Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola jako veřejná služba
Heringová, Magdalena ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Resumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.
Kompetenční model ředitele školy - soulad názorů ředitelů ZŠ a jejich zřizovatelů
Večeřa, Pavel ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce využívá kompetenční model ředitele školy a klade si za cíl zjistit a popsat, které dílčí kompetence a oblasti kompetencí jsou pro ředitele základních škol důležité, a zda jejich zřizovatelé tyto názory znají. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První kapitola diplomové práce pojednává o kompetencích. Objasňuje vývoj tohoto termínu v českém prostředí a dále vymezuje jeho dvě základní roviny - kompetence jako pravomoc a kompetence jako soubor znalostí, dovedností, zkušeností apod. Druhá kapitola se věnuje kompetencím zřizovatelů a jejich vztahu k ředitelům základních škol. Jedná se o veřejné zřizovatele, kterými mohou být obce, svazky obcí nebo městské části. V této kapitole jsou objasňovány kompetence ve smyslu formální pravomoci/autority rozhodnout a nést odpovědnost v konkrétních případech. Třetí kapitola se zabývá kompetencemi ředitelů základních škol v obou uvedených rovinách. Předkládá také český kompetenční model ředitele školy, který je v několika částech komparován se zahraničními modely. Největší rozsah této kapitoly zaujímá analýza dílčích kompetencí a oblastí kompetencí jako pozorovatelného chování. Čtvrtá kapitola se věnuje kvantitativnímu výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi zřizovateli a řediteli základních škol. Shody a nesoulady v názorech jsou hlouběji...
Role zřizovatele v rozvoji českého školství
Špringlová, Martina ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Primárním cílem závěrečné diplomové práce s názvem Role zřizovatele v rozvoji českého školství, je vyvození přínosu reformy veřejné správy na rozvoj českého školství. První teoretická část diplomové práce se snaží přiblížit vývoj českého školství a zároveň, zejména v druhé teoretické části, přibližuje problematiku rolí zřizovatelů a ředitelů škol v procesu proměny českého školství. Druhá teoretická část se specializuje na vymezení kompetencí ředitelů škol a zřizovatelů v souvislosti s reformou veřejné správy. Empirická část diplomové práce se zabývá otázkou, zda je možnou příčinou klesajících výsledků vzdělávání českých žáků v mezinárodním šetření PISA novela zákona o státní správě a samosprávě ve školství. První výzkumný předpoklad vychází ze skutečnosti, že právě od účinnosti novely tohoto zákona jsou zřizovatelé povinni zřizovat školy a školská zařízení pouze jako příspěvkové organizace. Tím mají školy kromě autonomie pedagogické rovněž autonomii ekonomickou, se kterou se pojí i nárůst kompetencí a odpovědnosti ředitelů škol jako statutárních orgánů příspěvkových organizací v neprospěch času potřebného k řízení pedagogického procesu. První výzkumný předpoklad zjišťuje, zda většina ředitelů základních škol vnímá rozsah kompetencí a odpovědnosti, které získali po reformě veřejné správy za faktor,...
Mateřská škola jako veřejná služba
Heringová, Magdalena ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Resumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.