Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 710 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Vliv organizovaných pohybových aktivit na kouření a pití alkoholu u dětí ve věku 12 až 16 let
ŠIMOTOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce je zaměřena na vliv organizovaných pohybových aktivit na kouření a pití alkoholu u dětí ve věku 12 16 let. V teoretické části práce jsou popsány obecné charakteristiky pohybových aktivit, kouření a pití alkoholu, je kladen důraz zejména na děti a mládež. Mezi obecné charakteristiky je zařazen pohled sociologický, psychologický a biologický. V praktické části byl zrealizován průzkum pomocí dotazníkového šetření. Celkové množství probandů bylo 216. Po statistickém zpracování dat, byl zmapován objem pohybové aktivity, kouření i pití alkoholu u dětí ve věku 12 -16let v souvislosti se členstvím ve sportovním klubu. Z výzkumu je zřejmé, že děti, které jsou registrované ve sportovním klubu, méně kouří a konzumují alkohol.

Nike jako ikonická značka v letech 2001 až 2005
Houzarová, Zuzana ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
This thesis closely looks at the phenomenon of iconic brands. The behaviour of iconic brands in general and explanation of their success on the market can be applied on the example of Nike - producer of sports goods and the leader in this product category on the global market. For the purpose of this thesis, selected elements of Nike's iconic behaviour arc demonstrated on TV spots. The criteria for TV spot selection was their success at the International advertising festival in Cannes. In the theoretical part, the concept of iconic brands is explained - cultural icons are exemplary symbols that people accept as a shorthand to represent important ideas. A brief description of the history ofNike from it's beginnings to today follows. In the next chapter I analyse the corporate design of Nike as it appears in TV spots and the way in which the brand deals with it. In this chapter I concentrate on the shape of the logo, the name of the brand, typography, slogan and logo colour. It turns out that the basic building block ofNike's corporate design is the logo (swoosh), whereas the unity of the rest of the elements of the corporate design arc not preserved and are constantly changing. A large part of the thesis is devoted to the story - identity myth that Nike offers its consumers. This myth is based on the belief...

Výtvarné umění a sport
Černá, Michaela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Název: Výtvarné umění a sport Abstrakt: V bakalářské práci se autor snaží postihnout a porovnat sport a umění, zachytit momenty kdy jsou si podobné, jejich vzestup nebo potlačení. Nedílnou součástí sportu je pohyb, který se stal pro umělce nelehkým úkolem a výzvou, zajímavé je jak výtvarné umění pohyb zpracovávalo. Dále je zde popsán sport nebo rekreace v průřezu historií. Autor zvolil kapitoly z dějin umění, které mají blízko ke sportovní tématice. Začíná již od pravěku a postupně se dostává do moderních uměleckých směrů. Bakalářská práce se zabývá také pedagogickým využitím tělesné a výtvarné výchovy. Od historických faktů se tato část dostává až k současné důležitosti těchto předmětů a jejich využití ve školách. Reálné propojení tělesné a výtvarné výchovy je zde doloženo výtvarným projektem pro 12leté žáky základní školy, který se touto problematikou zabývá. Nedílnou součástí práce je autorova reflexivní část, kde popisuje výtvarný projekt, své pocity a reakce veřejnosti na svou práci.

Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže
Maternová, Dagmar ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže AUTOR: Dagmar Maternová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Předmětem této bakalářské práce bylo zjištění, jak je hodnocena zájmová činnost v domově mládeže ubytovanými žáky a studenty. Po seznámení s legislativou domovů mládeže a charakteristikou věkových skupin ubytovaných žáků a studentů, byl proveden akční průzkum. Žáci a studenti klasifikovali uvedenou zájmovou činnost stejným způsobem, jak probíhá klasifikace ve škole. Pro lepší grafické znázornění těchto výsledků bylo toto klasifikované hodnocení převedeno na bodové hodnocení. Zjištěné výsledky byly přehledně zpracovány do tabulek a graficky znázorněny. Stejným způsobem bylo provedeno hodnocení zájmové činnosti vychovatelkami, které v domově mládeže pracují. Bylo zjištěno pořadí oblíbenosti hodnocené zájmové činnosti a porovnání výsledků hodnocení žáků a studentů s hodnocením vychovatelek. V závěru práce je zamyšlení nad těmito výsledky a jejich využití v přípravě zájmové činnosti v domově mládeže pro příští školní rok.

Porovnání kloubních rozsahů mezi bývalými vrcholovými volejbalisty a nesportující mužskou populací (50-60 let).
Lavičková, Romana ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Porovnání kloubních rozsahů mezi bývalými vrcholovými volejbalisty a nesportující mužskou populací (50-60 let) Name: Comparison ofjoints range offormer top volleyball players and male population not engaged in sports (50- 60 years old) Cíl práce: Cílem práce je zjistit1 jak velké jsou rozdíly kloubních rozsahů u bývalých vrcholových hráčů volejbalu (extraliga/l.liga, 50-60 let) a téměř nesportujících mužů ve stejné věkové kategorii. Metoda: Jsou použity metody měření, srovnávání, hodnocení a shrnutí. V případě měření je použita metoda goniometrická (měření rozsahu v kloubu) - konkrétně metoda planimetrická. Jde o měření uhlů, kterých lze v kloubech dosáhnout. Výsledky: Poukazují na větší opotřebení kloubů bývalých vrcholových volejbalistů. Klíčová slova: volejbal, goniometrie, kloub, kloubní rozsah

Rozvoj výbušné síly ve volejbalu mládeže
Ackermanová, Iva ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název diplomové práce Rozvoj výbušné síly ve volejbalu mládeže Abstrakt Ve své diplomové práci se budu zabývat tématem velice důležitým pro praxi všech trenérů volejbalu na jakékoli úrovni. Budu zkoumat rozvoj výbušné síly dolních končetin u mládeže, kterýje z hlediska kondiční připravenosti velmi významným faktorem. Zkoumaným objektem budou volejbalistky ve věku 15-17 let, které se volejbalu věnují již několik let. Tento výzkum bude probíhat v průběhu osmi měsíců, od září 2007 do května 2008, přičemž budou provedena 3 měření -před začátkem výzkumu, v polovině a po ukončení výzkumu. Dívkám bude měřen smečařský a blokařský výskok. Výsledky budou zapisovány do tabulek a převedeny do grafů. Získám tak informace o celkovém rozvoji výbušné síly u jednotlivých hráček a zároveň celkovou účinnost aplikovaných tréninkových prostředků. Klíčová slova Volejbal, výbušní síla, zásobm'k cviků pro rozvoj výbušné síly, výskok, tréninkový plán

Investiční činnost na asijském trhu se sportovními událostmi
Šedý, Petr ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Veselá, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s relativně neprozkoumanou investiční činností. Práce osvětluje základní principy value bettingu a investiční techniku tzv. asijského handicapu, kterou většina úspěšných investorů v praxi využívá. Kontext práce je zasazen na asijský trh, proto nejsou opomenuty ani procesy na něm probíhající. Pro lepší pochopení všech jmenovaných technik a procesů se čtenář dozví o tom, jak analytik propočítává vlastní hodnotu rovnovážného (tzv. fair) kurzu, která mu slouží k rozhodování o investicích. V praktické části sleduji činnost profesionálních analytiků v krátkém (týden) i dlouhém období (kalendářní rok). Veškerá aktivita byla zaznamenána, okomentována a dána do kontextu s fakty z teoretické části. Chybět nemůže ani zhodnocení samotné výkonnosti. Tato diplomová práce nabízí čtenáři především jiný pohled na činnost, kde došlo k postupnému přesunu od hazardu k rovnocennému způsobu pro zhodnocení finančních prostředků.

Mediální obraz fotbalu ve zpravodajském servisu ČTK v letech 2000-2010.
Slomek, Jan ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je deskripce a analýza současného mediálního obrazu fotbalu vytvářeného Českou tiskovou kanceláří v prvním desetiletí 21. století. Konkrétní vzorek ukazuje změny v objemu, tematickém zaměření a prezentování fotbalu v agenturním zpravodajství ČTK v letech 2000-2010. Práce vychází především z rozboru agenturního zpravodajství, vydaného ve sledovaném období a posléze archivovaného v infobance ČTK. Týká se výhradně textové části, složka obrazová, audiovizuální či infografická byla pominuta, protože její zahrnutí by výrazně překročilo vymezený rozsah. Prezentuje se tu také pohled interní (na základě hloubkového rozhovoru se sportovním redaktorem ČTK se zaměřením na fotbal) a rovněž externí (závěry plynoucí z dotazníkové ankety mezi pracovníky vybraných tištěných, audiovizuálních a internetových médií, kteří sportovní a především fotbalový agenturní servis využívají). Práce se snaží ukázat, jak Česká tisková kancelář vnímá sebe samu, jaký má na ostatní média vliv a do jaké míry je pro ně důvěryhodná. Důležitým aspektem je zde též otázka rozmáhající se bulvarizace a způsobu, jak se s tímto trendem ČTK vypořádává.

B + B BARCELONA
Křikavová, Iva ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
B+B Barcelona/diplomová práce/Iva Křikavová/ateliér Ivana Kolečka/2010 Urbanistický plán barcelonské čtvrti Poble Nou byl v minulosti silně vymezen, haly továren plně zastavovaly území bloků, ulice s náměstími měly jasnou strukturu. Průmysl ukončil svoji činnost a sousedství diagonály se stalo lákavé pro různé obchodní společnosti, hotely a developery, kteří zde začali stavět. Třicetipatrové domy s nedefinovaným okolím, struktura se ztrácí, chaos vítězí. Pro zachování charakteru plánu, starých a nově vzniklých domů, se stalo jasné vymezení bloku gymnázia. Definice bloku před sto lety spočívala v jeho absolutním zastavění s vnitroblokem vprostřed, jak se ale chovat nyní v roce 2010? Odpovědí je definování bloku třemi domy, kde každý z nich má svoji funkci - škola, sport, knihovna s jídelnou. Mezi nimi se pohybují učitelé a studenti, zažívají cestu, změnu, kdy soustředění nechávají daleko za sebou v budově školy a přichází sportovat, najíst se či si přečíst nějakou knihu. Samotné objemy by se však nemohly stát odpovědí, nemohly by se stát uceleným blokem. To prostor mezi nimi je musí spojovat, dávat ucelený charakter, navazovat na stavěnou část a propojovat vše navzájem, získat tak systém pohybu a orientace společný pro všechny tři. Řešením se stal princip pásů, jimiž procházíte - pás navázaného venkovního prostoru, pás vnitřního volného (hala, cesta k cílové učebně, místnosti) a pás cílového v podobě učeben, tělocvičny a víceúčelových sálů. Jedinečné pro plán Cerda oproti jiným pravoúhlým sítím jsou jeho náměstí, jež jsou vytvořena seříznutím rohů bloků. Projekt v takovéto urbanistické síti by měl na toto reagovat. Co je pro město a blok useknutý roh? V projektu pro mě není překážkou pro dobré pravidelné dispozice, ale místem vniknutí města a jeho principů do projektu a zároveň reakcí školy na tyto speciální místa. Ve všech čtyřech rozích vznikají v rámci domů otevřené haly přes všechna patra, stávají se krytým pohledem školy do města a města do školy. V systému je jedna výjimka, je jím stávající kostel, který nemá ambice se stát něčím neobvyklým a speciálním, ale je součásti celku. Každý objekt má svoji římsu. Ta se stala symbolem, prvkem, který otáčí dům směrem dovnitř k vnitrobloku a druhým budovám. Bere na sebe na něj navazující prostor bloku, člení jej a dává mu charakter, dům sportu propojuje s venkovním hřištěm, dům knihovny s místem pro odpočinek a dům školy s místem se stromy. Všechny tři římsy jsou ve stejné výšce, tím také sjednocují celou školu, celý blok. Fasády pod nimi jsou otevřené, prosklené, tím mají jiný charakter než ty zbývající.

Financování středního školství v ČR - případová studie
Šafránek, Michal ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsobem financování středního školství v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na jednotlivé finanční zdroje středních škol a možnosti jejich použití. Důraz je kladen především na prostředky ze státního rozpočtu rozdělované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Druhá část obsahuje srovnání ČR se zeměmi OECD pomocí vybraných indikátorů oblasti středního školství. Závěrečná třetí část se věnuje hospodaření Gymnázia Vrchlabí v letech 2007 -- 2010. Pozornost je věnována především meziročním rozdílům a jejich příčinám. Práce rovněž obsahuje možná doporučení, která vedou ke zlepšení finanční situace vybrané školy.