Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,673 záznamů.  začátekpředchozí27664 - 27673  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

For the use of German modal verbs and their competition forms in contrastive comparison with Czech language
Švachová, Olga ; Dovalil, Vít (oponent) ; Doležal, Jiří (vedoucí práce)
v predlozene pnici "K pouiiti nemeckjch modalnich sloves a jejich konkurencnich forem v kontrastivnim srovnani s cestinou (( je porovmivan system nemeckych modaInich sloves se systemem modaInich sloves ceskych. Nejvice pozomosti je venovano modalnim slovesum vyskytujicim se v nemeckem jazyce. Po jejich podrobnem popisu nasleduje jejich konfrontace se slovesy ceskymi. Oba jazyky jsou schopny pomoci vyse jmenovanych sloves vyjadfovat modalitu, tedy zpusob prezentace obsahu vypovedi mluvcim, ktery je dan jeho stanoviskem k vyjadfovane skutecnosti. Na oblast modality je v nemecke i v ceske lingvistice nahlizeno ruznym zpusobem. lednotliva lingvisticka pojeti se li si jak ve faktu, zda mohou modalni slovesa tvofit samostatnou skupinu v ramci systemu sloves, tak i v reseni otazky, ktera modaIni slovesa patri do skupiny tzv. klasickych (popripade vlastnich) modaInich sloves ci modalnich sloves v uzsim slova smyslu. Pfi zpracovani vyse uvedeneho tematu vychazim z nejcasteji uvadenych pojeti, ktera do klasicke skupiny nemeckych modaInich sloves radi slovesa dürfen, können, mögen, müssen, sollen a wollen a do klasicke skupiny ceskych modaInich sloves pak slovesa nasledujici: chtit, mit, moci, muset a smet.

Jinakost z pohledu vnějšího a vnitřního
Francová, Markéta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Ve své diplomové práci nazvané "Jinakost z pohledu vnitřního a vnějšího" se zabývám tématem jinakosti. Cílem mé práce je zachytit pohled "Jiných" na sebe sama, jejich životní příběh, to, zda se Vni'mají jako "Jiní", jak svou jinakost prožívají a zda ji přijímají, s jakými reakcemi okolí se Setkávají. Dále jsem se snažila zjistit, jak jejich jinakost přijímají jejich blízcí. Také mě zajímal názor "Jiných" na lidi, kteří jsou stejně jiní a názory na odlišné jinakosti. Jinakost je v této práci prezentována na příběhu člověka s tělesným postižením, s homosexuální orientací, na příběhu člověka ruské národnosti a věřícího katolíka. Práce má dvě části. První, teoretická, část představuje uvedení do světa těchto čtyřech 'jinakostí" - tělesného postižení, homosexuality, ruské národnosti a katolictví. Zabývá se, v Případě, že je to nutné, definováním dané skupiny, psychickým vývojem, prezentováním výzkumů, které se váží k danému tématu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Deníky dívek
Lásková, Marie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Hlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...

Předsudky majority vůči cizincům
Boštíková, Marie ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá předsudky české společnosti vůči cizincům, jmenovitě vůči Ukrajincům. Sledovaný problém je nahlížen jak z hlediska názoru majority, tak z hlediska zkušenosti cizinců. Předsudky české společnosti jsou reflektovány českými a ukrajinskými studenty nebo doktorandy pražských VŠ nebo VOŠ. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část představuje Ukrajince žijící v ČR. Je zmíněna historie, ale prostor je věnován hlavně současné situaci migrantů, kteří přicházejí do ČR po roce 1989. Stručně je nastíněna oblast práva, která se cizinců dotýká. Ústředním tématem je problematika postojů a předsudků. Empirická část popisuje cíl práce, metody sběru a analýzy dat a výzkumný soubor, ale hlavním úkolem je prezentovat data vlastního kvalitativního výzkumu, která nás seznamují s pohledem Čechů a Ukrajinců na předsudky české společnosti. Obě perspektivy jsou porovnány za účelem nalezení případných shod a rozdílů. V rámci diskuse a závěru jsou tato zjištění interpretována na základě dialogu s odbornou literaturou. Klíčová slova: Ukrajinci v ČR, předsudky, postoje, migranti, integrace

Symbolika v díle Ibn Síny: Interpretace iniciačních příběhů
Vitásková, Magdaléna ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Ostřanský, Bronislav (oponent) ; Pirický, Gabriel (oponent)
Záměrem předkládané práce je interpretace příběhů Živý, syn Bdícího, Pták a Salamán a Absál, jejichž autorem je jeden z největších myslitelů středověkého islámského Východu Ibn Síná (980-1037). Na rozdíl od jeho filosofických a lékařských spisů se zmíněné příběhy vyznačují odlišným charakterem a vytvářejí uzavřený vyprávěcí cyklus. Vycházím z předpokladu, že díla svou tematikou, použitými narativními postupy a obsaženou symbolikou spadají do iniciačního žánru, přičemž hlavním cílem této práce je danou hypotézu potvrdit prostřednictvím hermeneutické interpretace. Ukázalo se, že příběhy jako celek vykazují charakteristické iniciační rysy: hrdinovo bloudění, jeho zoufalství nad vlastní existenciální situací a touhu po dosažení vyššího ontologického statusu, setkání se zasvětitelem, iniciační zkoušky, překročení hranice mezi nezasvěceným a zasvěceným prostorem, konečné zasvěcení prostřednictvím symbolické smrti. Interpretace jednotlivých děl zase odhalila vnitřní koherenci každého příběhu: Živý, syn Bdícího se zaměřuje na motiv průvodce-zasvětitele a popis jednotlivých stupňů na iniciační cestě směrem vzhůru, Pták emotivně vypráví o stavu předcházejícímu zasvěcení a poté se věnuje průniku do zasvěceného prostoru a konečně Salamán a Absál spěje svou zdánlivou tragičností ke kýženému zasvěcení ve formě...

Obraz válečných zajatců v amerických médiích po nástupu Baracka Obamy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Americký vztah k válečným zajatcům, přesněji řečeno jeho mediální zobrazení, je hlavním motivem této bakalářské práce. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda tento vztah v amerických filmech a seriálech odpovídá reálnému přístupu americké administrativy k zajatcům. Ten se totiž od roku 2001 velmi proměňoval v závislosti na situaci v Afgánistánu a Iráku, ale také ve vztahu k rozhodnutím nejvyššího soudu a podpoře americké veřejnosti. Tato práce čerpá zj. z oficiálních dokumentů americké administrativy, a také z několika vybraných snímků (24 hodin, Ve jménu vlasti, 30 minut po půlnoci a Přízraky z Abu Ghraib). Výchozí teze, že se reálný přístup odrazil i ve snímcích, byla v práci v zásadě potvrzena, avšak rozdíly mezi snímky byly značné, a proto nelze výrok jednostranně paušalizovat.

Česká verze Ossianových zpěvů a Máchova poezie
KRÁLOVÁ, Ilona
Tématem bakalářské práce je rozbor českého překladu Ossianových zpěvů a porovnání s vybranými básněmi K. H. Máchy. Práce se zaměřuje na analýzu a srovnání motivů a poetiky těchto básní. Máchovy básně jsou vybrány na základě vlastního názoru a komentáře Miroslava Červenky ke kriticky ověřenému textu Máchových básní. Na závěr se pokusím popsat, jakým způsobem česká verze Ossianových zpěvů ovlivnila dobový literární diskurz.

Ageismus - diskriminace na základě věku
STAŇKOVÁ, Dana
Tato práce se zabývá ageismem neboli diskriminací na základě věku, tedy tématem, které se stalo velmi aktuálním z důvodu prodlužující se délky života. Stáří je neoddělitelnou součástí našeho života, tato životní etapa je stejně důležitá jako například dětství či dospívání, a je proto nutné toto období vnímat a nepřehlížet potřeby. Teoretická část práce se zabývá hledisky související s věkem, tedy demografií, kategoriemi stáří a stárnutím, ovlivňujícími faktory stáří, samotným ageismem, jeho zdroji a možnými řešeními. A na závěr rodinou, její solidaritou a konflikty v mezigeneračních vztazích.V praktické části se snažím zjistit názor dnešních seniorů na stáří a stereotypy s ním spojené a na ageismus. Zvolenou metodou byla forma polostrukturovaných rozhovorů s 5 seniory žijícími buď doma nebo v domově důchodců, jejich věk se pohyboval od 66- 84 let. Výsledkem je analýza jejich odpovědí na otázky okolo stáří a porovnání s poznatky z teoretické části.

Fúze obchodních korporací
Jechová, Lenka ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Randáková, Monika (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou fúze obchodních korporací. V teoretické části práce jsou uvedeny přeměny obchodních korporací a její druhy. Nejrozsáhlejší část práce je věnována fúzím v českém prostředí. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody fúzí, motivy fúzí a formy fúzí. Dále je v textu rozepsán postup fúzí, specifika jednotlivých forem obchodních korporací a také účetní řešení fúzí. Pro lepší pochopení účetního řešení následuje modelový příklad. Součástí práce jsou také informace o podnikových kombinacích podle IFRS a US GAAP. Praktická část práce je o vybraných fúzích, u kterých zvažuji, zda společnosti postupovaly dle zákona a zda byly úspěšné.

Spolupráce s biologickou rodinou dítěte umístěného v dětském domově.
KŮSOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce biologických rodičů dětí, které jsou umístěné do dětského domova Sázava. Teoretická část je věnována systému náhradní rodinné péče s důrazem na umístění dítěte do ústavní výchovy a jak probíhá výchova v dětském domově. Tato část je doplněna tématem sanace rodiny. Cílem práce je přiblížit tuto spolupráci, její možné formy a možnosti, ale také z jakého nejčastějšího důvodu děti končí v dětském domově Sázava. K naplnění výzkumných cílů jsem použila případové studie a analýzu dokumentů.