Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 167 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Hodnocení životního prostředí
Šamanová, Gabriela
V květnovém výzkumu byly zařazeny otázky týkající životní prostředí. Lidé vyjadřovali spokojenost event. nespokojenost s životním prostředím v ČR, v místě bydliště a jak jsou spokojeni s některými oblasti životního prostředí.

Návrh informačního systému pro operativní řízení výroby
Ševčík, Pavel ; Krejčí, Jaromír (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Životní fáze provozu informačního systému je charakteristická častými změnami požadavků na vlastnosti systému. Přizpůsobení se těmto požadavkům je nezbytnou podmínkou pro úspěšnost systému v jeho prostředí. Změna, kterou proto systém musí prodělat, může být pokaždé jinak rozsáhlá. Pokud je nutné pro uspokojení nových požadavků přidat, odebrat nebo změnit jednotlivé komponenty systému a vazby mezi nimi, hovoříme o změně architektury systému. Tento zásah je natolik rozsáhlý, že je velice riskantní ho provádět bez jakékoliv kontroly a řízení. Tato práce se zabývá právě těmito změnami a jejich řízením. Jsou zde navrženy hlavní fáze procesu změny a jednotlivé činnosti patřící do těchto fází. Návrh těchto fází vychází z procesu vývoje IS a dostupné literatury z této oblasti. Cílem je poskytnout určitý rámec, na jehož základě bude možné zmíněný proces řídit.

Indický trh s luxusním zbožím
Dytrtová, Hana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Hlavním cílem je popsání potenciálu indického trhu s luxusním zbožím. První kapitola nabízí teoretický základ pro následnou analýzu, popisuje luxus, luxusní marketing a zabývá se celosvětovým trhem luxusního zboží a jmenuje největší světové trhy. Druhá kapitola začíná PEST analýzou podnikatelského prostředí Indie, zaměřuje se na historii luxusu v Indii, zmiňuje současné trendy, charakterizuje typického zákazníka luxusního zboží a navíc analyzuje vliv krize na tento specifický sektor. Poslední kapitola se zabývá možnostmi trhu a obsahuje tři případové studie, vyhodnocené SWOT analýzou, francouzského LVMH, indického Forest Eseentials a českého Lasvitu . V neposlední řadě jsou popsány i příležitosti pro české luxusní značky a predikce vývoje na následujících pět let.

Reflexe díla Františka Bakuleho ve vztahu k dnešní speciálně pedagogické praxi
BALÍKOVÁ, Tereza
František Bakule byl významným českým pedagogem první poloviny 20. století, prvním ředitelem Jedličkova ústavu v Praze, zakladatelem tzv. Bakulova ústavu a jedním z mála českých představitelů alternativního pojetí výchovy a vzdělávání uznávaných v zahraničí. Jeho odkaz však v současné době není naší odbornou veřejností v rámci hlavního vzdělávacího proudu ani speciálních škol dále systematicky rozvíjen a prakticky uplatňován, na rozdíl od řady zahraničních alternativních pedagogických směrů, které jsou zde úspěšně aplikovány. Cílem této bakalářské práce je proto analyzovat dílo Františka Bakuleho prizmatem současného školního edukačního prostředí s důrazem na vzdělávání žáků se zdravotním postižením. První kapitola je věnována nástinu životní cesty Františka Bakuleho, zejména se zaměřením na významné mezníky, které ovlivnily utváření jeho osobnosti, jeho myšlenky, inspiraci a motivaci a které se projevily v jeho pedagogické činnosti a následně v jeho vlastním uceleném konceptu výchovy a vzdělávání. Konkrétně je zde zmíněno jeho rodinné zázemí a dále je prostor věnován zejména jeho učitelským zkušenostem až po působení v Jedličkově ústavu a etapu života spojenou s jeho vlastním ústavem. Druhá část bakalářské práce je již zaměřena výhradně na Bakuleho specifický edukační koncept. Nejprve jsou zde vymezeny jeho principy a následně uvedeny originální učební osnovy a návrh ideálního prostředí třídy. Text dále obsahuje detailní popis výuky několika předmětů, které byly těžištěm Bakuleho konceptu, a to jmenovitě pracovních činností, hudební výchovy a výtvarné výchovy. Původní didaktické postupy jsou analyzovány s využitím současné terminologie. Vzhledem k vymezenému cíli bylo třeba ve třetí kapitole analyzovat současné pojetí vzdělávání ve výše zmíněných, podle Bakuleho stěžejních oblastech. Text je koncipován tak, aby bylo možné následně reflektovat dílo Františka Bakuleho z pohledu dnešní pedagogické, respektive speciálně pedagogické praxe, nalézt styčné body či odlišnosti a odhalit nevyužitý inspirační potenciál. Tomu je pak věnována čtvrtá, závěrečná kapitola. Na základě analýzy a následné reflexe bylo ve výsledku konstatováno, že ačkoli se Bakulem formulované vzdělávací cíle významně neodlišují od současného pojetí zakotveného v příslušných rámcových vzdělávacích programech, k jejich dosažení se v současné době užívá odlišných postupů a metod. A to přestože sám Bakule své postupy, které lze velmi zjednodušeně charakterizovat mottem "neučit žáky o životě a práci, ale životem a prací", s úspěchem ověřil v praxi a že mu v řadě případů daly za pravdu pozdější výsledky psychologických výzkumů, čímž poskytly jeho didaktickému odkazu teoretickou oporu. Z výše uvedeného je zřejmé, že odkaz díla Františka Bakuleho nebyl naší odbornou pedagogickou veřejností dostatečně doceněn a vytěžen. Na druhou stranu je třeba konstatovat, že jeho širšímu uplatnění stojí v cestě roztříštěnost, v níž se nám dochoval.

Founding financial project
Lipková, Jela ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Štamfestová, Petra (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření zakladatelského finančního projektu kadeřnického salónu, který informuje o proveditelnosti daného podnikatelského projektu a jeho celkového efektu z investovaného kapitálu. Teoretická část definuje základní pojmy spojené se založením podniku a jeho činnosti, popisuje základní postupy zakládání podniku a tvorbu zakladatelského projektu a popis jeho součásti. Praktická část obsahuje základní popis podnikatelského záměru, analýzu okolí, ve kterém bude podnik činný. Pokračuje vypracováním zakladatelského rozpočtu a variantního finančního plánu na následující roky. Poslední část hodnotí podnikatelský záměr na základě hlavních finančních ukazatelů.

Strategie zvládání strachu a bolesti u dětí v souvislosti s ošetřovatelskou péčí
PROCHÁZKOVÁ, Zuzana
Pro sestru pečující o dětské pacienty jsou důležité nejen znalosti z pediatrického ošetřovatelství, osobnostní a sociální předpoklady, ale i teoretické a praktické poznání metod a technik sloužících k identifikaci a efektivnímu ovlivňování bolesti a strachu. Tato diplomová práce si kladla za cíl identifikovat základní zdroje strachu u hospitalizovaných dětí předškolního a mladšího školního věku a zjistit účinné metody a zásady spolupráce s dítětem, případně s jeho doprovodem za účelem zmírnění strachu u dětského pacienta. Dále pak zmapovat diagnostiku a hodnocení bolesti u dětí sestrami a předložit, jaké způsoby nefarmakologického tlumení bolesti u dětí jsou v souvislosti s ošetřovatelskou péči nejčastěji využívané. Empirická část byla zpracována formou kvalitativní analýzy dat, pro jejich sběr byla zvolena technika polostrukturovaného rozhovoru. První výzkumný soubor byl tvořen 12 sestrami, druhý výzkumný soubor pak tvořilo 12 dětských pacientů předškolního a mladšího školního věku. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že většina dotázaných sester se domnívá, že se dětští pacienti nejvíce bojí cizího prostředí, dále pak očekávané bolesti a samoty bez rodičů. Odpovědi dětských respondentů na tuto otázku se však lišily - nejvíce dotázaných dětí uvedlo, že se bojí bolesti, dále pak cizího prostředí, omezení svých potřeb, nepřátelského přístupu zdravotníku a spolupacientů, smrti a tmy. Nejvíce oslovených sester se domnívá, že nejúčinnějším způsobem, jak řešit strach u dětských pacientů je přátelský přístup zdravotníků, jako další účinnou metodu pak uvedly možnost odvedení pozornosti od strachu a přítomnost doprovázejícího rodiče. Při konfrontaci odpovědí sester s odpověďmi dětských pacientů v této oblasti došlo ke shodě u dvou nejčastějších zmíněných metod, kterými byly "přátelský přístup zdravotníků" a "odvedení pozornosti od strachu". Dále pak dětští pacienti zmínili ke zmírnění strachu dodržování navyklých specifik při usínání a požadavek, aby se o ně starala během hospitalizace stejná sestra, resp. menší počet stejných sester. Kromě uvedených metod, všech 12 dotázaných dětí uvedlo jako zásadní faktor pro snížení pociťovaného strachu z nemocničního prostředí pobyt rodičů na oddělení. Co se týče oblasti zásad spolupráce, sestrami byla uvedena důležitost jednotného postupu mezi zdravotníky a dítětem, kladly důraz především na vhodnou formu informací. Dále byl uveden význam poskytnutí psychické a emoční podpory, navození atmosféry důvěry a přínos dobře provedené edukace, byla zmíněna i potřeba klidu a zbytečného nevyrušování. Na rozdíl od sester, děti se svými doprovody v oblasti zásad spolupráce kladou na první místo poskytnutí psychické a emoční podpory, dále pak uvedly stejně jako oslovené sestry význam dostatku poskytnutých informací. 4. výzkumná otázka se zabývala metodami, které sestry využívají k monitoraci bolesti u hospitalizovaného dítěte. Většina sester uvedla jako hlavní metodu rozhovor s dětským pacientem či jeho doprovodem s využitím cílených dotazů na bolest. Dětské odpovědi tvrzení sester potvrdily. 5. výzkumná otázka zněla: Jaké způsoby nefarmakologického tlumení bolesti v souvislosti s ošetřovatelskou péčí jsou u dětí nejčastěji používané? Většina dotázaných sester uvedla techniku odvedení pozornosti od bolestivého stimulu, dále pak význam využití fyzikálních metod, vhodnou úlevovou polohu a přípravu na nepříjemný výkon se zapojením doprovázející osoby dítěte. Děti potvrdily jako přínosné odvedení pozornosti od bolesti, dále pak uvedly přátelský přístup sester, ledování bolestivého místa a úlevovou polohu. Při prožívání akutní bolesti bylo požadováno zejména zajištění klidu a soukromí. Všechny děti zdůraznily význam rodičovské přítomnosti. Teoretická část diplomové práce, stejně jako výsledky empirické výzkumné fáze, jsou vhodné ke zpřístupnění sestrám pečujícím o dětské pacienty a mohou přispět ke zkvalitnění péče na dětských lůžkových odděleních.

Potenciál udržitelného rozvoje obce
Uhlíková, Ivana ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Marcela, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou strategie udržitelného rozvoje se zaměřením na environmentální pilíř a následné hodnocení implementace environmentální udržitelnosti ve městě Kladně. Cílem bylo zhodnotit aktivní i perspektivní environmentální politiku tohoto města. V teoretické části jsou popsány jednotlivé zákony, dokumenty a nástroje týkající se environmentální politiky a udržitelného rozvoje. Práce popisuje zájmové území, jeho historický vývoj, demografii, životní prostředí, sociální oblast a kulturu. Na konkrétních příkladech je poté doporučeno, jak by environmentální management města Kladna mohl postupovat. Navržená doporučení jsou výsledkem analýzy všech zjištěných dostupných informací a zahrnují také potřeby a požadavky obyvatel města. Důležitá je aktualizace Strategie environmentální politiky a uvedení aktivit ze Strategie udržitelného rozvoje SO ORP Kladno do praxe. Zlepšení veřejné služby a komunitní soudržnost. Vytvoření školních fór na základních školách. Závěrečná část obsahuje výsledky terénního šetření. Při tom byly rozdány a sesbírány dotazníky v kombinaci s řízenými rozhovory.

Srovnání základních věroučných dokumentů CČSH a ČCE
Vejvoda, Michal ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Srovnání základních věroučných dokumentů CČSH a ČCE The Comparison of the basic doctrinal Documents CČSH and ČCE Michal Vejvoda Porovnání základních věroučných dokumentů v jejich širším kontextu vedlo ke zjištění vzácných shod ve věrouce církví. Byly přece jen nalezeny některé více či méně významní rozdíly. Zejména otázka pravidla víry, za kterou ČCE přijímá podle svých Zásad Slovo Boží, které čerpá zejména výkladem Písma Svatého při spolupůsobení Ducha svatého a pro CČSH jím naproti tomu je Duch Kristův. Při bližším posouzení se jedná o podobné pojetí tohoto pravidla. Dalším rozdílem je pojetí a přístup k církvi, CČSH hovoří o Boží církvi jako viditelné, zjevující se ve viditelném lidském společenství, ČCE o neviditelné Boží církvi, působící ve viditelném konkrétním společenství. Dalším tentokrát praktickým rozdílem je počet vysluhovaných svátostí, nicméně tento rozdíl je potlačen blízkostí jejich pojetí a přístupem k nim. V ČCSH je patrnější důraz na církev jako instituci, v Zásadách ČCE zase větší důraz na působení v podmínkách současného světa. Obě církve jsou si tedy svým učením velmi blízké a jejich svébytné teologické důrazy se více doplňují a vyvažují, než aby působily protichůdně.

Poruchy chování u dospívajících v kontextu socializace
Kajuková, Věra ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapování faktorů, které se podílejí na vzniku a rozvoji poruch chování v kontextu socializace. Konkrétně se zabýváme rizikovými faktory na straně objektů a subjektů socializace a jejich vlivu na vznik a rozvoj poruch chování. Dále se orientujeme na načrtnutí povahy poruch chování v souvislosti s jejich projevy. Práce je pro přehlednost rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. V první části této práce shrnujeme dosavadní poznatky o poruchách chování u dětí a dospívajících. Teoretická část zahrnuje kapitolu týkající se socializace. Konkrétně se zabýváme etapami socializace, prostředky (činiteli) socializace a způsoby socializace. Dále se věnujeme konkrétním prvkům socializačního procesu v souvislosti s poruchami chování, podrobněji se orientujeme zejména na prostředí rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Následující kapitoly obsahují informace týkající se epidemiologie poruch chování a používaných diagnostických kritérií, jednotlivých poruch chování a jejich projevů. Určitý prostor ponecháváme také etiologii poruch chování, zabýváme se rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními. V závěru empirické části se dotýkáme řešení problémů dětí s poruchami chování - prevenci, výchovné intervenci a léčbě. Empirická část je tvořena kasuistikami čtyř jedinců - dvou...

Řízení procesu změny architektury IS
Kuba, Petr ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Ošmera, Jiří (oponent)
Životní fáze provozu automatizovaného informačního systému je charakteristická častými změnami požadavků na vlastnosti systému. Přizpůsobení se těmto požadavkům je nezbytnou podmínkou pro úspěšnost systému v jeho prostředí. Změna, kterou proto systém musí prodělat, může být pokaždé jinak rozsáhlá. Pokud je nutné pro uspokojení nových požadavků přidat, odebrat nebo změnit jednotlivé komponenty systému a vazby mezi nimi, hovoříme o změně architektury systému. Tento zásah je natolik rozsáhlý, že je velice riskantní ho provádět bez jakékoliv kontroly a řízení. Tato práce se zabývá právě těmito změnami a jejich řízením. Jsou zde navrženy hlavní fáze procesu změny a jednotlivé činnosti patřící do těchto fází. Návrh těchto fází vychází z procesu vývoje IS a dostupné literatury z této oblasti. Cílem je poskytnout určitý rámec, na jehož základě bude možné zmíněný proces řídit. Úvodem do problematiky architektury IS je první část této práce. Poslední část je pak věnována konkrétnímu příkladu změny architektury z praxe a jejímu zhodnocení.