Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,385 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Marketingová strategie ART muzea pro neziskovou organizaci ART mlýn
Kozáková, Ivana
Hlavním cílem této bakalářské práce je vypracování marketingové strategie ART muzea pro neziskovou organizaci ART mlýn Bohuslavice -- Kyjov. V úvodu práce je vymezena problematika a v práci použité metody. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a nástroje marketingu. V praktické části jsou teoretická východiska aplikována na zmíněnou neziskovou organizaci a její stálou muzejní expozici. Cílem práce je analýza vnitřního a vnějšího prostředí organizace ART mlýn, včetně analýzy jejích dosavadních činností a dále návrh marketingového mixu ART muzea. Na základě zjištěných poznatků je doporučena vhodná marketingová strategie. Závěr práce obsahuje další marketingová doporučení rozvoje organizace.

Dějiny Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech mezi lety 1720 a 1780
Plzáková, Lucie ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Otavský, Karel (oponent)
Resumé: Dějiny Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech v letech 1720 - 1780 Kupferstich-Kabinett v Drážďanech byl založen roku 1720 kurfiřtem Friedrichem Augustem I. Saským, zvaným Augustem Silným, jako nejstarší museum grafiky v Německu. V roce 1720 se stává prvním ředitelem Kupferstich-Kabinettu Johann Heinrich von Heucher. Sbírka se rozrůstala například nákupy kreseb či grafik. V roce 1728 koupil J. H. von Heucher sbírku kreseb Gottfrieda Wagnera z Lipska. V roce 1738 vytvořil Johann Heinrich von Heucher první inventář Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech. Kresby a grafiky rozřadil dle uměleckých škol a ikonograficky dle námětů. V roce 1746 byl zvolen novým ředitelem Carl Heinrich von Heinecken. Díky svým kontaktům se sběrateli a znalci umění dále rozšiřoval obsah sbírky Kupferstich-Kabinettu. Pro sbírku nejvýznamnější sběratel byl Pierr Mariette z Paříže. Spolupráce neprobíhala jen na vzájemné výměně a prodeji uměleckých děl, rovněž i na poli kunsthistorických spisů. C. H. von Heinecken tvořil ale i sám. Nově uspořádal sbírky Kupferstich-Kabinettu a neurčené kresby se snaží přiřadit autorovi či umělecké škole. Christian Ludwig Hagedorn zastával funkci ředitele Kupferstich-Kabinettu od roku 1763. Kupferstich-Kabinett prošel rekonstrukcí a je zpřístupněn veřejnosti. Následuje katalog vybraných kreseb italských...

Metody automatizované transformace modelů v analýze IS
Tůma, Jakub ; Merunka, Vojtěch (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato doktorská disertační práce přispívá k holistickému vývoji informačních systémů v oblasti analytických modelů informačních systémů (IS). Práce se zabývá modely v analýze informačních systémů a jejich metody transformace. Práce je zaměřena na konkrétní modely a to na Business process modeling notation (BPMN) a Business object relational modeling (BORM). Model BPMN je rozvíjen od roku 2000. Model BORM je starší a je rozvíjen od roku 1993. Obecným cílem této práce bylo rozšíření holistického vývoje informačních systémů. Konkrétním cílem bylo propojení modelu BPMN a modelu BORM. Práce byla inspirována teorií konečných automatů. Stav problematiky řešení popisuje přístupy k transformacím modelů. V analytické části jsou matematickým zápisem popsány jednotlivé transformace, jakožto vstupní údaje pro realizační část. Realizační část obsahuje algoritmus transformace, postup jeho dosažení a jeho následné ověření na případových studiích. Diskuze obsahuje porovnání přístupu vytvořené metody transformace s ostatními přístupy. Dosažení cílů je dokumentováno automatizovaným transformačním kalkulem. Příno- sem je automatizované propojení modelů BPMN a modelu BORM pomocí metody transformace. Výsledkem je metoda automatizované transformace z modelu BPMN do modelu BORM pomocí algoritmu. Transformace modelu BPMN do modelu BORM je uskutečněna přes Mealyho automat.

Původní zkušenost v myšlení Maurice Blanchota
Pola, Petr ; Jarošová, Helena (oponent) ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce)
Cílem této práce je představit svérázné pojetí umění a jeho zkušenosti, které ve svém díle rozvíjí francouzský spisovatel a kritik Maurice Blanchot na konci čtyřicátých a v první polovině padesátých let dvacátého století. V tomto období u Blanchota vrcholí snaha zachytit literaturu, popřípadě umění jako takové, ve vztahu k "původní zkušenosti". Umělecké dílo, které má v původní zkušenosti svůj zdroj, je vyčleněno z běžné zkušenosti zasazené do rámce struktur světa. Umělecké dílo pak není pochopeno jako forma podílející se na uskutečňování světa, ale jako výsledek extrémní zkušenosti poukazující vně každého světa.

Lifting Scheme Cores for Wavelet Transform
Bařina, David ; Kälviäinen, Heikki (oponent) ; Sojka, Eduard (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The thesis focuses on efficient computation of the two-dimensional discrete wavelet transform. The state-of-the-art methods are extended in several ways to perform the transform in a single loop, possibly in multi-scale fashion, using a compact streaming core. This core can further be appropriately reorganized to target the minimization of certain platform resources. The approach presented here nicely fits into common SIMD extensions, exploits the cache hierarchy of modern general-purpose processors, and is suitable for parallel evaluation. Finally, the approach presented is incorporated into the JPEG 2000 compression chain, in which it has proved to be fundamentally faster than widely used implementations.

Znovuobjevení Nipponu. Obraz Japonska ve středoevropském modernismu 1920-1940
Čapková, Helena ; Švácha, Rostislav (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Vliv Japonska na evropský kontinent byl výjimečně silný v době japonismu, tedy ve druhé polovině 19. století. Proměna této téměř posedlosti Japonskem v sofistikovanou znalost japonského umění a filozofie na pozadí mezinárodní modernity dvacátých a třicátých let je námětem této práce. Co je japonského na modernismu a obecně na uměleckém výrazu meziválečného období? Zdá se, že je to projev japonské estetiky, která byla tehdy všudypřítomná a v kontextu daného období bychom ji mohli přirovnat k jedné z nití osnovy koberce dějin umění. Kvůli omezenému prostoru, který tato práce může obsáhnout, bude pozornost soustředěna na Střední Evropu a Japonsko. Japonská umělecká scéna se již na začátku 20. století stala aktivním účastníkem mezinárodních diskuzí o umění. Umělecká i politická situace v Japonsku byla zvláště důležitá při hledání výrazu modernismu, jehož se účastnila mnoho předních osobností uměleckého života, včetně těch ze Střední Evropy. Samostatné kapitoly jsou věnované umělcům, kteří výrazně zasáhli do této diskuze např. Johannes Itten, Bedřich Feuerstein nebo Bruno Taut.

Český divadelní plakát 1968-1989: vizuální sémiotika
Sýkorová, Lenka ; Holý, Bohuslav (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Posluchačka Lenka Sýkorová si zvolila jako téma své diplomové práce Český divadelní plakát v období normalizace let 1968 - 1989. K tomu, aby bylo možné přistoupit k hodnocení a významu zvoleného tématu, je nutné přiblížit si, jaký společensko-historický dosah má dramatické umění a jeho prezentace na kulturu, vzdělanost a myšlení českého národa. Vždy, když byl náš národ v krizi, svoji vzpruhu a sílu nacházel v divadelním projevu, který mu často přibližoval literárně výrazovými prostředky v analogiích reálných situací, jak by jeho existence měla být vnímána. Tento pocit duchovní posily prostupoval naší populací dlouhodobě, již od časů Josefa Kajetána Tyla, který jezdil se svojí společností po Čechách a šířil povědomí o myšlenkách, zprostředkovávaných jevištěm. Proto je určitě namístě, že si Lenka Sýkorová vzala téma právě divadelního plakátu v období tak zvané normalizace za objekt teoretického zpracování a rozhodla se tuto periodu pohledem významového výkladu grafické zkratky pojednat. Plakát měl vždycky svoji důležitost, jako sdělení veřejnosti. Upoutávka k určitému dění a souběžně jeho výrazová úroveň sdělovala, čemu by mělo obyvatelstvo věnovat pozornost. K zakázkám prezentační důležitosti byli zváni umělci nejvyšších kvalit. Období tak zvané normalizace předcházela doba postupného uvolňování a jakoby...

Od Radioartu k hudebnímu divadlu
Jiřička, Lukáš ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; NOVOTNÝ, Pavel (oponent)
Dizertační práce s názvem Od radioartu k hudebnímu divadlu si klade za cíl ukázat spojnice mezi zdánlivě disparátními oblastmi, a to převážně zvukově-dramatickým rozhlasovým uměním, pro něž se v německojazyčné oblasti ustavil příhodný termín Hörspiel a hudebním divadlem. Ve své dizertaci se pokouším definovat, čím se vyznačují a jaké jsou principy fungování specifik textu, prostoru, zvuku, hlasu, herectví, hudby a těla v těchto transdisciplinárních formách a žánrech, které so od svých počátků nevykazují žádnou stylovou čistotou v tradičním slova smyslu V rámci své doktorské práce jsem v rámci analytické a historické úvodní studie představil a rozvíjel reflexi zdánlivě nespojitých oblastí, a to: hudebního nebo zvukového divadla v jeho obecné i konkrétní rovině a jeho vzájemnou provázanost se zvukovou instalací, performance, radioartem v podobě Hörspielu, hudební kompozicí a zvukovým uměním, abych v dalších kapitolách na příkladu několika určujících osobností z německojazyčného okruhu věnujících se jak hudební kompozici, tak i dramaturgii a režii demonstroval např. vliv hudební struktury na skladbu a ráz dalších performativních činností anebo vztah dramatické či prozaické předlohy ke scénografickému řešení. Celou problematiku vztahu vzdálených uměleckých forem demonstruji na příkladu několika tvůrců ? režírujících skladatelů, kteří tyto spoje vytvářejí díky svému působení v několika oblastech najednou s tím, že strukturně, motivicky a dramaturgicky propojují hudební a performativní světy. Tvůrci těchto heterogenních uměleckých děl využívající strategie tzv. negativní dramaturgie jsou bytostně dvojdomé osoby - Heiner Goebbels, Helmut Oehring, Olga Neuwirth a Andreas Ammer. Jak Goebbels, tak i Oehring, Neuwirth a Ammer dokáží zúročit své zkušenosti s hudební kompozicí, prací v rozhlase také při tvorbě hudebních inscenací s tím, že nechávají simultánně ovlivňovat jednotlivé kompoziční a inscenační postupy zkušenostmi z jiných oblastí. Kromě zmíněné čtveřice jsou zde uvedení další podstatní tvůrci 20. a 21. století, kteří se dotkli rozhlasové umění, hudební kompozice, metod koláže a montáže, performance a hudebního divadla ? Bertolt Brecht, Dziga Vertov, Emil František Burian, Walter Ruttmann, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Dieter Schnebel, Georg Katzer, Friedrich Schenker, FM Einheit či Laurie Anderson a Georges Aperghis. Bez vlivu radioartu posledních padesáti let by oblast hudebního divadla jistě nebyla natolik výraznou odnoží alternativního divadelnictví a performativních uměn vůbec, a to hlavně v současnosti, kdy díky emancipaci a zdůraznění zvukové složky na úkor herecké buduje hudební divadlo nový divadelní jazyk a vstupuje do málo probádané oblasti tzv. postspektakulárního či mechanického divadla bez herců.

Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
Vaicová, Ivana ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V době, kdy jsou i státem financovaná muzea a galerie nuceny zodpovědně hospodařit se svěřenými financemi, generovat vlastní zisk a získávat prostředky na provoz i z jiných než veřejných zdrojů, stává se marketingová komunikace důležitým nástrojem oslovování jak návštěvníků, tak i sponzorů a dalších potenciálních podporovatelů. Je pochopitelné, že u soukromých organizací, pro něž představují granty ze státní sféry jen relativně malé procento celkového rozpočtu, je marketingová činnost ještě mnohem důležitější. Bakalářská práce "Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010" charakterizuje centrum DOX, jakožto největší českou soukromou galerii, pojednává o jeho činnosti, analyzuje konkurenci, cílové skupiny a zejména jeho komunikační prostředky, nejpodstatnější body potom shrnuje stručnou SWOT analýzou. Přínos práce tkví zejména v konfrontaci teorie muzejního marketingu z převážně cizojazyčné odborné literatury a marketingové praxe realizované českou institucí centra DOX. Jádro práce tvoří analýza centrem DOX využívaných součástí komunikačního mixu za sledované období, segmentace cílových skupin a identifikace konkurence.

Vzájemný vztah osobnosti herce a jeho profese
Vojtková, Klára ; Šiktancová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Moje diplomová práce by mohla mít podtitul: Kdy a co se má učit jeviště od života, kdy a co a proč život od jeviště. Zabývám se v ní vlivem studia herectví a poměrně krátké divadelní praxe na mou osobnost, vztahy i postoje. Ptám se na výhody a komplikace, které vnášejí mé charakterové rysy a mé vychování do herecké práce. Jak se v mém přístupu k divadlu a herecké práci odráží víra v Boha, kdy se má touha po zdokonalení proměňuje v paralyzující sebekontrolu, a proč se mé pohybové nadání někdy obrací proti mně. Zamýšlím se nad tématy ?herecký partner?, ?oční a fyzický kontakt s ním?, nad tím, jak slepě jsem zpočátku hleděla do partnerových očí a jak jsem se naučila čerpat energii z neznámých očí nových kolegů. Ve třetí kapitole podrobně popisuji, jak jsem odbourávala svůj ostych ve fyzickém kontaktu, od prostého obětí po vášnivou milostnou scénu na jevišti. Píši o tom, že silné režijní vedení nemusí znamenat pro herce nesvobodu a o tom, že napojení na partnera je způsob jak vnášet život do repríz. O tom, co pro mne znamenala absolventská role Vévodkyně a vůbec celá DISKová sezona a jak atmosféra při zkoušení silně ovlivnila výsledek. O poznávání nového žánru ? muzikálu jako stylizace a poznání na ?nedivadelním divadle? Elfriede Jelinek, co pro mě znamená divák a komunikace s ním. V této písemné práci vyslovuji některé myšlenky, které doposud nezazněly nahlas, a proto doufám, že naplním svůj záměr otevřené a upřímné sebereflexe.