Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,309 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Zdravý životní styl {--} jak k němu přivést žáky 2. stupně základních škol
VOŘÍŠKOVÁ, Barbora
Lidské zdraví je jednou z nejdůležitějších hodnot v životě člověka a podílí se tak velkou měrou na jeho kvalitě. Každý jedinec své zdraví sám ovlivňuje, a to se mění v průběhu celého života.

Energetická politika Ruské federace:současný stav a perspektívy
Kučera, Jakub ; Lupták, Milan (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá energetickou politikou Ruské federace v letech 2000 až 2008 a jejími perspektivami do roku 2030. Nejprve jsou analyzovány jednotlivé cíle ruské energetické politiky. Následně je pozornost věnována třem ekonomickým cílům, které musejí být naplněny, má-li se Rusko stát "energetickou supervelmocí". Za prvé, je hledána odpověď na otázku, jestli Rusko disponuje dostatečným množstvím ropy a plynu pro zahraniční trhy a je technicky schopno zajistit jejich vývoz, aby se mohlo prosadit jako"energetická supervelmoc". Za druhé, zda uspěje s exportem ropy a zemního plynu na světových trzích a zdali se mu daří diverzifikovat přepravní cesty pro své vývozy. Za třetí, jestli snaha "rozhýbat" ekonomiku pomocí příjmů ze surovinových exportů měla úspěch a může tomu tak být i nadále. Odpověď na každou z těchto otázek sleduje práce ve dvou časových dimenzích. Pohled do minulosti má nejdříve objasnit, jak si ruská energetická politika vedla při realizaci těchto cílů do roku 2008, resp. jakým problémům při jejich uskutečňování čelila. Z tohoto základu následně vychází pohled do budoucnosti.

Srovnání právní úpravy základních institutů bytového družstva v Polsku a v České republice
Mendroková, Eva ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Zakladni aspekty pravnich uprav bytovych družstev v Česke republice a v Polsku byly ve svych zakladni obrysech představeny vyše. Aby však byl naplněn smysl celého tematu teto diplomove prace, je nutno z jejich srovnani vyvodit určity zavěr. Počatky modernich bytovych družstev se v obou zemich vyvozovaly ze zcela různych historickych okolnosti. Polsko se po druhe světove valce jen těžko vzpamatovavalo z nasledků valečnych škod, tzn. i stav bytoveho fondu byl v teto době zcela nedostatečny a celkova bytova situace teměř kriticka. Opačny stav ovšem shledavame v tehdejšim Československu. Valečne ztraty byly nesrovnatelně nižši oproti škodam v Polsku, navic v důsledku vysidleni pohraničnich oblasti bylo bytů dostatek. Tyto rozdilne podminky, ktere tvořily pomyslnou startovni čaru vzniku moderního bytoveho družstevnictvi v obou srovnavanych statech, mohly byt důvodem k přijeti rozdilnych opatřeni v ramci upravy družstev. Avšak v cele povalečne době se neobjevily zvlaště vyznamne principialni rozdilnosti v charakteru upravy družstevnich vztahů. Obě současne pravni upravy jsou předevšim založeny na odstraněni deformaci předchozích systemů a na uplatňovani mezinarodně uznavanych družstevnich zasad, ať již jsou v pravnich normach explicitně vyjadřeny, či nikoli. Jak vyplynulo, pravni upravu BD v Česke republice lze...

Reswitching u zakladatelů postkeynesovství
Kraffer, Robin ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Práce se zabývá vývojem myšlení Joan Robinsonové, Nicholase Kaldora, Piera Sraffy a Luigi Pasinettiho ve vztahu k problematice reswitchingu. U Robinsonové, Kaldora a Sraffy ukazuje na význam debaty o nedokonalé konkurenci a Keynesovy teorie pro rozvoj jejich názorů v teorii kapitálu. Tu v 50. letech problematizovala Robinsonová otázkou, jak měřit kapitál. Objevila možnost zpětného přechodu na pracovně náročnější techniku při růstu mezd, nevěnovala jí ale velkou pozornost. Práce dále zjišťuje význam Sraffova řešení neměnného měřítka hodnoty pro rozvoj debaty o zpětném přechodu technik v 60. letech. Do té se zapojili Pasinetti i Robinsonová. V 70. letech ale Robinsonová znovu odmítla přikládat zpětnému přechodu význam v kritice neoklasické teorie, čímž se připojila ke Kaldorovi. K závěru je zodpovězena otázka, zda Robinsonová podcenila význam reswitchingu, jak se domnívá Pasinetti - podcenila jej v 50. letech, zatímco v 70. letech nelze tuto otázku jednoznačně rozsoudit i přes nalezené rozdíly mezi postkeynesovci a neoricardovci.

Divadelní výprava? Jevištní výtvarnictví ? Scénografie? porovnání teoretického vnímání scénograf ie v dílech Otakara Zicha a Růženy Vackové
Vöröšová, Markéta ; KOUBSKÁ, Vlasta (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na porovnání teoretického vnímání scénografie v dílech českých estetiků Otakara Zicha a Růženy Vackové. Celé srovnání je začleněno do kontextu české moderní scénografie. Na vybraných nejvýznamnějších inscenacích lez také ukázat nové tendence, jež se v divadelní historii u nás objevují. Uznala jsem za důležité připomenout si divadelní tvůrce a jejich díla, na nichž se právě názory Zicha a Vackové na pojetí divadla formovaly. Vzhledem k tomu, jakými všestrannými osobnostmi Otakar Zich a Růžena Vacková byly, se musím v bakalářské práci zmínit alespoň okrajově o všech oblastech jejich působení. Pokusím se shrnout jejich profesní dráhu a vliv na následovníky ? bez opomenutí jejich životních osudů. U osobnosti Otakara Zicha se věnuju významu jeho nejpodstatnější práce Estetiky dramatického umění. Také se pokouším shrnout osobnost Růženy Vackové a okolnosti vzniku díla Výtvarný projev v dramatickém umění. Jedná se o kompilační dílo, v němž se snažím představit dva pohledy na výtvarnou složku v divadle. Porovnávám jejich používanou terminologii, stejně jako se pokouším přiblížit jednotlivé scénografické aspekty, které Vacková ze svého předchůdce a učitele rozvinula, nebo proti kterým se naopak vyhranila. Svou pozornost jsem zaměřila také na otázky možné podoby scénografie, spojení scénografie s výtvarným uměním a architekturou, jak si daní autoři představovali ideální scénu, jakou váhu přikládali scénickým poznámkám, stejně jako otázky světla, kostýmu, masky, scénických předmětů? Tato bakalářská práce poskytuje pouze odrazový můstek pro další hlubší zkoumání. Nabízí se možnost jít do větších podrobností, stejně jako rozšířit náhled o další představitele české divadelní teorie a jejich pojetí scénografie. Snad se mi v budoucnu podaří obsáhnout dané téma ve své celistvosti až do dnešních dnů.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Možnosti identifikace botnetové robotické aktivitiy
Prajer, Richard ; Palovský, Radomír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možné způsoby, jak odhalovat robotickou aktivitu botnetů na síti. Nejprve se věnuje jejich detekci založené na analýze úplných paketů, a to prostřednictvím DNS, HTTP a IRC komunikace. Detekci založenou na analýze úplných paketů však shledává z technických i etických důvodů neuplatnitelnou. Poté se zaměřuje na analýzu vycházející ze záznamů metadat o síťových tocích, které upravuje tak, aby byly zpracovatelné strojovým učením. Pomocí různých metod strojového učení pak vytváří detekční modely, jejichž úspěšnost poměřuje. Jako přijatelně úspěšná se pro odhalování robotické aktivity botnetů projevuje metoda bayesovských sítí. Model s její pomocí vytvořený ovšem odhaluje pouze botnety, které již plní úkoly zadávané C&C servery. "Spící" botnety tedy tento model spolehlivě detektovat nedokáže.

The American Identity in the Works of David Mamet and Sam Shepard
Sičák, Michal ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na otázku vztahu člověka v Americe v desetiletích po druhé světové válce nejen k vlastní identitě, k mýtům Divokého západu, ale i ke konzumní společnosti. Tyto aspekty jsem porovnal v dílech dvou amerických dramatiků Sama Sheparda a Davida Mameta, kteří se podobnými otázkami v 60. a 70. letech 20. století zabývali ve své tvorbě. V teoretické části jsem se zabýval rozvojem amerického divadla mimo Broadway. Psal jsem o třech významných divadelních souborech tohoto období, jakož i o rozdílech v jejich přístupu. Komparaci děl autorů jsem založil na teorii performance, jejímž hlavním představitelem je Richard Schechner a na teorii J. L. Austina, tzv. "performatives," to jest slov, která vyjadřují konání. V této kapitole jsem se též zabýval otázkami rituálů a mýtů v postmoderní společnosti, kde jsem vycházel především z díla Victora Turnera a Marie Maclean. Dvě hlavní kapitoly mé práce se věnují porovnání dvou her od každého z autorů právě s ohledem na to, jak Shepard a Mamet staví otázku rituálů a mýtů. Ty jsou v moderní době stále více považovány za nepostačující, zevšednělé až přímo zavádějící. Postavy v jejich hrách se tak z různých důvodů nedokáží vyrovnat se společností, jsou na jejím okraji a nemohou najít cestu zpět. Na základě porovnání děl jsem dospěl k závěru, že i...

Řízení ve vzdělávání (se zaměřením na zdravotně a sociálně znevýhodněné jedince)
Muchová, Zdeňka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním v základní škole. Počty těchto žáků se v běžných školách neustále zvyšují. Současná reforma školství umožňuje školám pomocí svého nového vzdělávacího programu pro tyto žáky vytvořit podmínky integrace do běžné třídy. Teoretická část je zaměřena na změnu obecně - jak ji lidé vnímají, jaké jsou její typy, jaké jsou možnosti řízení lidí při změně aj. Dále se zabývá problematikou zdravotně a sociálně znevýhodněných žáků a jejich integrací do běžné školy. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření. Použitím výzkumných metod je analyzován současný stav systému integrace na jedné základní škole a zjištěny možnosti rozvoje a změn. Celkovým výstupem výzkumu je vytvoření návrhu Rozvojového programu integrace.