Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,459 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.33 vteřin. 

Psychologická studie motivů k vykonávání dobrovolnické činnosti
ERHARTOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem ?Psychologická studie motivů k vykonávání dobrovolnické činnosti? pojednává o motivech, které vedou u potencionálních zájemců o dobrovolnictví k výkonu této činnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky. V teoretické části je první kapitola věnována dobrovolnictví a neziskové organizaci, z níž pocházejí respondenti výzkumu. Navazuje kapitola o motivaci, její charakteristice, vymezení a vztahu k dobrovolnictví. Závěrečná kapitola motivace k dobrovolnictví, spojuje předchozí dvě témata a vytváří hlavní podklad pro výzkumnou část. Popisuje nevhodné a vhodné motivy k výkonu dobrovolnické činnosti, ale také uvádí předešlé české a zahraniční výzkumy vztahující se k tématu motivace k dobrovolnictví. Jádrem praktické části je kvalitativní výzkum, v jehož rámci bylo ke zjištění motivů potencionálních dobrovolníků využito metody otevřené kódování.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Vliv investice do vysokoškolského vzdělání na výši mzdy v regionu Praha
Diessner, Daniel ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda a jakým způsobem vysokoškolské vzdělání ovlivňuje výši hrubé mzdy. V teoretické části se zaměřím na teorii lidského kapitálu, především pak investice do vzdělání. Teorie předpokládá, že s vyšší investicí do lidského kapitálu jednotlivec dosahuje i vyššího výnosu, vyšší mzdy. Platnost tohoto konceptu se pokusím ověřit na skupině respondentů, kteří vstoupili na trh práce na přelomu tisíciletí. Koncentrace uchazečů o pracovní místa s terciálním vzděláním v tomto období výrazně stoupla, což mohlo vyvolat nerovnováhu na trhu práce. Praktická část vychází z práce Mincera (1974). Použiji jeho výdělkovou funkci jako základ pro sestavení regresního modelu. Dílčím cílem je prokázání klesající míry návratnosti investice do terciálního vzdělání za využití metody funkce příjmů.

Založení a optimalizace reklamy na facebooku pro konkrétní e-shop
Karkošová, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Založení a optimalizace reklamy na Facebooku pro konkrétní e-shop se zabývá marketingovým využitím sociální sítě Facebook se zaměřením na internetový obchod Rodinnebaleni.cz. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o internetovém marketingu, sociálních sítích, Facebooku a reklamě na něm. V praktické části se budu zabývat založením reklamní kampaně pro e-shop rodinnebaleni.cz na Facebooku. Jednotlivé poznatky budou vyhodnoceny podle ukazatele PNO. Z výsledků bude zjištěno, jak jsou jednotlivé reklamní sestavy účinné, a budou vydána doporučení pro optimalizaci vedoucí k nejvyššímu možnému výkonu této kampaně.

Implementation methodology of open source ERP in SME
Polák, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Lieb, Dušan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou implementace open source ERP systémů v prostředí malých a středních podniků. Hlavním cílem práce je sestavení metodiky implementace open source ERP systémů. Naplnění předchází stanování manifestu, ze kterého metodika vychází a zhodnocení oblasti implementačních metodik. Popsaná metodika je následně ověřena pomocí případové studie. Hlavním přínosem práce je sestrojena metodika, která popisuje způsob implementace OS ERP podporující úspěšné nasazení podnikových informačních systémů a eliminující často se vyskytující nedostatky.

Optimalizace procesu získávání a výběru zaměstnanců
Doxanská, Kateřina ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě srovnání a zhodnocení procesu výběru a získávání zaměstnanců ve třech vybraných společnostech najít optimální proces. V práci jsou srovnány tyto personální procesy u vývojářské IT společnosti JetBrains s.r.o., farmaceutické společnosti Shire Czech s.r.o. a společnosti poskytující služby v oblasti facility managementu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována základním teoretickým poznatkům, které se týkají zvoleného tématu. Ve druhé kapitole je popsán proces získávání a výběru zaměstnanců v jednotlivých společnostech. Třetí kapitola obsahuje srovnání vybraných společností, jejich procesů a jsou zde uvedena doporučení jednotlivým společnostem, která pomohou zdokonalit uvedené procesy. Čtvrtá kapitola je věnována několika možnostem, jak zlepšit jednotlivé výše zmíněné procesy. V této kapitole jsou navržena doporučení vedoucí k zefektivnění procesu.

Makroekonomický dopad mateřské (a rodičovské) dovolené ve srovnání České Republiky s Brazílií
Kalkusová, Marie ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Tato práce zkoumá makroekonomický dopad mateřské a rodičovské/otcovské dovolené v České republice a Brazílii. Práce si také klade za cíl odhadnout makroekonomické náklady při aplikaci českého systému mateřské a rodičovské dovolené v Brazílii a naopak. První kapitola poskytuje teoretický rámec. Porovnává analyzované politiky v obou zemích a zavádí termíny. Druhá kapitola vyjadřuje náklady na mateřskou a rodičovskou dovolenou za roky 2005-2014 v % veřejných výdajů a HDP. Také uvádí simulační model, který odhaduje náklady spojené s aplikací českého modelu mateřské a rodičovské v Brazílii a naopak. Třetí kapitola analyzuje problémy aktuální struktury a navrhuje případná řešení. Výsledky ukazují, že náklady v roce 2014 představovaly 0,71% HDP a 1,66% veřejných výdajů v České Republice a 0,50% HDP a 2,27% veřejných výdajů v Brazílii. Aplikace českého modelu v Brazílii by byla velmi nákladná a v případě opačného scénáře by došlo ke snížení makroekonomických nákladů v České Republice. Práce také analyzuje vliv mateřské a rodičovské dovolené v ostatních oblastech, jako je například trh práce, kde současné nastavení může dlouhodobě znevýhodňovat postavení české ženy ve společnosti. Práce přispívá k velmi aktuální diskusi o vlivu, délce a nákladech mateřské a rodičovské dovolené.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Employer branding ve stavebnictví
Hralová, Lenka ; Bušina, Filip (vedoucí práce) ; Havlíček, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na aktuální trend v řízení lidských zdrojů, employer branding, který je rozebírán ve smyslu obecné image podniku jako zaměstnavatele, jeho pracovních podmínek a preferencí podniku z pozice stabilního zaměstnavatele. Hlavními cíli práce je posoudit rozsah a závažnost employer brandingu ve stavebnictví v České republice na základě konkrétní společnosti a srovnání s konkurencí. První část obsahuje shrnutí teoretických poznatků, které definují employer branding a jeho nástroje. Část druhá se týká empirického výzkumu ve společnosti Metrostav a.s., mezipodnikového srovnání a dotazníkového šetření mezi žáky a studenty stavebních oborů s cílem vyhodnotit jejich postoje a názory ohledně budoucího zaměstnání v odvětví stavebnictví. V závěru práce je provedeno zhodnocení výzkumu a představeny návrhy k posílení employer brandu společnosti.