímáním ženy v soudobé české společnosti 19. století, reflektuje postavu ženy-bojovnice a ženy-múzy ve společnosti a kultuře 19. století. Cílem práce je předvést repertoár českého umění 19. století zaměřující se na téma Dívčí války a na základě kulturních a společenských aspektů vyhodnotit oblibu zobrazování daného tématu a vzájemné vztahy mezi zobrazovanými díly a uměleckými díly ve vztahu k literatuře, divadlu a hudbě. KLÍČOVÁ SLOVA Umění 19. století, Dívčí válka, Amazonky, Česká mytologie, Mytologie, Staré pověsti české, České malířství a sochařství 19. století.
Bitva u Abukiru Antoina-Jeana Grose a její ,,druhý život".
Lembaková, Valerie ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Chromolitografická reprodukce zažila v průběhu 19. století veliký rozkvět, jak v našem prostředí, tak i v zahraničí. Značné popularity dosáhla díky své technice především v oblasti reklamy a plakátů. Čtyřbarvotisk představoval vysokou techniku chromolitografie a byl často používán zejména k reprodukci olejomaleb. Příkladem je chromolitografie ze soukromé sbírky, vytištěná na plátno, s motivem The Battle of Aboukir od Antoine-Jeana Grose. Primárním zdrojem pro pochopení úspěšných současníků Grose a vlivu jejich mistra Jacques- Louise Davida je zde publikace Emulation: Making Artists For Revolutionary France od Thomase Crowna. Detailní zpráva od Ann Friedman poskytuje informace o původu a tvorbě originálního díla, na základě, kterého byla provedena reprodukce. Diskuze o různých předpokladech ohledně povahy dané chromolitografie vychází z konzultací a pohledů různých kunsthistoriků. Mezi důležité zdroje patří restaurátorská zpráva a odborné články zabývající se barevnou litografii ve Francií, včetně specializovaného obchodování a reprodukcí chromolitografie. Na základě těchto podkladů se pokusím analyzovat možnosti vzniku reprodukce. Opomenuta nebude ani terminologie "anaplastu", která je zkoumána na základě konzultace s panem doktorem Šámalem. Cílem této práce je studium konkrétního díla ze soukromé...
Postavení zajištěného věřitele v insolvenčním řízení
Šámal, Patrik ; Sedláček, Miroslav (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Postavení zajištěného věřitele v insolvenčním řízení Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu insolvenčního řízení z pohledu zajištěného věřitele od jeho zahájení až do skončení, s cílem posoudit efektivnost platné právní úpravy a postavení věřitele v insolvenčním řízení. Práce se nezabývá komplexním rozborem postavení zajištěného věřitele, ale zaměřuje se na klíčové milníky insolvenčního řízení a s tím spojené výkladové nejasnosti. Interpretace a aplikace těchto předpisů jsou často problematické a vyžadují hlubší porozumění základních právních principů insolvenčního práva. Práce se zaměřuje na objasnění těchto problematických oblastí s poukazem na relevantní judikaturu. Diplomová práce předpokládá, že chování věřitele je založeno na ekonomické teorii lidského chování, která vychází z předpokladu racionálního jednání a snahy maximalizovat vlastní prospěch. Práce se skládá z pěti hlavních kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecný význam věřitele v rámci insolvenčního řízení a požadavek na jejich pluralitu, který vyplývá z definice problému sdíleného statku. Dále byl podrobně vymezen institut zajištěného věřitele dle § 2 odst. 2 písm. g) IZ, který disponuje vybraným zajišťovacím institutem ve vztahu k majetku náležícího do majetkové podstaty. Dále byly vymezeny speciální případy zajištěného...
Princip kasační a princip apelační v trestním řízení
Podlucký, Jakub ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Princip kasační a princip apelační v trestním řízení Abstrakt Kasační a apelační principjsou dva základní principy,které ovládají opravné trestní řízení. Tato práce mapuje míru jejichvýskytuv současné právní úpravě českého trestníhořízení a návrhy možné úpravy v novém trestním řádu, o jehož přijetí se v posledních letechmluví stále častěji. Kasační ani apelační princip už dnes totiž nenajdeme ve své čisté podobě u žádného opravnéhoprostředku,nýbrž vždy jde o kombinaci obou principůs převahoujednoho z nich.Práce se tak snaží o naleznutí vhodné kombinace těchto principůu jednotlivýchopravných prostředků. První část této práce se věnuje postavení kasačního a apelačního principu v systému principů, které ovládají české trestní řízení, a vymezuje definici apelačního a kasačního principu v jejichčisté, ryzí formě. Druhá část je věnována historickému exkurzu postavení apelačního a kasačního principu v trestníchřádech platných na území současné České republikyod roku 1873 do roku 2001. Třetí část této práce se zabývá současnou právní úpravou, zejména pak vymezením současného pojetí jednotlivýchprincipů, jejichvýhod a nevýhod a úpravě jednotlivýchřádných a mimořádných opravných prostředků a vlivu kasačního a apelačního principu na tyto opravné prostředky. Čtvrtá část porovnává současnou právní úpravu s návrhy de...
Sochařské dílo Stino Paukerta
Paukertová, Martina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
The concern of this bachelor theses is about sculptor and medallist Stino Paukert (*1879 †1960), pupil of Stanislav Sucharda (*1866 †1916). The main aim of this thesis is a listing of his works and an attempt to contextualize it. It chronologically through his life events map his work. The first part is devoted to the beggining of his life and study, the next one is about his stay in Rome and the last one is about his work after the first world war and return to the Czechoslovak Republic. As a supplement is the listing of his work.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šámal, Patrik
1 Šámal, Pavel
8 Šámal, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.