Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,301 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Interaktivní aplikace pro výuku finanční matematiky
ROSA, Přemysl
21 století je stoletím informací a nových technologií. Také informace ze světa financí jsou nezbytné pro správné rozhodování a orientaci. Nové technologie s sebou přinesly také nové typy finančních operací. Proto je nezbytné, aby se s rozvojem nových technologií rozšířila i finanční gramotnost, která umožní porozumět financím a správně s nimi zacházet. Také tato bakalářská práce se bude zabývat rozvíjením finanční gramotnosti, ale příjemnou a interaktivní formou. Základním kamenem v úvodu této práce bude vysvětlení důležitých pojmů z oblasti finanční matematiky, doplněných o vzorce použité ve Smart dokumentech. Dále bude popsáno prostředí programu a nástroje pro tvorbu Smart dokumentů. Zahrnutí historie a vzniku společnosti Maplesoft a vývoje programu Maple od jeho počátků až po současnost doplní obraz této práce.

Interaktivní webová prezentace
Šidlo, Michal ; Mikyska, Radek (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
V mé práci budu demonstrovat postup vývoje webového projektu na zakázku od sepsání smlouvy až po jeho design. Vysvětlím jaké kroky musíme podniknout, aby byl pro návštěvníky daleko příjemnější a uživatelsky jednodušší.

Interaktivní grafický software pro výpočty stavů vlhkého vzduchu
Snášel, Pavel ; Janotková, Eva (oponent) ; Pavelek, Milan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit interaktivní grafický program pro výpočty stavů vlhkého vzduchu a vyznačení těchto stavů v Mollierově i-x diagramu. Za hlavní oblast využití tohoto programu je považován obor klimatizace, proto jsou do programu začleněny také výpočty základních úprav vlhkého vzduchu.

Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Vazba dětí k dospělé pečující osobě v dětském domově - analýza situace a možností
Esterková, Manuela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Základní otázkou, na kterou tato práce hledá odpověď, je, jaké jsou možnosti posilování vztahové vazby mezi dítětem ve věku 9. - 18. měsíců a pečující osobou v ústavním zařízení. A to především na straně sestry. Práce se také snaží zmapovat vnější podmínky ovlivňující formování této vazby. Pro porozumění tématu byly vybrány teoretické poznatky z vývojové psychologie, teorie vztahové vazby a z prostředí a systému ústavní péče v ČR. K dosažení nalezení odpovědí na otázky nejsilnějších činitelů vazebného chování a rozdílů při navazování vztahové vazby dítěte s různými osobami z pečujícího personálu byla použita metoda otevřeného zúčastněného pozorování interakce dítě - pečující osoba při specifických činnostech krmení a koupání. Informace o vnějších faktorech ovlivňujících vazebné chování a možnostech posilování vztahové vazby byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pečujícím personálem a vedením zařízení, jež byly následně vyhodnoceny metodou kvantitativní analýzy. Pozorované události krmení a koupání byly kategorizovány do jednotlivých prvků vazebného chování (na straně dítěte: vizuální pozornost, vokalizace, úsměv a vztahování rukou k pečující osobě; na straně personálu: verbální komunikace, oční kontakt a proximita). Zároveň se u pečujících osob sledovala jejich jemnocitná reaktivita a...

Interaktivní vizualice XML schémat v prohlížeči s využitím klientského XSLT
Kačina, Peter ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Dudáš, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a implementaci prototypové aplikace, která bude sloužit k transformaci W3C XML schémat do vizuálně přehledné podoby ve formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Vizualizovaný diagram má význam pro jednodušší orientaci ve schématu a bude jej možné použít jako součást dokumentace k XML souborům. Dále jej můžou využívat vývojáři, kteří podle schémat budou psát XML dokumenty. Vizualizovaná podoba bude znázorňovat strukturu dokumentů a informace o jednotlivých částech -- elementech, komplexních typech a atributech. Cílem je vytvořit nástroj, který bude generovat interaktivní a přehlednou grafiku v prohlížeči za pomocí klientského XSLT procesoru -- Saxon CE. Úvodní část práce obsahuje popis použitých technologií a způsob jejich použití v této prototypové aplikaci. Dále se práce věnuje návrhu grafického modelu, algoritmu samotnému i popsání funkčnosti interaktivity. V popisu grafického modelu jsou obrázky grafických interpretací jednotlivých struktur. Dále je detailněji popsán algoritmus, jehož hlavní úlohou je vytěžit data z dodaného XML schématu a zajištění interaktivity. Praktickým výsledkem této práce je prototypová transformace XSLT, která s klientským XSLT procesorem Saxon CE převede jakékoliv dodané W3C XML schéma do grafické podoby.

Unintended impoliteness of Czech speakers in English. A Czech-English contrastive study
Vokurková, Iva ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
V dnešním světě, kdy je komunikace mezi různými kulturami součástí našeho každodenního života, jsou poznatky z oblasti interkulturní pragmatiky obzvláště důležité, neboť ozřejmují jak rozdílné, tak shodné rysy různých kultur v komunikaci. Převážná většina výzkumu v této oblasti porovnává angličtinu a další jazyk, což není překvapivé vzhledem k tomu, že pragmatika vznikla a rozvíjela se především v anglofonních zemích. Hlavně se však angličtina stává linguou frankou ve všech sférách života. O to překvapivější je fakt, že existuje jen zanedbatelné množství prací porovnávajících angličtinu a češtinu. Tuto mezeru se tato práce pokusí alespoň částečně vyplnit a přispět k většímu povědomí nejen co se týče rozdílů ve verbální komunikaci mezi českými mluvčími a mluvčími angličtiny, ale i o české lingvistické pragmatice obecně.

Teorie mysli u dětí předškolního věku
Hončíková, Dana ; Mertin, Václav (oponent) ; Šulová, Lenka (vedoucí práce)
Teorie mysli jakožto schopnost porozumet vlastní mysli i mysli druhého je predpokladem normálního fungování v lidské spolecnosti. Díky ní dokážeme vysvetlit a predvídat chování druhého, umožnuje nám sdílet významy, porozumet humoru a je základem sociálních interakcí vubec. Teorie mysli je porozumením subjektivite cloveka - skutecnosti, že nikoli objektivní stav vecí, ale jeho reprezentace je tím, co urcuje lidské chování.

Měření efektivity pracovních týmů
Kočí, Ondřej ; Pavlica, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Práce pojednává o tématu, které by rádi manažeři společností jistě vyřešili. Hlavním tématem je měření efektivity a potenciálu výkonu u takových týmů, kde se nelze spolehnout na tvrdá data, určující výkon. Absence norem v zásadě přímo implikuje nedostatek objektivně hodnotících kriterií. Metodika, která je v práci použita, pracuje s měřením potenciálu výkonu na základě měkkých faktorů. Autor v práci nastiňuje, jak v jednotlivých fázích vývoje týmu měřit jeho výkonnost. Výzkum je postavený na základě principů sociální interakce a opírá se o empiricky získaná data z vlastního zkoumání. V závěru práce se autor zmiňuje o dalších možných výzkumech na poli efektivity pracovních týmů.

High-Quality Shadow Rendering from Complex Light Sources
Navrátil, Jan ; Sochor, Jiří (oponent) ; Navrátil, Jan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
In interactive applications, shadows are traditionally rendered using the shadow mapping algorithm. The disadvantage of the algorithm is limited resolution of depth texture which may lead to unpleasant visual artifacts on shadow edges. This work introduces an approach that is based on the improved texture warping. It allows for rendering a scene with the complex light sources, reduce the artifacts on the shadow boundaries and also improve the quality of the shadows regardless of the type of the scene and its configuration.