Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 


The analysis of efficiency of on-line communication of DOX
Černá, Veronika ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá posudzovaním efektivity on-line komunikácie s aplikáciou na Centrum současného umění DOX v Prahe. Sústredí sa na objasnenie teoretického rámca princípov fungovania sociálnych sietí, zmapovania nových trendov a prístupov v on-line komunikácii a marketingu. Časť práce je venovaná zisťovaniu, aké percento návštevníkov DOX-u vyhľadáva informácie o exhibíciách a ďalšom programe výhradne iba prostredníctvom internetu. Dôraz sa kladie na výskum podielu reálnych zákazníkov DOX-u voči fanúšikovskej základni na sociálnej sieti Facebook. Pre zefektívnenie on-line komunikácie DOX-u sú na základe monitoringu zmienok na internete stanovené priority pre jednotlivé on-line kanály. Vzhľadom k tomu, že Facebook je významným interaktívnym kanálom DOX-u, je vytvorená podrobná analýza publikácie príspevkov a z toho plynúce doporučenia k implementácii. V závere sa DOX vyjadruje k prínosu diplomovej práce.

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Interaktivní tabule ve výuce fyziky na druhém stupni ZŠ
DRN, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá podporou výuky v hodinách fyziky na 2. stupni základní školy pomocí využívání interaktivní tabule. Zaměřuje se na metodu a formu začlenění této pomůcky do vyučování. Dále na evaluaci již vytvořených výukových materiálů pro tuto pomůcku, které jsou k dispozici na internetových portálech zabývajícími se touto problematikou a na ty výukové materiály, které používají samotní pedagogové. Tato práce je podpořená výzkumem provedeným na vybraných základních školách jihočeského regionu. Práci doplňují videa se vzorovou výukou hodiny fyziky, kde je tato technologie využívána a vlastní digitální výukové materiály.

Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.

Řízení ve vzdělávání (se zaměřením na zdravotně a sociálně znevýhodněné jedince)
Muchová, Zdeňka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním v základní škole. Počty těchto žáků se v běžných školách neustále zvyšují. Současná reforma školství umožňuje školám pomocí svého nového vzdělávacího programu pro tyto žáky vytvořit podmínky integrace do běžné třídy. Teoretická část je zaměřena na změnu obecně - jak ji lidé vnímají, jaké jsou její typy, jaké jsou možnosti řízení lidí při změně aj. Dále se zabývá problematikou zdravotně a sociálně znevýhodněných žáků a jejich integrací do běžné školy. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření. Použitím výzkumných metod je analyzován současný stav systému integrace na jedné základní škole a zjištěny možnosti rozvoje a změn. Celkovým výstupem výzkumu je vytvoření návrhu Rozvojového programu integrace.

Motivace žáků na středních odborných školách
NOVÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se nazývá Motivace žáků na středních odborných školách. Teoretická část je zaměřena především na osvětlení pojmů. Jsou zde k nalezení hlavní přístupy motivace a základní zdroje motivace. V závěru teoretické části jsou popsány motivační důvody studia. Praktickou část práce tvoří dotazníkové šetření, u kterého byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Hlavním cílem práce je zjištění motivace studentů na středních odborných školách z pohledu výběru studijních oborů se zaměřením na strojírenství a zájmů o techniku jako takovou.

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství

Práce výchovného poradce na základní škole
Malá, Martina ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Projekt koncepce výchovného poradenství na základní škole veV.vychází z teoretických základů týkajících se výchovného poradenství. V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy problémů, se kterými se VP na základní škole setkává. Tento teoretický rámec pak tvoří osnovu pro zpracování koncepce práce VP na konkrétní škole. Součástí projektu jsou i dotazníky pro žáky, informační leták pro rodiče. V bodech, ve kterých je to možné, je navržen i časový plán realizace. Teoretická část bude sloužit jako informační základna pro učitele. Při realizaci projektu je důležitá spolupráce VP,TU a ředitele školy. V praktické části se zabývám možností integrace nevidomé dívky do základní školy.( materiální vybavení, personální zajištění, individuální vzdělávací plán, spolupráce s rodinou…)

Finanční dopady ekonomické krize na hudební festivaly klasické hudby v České republice
Jelínek, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční dopady ekonomické krize na hudební festivaly klasické hudby v České republice" má za cíl zmapovat a interpretovat dopady ekonomické krize na vybrané kulturní akce v oblasti klasické hudby, a to pomocí deskripce vlivu eventuálního poklesu finančních prostředků na výstupy a efektivitu těchto subjektů. V první části popisuje práce základní teoretická východiska financování kultury a kulturní politiky v České republice a představuje základní ekonomické teorie chování ekonomiky v době ekonomických krizí jako určité východisko pro další interpretaci výkonu daných organizací. Druhá část práce přináší kvalitativní výzkum možných proměnných na reprezentativním vzorku festivalů v oblasti klasické hudby pomocí obsahové analýzy výročních zpráv daných institucí a sekundární analýzy dalších dat relevantních institucí. V závěrečné části se pokouší o zhodnocení vlivu ekonomické krize na kulturní sektor, potvrdit a vyvrátit dané premisy a zhodnotit finanční stabilitu českých festivalů klasické hudby vůbec.