Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 464 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 


The American Identity in the Works of David Mamet and Sam Shepard
Sičák, Michal ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na otázku vztahu člověka v Americe v desetiletích po druhé světové válce nejen k vlastní identitě, k mýtům Divokého západu, ale i ke konzumní společnosti. Tyto aspekty jsem porovnal v dílech dvou amerických dramatiků Sama Sheparda a Davida Mameta, kteří se podobnými otázkami v 60. a 70. letech 20. století zabývali ve své tvorbě. V teoretické části jsem se zabýval rozvojem amerického divadla mimo Broadway. Psal jsem o třech významných divadelních souborech tohoto období, jakož i o rozdílech v jejich přístupu. Komparaci děl autorů jsem založil na teorii performance, jejímž hlavním představitelem je Richard Schechner a na teorii J. L. Austina, tzv. "performatives," to jest slov, která vyjadřují konání. V této kapitole jsem se též zabýval otázkami rituálů a mýtů v postmoderní společnosti, kde jsem vycházel především z díla Victora Turnera a Marie Maclean. Dvě hlavní kapitoly mé práce se věnují porovnání dvou her od každého z autorů právě s ohledem na to, jak Shepard a Mamet staví otázku rituálů a mýtů. Ty jsou v moderní době stále více považovány za nepostačující, zevšednělé až přímo zavádějící. Postavy v jejich hrách se tak z různých důvodů nedokáží vyrovnat se společností, jsou na jejím okraji a nemohou najít cestu zpět. Na základě porovnání děl jsem dospěl k závěru, že i...

Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: kvalitativní komparativní studie
Šimáková, Lenka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Lenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstrakt Tato práce hledá spojitosti mezi motivací k užívání sociálních sítí a užíváním samotným a jaký vliv mají sociální média na sebeprezentaci uživatelů jako způsob uchopení vlastní identity. Kvalitativní metodou hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů zkoumám pět uživatelů dvou zkoumaných sítí a hledám, jaký vliv má prostředí, technologické i sociální, na jejich vlastní sebeprezentaci (vůči ostatním). Soustředím se proto především na sociální identitu uživatelů, tedy jak a proč se projevují, jak vnímají prostředí sítě a svou roli v něm, jak je toto vnímání ovlivňuje při správě svých osobních profilů. Zaměřuji se také na další související témata, která jsou specifická právě v komunikaci on-line: kromě aspektů počítačem zprostředkované komunikace popisuji i uživatelské vnímání soukromého a veřejného prostoru, skupinovou dynamiku a užití sociálních sítí jako nástroje ke správě sociálního kapitálu. Na základě rozhovorů a jejich analýzy jsem načrtla ke každému tématu soubor hypotéz, které nacházejí nebo popisují spojitosti mezi jednotlivými oblastmi, vždy právě vzhledem ke způsobu, jakým se uživatelé na síti prezentují. Práce přináší...

Systém správy identit pro malé a střední firmy
MAXA, Karel
Tématém práce je vytvoření systému pro správu identit u malých a středních firem. Práce obsahuje čtyři hlavní části. První část obsahuje nezbytný teoretický základ jako je popsání RBAC modelu nebo namodelování vztahu mezi prakticky používanými objekty (uživatelská identita, role, pozice, oprávnění, účet...). V rámci druhé části byla provedena analýza fungování a potřeb cílených organizací. Třetí část popisuje návrhovou část vyvíjené aplikace. Čtvrtá část se zabývá samotnou implementací aplikace. Hlavním výstupem práce je hotová aplikace schopná nasazení u prací definovaných organizací. Aplikace obsahuje veškeré funkčnosti požadované v rámci první fáze projektu.

Tanec v současné izraelské společnosti
Indráková, Tereza ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (oponent)
Dizertační práce Tanec v izraelské společnosti jsem se snažila využít k přiblížení izraelské kultury a tanečního prostředí dostupné metody antropologického terénního výzkumu.Používám zde metod autentických rozhovorů s izraelskými tanečníky a tvůrci, metody zúčastněného pozorování a dostupné zdroje v podobě knižních publikací, odborných periodik a a internetových zdrojů v angličtině a v hebrejštině. Práce je zaměřena na situaci tance v moderním státě Izrael. Nahlížím na současnou kulturu Izraele také v historickém kontextu a poukazuji na jednotlivá období židovských dějin a proměnlivým vztahem k tanci a tělesnosti. Zdůrazňuji úlohu tance při hledání nové izraelské národní kultury a izraelské identity. V současné izraelské společnosti plné rasovým, etnických a náboženských problém vnímám tanec jako platformu k vzájemnému porozumění. Poukazuji na konkrétní případy, kde tanec v Izraeli slouží jako medium ke komunikaci mezi jednotlivými mezi jednotlivými společenskými skupinami. V závěru práce představuji konkrétní pohybové metody vyvinuté v Izraeli.

Návrh komunikační strategie
Viktorin, Ondřej ; Halouzková, Dana (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
V návrhu komunikační strategie pro firmu OK Plast se v práci zabývám problémem týkající se firemní identity, jež zahrnuje všechny identifikační znaky, které pomáhají rozpoznávat určitý subjekt a odlišovat ho od jiných. Firemní identita se v rámci komunikačního mixu řadí do public relations. Základem firemní identity je filozofie a historie firmy. Jedná se o určitou „hlavní strategii podniku.“

Východiska tvorby firemního stylu
Horký, Jan ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
V této práci se zabývám firemní komunikací. Pro její plánování a rozvoj je třeba udržovat aktuální komunikační a informační strategii. Pro zjednodušení jsem systém firemní komunikace rozdělil na 4 subsystémy: Kultura, informační systém, komerční komunikace a firemní styl, z nichž každým se podrobně zabývám. Společným působením těchto čtyř disciplín vzniká unikátní identita organizace a toto jsou její základní kameny. Jedním ze způsobů, jak docílit silné identity, je budování promyšleného a stabilního firemního stylu. Firemní styl je úžeji vymezen jako vizuální tvář podniku, tzv. Corporate Design. Jeho základními elementy jsou: logotyp, barevnost a typografie. Přestože firmy si mohou být v těchto základních elementech podobné, odlišují se jejich aplikacemi na komunikační aktivity. Každá vizuální identita se stává unikátním otiskem složitého firemního organismu. Účelem aplikací není pouze marketingový úspěch či vizuální dokonalost; ten spočívá v jejich funkčnosti. Proto je při jejich tvorbě nutné respektovat daleko více kritérií.

Materializace židovské identity skrze pravidla kašrutu
Schreiberová, Zuzana ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Novotná, Hedvika (oponent)
Práce se zabývá souvislostí židovské identity a dodržování pravidel kašrutu. Soustředí se na vnější projev identity, kterým je v tomto případě dodržování židovských dietetický pravidel. Účelem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry přijali respondenti výzkumu pravidla kašrutu jako součást své osobní identity, jak se znalost těchto pravidel projevuje na vytváření společenství. Samostatně bylo pojednáno o vlivu dodržování kašrutu na náboženskou kompetenci jednotlivce a na roli kašrutu v procesu konverze.

Regionální identita v pohraničí
Zich, František ; Spalová, B. ; Moravcová, M. ; Bittnerová, D. ; Roubal, Ondřej ; Kováčová, M. ; Alheit, P. ; Drauschke, P. ; Szlachcicowa, I. ; Domecka, M. ; Mrozowicki, A. ; Leonski, J. ; Hess, A. ; Gorzko, M. ; Čechák, V. ; Macháček, L. ; Walde, M.
Sborník je věnován problematice regionální identity presentované na konferenci "Evropská, národní,či regionální identita". V první části jsou uvedeny příspěvky vztahující se k dloudobému výzkumu obyvatel euroregionu Nisa. Identita obyvatel české části vychází hlavně z ekologických a estetických kvalit regionu. Druhá část sborníku zahrnuje příspěvky orientované teoreticky. Vyjadřuje se k některým otázkám vztahu lokálního příhraničního společenství k evropské integraci.

Regionální identita obyvatel české části Euroregionu Nisa
Zich, František
Pomocí biografické metody byli zkoumáni obyvtelé české, německé a polské části euroregionu. Výsledky ukazují, že jednotlivé národní části euroregionu se vyznačují výraznou osobitostí jak v rovině biografické, tak regionální identity a mentality obyvatel. Regionální identita v české části je všeobecně opřena o ekologické a estetické kvality regionu. Nejméně příznivá situace pro regionální identitu je tam, kde byl likvidován průmysl. Za pozitivní projev regionální identity považujeme snahu, zejména mladých lidí, hledat řešení v místě.